TotalFarsa Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Kalas! Vårt Banditgäng/Posse består nu av: Jennez TF Skanke hogge75 En till så har vi vad vi behöver! 5 mot 5 är lagom i matcherna. Man kan bestämma att vi fyra (fem?) ska spela i samma lag eller lottas det när spelet genereras? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Ok då, nytt ämne. Jag och JohnH hade planerat att dra till Svenska Spelgalan på Berns ikväll, för min del som ett statement mot monopolet. Flickvännerna hoppar av pga att det är snö och en av dem är sjuk. Är det någon mer som ska dit? http://blogg.aftonbladet.se/18282/2010/01/varning-arets-sagning-pa-ingang Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hogge75 Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Kalas! Vårt Banditgäng/Posse består nu av: Jennez TF Skanke hogge75 En till så har vi vad vi behöver! 5 mot 5 är lagom i matcherna. Låter kul, får väl köpa mig ett headset också då Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Man kan bestämma att vi fyra (fem?) ska spela i samma lag eller lottas det när spelet genereras? Man kan "bestämma" det. När man joinar ett game väljer man också vilken sida man vill börja på (lawman eller outlaw). Dock finns det vissa idioter som prompt vill börja på ena eller andra sidan (har verkligen ingen betydelse eftersom man ändå byter sida sen) så då kan det bli så att det är 7 Lawmen och 3 Outlaws och då "lottas" vilka som får byta sida innan fighten drar i gång. Så svaret på din fråga är att vi kommer att kunna spela samma lag 99% av gångerna. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 http://blogg.aftonbladet.se/18282/2010/01/varning-arets-sagning-pa-ingang Vilken tur att vi inte gick då! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 http://blogg.aftonbladet.se/18282/2010/01/varning-arets-sagning-pa-ingang Ord och inga visor. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 http://blogg.aftonbladet.se/18282/2010/01/varning-arets-sagning-pa-ingang Tur att man stannade hemma. Sjukt roligt att de hade kuvertöppningsmoment med trumvirvel och allt för att tillkännage SM-vinnarna. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Ibland är man glad att vädret ändrar ens planer... till det bättre. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article6500759.ab Jag tycker faktiskt synd om Unibet, om snöovädret och tre klantiga mediabyråer (enligt Lina) förstör vad som kunde vara ett lovvärt arrangemang. Roligare kan man ha för en mille, typ. Aftonbladets "liverapportering" är lite humor. 21.36 Glenn Hysén drar en fräckis. 21.36 Glenn Hysén får applåder av publiken på Berns. 21.35 Glenn Hysén kommer upp på scenen. 21.31 Arne Hegerfors drar lite vitsar på scenen. Wow, liksom. Nog för att "liverapporter" från pokerarrangemang kan vara tråkiga och taffliga, men det här tar väl ändå priset? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Kom på en sak i snöyran: 2/3 av live-SM vanns av Unibetproffs. Unibet anordnar Svenska Spelgalan. Svepof var med som prisutdelare. Varför inte släpa upp Live-SM vinnarna på scen också, som markering mot monopolet och profilering av de egna spelarna? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 [Nörderi]Åhhh, jag är så jävla nära mina Golden Guns i Juarez! Har skjutit, mördat och rånat ihop $975 000, bara $25 000 till så är de mina! Fifanherrejävlar.[/Nörderi] Spelade en Omahaturre så här på kvällskvisten. Fick in det bra mot två andra med färdig nötstege + färgdrag (i tredje handen) och givetvis rivrar den ene bättre stege medan den andre drar in kåken. Dead last! Men hej, det är Omahuj. Trodde jag hade blivit lite bättre efter allt crazy-slaskande på Gamblerz men där ser man. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popquee Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Ola, varför gillar du inte sateliter med exakt två priser? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Ola, varför gillar du inte sateliter med exakt två priser? Det står i min satellitartikel Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popquee Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Det står i min satellitartikel det står mkt i den, dock va det länge sen jag läste den, letar upp det, ty=) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 Något för er westernfans? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 [Spelade en Omahaturre så här på kvällskvisten. Fick in det bra mot två andra med färdig nötstege + färgdrag (i tredje handen) och givetvis rivrar den ene bättre stege medan den andre drar in kåken. Dead last! Men hej, det är Omahuj. Trodde jag hade blivit lite bättre efter allt crazy-slaskande på Gamblerz men där ser man. Jag är lite småtrött, men hur kan en av personerna få bättre stege och en annan kåk på samma riverkort? Var det den berömda jokern? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 Jag är lite småtrött, men hur kan en av personerna få bättre stege och en annan kåk på samma riverkort? Var det den berömda jokern? Du är nog pömsig (under förutsättning att vi är på turn med parat bräde, dvs Jöns har inte NÖTstege) Exempel: Jöns: QJ Fi A: KJ Fi B: QQ Bräda:T988 River: Q Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 Du är nog pömsig (under förutsättning att vi är på turn med parat bräde, dvs Jöns har inte NÖTstege) Exempel: Jöns: QJ Fi A: KJ Fi B: QQ Bräda:T988 River: Q Formuleringen var dock Fick in det bra mot två andra med färdig nötstege + färgdrag så om pengarna åkte in på flop kan allt vara OK. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 schoolbook, obekräftade källor gör gällande att du är duktig på lajvpoker och att man ska vara glad som inte lottades till ditt bord inför helgens drabbning. Hur ställer du dig till detta, nys eller sanning? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 Rejält överdrivet åtminstone, anser mej inte ha några monsterreadskillz eller överlägsen pokerteoretisk kunskap. Skulle kalla mej "hyfsad" snarare än bra. Får dessutom hjärnsläpp ibland, men det kan väl hända de flesta. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 Ryktena har iaf gett Crappy skrämselhicka Iaf. Följande är en visualisering av vad jag kommer att utsätta DP för imorn vid borden: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 Ska inte säga vad jag hittade i innerfickan som legat där i 14 dagar, bortglömt, men ni som känner till min städning hemma för några år sedan kan nu veta att det rekordet är slaget, femfaldigt. Jag måste bli bättre på att sortera och lägga undan saker. Ibland blir jag lite tveksam över mig själv... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 Ryktena har iaf gett Crappy skrämselhicka Hicka och hicka, jag hoppas bara vara kvar så länge att jag kan få en lektion i sällskapspelet poker, en lektion som leder till att jag fullständigt gular Jennez på CG bordet Ska inte säga vad jag hittade i innerfickan som legat där i 14 dagar, bortglömt , men ni som känner till min städning hemma för några år sedan kan nu veta att det rekordet är slaget, femfaldigt. Jag måste bli bättre på att sortera och lägga undan saker. Ibland blir jag lite tveksam över mig själv... Mitt rekord härstammar från den tid jag spelade golf. Glömde ett par bananer i bagen, över vintern. Så vad var det du glömde Ola? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 LOL, mycket kreativt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 29 Januari , 2010 Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 (Ola behöver inte besvära sig...) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts