Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Imorgon blir det termalbadhus. Dessvärre står det i guideboken att dylika inrättningar ibland används av äldre män för homosexraggande. Upplysningsvis står det också att det räcker med ett "nej tack" för att bli av med skrällena. Vi får se hur det går... *gulp* Har ni inte hört från mig senast imorgon kväll kan ni utgå ifrån att jag har blivit gangbangad av ett gäng 60+are i en ungersk bassäng.

 

Hoppas då du inte använder denna parlör för att göra dig förstådd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Budapest. Här är kallt, här är snö. Staden är inte så vacker som jag trodde att den skulle vara. Som Tallinn fast 20 ggr större typ.

 

Jag ska inte dissa det helt. S:t Stefankatedralen var imponerande. Tog "bara" en timme att gå dit och sen en timme hem. Man får väl hålla i minnet att man bränner kalorier medan man går...

 

Gulaschsoppa har ätits, mycket god. På den positiva sidan måste jag tillägga att jag kan tänka mig att staden blir mycket vackrare på våren.

 

Imorgon blir det termalbadhus. Dessvärre står det i guideboken att dylika inrättningar ibland används av äldre män för homosexraggande. Upplysningsvis står det också att det räcker med ett "nej tack" för att bli av med skrällena. Vi får se hur det går... *gulp* Har ni inte hört från mig senast imorgon kväll kan ni utgå ifrån att jag har blivit gangbangad av ett gäng 60+are i en ungersk bassäng.

 

Jag tänkte först bara skriva något om första delen av inlägget, om hur besviken jag blev att höra om dina intryck av budapest. Har varit riktigt sugen på Budapest flera år, men aldrig blivit av.

 

Sen läste jag andra delen av inlägget, det bubblar inom mig, är så mycket som vill ut. Men jag har bestämt mig för att vara en snäll pojke. Så de så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte först bara skriva något om första delen av inlägget, om hur besviken jag blev att höra om dina intryck av budapest. Har varit riktigt sugen på Budapest flera år, men aldrig blivit av.

 

Sen läste jag andra delen av inlägget, det bubblar inom mig, är så mycket som vill ut. Men jag har bestämt mig för att vara en snäll pojke. Så de så.

 

Haha what? Jag kan ta det, fire away! Fast nu blir det ju lite avslaget iofs... ;-)

 

Har sett ditt PM angående klubben btw, svar kommer på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Var nog lite väl snurrig & stressad av mongoapor när jag skrev det nedan.

 

Ty ty :mrgreen:

 

Nu verkar det som att det löser sig med krukan ändå. Ligger bara ett par km från hotellet så av ren lättja får det bli det.

 

Det känns som en halvvettig val för att inte sabba dyngsrytmen men med tanke på att båten går 18:00 är det väl EV+-0 att sabba dygnsrytmen innan.

Funderar allvarligt på att åka med i hopp om sidegames och för att vara på säkra sidan kan jag ta med ett par kortlekar och en väska med marker.

 

Om jag inte var så lat så skulle jag leta efter en ganska stor påse med gamla stulna PAF-marker som ligger i någon flyttkartong... (OBS: Inte jag som stulit dom)

 

 

Ursprungligen postat av jm_j Visa inlägg

Annan variant om ni vill ha det mindre stressigt är att spela Gamblerz 500kr turre som börjar 19:30. Ni får först ansöka om medlemskap på hemsidan och ha Jennez eller någon annan medlem som referens, sen blir ni godkända och kan anmäla er via hemsidan eller på plats.

 

Vadå då? Kåkfarar-jm_j är inte godkänd som referens alltså? :mrgreen:

 

Har för mig att jag skrev dig eller någon annan medlem som referens och eftersom jag är medlem är jag också inkluderad. Lilla Lasse & co litar nog i mitt omdöme att jag inte bjuder in drägg. Dessutom är säkerheten _något_ högre på Gamblerz än t.ex. Krukan eller CP Monopol.

 

Fan att man inte är hemma. Jag hoppas nästan att alla flygen är insöade på Arlanda imorgon så att jag kan jaga Crappy över havet, förbi krukan och slutligen på Gamblerz. Varhelst han plockar fram pengar vid ett spelbord så vill jag sitta där. I eller ur position, med stor eller liten stack, bra eller dåligt flyt, Texas eller Omaha - jag vill vara där.

 

+1 Ska göra mitt bästa att jaga Crappy & TotalFörsvarsnedläggning så länge jag orkar och har pengar kvar...

 

Moohhahhhaaa

Välkommen välkommen! Hur ska du kunna se folk i ögonen efter att förlorat inköp på inköp mot fiskCrappy? Hur ska du kunna återfå din heder och stolthet?

 

Lägger förklaringen här i vitt så ni andra förstår, men så Jennez inte begriper :mrgreen:

 

Självklart förlorar jag stort, men han är välkommen ändå, så jag kan få en gratis lektion

 

Så länge taxan är rimlig är jag också villig att betala läropengarna.

 

Ligger en pokerklubb precis runt knuten från hotellet också. Det fantasifulla namnet "All In Poker Club " låter lockande. :D

 

Var det en "riktig" sådan eller bara vide******? Har varit ganska standard tidigare om annonser om "pokerturnering" som innebär att man spelar vide******/slots och den som vunnit mest/förlorad minst på idiotspelen som "vinner".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som en halvvettig val för att inte sabba dyngsrytmen men med tanke på att båten går 18:00 är det väl EV+-0 att sabba dygnsrytmen innan.

Funderar allvarligt på att åka med i hopp om sidegames och för att vara på säkra sidan kan jag ta med ett par kortlekar och en väska med marker.

 

Om jag inte var så lat så skulle jag leta efter en ganska stor påse med gamla stulna PAF-marker som ligger i någon flyttkartong... (OBS: Inte jag som stulit dom)

 

 

 

 

Du vet att båten gick igår va....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att båten gick igår va....

 

Tyckte att det var konstigt med at det stod 5-6:e i alla artiklar (hade dessutom skrivit det mesta av inlägget tidigare).

 

Eller så är jag ruskigt stressad & förvirrad & bara hoppas att TF & Crappy ska komma och donera lite till.

 

Fakeedit: Jag får jobba lite mer med min läsförståelse. Lyckades får allting bakvänt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shhhh, det hade väl varit roligt att se Juhamatti åka båt, iklädd en flaska Explorer och ett markerset, gåendes runt och fråga alla vakter han hittar "var är pokern"?

 

Hade kunnat bli en riktigt underhållande historia det.

 

Tack Skanke för att du förstörde en rolig grej för minst halva forumet! :evil:

 

Hahaha

 

jm_j på båten -> :ola:

 

Hade säkert kunnit hitta en gäng 80-åriga banditer som spelat mörkpoker hela sitt liv och scammat mig...

 

Ahha... Dags för en tur Söder-Vällinbgy-Söder-Krukan med min flyttlass nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Termalbadet på Gellert hotel rekas varmt, det ligger på den gamla sidan (typ under jesusstatyn, fast vid floden).

 

Yes box, det är rekat. Var dock på ett annat termalbad idag, utomhus. Låg i stadsparken vid det stora slottet/borgen. Var riktigt skönt att bada ute i 38-gradigt vatten. Inga bögpropåer heller.

Gellert blir det imorgon. Ska bara försöka hitta ett vattentåligt schackbräde och/eller backgammonbräde så att man kan lira. Gubbarna som lirade idag lät oss inte vara med. De kanske trodde att vi var bögar...? :shock:

 

Jag måste också revidera mina första, förhastade uttalanden om Budapest. Igår hade jag inte hunnit se så mycket. Jag menar nu att staden faktiskt är mycket vacker även om den såklart har starka inslag av öst-arkitekturen som jag inte pallar med.

 

Stadsparken var vacker och när det idag till på köpet var marknad så var det riktigt trevligt att glida runt och lyssna på czardas-musik och dricka varm glögg.

 

Terrormuseét rekommenderas också. Minns inte adressen men det är utmärkt på alla kartor. Man fick följa Ungerns historia över nazi- samt ryssockupationen, främst i hur underrättelsetjänsten arbetade med tortyr och systenmatiska utrensningar. Man blev berörd.

 

Resten av familjen är nu på operan medan jag chillar på rummet. Har gått säkert 4 mil med semitung ryggsäck de här dagarna...

 

Sedan måste jag också säga att jag är positivt överraskad av Ungrarna. Sjukt trevligt folk! De har en mycket mer individuell nationell identitet än vad andra östländer har. I kulturen ser man knappt några spår av det sovjetiska, vilket är skönt. De har kommit långt och jag rekommenderar verkligen ett besök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag "levlar" med allt "bögsnack". Jag har inget emot homosexuella (har klyschigt nog drösvis med gaypolare) och det är inte de som är skämtet här. Det roliga är att en jävla guidebok (Lonely Planet tror jag t.o.m att det var) tror att man behöver deras råd om hur man tackar nej till homosexuella inviter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag "levlar" med allt "bögsnack". Jag har inget emot homosexuella (har klyschigt nog drösvis med gaypolare) och det är inte de som är skämtet här. Det roliga är att en jävla guidebok (Lonely Planet tror jag t.o.m att det var) tror att man behöver deras råd om hur man tackar nej till homosexuella inviter.

 

ah, i see.

 

fick flashbacks från alla idioter i skolan och bögskämten där som är designade så att man ska hålla med om att bögar är *** (ja ni vet)

 

misstolkade nog din post också så fick för mig att du ev tillhörde nån sån skara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satan i helvete vad jag hatar Stars nu.

 

Alla sajtreppar som inte är på Boss eller Ongame: Om jag kan få spela på era sajter utan att behöva ha era kläder på mig om jag klonkar ensatellit, ta ontakt med mig så ska ni få min rake (jag är inte ute efter rakeback, utan efter att slippa sajtkläder)

 

Visst, men då ska vi fan köra dig i alla blaskor om du klonkar ngt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...