Gå till innehåll

Djens - PLO, Daytrading


Djens

Recommended Posts

  • Svars 548
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Resonerade bara som så att ifall du hade några personliga erfarenheter så hade det varit lättare att ta till sig dem än sidans FAQ.

 

Ja, och du fick ju svaret , sen kan ju andra svara osv, osv, jaja.:-P

 

Ser roligt ut nu, det ser faktiskt ut som att vi håller på att få en kapitulation.

Någon sa att vi behövde en "Puke your guts out even if you are 100% cash-day".

 

Det kanske blir idag?

 

Själv skulle jag gärna se 10% ned rätt av och total panik så att vi kan få en stilla uppgång sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över 704 nu så kan jag tänka mig att gå lång.

Men än sålänge är det inget att bli upphetsad över. Dock ser den här studsen rätt stark ut och jag kan tänka mig att en hel del stoppar åkte när vi var under 700.

 

Köper ett gäng SSO.

 

Stoploss på 698.

 

Det här kan vara jättesqueezen vi väntat på. Dock är det lite för tidig entry. Helst skulle vi se 704 tas. Så det är nog ganska stor chans att detta trade missar.

 

Edit: Nästa gång lyssnar jag mer på mig själv, ute.

 

Edit 2:

Lång via spreadbets på 694,5 SL 693.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista betet räddade dagen då toppen på 710 hade en rätt fet divergens så jag kom ut på 708. Men den här marknaden har verkligen inga stopp.

 

2 nivåer finns nu egentligen för mig

 

680 och 645-650. (Vi touchade 682 snabbt efter sessionen i terminer).

 

680 bör duga för en studs i alla fall.

600-650 bör vara en bra entry för kommande uppgången.

Tidsmässigt så bör 5/5 vara klart inom 1-3 veckor.

Då bör vi troligen rätt snart få 4/5 som troligen är en väldigt snabb shortsqueeze. Gissningsvis från 680 eller 645-650 området.

 

Generellt sett så tycker jag att sentiment börjar bli vettigt. Vart man än går så säger folk

 

"Sälj dina aktier"

"Aktier kommer vara en dålig investering i 10 år"

"Den här depressionen blir värre än 1930"

"Allt var en bubbla"

 

Delvis har de iofs rätt, däremot så anser jag att det börjar kunna bli värde i vissa aktier nu. Det här är precis sånt sentiment som brukar skapa bottnar.

 

Bra ledning, bra framtidsutsikter, totalt skuldfria, bra kassaflöde, gärna bra utdelning.

 

Edit: Går vi över 705 idag är det intressant, då bryter vi den nedåtgående trendlinjen som hållt oss i schack sedan 780.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swedbank har juh verkligen inte någon bra sits nu men vad säger du om att pytsa in en slant där på några års sikt? 10 dubbling eller förstatligande? :)

 

Jag har ingen åsikt om swedbank, problemen är lite för krångliga, tyvärr.

 

Däremot så pekar min allra mest pålitliga indikator på upp idag samt att trendlinjen är bruten som vi gått på under flera dagar. Jag är iaf lång sedan nån minut tillbaka på 700,2

 

SL 698.

Tar ny position vid 695 i så fall

 

Under 692 så går jag till sidolinjerna.

 

Det här är alltså en _väldigt_ stark signal och 4-5% upp idag skulle inte förvåna mig.

 

Jag har inte exakt koll på siffrorna, men gjorde inte Nikkei en key reversal day idag?

 

Dvs ner under lägsta igår och stängning över dagshögsta igår.

Robster var på mig rejält angående definitionen där. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

700->708 +700->11 prickade jag idag, bra dag än så länge.

Nu återstår att se om S&P tar ut 715, det skulle enligt mig öppna vägen till i alla fall 730 och 740 och det är ju några procent bort.

 

Tittar man noga så har vi faktiskt högre bottnar, fast även lägre toppar.

Något av de kommer ge med sig och vi får en stor rörelse åt nåt håll, jag hoppas och tror att tjurarna tar hem det hela men jag är inte helt säker på att de gör det.

 

Finansaktierna i US sackar efter rejält dock. Frågan är om vi kan ralla på utan de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

708-720 blir dagens sista terminstrade.

Jag tror inte vi orkar mycket mer idag.

 

Jag tror inte att vi satt en botten. Däremot så tror jag att våg 4 upp just började.

 

Vart den tar slut? Tjaa...öhhh....ehhhh, 740-760 tror jag mest på.

Sen kommer sista nedgången till ca 600-650.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där gör du riktigt bra Djens! lol.. fattar ingenting.. är det här allvar?

 

http://www.cfdnordic.com/index.php?page=pages&show=live

 

S&P500 future

 

Och ja, igår gjorde jag det riktigt bra. 31 punkter för $150/punkt. Tack.

 

Sen att du inte är tillräckligt utbildad för att förstå det är inte mitt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon åsikt om dollarn? Funtar på att ta en liten slant och blanka dollarn mot SEK med 10ggr häv, alternativt euro mot SEK...

 

http://www.telegraph.co.uk/finance/financetopics/recession/4939796/Europes-banks-face-a-2-trillion-dollar-shortage.html

 

Se slutet, jag tror också på att dollarn kommer stärkas än mer. Min tro är dock baserad på EWT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon åsikt om dollarn? Funtar på att ta en liten slant och blanka dollarn mot SEK med 10ggr häv, alternativt euro mot SEK...

 

Användbara tumregler vid valutaspekulation:

 

1: Anta att alla som är beredda att ge ett svar på PF inte har någon som helst edge i någon form av valutaspekulation/valutamarknad på någon sikt.

 

2: Anta att du inte är mogen att valutaspekulera om du inte förstått ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Användbara tumregler vid valutaspekulation:

 

1: Anta att alla som är beredda att ge ett svar på PF inte har någon som helst edge i någon form av valutaspekulation/valutamarknad på någon sikt.

 

2: Anta att du inte är mogen att valutaspekulera om du inte förstått ovan.

 

Anta att idioter som inte förstår terminstrading inte har någonting som helst att tillföra en sån här diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommenterade min utbildning. Vad har du för någon?

 

Vart?

 

Inte direkt intresserad av vad din utbildning är, i så fall måste du mena hur man utbildar sig till idiot eftersom det var det jag kommenterade. Men ärligt talat orkar jag inte med dryga idioter som dig. Bara att läsa dina senaste inlägg och inse att det enda du gör är att dryga dig och bete dig illa.

 

Hur är det med variansen, som omaha?

Beror på din tradingstil.

Jag får oftast många små förluster och sedan något/några bra trade.

Igår fick jag helt enkelt tre bra trades på samma dag. ungefär som att sätta 3 färgdrag på rad.

 

Är det bara jag, eller beter sig marketwatch.com konstigt idag?

Det är nog bara du just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyllt på med ett gäng BGU (Ultralong X3) när vi var nere på 683 igen nu.

 

Hoppar ur på brott av 680.

 

In igen på 677.

Jag letar verkligen efter att tillfälle att gå lång idag och ryker 677 så ser vi nog 660. Och det är nästan lite för bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

S&P på 675 så säljer jag.

(Jag vet att jag har tjatat om detta och sagt att botten är nära som ett schewiziskt gökur)

 

Men lyckas vi ta oss över 680 med kraft nu så tror jag våg III är över och att vi nu går in i våg IV som är en större uppåtkorrektion. Mina BGU skulle verkligen älska det :)

 

Vi har högre bottnar i ett tvåminutersperspektiv, dock inte några högre toppar än.

 

Vi fick den obligatoriska stoploss-selloffen också. Men jag rekommenderar ingen att gå in nu sålänge de inte tänkt sitta vid datorn varje minut resten av dagen :)

 

Faller 675-677 så är nästa anhalt 660.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker mest förstå vad det är du sysslar med. Du sitter och chansar lite fram och tillbaka?

"Tror index x kommer nå 575, går lång"

"Stänger positionen för CAC då jag ser ett motstånd vid 440"

"Guldtrenden känns, ligger..."

Sen när vi summerar om 10 år har du dragit in den riskfria räntan... före transaktionskostnader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...