Gå till innehåll

Djens - PLO, Daytrading


Djens

Recommended Posts

S&P på 675 så säljer jag.

(Jag vet att jag har tjatat om detta och sagt att botten är nära som ett schewiziskt gökur)

 

Men lyckas vi ta oss över 680 med kraft nu så tror jag våg III är över och att vi nu går in i våg IV som är en större uppåtkorrektion. Mina BGU skulle verkligen älska det :)

 

Vi har högre bottnar i ett tvåminutersperspektiv, dock inte några högre toppar än.

 

Vi fick den obligatoriska stoploss-selloffen också. Men jag rekommenderar ingen att gå in nu sålänge de inte tänkt sitta vid datorn varje minut resten av dagen :)

 

Faller 675-677 så är nästa anhalt 660.

 

Är BGUna glada nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 548
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag försöker mest förstå vad det är du sysslar med. Du sitter och chansar lite fram och tillbaka?

"Tror index x kommer nå 575, går lång"

"Stänger positionen för CAC då jag ser ett motstånd vid 440"

"Guldtrenden känns, ligger..."

Sen när vi summerar om 10 år har du dragit in den riskfria räntan... före transaktionskostnader.

 

Jag skrev det på förra sidan:

Jag åker alltid på mängder med breakeven/småförlust trades innan jag hittar ett större som ger vinsterna.

 

Jag letar helt enkelt upp översålda tillfällen vid stöd / överköpta vid motstånd och går lång/kort på dessa, låter de gå längden ~ motsvarande stoplossen och tar hem halva.

 

Oftast så går jag breakeven.

Ibland tar jag en mindre förlust.

Ibland får jag en större vinst.

 

Stöd, målnivåer, intervaller, entries etc tänker jag inte direkt berätta för dig vart de kommer från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker mest förstå vad det är du sysslar med. Du sitter och chansar lite fram och tillbaka?

"Tror index x kommer nå 575, går lång"

"Stänger positionen för CAC då jag ser ett motstånd vid 440"

"Guldtrenden känns, ligger..."

Sen när vi summerar om 10 år har du dragit in den riskfria räntan... före transaktionskostnader.

 

Djens har ett system som har funkat väldigt bra senaste året. Det är inget mainstream system men det kanske är just därför det funkar. Om du vill ha traditionell placeringsrådgivning av typen köp fonder en gång i månaden för att dollar cost averaging är bäst kan du gå till Swedbank och prata med en rådgivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag förstår inte dig lykkasiglya, så du får gärna förklara dig här nu.

 

På onsdagen när jag kom in rätt i trenderna konstant så fick jag 3 bra trades som jag dokumenterade.

 

I fredags satsade jag konstant på uppgång och fick småförluster (Eftersom jag inte tog hem halvvinster då jag trodde på stark uppgång) fram tills slutet där jag hamnade på ~ breakeven på sista vågen upp.

 

Jag tycker det känns rätt självklart eller?

Förstår du inte systemet?

Vad är det du inte förstår?

 

Jag skulle gärna vilja höra varför du tycker att det verkar helt planlöst och enbart gissningar? Det kallas teknisk analys och jag agerar på signaler och motstånd. Sålänge man har ett väldigt bra entry system så är det väldigt givande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter precis som mitt turneringslir

 

Poker och börsen har ganska mycket likheter.

Läs t.ex. "A poker face on wall street" som rekommenderades till mig av en person jag respekterar här på forumet.

 

Jag ser börsen som matematik och sannolikheter, iaf på mitt dagliga tradingkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker och börsen har ganska mycket likheter.

Läs t.ex. "A poker face on wall street" som rekommenderades till mig av en person jag respekterar här på forumet.

 

Jag ser börsen som matematik och sannolikheter, iaf på mitt dagliga tradingkonto.

 

Tack för tipset, den får vi fixa fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar faktiskt på om man ska ta och göra ett riktigt chansningstrade.

 

Wells Fargo, WFC. En amerikansk bank.

 

Men som sagt, det är ett stort chansningstrade. Jag kommer sätta min stoploss på $7,60

 

Vi verkar ha satt ett stöd runt $8

(Det här är alltså ett svaaaagt stöd), men på hourly chart och ett nummer..javisst.

 

Det imponerande här är:

Trots att S&P gjorde nya lows i fredags så var WFC över sina $8.

 

Tänk också på att Mark to market accounting kanske tas bort i veckan. (rykte, enbart rykte).

 

Ett första mål skulle vara $12 och målet efter det runt $14,5.

 

Med en stopp runt $8 så borde uppsidan vara större än nedsidan.

 

Det här är som sagt en stor chansning, jag kommer ta den, med en mindre position och jag tar förlusten mentalt redan innan.

 

Det här är inget tips utan en fundering och deklarering från min sida.

Det har lite att göra med att jag tror vi är rätt nära en botten också.

 

I Övrigt har jag i swingtradingportföljen enbart en position i Petrobank som jag deklarerade i stängda forumet att jag köpte för C$17,5.

 

Hittade f.ö. största PLO fisken på länge idag, han tog mig på halva rullen.

 

AAxx mot J852ss allin pre, torsk

AAxx mot KT88 allin pre, torsk

KKxx emot något liknande av de övre, torsk

4435 på 4c6c9 brädan mot ahns 7c8Tcx +någon annans AcXcXX för 700bb potten, torsk.

 

Kommer börja uppdatera mina trades på Twitter också istället för här. Eldjenso är username där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar se intressant ut. Vi har en väldigt stark trendlinje precis bredvid och köpsignaler i grafer och volym, kan smälla rejält. Var med nu.

Smidigare att följa med twitter som sagt.

 

Och änsålänge ingen köpsignal, ser bara ut som något som kan bli lovande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla WFC efter jag rekat den.

 

Som jag sagt innan: Resterande tradeinfo och info om börsen osv kommer uppdateras på twitter i framtiden. Eldjenso är mitt användarnamn där.

 

Ansökningar accepteras efter ni sagt vilka ni är. Via PM här eller på andra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla WFC efter jag rekat den.

 

Som jag sagt innan: Resterande tradeinfo och info om börsen osv kommer uppdateras på twitter i framtiden. Eldjenso är mitt användarnamn där.

 

Ansökningar accepteras efter ni sagt vilka ni är. Via PM här eller på andra sätt.

 

Jag skulle gärna följa, är riktigt imponerad av dina analyser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar se intressant ut. Vi har en väldigt stark trendlinje precis bredvid och köpsignaler i grafer och volym, kan smälla rejält. Var med nu.

Smidigare att följa med twitter som sagt.

 

Och änsålänge ingen köpsignal, ser bara ut som något som kan bli lovande.

 

Ja, här var en bra en :mrgreen:

 

Positiva divergenser skulle det nog stått istället för "köpsignaler" första gången.

Hoppas ni oxå hade en bra dag idag.

 

Även om vi kan ha satt en lägstapunkt så räknar jag med ett retest som minst, lägre nivåer kan heller inte uteslutas. Preliminära mål för denna uppåtpush är 740-750ish baserat på 38,1% retrace av våg 3.. Vi får se vart vi hamnar.

 

Jag kan rekommendera tweetdeck om ni ska följa, den är mycket smidigare att följa än att göra det på internet.

 

Skicka ett PM med ditt användarnamn på twitter elvis och ansök om att följa så accepterar jag det.

 

lab+pingisboll åker ut imorgon om de inte ger sig tillkänna via PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min kompis har blivit tipsad av en som pysslar med daytrading och ekonomi om att investera i peakprofitinvest

 

http://www.peakprofitinvest.se/

 

"Peakprofit har valt att samarbeta med Orion Trading Institution Hedgefund som har en historisk stabil utveckling med en hög avkastning. Orion Hedgefund placerar huvudsakligen på den internationella valutamarknaden samt en liten del i råvarumarknaden. Orion har 1000.000 euro som lägsta insättning men genom att investera via Peakprofit ges alla möjligheten att ta del av Orions unika hedgefond. Orion Hedgefund har haft en positiv utveckling de senaste 36 av 40 månader. "

 

 

Någon som vet något om denna hedgefond eller investbolaget peakprofit?

 

De ska tydligen pyssla med Teknisk Analys (TA) på de större valutorna och med extrema resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt får jag dåliga vibbar av både namnet, hemsidan och hur de skriver.

Men det kanske bara är jag.

 

"Vi skall vara det självklara valet av investeringspartner för privatpersoner som bestämt sig för att bli ekonomiskt oberoende."

 

Nu gäller det att inte stå kvar på perongen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...