Gå till innehåll

Djens - PLO, Daytrading


Djens

Recommended Posts

  • Svars 548
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Angående swedbank; köper ditt resonemang, säger inte emot. Men gillar fortfarande risk/rewarden, och tar gärna en viss exponering mot bank faktiskt under dessa förutsättningar. Utan "obligationsaspekten" i det hela ser jag inte caset längre. Får se hur mycket banken väljer att reservera i Q4:an för osäkra fodringar. Svårt är att bedöma preferensaktiens "status", preferensaktier är ju verkligen något som legat i lådan lääänge. Ska bli jävligt intressant att höra bankerna nu med Q4, kanske mest hur de svarar sig från analytikerna. Sen tror jag på KnowIT och net ent. fortfarande även fast de handlats upp mycket redan.

 

Har du tittat något på MTG? Överväger starkt att lyfta in i portföljen. Någon som tittat djupare i aktien?

 

Fan, är man intresserad av aktiemarknaden så är det bara att ta fram popcornen nu inför rapporterna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska förhoppningsvis på ett lite större livecashgame ikväll, det vore roligt, livepoker är underskattat. :-)

 

Cashgamet var inställt, så det blev en 5 timmars HU med en vän, 10/20.

efter 5 timmar så låg jag 210 kr upp och vi var trötta, då bestämde vi oss för att köra PLO-givar. efter att ha tagit 4 raka så låg jag 2k sek upp. Det var rätt sjukt. Fast han har tagit så mycket deg av mig varje gång vi spelat live i flera år så :-)

 

Har du tittat något på MTG? Överväger starkt att lyfta in i portföljen. Någon som tittat djupare i aktien?

 

Vi är i en sekulär björn. Det betyder att den långsikta trenden är nedåt till skillnad från 1983-2000 då vi hade den största sekulära tjuren någonsin.

(2000-2007 var en illusion skapad av fed. Reella värden kollapsade).

Med vetskapen om att den långsiktiga trenden är ned så vill du fortfarande köpa aktier?

 

Hagan, Zero, Matte, Rooney --> Jag lade upp det för diskussion så får vi se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

för en som är aktiefisk, har du någon litteratur att rekommendera typ som "theory of poker" fast för aktiemarknaden :)

 

/Mattias

 

Tjena!

 

Vad jag vet så finns det ingen liknande bok som tar upp alla standardsaker.

Lixom, det finns väl 2000 olika investeringsätt. Jag får hoppa på den frågan och säga att all information som man behöver för att lyckas finns på nätet.

 

Vann turneringen jag spelade idag live, hade mycket flyt med korten så då blev det inte så svårt. Jag blev även mest tankad av alla som spelade.

 

Det är så härligt att jag inte kommer kunna somna på typ 10 timmar nu tack vare dygnscykeln, jag börjar redan bli bakis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Vad jag vet så finns det ingen liknande bok som tar upp alla standardsaker.

Lixom, det finns väl 2000 olika investeringsätt. Jag får hoppa på den frågan och säga att all information som man behöver för att lyckas finns på nätet.

 

Vann turneringen jag spelade idag live, hade mycket flyt med korten så då blev det inte så svårt. Jag blev även mest tankad av alla som spelade.

 

Det är så härligt att jag inte kommer kunna somna på typ 10 timmar nu tack vare dygnscykeln, jag börjar redan bli bakis.

 

Lysande affärsidé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du om att växla över pokerrullen nu från dollar till euro när växlingskursen dem emellan är 1,28. Eller känns euron lika osäker?

 

Vad är dina tankar annars kring dollarn, kommer den att fortsätta vara så här stark under hela 2009 eller tills finanskrisen är över, eller kommer luften gå ur den snart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du om att växla över pokerrullen nu från dollar till euro när växlingskursen dem emellan är 1,28. Eller känns euron lika osäker?

 

Vad är dina tankar annars kring dollarn, kommer den att fortsätta vara så här stark under hela 2009 eller tills finanskrisen är över, eller kommer luften gå ur den snart?

 

Jag satsar på att tjäna maximalt med pengar och ha dem i svenska kronor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du om att växla över pokerrullen nu från dollar till euro när växlingskursen dem emellan är 1,28. Eller känns euron lika osäker?

 

Vad är dina tankar annars kring dollarn, kommer den att fortsätta vara så här stark under hela 2009 eller tills finanskrisen är över, eller kommer luften gå ur den snart?

 

Jag tror euron är övervärderad och att dollarn kan gå högre i det korta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en liten värld vi lever i. Beställt lite saker ifrån pokerstars-shoppen, leveransen från UPS kom idag. Öppnar iklädd en pokerstars T-shirt, kommer in på poker, det visar sig att killen från UPS är från PF :-D

 

Tänkte även passa på att tipsa här om en väldigt smidig, hyggligt billig, väldigt nyttig och god maträtt.

 

Ingredienser:

Laxfiléer

Grönsaker (Broccoli, blomkål, paprika brukar jag köra)

Nudlar

Sötsur sås

 

Stycka grönsakerna , stek+krydda laxen, koka nudlarna.

Släng i grönsakerna i stekpannan efter ett tag.

Tillaga ovan, lägg sedan i nudlarna i stekpannan och stek de lite.

Häll på sötsur sås, stek liiite till.

 

Njut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en liten värld vi lever i. Beställt lite saker ifrån pokerstars-shoppen, leveransen från UPS kom idag. Öppnar iklädd en pokerstars T-shirt, kommer in på poker, det visar sig att killen från UPS är från PF :-D

 

.

 

 

Visst är världen liten, det var jag som kom med ditt paket (;

Hoppas pokern går bra.

 

/laz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nuförtiden är visst "En månads avstängning" inte en månads avstängning på PF längre. Eftersom det då ska gälla alla så antar jag att någon moderator här kan garantera mig att om jag får en avstängning för något så är tiden halverad? (Se Klyka och hans senaste).

 

Eller är det bara fritt fram för mig att hacka på någon efter att en moderator sagt att jag får en månads avstängning om jag gjorde detta?

 

I övrigt har jag funderat på om EMH faktiskt kan stämma ganska bra. allting som är känt om en aktie/index speglas i priset just då med små intervallfal såklart. Kan nog stämma hyggligt bra. Däremot tycker jag ändå teorin är ganska värdelös.

 

Har också funderat över om OMXS30 bottnat för denna gång, vilket det ser ut som. I så fall har vi just avslutat Våg 1, rekylerar i våg 2 samtidigt som S&P har sin våg 5 ned och sverige går då in i våg 3 upp när S&P inleder sin våg 1 upp.

 

Dollarn har mer att ge och kommer troligen gå över 9 sek, jag tror den kommer gå högre ändå dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...