Gå till innehåll

Djens - PLO, Daytrading


Djens

Recommended Posts

Vet inget om "superfund" men jag skulle inte investera en spänn i något investeringsföretag som ringt upp mig för att sälja sin produkt, x0% är säljare/skojare som säljer något som är lurendrejeri eller dålig investering. Nej tack.

 

Men om du vill ha någon rekommendation så går det säkert att ordna så att de ringer dig om diamanter i afrika, skuma fonder i london och kaffe i syd amerika osv, har du tur kanske du hittar någon död minister i afrika som behöver hitta någon som skall ta ut deras pengar från landet ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 548
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet inget om "superfund" men jag skulle inte investera en spänn i något investeringsföretag som ringt upp mig för att sälja sin produkt, x0% är säljare/skojare som säljer något som är lurendrejeri eller dålig investering. Nej tack.

 

Men om du vill ha någon rekommendation så går det säkert att ordna så att de ringer dig om diamanter i afrika, skuma fonder i london och kaffe i syd amerika osv, har du tur kanske du hittar någon död minister i afrika som behöver hitta någon som skall ta ut deras pengar från landet ;).

 

 

Hmm, dom finns rankade på morningstar och dom visar upp fina siffror historiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt fin dag idag och månaden ser bra ut också, nästan lite synd att vi inte hade studiegruppen denna månad, då hade säkert folk betalat för ett nyhetsbrev :mrgreen:

 

Fyra veckor var ju alldeles för kort tid för att någon skulle lova att betala några större summor.

 

Jag vill minnas att några (av få) var beredda att betala en liten peng för att fortsätta exprimentet (jag var det iaf).

 

Fortsätt du gärna med så detaljerat twittrande som möjligt så är det nog inte omöjligt att följarskaran växer. Vem vet vad det kan leta till framöver. Det lär dock ta tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

~17:55 trittrade jag om:

 

Ser ut som att vi dubbeltoppat och vänder ner, kort på 773

 

Och i slutet av dagen:

 

Täcker spreadbeten på 754.4

 

Red också BGZ (trippelshort smallcaps) under större delen av nedgången.

Att jag låg kort över natten och fick en smäll där är vi tysta om =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite fragorom Twitter jargongen osv.:

 

1. Vilken mäklare använder du och hur mycket i courtage betalar du när du handlar pa S&P?

 

2. När du "täcker pa 755" eller "gar kort pa 751" vad köper du da, respektive? Är det nagon motsvarighet till Xactarna?

 

3. Vad betyder: "Entry är numera stopp."?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tycker att twitter är relativt värdelöst jämfört med ett forum ?

 

Vill du få ut små bitar av information väldigt snabbt till ett visst antal personer medans du samtidigt får realtidsfeeds på andras information så tycker jag att twitter är överlägset, dvs om du behöver få informationen snabbt (som är vldigt viktigt som daytrader) så är twitter överlägset.

 

lok --> 0,4 S&P punkter/trade är courtaget på finansbet som är min spreadbettingsmäklare jag använder när jag skriver så. Handel i amerikanska bull/bear ETF:er är väldigt dyrt (0,6%!) med svenska kapitalförsäkringar så de handlar jag bara när det är säkra/större trades.

Att täcka är att ta hem vinst på kort position. entry är där jag tar position.

Stopp är där tradet avslutas automatiskt.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att Twitter funkar bra. Nice att få Djens trades i lättlästa punkter istället för utsmetat på forumet mellan en massa dumma inlägg som detta.

 

Djens, vet att det har diskuterats förr men vad tror du om oljepriset inom de närmsta åren? Känns ju som att det borde vända upp när konjukturen vänder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att Twitter funkar bra. Nice att få Djens trades i lättlästa punkter istället för utsmetat på forumet mellan en massa dumma inlägg som detta.

 

Djens, vet att det har diskuterats förr men vad tror du om oljepriset inom de närmsta åren? Känns ju som att det borde vända upp när konjukturen vänder?

 

Det *borde* det ja, men jag tror inte konjunkturen vänder upp nämnvärt på bra länge..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser onekligen ut som att börsen kan ha bottnat för denna gång. Vi kommer troligen få pullbacks, men vi bör inte gå lägre än vi redan gjort.

Det är alltså dags för ett antal månaders bearmarketrally.

Jag saknar fortfarande en femtevåg ned, men EWT mässigt så ser det onekligen ut som vi kan vara på väg mot en större uppgång.

 

Dollarn är numera officiellt död.

För att citera Macro-man (Macro-man.blogspot.com) om vad man bör göra:

 

The trades would appear to be:

 

1) buy equities

 

2) buy bonds (though the issue for a futures monkey like Macro Man is whether you buy TYM9 or USM9)

 

3) sell the USD (on the basis that everyone else is going to)

 

4) buy oil (on the basis of 3, and the inevitable projection uber-inflation moving forwards.)"

 

Oljeaktier bör mao gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är mycket nyfiken på tusendollarsfrågan på twitter. Om lower lows och lower highs och dollarn ska fortsätta mosas - Varför köpa TNA och inte gå kort? (Blir ju nyfiken)

 

Har du kvar feeden för S&P?

 

I så fall:

 

15:50 (5min perspektiv).

 

Vi fick en hygglig stoplossutförsäljning och reversal. (Jfr med tiden jag gick lång). Titta även på vart vi stannade igår...dvs falskt utbrott.

(blablabla köpsignal iaf)

 

Sen fick vi HHs och HLs fram tills 18:17 (byt till enminutsperspektiv).

 

S&P gick ca 1,5% däremellan.

413-417 på smallcapsen (3% på TNA) som kunde låsas.

 

Mao:

Vi gick lång på en reversal och höll i positionen tills vi fick en ny LH.

Textbokstrade egentligen :)

 

Ang. frågan...

Jag vet faktiskt inte , hängde inte riktigt med.

 

Dagens bästa trade?

Om man köpt FAZ 14:30.

 

http://www.marketwatch.com/quotes/xlf

 

Financials ner 8% på väldigt hög volym...en varning?

 

Ursäkta att inlägget blev så klottrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Icke börsmässigt då? :)

 

Min flickvän fick blommor häromdagen, för första gången på typ...3år.

Det var inte av mig utan av en på hennes jobb :roll:

 

-Vad får man om man tar två pokerproffs och sätter de mot deras ickepokerspelande flickvänner i 4manswhist?

-Förnedring, av pokerspelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XACT Fonder AB: Utdelningens storlek i XACT Bull och XACT Bear (Hugin)

2009-03-18 17:49

 

 

Utdelningens storlek i XACT Bull har fastställts till 41 996 500 kr,

motsvarande 1,69 kr per fondandel.

Utdelningens storlek i XACT Bear har fastställts till 83 215 000 kr,

motsvarande 1,87 kr per fondandel.

 

För att erhålla utdelning i XACT Bull och XACT Bear krävs att man på

avstämningsdagen är registrerad innehavare av fondandelarna. Vill man

inte erhålla utdelning krävs försäljning av fondandelarna senast den

19 mars 2009.

 

Utdelningsschema:

18/3 Information om utdelningens storlek meddelas

19/3 Sista dag att handla fondandelar inklusive rätt till utdelning

20/3 Ex.dag - fonden handlas exklusive utdelning

24/3 Avstämningsdag

27/3 Utbetalningsdag

 

Primärmarknaden för att skapa och lösa in andelar är stängd från och

med den 19/3 till och med den 24/3.

 

För ytterligare information kontakta XACT Fonder AB, tfn: 08-701 40

00

 

Found it...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har kvar feeden för S&P:

Notera trendkanalen vi ligger i. Än så länge är allt enligt textboken egentligen.

Notera också hur VIX spikar på ganska högt på en relativt liten nedgång jfrt med förra.

 

Jag är fortfarande bullish sålänge vi är över 742 men förväntar mig ett besök runt 750 som är en 50%ig retracement av uppgången.

 

Men än så länge följer vi trendkanalen och riktningen är nedåt. Någon nämnde en bullflag, jag ser den då inte. Däremot tror jag inte direkt på en kollaps från denna nivå heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en rolig grej på BS nyss, skrivet av von Anka:

 

"Eftermiddags hausse…………….Att äga S&P500 från 14.00 till stängning 16.00 har sedan starten av 2008 gett en avkastning på 35%. Att äga S&P500 från öppning till 14.00 har gett en avkastning på -54%. Intressant observation om tvära kast intra-day och trendande halvdagsmarknader – men väldigt svårt att förstå"

 

Låter ju mycket märkligt. Någon som kan kolla om det ens är sant?

 

Notera att jag inte säger eller tror att man kan förutspå framtiden med hjälp av denna info, tyckte bara det var lite roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en rolig grej på BS nyss, skrivet av von Anka:

 

"Eftermiddags hausse…………….Att äga S&P500 från 14.00 till stängning 16.00 har sedan starten av 2008 gett en avkastning på 35%. Att äga S&P500 från öppning till 14.00 har gett en avkastning på -54%. Intressant observation om tvära kast intra-day och trendande halvdagsmarknader – men väldigt svårt att förstå"

 

Låter ju mycket märkligt. Någon som kan kolla om det ens är sant?

 

Notera att jag inte säger eller tror att man kan förutspå framtiden med hjälp av denna info, tyckte bara det var lite roligt.

 

Pratade om det här på jobbet förra veckan, jag letade efter information om hur börsen i USA gått historiskt på fm kontra em. Min spontana upfattning var att det stiger väldigt mkt på em så mina antaganden har tydligen stämt för 2008.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...