Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

"Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion" - Steven Weinberg

 

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Har två feelgood-citat som är softa att försöka efterleva...

“It's just a ride and we can change it any time we want. It's only a choice. No effort, no work, no job, no savings and money, a choice, right now, between fear and love. The eyes of fear want you to put bigger locks on your door, buy guns, close yourself off. The eyes of love instead see all of us as one.” - Bill Hicks

 

 

"Don't Be A Dick" - Wil Wheaton

 

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På lördag ska vi på bröllop. Stekig kostym inköptes i Las Vegas, nu var det dags för resten. Skjorta tog drygt 1,5 timme att hitta och kostade skjortan (där fick jag till det).

Slips var ännu ett litet helvete. Fem butiker tills vi hittade den rätta med en duktig säljare som faktiskt hjälpte till mer än att bara peka på slipshyllan. Manschettknappar och näsduk inköptes också på samma ställe.

 

Jag ska alltså inte gifta mig och jag känner knappt de lyckliga tu vi skall fira - ändå har jag nu lagt åtskilliga tusenlappar på enbart kläder. Ovanpå det kommer present, resa dit och eventuellt hotell. Vi funderar på att köra hem på natten i och för sig.

 

Kostnad för kläder, resa och logi (om vi tar in på hotell) = över 10k. Är det rimligt? För 10k kan jag fanimig ta mig till Vegas. Äh, det blir säkert kul ändå! *håller alla tummar för en vettig bordsplacering* :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*håller alla tummar för en vettig bordsplacering* :-D

 

Gud vad jag avskyr det här med bordsplacering. Varför i all världen skulle jag vilja tillbringa tid med folk jag inte känner (pokerbordet undantaget innan nån slänger denna uppenbara i ansiktet på mig)? På vårt bröllop såg vi till att alla, hoppas jag, hade åtminstone någon i sin direkta närhet som de kände och som vi visste att de gick bra ihop med. Vissa par satte vi helt sonika ihop...

 

Lycka till i bordsplaceringslottot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

whajn whajn whajn. först gnäller du över att du inte blir bjuden. nu gnäller du på att kläder kostar skjortan? ingen som tvingar dig att köpa calvin klein och hugo boss ;)

min klänning kostade $69. lagom och bra :)

 

och det blir inget bordslotto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud vad jag avskyr det här med bordsplacering. Varför i all världen skulle jag vilja tillbringa tid med folk jag inte känner (pokerbordet undantaget innan nån slänger denna uppenbara i ansiktet på mig)? På vårt bröllop såg vi till att alla, hoppas jag, hade åtminstone någon i sin direkta närhet som de kände och som vi visste att de gick bra ihop med. Vissa par satte vi helt sonika ihop...

 

 

Gillar folk som tänker som dig! För ett par år sedan var jag på ett bröllop där jag inte kände brudparet eller deras familjer (bjuden som flickvän) där blev man ihopparad med någon främling som skulle leta upp en innan middag för att sen föra mig till bordet. Så stelt, krystat och obekvämt. Pls dont do that to ppl :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska på bröllop på lördag ja me. Bönan har köpt svindyra fina skor som matchar klänningen. Jag har inte tänkt klart vad jag ska ha.

 

Ljus bege kostym el svart. Sambons klänning är närmare mörk än ljusblå. Blå skjorta kan jag inte ha till den ljusa kostymen. Ljus kostym, vit skjorta o en ny slips i samma blå färg kanske? Känns inte bra...

 

Ett par blå lackskor är kanske lösningen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avråder starkt från ljus kostym. Provade det kortet själv på ett bröllop för ett par år sedan. Jag var den ende som inte hade svart eller mörkblå kostym så det misstaget gör jag inte om.

 

Det är inte bra att sticka ut för mycket, särskilt inte om man inte känner en käft. Min jävla kostym renderade i att jag tvingades upp på scen som "medhjälpare" till en dragspelande bonde som ville riva av låten från Snövit. Jag brukar inte skämmas för mig men det där var riktigt pinsamt...

 

Nu säger jag inte att just det kommer att hända dig iofs... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svart är ju standard och enklast... men jag är inte standard.

 

Brudar har det ju sån sjuk tur då det kan välja vad fan som helst medan killar bara har typ en tygflärp runt halsen som får varieras (+ näsduken)... o varieras innebär att man ska följa tjejens färger. Gäsp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm. Var inte du lite för old för sommarlovs-tv när Granberg och co körde? ;)

Men jag håller med, helt klart bästa!

 

PS. hittar ingen sommar-tv. finns det inte längre?! ds

 

Jag var rejält för gammal från början, dock följt det på senare år genom barnen.

 

Jag är allergisk mot "det var bättre förr"

 

(alla borde läsa http://www.bokus.com/b/9789100121747.html)

 

men i detta fall verkar det blivit sämre.

 

Numer får man ta in SvtB för att "avnjuta" det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"I en monarki uppkommer det alltid en anda av undersåtlighet, som icke är fria medborgare värdig. Kring konungen med Guds nåde och hans anförvanter har i alla tider uppblommat en rik flora av servilitet och inställsamhet, kryperi och allsköns fjäsk."

- Vilhelm Moberg, "Därför är jag republikan", 1955

 

Fick ett brev från Republikanska Föreningen där ovan text citerades. Betalade in min medlemsavgift och blev fullvärdig medlem. Gå med!

 

http://www.repf.se/bli-medlem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många vuxenpoäng får jag för att jag köpte en sån här idag?

(för utomhusanvändning)

 

95301147_m.jpg'

 

Känns nästan som jag är på TF´s nivå nu. Snart väntar radhus och sockerkaksbak till småungarna! 8-)

 

Jadu Jens.

Snart blir det nog små pågar som ränner runt benen om Lisa får bestämma och det får hon väl alltid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många vuxenpoäng får jag för att jag köpte en sån här idag?

(för utomhusanvändning)

 

95301147_m.jpg'

 

Känns nästan som jag är på TF´s nivå nu. Snart väntar radhus och sockerkaksbak till småungarna! 8-)

 

Fan, sån har vi ju haft i flera år. Inomhus iofs men det kanske inte spelar nån roll. :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många vuxenpoäng får jag för att jag köpte en sån här idag?

(för utomhusanvändning)

 

95301147_m.jpg'

 

Känns nästan som jag är på TF´s nivå nu. Snart väntar radhus och sockerkaksbak till småungarna! 8-)

 

Jadu Jens.

Snart blir det nog små pågar som ränner runt benen om Lisa får bestämma och det får hon väl alltid!

 

En sån räcker inte långt om man har små pågar. Jag föreslår en torktumlare. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Jens, vi vet alla att du är kass på att planera. Eller iaf vet vi det ryktesvägen. Men sant är det säkert :)

 

Nåja som det sägs så är det Lisa som sköter planeringen om det nu ska planeras.

Det är säkert sant det med

 

Så om Lisa planerar något så blir det av. (Läs om Lisa planerar pågar blir det pågar) :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om Lisa planerar något så blir det av. (Läs om Lisa planerar pågar blir det pågar) :mrgreen: :mrgreen:

 

Öhh... Diskutera gärna Lisa och mig så mycket ni vill men vårt privatliv vad gäller familjeplanering och annat håller vi nog för oss själva... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...