Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Ok då, nytt ämne.

 

Jag och JohnH hade planerat att dra till Svenska Spelgalan på Berns ikväll, för min del som ett statement mot monopolet. Flickvännerna hoppar av pga att det är snö och en av dem är sjuk. Är det någon mer som ska dit?

http://blogg.aftonbladet.se/18282/2010/01/varning-arets-sagning-pa-ingang
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan bestämma att vi fyra (fem?) ska spela i samma lag eller lottas det när spelet genereras?

 

Man kan "bestämma" det. När man joinar ett game väljer man också vilken sida man vill börja på (lawman eller outlaw).

Dock finns det vissa idioter som prompt vill börja på ena eller andra sidan (har verkligen ingen betydelse eftersom man ändå byter sida sen) så då kan det bli så att det är 7 Lawmen och 3 Outlaws och då "lottas" vilka som får byta sida innan fighten drar i gång.

 

Så svaret på din fråga är att vi kommer att kunna spela samma lag 99% av gångerna. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article6500759.ab

 

Jag tycker faktiskt synd om Unibet, om snöovädret och tre klantiga mediabyråer (enligt Lina) förstör vad som kunde vara ett lovvärt arrangemang. Roligare kan man ha för en mille, typ.

 

Aftonbladets "liverapportering" är lite humor.

 

21.36 Glenn Hysén drar en fräckis.

21.36 Glenn Hysén får applåder av publiken på Berns.

21.35 Glenn Hysén kommer upp på scenen.

21.31 Arne Hegerfors drar lite vitsar på scenen.

 

Wow, liksom. Nog för att "liverapporter" från pokerarrangemang kan vara tråkiga och taffliga, men det här tar väl ändå priset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Nörderi]Åhhh, jag är så jävla nära mina Golden Guns i Juarez! Har skjutit, mördat och rånat ihop $975 000, bara $25 000 till så är de mina! Fifanherrejävlar.[/Nörderi]

 

Spelade en Omahaturre så här på kvällskvisten. Fick in det bra mot två andra med färdig nötstege + färgdrag (i tredje handen) och givetvis rivrar den ene bättre stege medan den andre drar in kåken. Dead last! Men hej, det är Omahuj.

Trodde jag hade blivit lite bättre efter allt crazy-slaskande på Gamblerz men där ser man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

Spelade en Omahaturre så här på kvällskvisten. Fick in det bra mot två andra med färdig nötstege + färgdrag (i tredje handen) och givetvis rivrar den ene bättre stege medan den andre drar in kåken. Dead last! Men hej, det är Omahuj.

Trodde jag hade blivit lite bättre efter allt crazy-slaskande på Gamblerz men där ser man.

Jag är lite småtrött, men hur kan en av personerna få bättre stege och en annan kåk på samma riverkort? Var det den berömda jokern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är nog pömsig (under förutsättning att vi är på turn med parat bräde, dvs Jöns har inte NÖTstege)

 

Exempel:

Jöns: QJ

Fi A: KJ

Fi B: QQ

Bräda:T988

River: Q

 

Formuleringen var dock

 

Fick in det bra mot två andra med färdig nötstege + färgdrag

 

så om pengarna åkte in på flop kan allt vara OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryktena har iaf gett Crappy skrämselhicka :lol:

 

Hicka och hicka, jag hoppas bara vara kvar så länge att jag kan få en lektion i sällskapspelet poker, en lektion som leder till att jag fullständigt gular Jennez på CG bordet :twisted:

 

Ska inte säga vad jag hittade i innerfickan som legat där i 14 dagar, bortglömt , men ni som känner till min städning hemma för några år sedan kan nu veta att det rekordet är slaget, femfaldigt.

 

Jag måste bli bättre på att sortera och lägga undan saker.

 

Ibland blir jag lite tveksam över mig själv...

 

Mitt rekord härstammar från den tid jag spelade golf.

Glömde ett par bananer i bagen, över vintern.

 

Så vad var det du glömde Ola?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...