Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

alright.. kände att ni var lite proffs faktiskt, direkt när sista grejen var sprängd så var nån redo att lämna stan man hann inte ens blinka... är rätt färsk på det där spelet. spelat massa modern warfare 2 så man är lite ovan med vissa grejer...

 

Jag är väl hyfsat vass nuförtiden men får ändå rumpan piskad lite då och då. Har nyss kommit upp i en mille dollars och då har jag spelat bra mycket. Kollade rankingen och ändå ligger jag jag typ bara 68000:e plats av 92000. :-D

 

Men jag minns liret du var med i när en drog från stan direkt. Det fanns ytterligare en dörr att spränga upp så där gick vi miste om $650.

 

Tips för Wild West Legends Nogales (om du är Outlaw):

- Spräng inte dörren på andra våningen förrän ni har sprängt kassaskåpet. Blir svårare om sherifferna kan ta den vägen in också. Alltså: in i banken och "barrikadera" er där tills kassaskåpet är öppet. Sen spränger ni dörren på ovanvåningen.

- När ni ska in till stallet för att stjäla hästarna: Spräng staketet på framsidan först, det är rätt många Lawmen som bara riktar in sig på baksidan.

 

Tips för Lawmen:

- Skydda bankens nedanvåning först och främst. Om ni tvingar Outlaws att ta sig in via ovanvåningen får ni en fördel senare.

- När Outlaws ska ta sig från banken till stallet; skit i att sitta vid ladan och vakta, kuta ut utanför staketet och in bland husen och ambusha dem på bakgårdarna.

 

/Nörderi

 

Imorgon bär det av till Kumla. Jag har en bra feeling för den här turren (dvs att alla andra är sopor. Utom schoolbook. Och Lisa.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez, Battlefield badcompany 2 kommer bli magiskt. Det är någonting att värma sig med i februari ;)

 

boka!

 

Absolut! Men ettan var jag lite besviken på. Kan inte riktigt sätta fingret på det men det var inte mycket till Singleplayer och det kändes inte särskilt nytt på några fronter alls... Men självklart ska vi testa uppföljaren! :-D

 

Grejen e den att du fått mig småsugen. Kommer prob PMa om tips om ett par månader...

 

Muahahaha! My evil plan works like a charm! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var en riktigt trevlig tillställning hos Mike. 40pers var med i turren. Det enda som var lite mysko var strukturen, vet inte om jag någonsin haft blindsen 175/350 ante 75 :shock:

Mike hade styrt upp allting riktigt bra och alla som är något var där! ;)

Inga para för mig igår, bustade väl på plats 11-12 eller nåt sånt.

Nu ska jag leta up tight_Eriks (Valteregos) blogg och läsa om när han gjorde mosterbluffen mot mig efter att inte ha spelat en hand på tre timmar :-D

(det var inte han som tog ut mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som redan beskrivits ovan var mastodontvärdet på Mr Rock'n'Roll och jag försökte få in smeten mot honom så ofta jag kunde. Givetvis alltid i ledning men min saga blev all då han vaknade upp med AK mot mina QQ.

 

Sen blev det Dealer's Choice cg och jag körde Sviten Special i första given (efter lite texas-spel då vi hade en nybörjare vid bordet). Det tyckte församlingen var så roligt så det blev Sviten Special för hela slanten. :-D

 

Mr Rock'n'Roll tyckte att Sviten Special såg ut slom ett kul game där han kunde dra ut så han vinglade iväg och skulle skaffa marker. När han sätter sig vid bordet hinner han inte ens ställa ner markerna innan han däckade. Så här satt han i ett par timmar:

 

rocknroll.jpg

 

Givetvis gjorde man ju mer eller mindre rent hus och så dog gamet. Över till texas-bordet där det fanns gott om fisk. Bl.a Crappy sponsrade fint. ;-)

Mr Rock'n'roll flyttade (flyttades?) över till texasbordet där han satt i samma ställning i ytterligare ngn timme innan han kvicknade till. Han växlade in och Klyka tog fighten (all in pre givetvis). Han växlade in igen och nu lyckades jag gula honom med att syna ner all in på flop med A hög. Stod fint mot hans 6-hög. :mrgreen:

 

LisaTF.jpg

Två tredjedelar av dagboken. TF är blind som ni ser.

 

theadmin hamnade på Dealer's Choice bordet och jag flyttade tillbaka. Var bara jag, jm_j och Johan tidigare. Vi drog igång Sviten Special igen och efter 7-8 händer gulade vi theadmin (nu blir Lappen glad).

Vi lyckades efter tjat hela kvällen snacka in hogge75 och Mattias och vid det här laget var jm_j ganska bra packad, men lugn, konstigt nog.

 

Efter ett varv Sviten Special spelades det Sökö hi/lo och Badugi. Var längesen jag spelade just Badugi men klarade mig b/e tack vare en fin hand i given.

 

Lisa bustade ur turren vid 2-tiden och vi bestämde oss för att köra hem och skita i övernattning. Trött var man men det gick fint hela vägen trots periodvis snöfall.

 

Summering: + 4000

- Försök hamna på samma bord som appelsf (mr rock'n'roll)

- Spela stockholmsspel mot nybörjare

 

EDIT: Och stort tack till Mike för en välarrangerad turre! Om man får komma med ett tips så skulle det vara att skippa 50-markerna, både i turre och cg. 25 och 100 täcker behovet mer än väl. Vet att det är en petitess men jag blir helt knäckt så fort jag ser 50-marker, de är fruktansvärt onödiga... :twisted:

Det var det enda jag hade att klaga på, allt annat var perfekt. Fanns ju till och med värme i garaget och maten var superb! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag hjälpa er att boka nötresor till SM i April eller ska du Jens vänta till sista sekund och betala hutlösa priser?

 

Det får bokas efterhand som det kvalas, lite svårt att göra på ngt annat sätt. Eller så kan ju få kundregistret, boka till alla och sen börja boka av när kvalen är klara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...