Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Har noterat att en del Lego-spel har blivit riktigt uppskattade men trodde det var för småkids? Menar du att de är spelvärda på riktigt, isåfall vilka?

 

Alltså, jag spelade inga legospel innan jag hippsomhapp bodde innanför samma fyra väggar som ett förskolebarn. Det har under de senaste åren blivit en hel del pliktskyldigt spelande, men faktum är att Batman/Star Wars/Indy-spelen är riktigt spelvärda, även för mig som inte är galen i filmerna. Spelen är byggda helt med co-op i åtanke och om man står ut med att svårighetsgraden är lågt satt så kan man ha en hel del skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lektion i hur man skaffar best man till bröllop:

 

me: hörrudud förresten... sugen på att stå och steka tillsammans med mig under bröllopet? fråga gäller såklart jobbet som bestman och förutom evig ära och berömmelse innebär det också att du kommer att få klädsel uppsydd

 

Fredrik: vafan, o de droppar du bara så... =) tacka alla andra nej? =)

sånt kan man inte tacka nej till vettu =)

 

me: äääh, du känner mig... och nej, du är first in line så att säga...

och så säger de att killar inte kan snacka känslor :)

 

me: vi får snacka mer om det senare... borde komma in till gbg nån kväll och dra ett par pils eller något... får dra iväg på mer jobb nu.. ta-ta!

 

Fredrik: låter som en plan, nu fpr en anna stackare jobba ltie osso

me: :)

Ja, jag gillar att vara direkt och inte tassa runt. Snabbt ska det gå!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag spelade inga legospel innan jag hippsomhapp bodde innanför samma fyra väggar som ett förskolebarn. Det har under de senaste åren blivit en hel del pliktskyldigt spelande, men faktum är att Batman/Star Wars/Indy-spelen är riktigt spelvärda, även för mig som inte är galen i filmerna. Spelen är byggda helt med co-op i åtanke och om man står ut med att svårighetsgraden är lågt satt så kan man ha en hel del skoj.

 

+1. Har spelat en hel del på både Lego Star Wars och Lego Indiana Jones.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag spelade inga legospel innan jag hippsomhapp bodde innanför samma fyra väggar som ett förskolebarn. Det har under de senaste åren blivit en hel del pliktskyldigt spelande, men faktum är att Batman/Star Wars/Indy-spelen är riktigt spelvärda, även för mig som inte är galen i filmerna. Spelen är byggda helt med co-op i åtanke och om man står ut med att svårighetsgraden är lågt satt så kan man ha en hel del skoj.

 

+1. Har spelat en hel del på både Lego Star Wars och Lego Indiana Jones.

 

Vi har alla tre till Wii.

Numera 5-åriga grabben har spelat igenom allihop.

 

Jag har lirat rätt mkt SW, pyttelite Batman och inget Indy.

Enligt sambon som har lirat mkt mer än mig är Indy sämst genomtänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har alla tre till Wii.

Numera 5-åriga grabben har spelat igenom allihop.

 

Jag har lirat rätt mkt SW, pyttelite Batman och inget Indy.

Enligt sambon som har lirat mkt mer än mig är Indy sämst genomtänkt.

 

Ja, har också hört att Indy är svagast i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska mitt feta arsle äntligen få lite motion. På söndag debuterar jag som målvakt i innebandylaget "Kärlek, kärlek, harmoni". Jag är visserligen bara reservmålvakt men ordinarie är sjuk.

Laget har 3 förluster och 3 vinster (iofs 2 på wo men det håller ni käft om) i bagaget. Korpen div 2 handlar det om.

 

Lyckligtvis är jag en habil målvakt och bland stjärnorna i laget syns J. Storåkers som enligt säkra källor har en ganska bra innebandykarriär bakom sig. Björn Isberg är lagkapten och vad kan gå fel med lugnet självt vid rodret?

 

Nu iväg till div sportaffärer för att inhandla nödvändig utrustning! Heja mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innebandymotionsskalan: utespelare > målvakt > reservutespelare > reservmålvakt

 

Med lite tur kanske du bränner 20 kalorier om du cyklar till matchen i stället för att åka bil. :)

 

Vad fan, jag ska ju spela matchen dagnammit! Och sen spelar jag som utespelare i påföljande matcher (om det nu inte visar sig att jag är typ världens bästa målvakt och får förnyat förtroende på den positionen).

 

Btw, fetklonk på målvaktsgrunkor på Sportex, 70% rabatt! :-D Det betalar sig att ha kontakter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, fetklonk på målvaktsgrunkor på Sportex, 70% rabatt! :-D Det betalar sig att ha kontakter...

 

Äh, vad fan... Borde inte din "kontakt" kunna ta med skiten hem gratis? Löneförmån liksom?

Hojta till om du behöver ett bättre beggat X2000 btw. That´s what friends are 4 u know! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska mitt feta arsle äntligen få lite motion. På söndag debuterar jag som målvakt i innebandylaget "Kärlek, kärlek, harmoni". Jag är visserligen bara reservmålvakt men ordinarie är sjuk.

Laget har 3 förluster och 3 vinster (iofs 2 på wo men det håller ni käft om) i bagaget. Korpen div 2 handlar det om.

 

Lyckligtvis är jag en habil målvakt och bland stjärnorna i laget syns J. Storåkers som enligt säkra källor har en ganska bra innebandykarriär bakom sig. Björn Isberg är lagkapten och vad kan gå fel med lugnet självt vid rodret?

 

Nu iväg till div sportaffärer för att inhandla nödvändig utrustning! Heja mig!

 

 

 

Kan säga att du kommer bli rejält svett... Jag har varit målis i ca 6år. men har laggt av nu. Vi lirade div 4. Men klart jobbigaste platsen i laget, kan ju aldrig byta lixom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga att du kommer bli rejält svett... Jag har varit målis i ca 6år. men har laggt av nu. Vi lirade div 4. Men klart jobbigaste platsen i laget, kan ju aldrig byta lixom...

 

Det är väl liksom meningen att man ska bli rejält svettig? No worries, har målvaktsgener i mig och har varit (med betoning på har) en hyggligt duktig målvakt i innebandy, fotboll, handboll och hockey. Och nej, jag är ingen sån mupp som har stått i mål hela livet.

Var utespelare i "alla sporter" tills jag under en gymnastiklektion i nian fick ställa mig i handbollsmålet. Vår lärare som även var tränare för Lugis A-lag blev mäkta imponerad. Minns att jag bland annat gjorde en benparad i axelhöjd (voltade nästan för att få till det) och ett mål på ett utkast från egen målgård. Pajade givetvis ljumsken med benparaden men fick ordentligt med beröm från läraren. :mrgreen: (Ja, jag spelade handboll i en massa år också, precis som alla Lundagrabbar antar jag).

 

Vad gäller innebandy så har jag faktiskt ett par medaljer från några olika cuper, då som målis. Minst två guld iaf. Fan, måste upp på vinden och leta.

 

/Brag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow. du var grym på div sporter när du gick i 9an! :roll:

 

 

 

;)

Oh, sweet, sweet buuuuurn :-D

 

Ska vi börja skryta om idrottsliga prestationer nu? Då ska jag inte vara sämre än att jag braggar om att jag för första gången på tio år tränade badminton igår (roflamo, 1337, gg wp tyvm osv osv). Ovanpå detta kommer ett par dagars gymmande vilket resulterat i drastiskt minskad rörlighet i de flesta muskelgrupper. Kan jag röra mig imorn får det räknas under kategorin "Segertåg".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...