Gå till innehåll

Djens - PLO, Daytrading


Djens

Recommended Posts

  • Svars 548
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Väldigt tråkigt Jens. Förstår dig dock. Tycker också att pf har blivit tråkigt. Tittar nästan enbart i din dagbok när jag är här. Om du fortsätter blogga på annat forum följer gärna dig dit. kan också tänka mig att vara mer delaktig i diskussioner även fast mina kunskaper i trading är långt efter dina.

 

Använd bloggen :-)

Twitter har ju en meddelandefunktion, även fast det nästan bara är playboy som använder den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om att stanna över rapport i Swedbank?

 

Citigroups rapport var ju bra. Aktien sjönk iofs ändå.

 

Och jag läste att SEB ändrade sin rekommendation från köp till sälj häromdagen med riktkurs på 25kr. Och dom brukar väl generellt vara positiva till konkurrenternas aktier.

 

Visst rekommendationer brukar vara skit men torde dom inte ha en ganska klar insikt i vad som väntar banksektorn rent fundamentalt åtminstone under detta året?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om att stanna över rapport i Swedbank?

Klev precis ur Swedbank. Klev ur allt mitt andra i förrgår, så jag missade det gottiaste på slutet, men nu tror jag på en reaktion på de senaste dagarnas rallyn. Har köpt en liten chanspost björnar, men jag kan mycket väl ha fel, det har jag haft förut.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klev precis ur Swedbank. Klev ur allt mitt andra i förrgår, så jag missade det gottiaste på slutet, men nu tror jag på en reaktion på de senaste dagarnas rallyn. Har köpt en liten chanspost björnar, men jag kan mycket väl ha fel, det har jag haft förut.

 

Tror det var förnuftigt faktiskt. Jag ligger kvar, med ohälsosamt stor andel av portföljen, och börjar bli lite nervös...

 

Skulle nog sålt av en del iaf. Lite ringrostig. Första veckan på över ett år som jag tradat. Bra vecka att göra comeback på iofs :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det var förnuftigt faktiskt. Jag ligger kvar, med ohälsosamt stor andel av portföljen, och börjar bli lite nervös...

 

Skulle nog sålt av en del iaf. Lite ringrostig. Första veckan på över ett år som jag tradat. Bra vecka att göra comeback på iofs :mrgreen:

 

Läs mitt näst senaste blogginlägg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick ur idag på 47 resp 36 för Swed och SEB. De började ju med att rusa så fick 4-5% till men sen vände det.

Skulle ju komma en rapport om Estland från OECD kl.10 och fick dessutom signaler från TA-folk om en vändning för OMX.

Tydligen bara kortsiktigt. Han trodde på vändning i eftermiddag och rekade köp av Swed vid 44-45. Den förmodade räntesänkningen kan hjälpa en uppgång i eftermiddag också.

 

Estland: Befinner sig i värsta läget sedan Sovjets fall - OECD

(SIX) Estland befinner sig i det värsta läget sedan

Sovjetunionens fall och nedgången är inte över. Det skriver

organisationen OECD i en färsk rapport, rapporterar Dow Jones

Newswires.

"Nedgången har inte bottnat och utmaningen blir att stimulera

återhämtning och återfå ekonomin till sin potential", skriver

OECD som spår att Estlands BNP backar med 8 procent i år.

För att uppnå återhämtning bör landet satsa på

exportproduktion istället för att tillfredsställa inhemsk

efterfrågan, anser organisationen som rekommenderar

regellättnader på arbetsmarknader för att underlätta

omallokering av arbetskraft.

Angående devalveringsfrågan skriver OECD att Estlands

underutvecklade finansiella marknader minskar utrymmet för

spekulativa attacker.

 

Johan Lind, tel 08-586 164 48

Nyhetsbyrån SIX

 

Fast varken SEB eller Swed verkar bry sig, åtminstone inte Swed.

 

edit: Gick in igen på 46.30 & 35.90 strax efter Bank Of Americas rapport.

Ut igen några minuter senare och 12 tkr fattigare...

 

 

Läs mitt näst senaste blogginlägg...

 

Hade redan gjort det och det var en bidragande orsak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väcktes en intressant fråga här som inte besvarats. Vågar man ha kvar swed och seb över rapporterna?

 

Får väl "svara" på min egen fråga då.

 

I och med att BoA föll 10% på sin rapport så kanske man bör vara lite försiktig med att ligga i de svenska bankerna över deras rapporter?

 

BoA's rapport var väl kanon vinstmässigt men kreditförlusterna var klart större än väntat?

 

Å andra sidan så kommer de svenska bankernas kreditförluster i öst inte med i denna rapport utan bara senare under året och om dom då följer dom amerikanska bankernas resultat så är det kanske inte så stor risk att ligga över rapport?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl "svara" på min egen fråga då.

 

I och med att BoA föll 10% på sin rapport så kanske man bör vara lite försiktig med att ligga i de svenska bankerna över deras rapporter?

 

BoA's rapport är 100% tillfixad med vinster som inte finns och som de fått via regeringar och ingen med nåt vett i huvudet överhuvudtaget litar på den samt att kreditförlusterna var klart större än väntat?

 

Å andra sidan så kommer de svenska bankernas kreditförluster i öst inte med i denna rapport utan bara senare under året och om dom då följer dom amerikanska bankernas resultat så är det kanske inte så stor risk att ligga över rapport?

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP

 

yepp, verkar som det är så ja. Läste följande tidigare under dagen

 

http://flutetankar.blogspot.com/2009/04/amerikanska-storbankers-vinster-i.html

 

Klev ur hälften av mina björnar idag. Bästa dagsnettot under året, i kronor räknat.

 

Inte så hidden brag: +200% i år på portföljen.

 

Inte helt fel :)

 

Själv inhandlade jag några köpwurrar vid 735 men det var inte så lyckat verkar det som...som tur var är det bara playmoney i den depån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klev ur hälften av mina björnar idag. Bästa dagsnettot under året, i kronor räknat.

 

Inte så hidden brag: +200% i år på portföljen.

 

Återigen: Byta namn på dagboken till Olas trading resultat ?

 

Hade varit roligare att se om du haft typ 95% av ditt networth i depån om du belånat dig stenhårt konstant då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag skrev på Djens.blogspot.com att det var dags att sälja allt i fredags. Jag hoppas att så många som möjligt tog det rådet och sålde av.

 

Jag själv har enbart haft negativa spreadbets idag som initierades under ett återtest av 860 (Se twitterposter från idag), inga björnar.

 

Har däremot köpt $ för 1/3 av depån vilket borde ge en tradingvinst.

 

Jag skrev häromdagen att USD var på väg ner, vilket var helt fel eftersom det var ett falskt utbrott, hoppas ingen tog den positionen. USD är på väg upp verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte mycket om börsen, men när man ser dig skriva om börsen så förstår man att du sitter och spår i en kaffesump.

 

Är du en sån som dansar regndanser för att få det att regna också?

 

Är du en sån där misslyckad person som missunnar andra framgång för att ditt liv är så tragiskt som det är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...