Gå till innehåll

Djens - PLO, Daytrading


Djens

Recommended Posts

  • Svars 548
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och här är ett klockrent exempel på att du har rätt i det Djens:

 

"RNB - upp? [0]

Tvärevigg 12:52:24 Anmäl inlägget

Det var blandade känslor men,

Nu borde det bli att åka uppåt var min första tanke när jag läste att de säljer NK i morse i samma veva som rapporten kom.

Och så reagerar marknaden negativt på en positiv nyhet.

 

 

RNB - upp? [1]

elia2 12:54:56 Anmäl inlägget

Det är i mitt tycke oxå märkligt.De borde ju vara motsatt effekt.

 

 

RNB - upp? [2]

martin_88 12:59:17 Anmäl inlägget

har ni ens läst rapporten?

 

Fantastiskt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte höra om Djens hade lust att förklara lite twitter-lingo? Har börjat följa några av de du följer, men fattar inte riktigt allt vad de skriver...

 

Vad menar upside trader med "kicked $ery _.40" - har han sålt ery, och vad betyder _.40 i det här fallet. Sålt med förlust? Sålt 40%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte höra om Djens hade lust att förklara lite twitter-lingo? Har börjat följa några av de du följer, men fattar inte riktigt allt vad de skriver...

 

Vad menar upside trader med "kicked $ery _.40" - har han sålt ery, och vad betyder _.40 i det här fallet. Sålt med förlust? Sålt 40%?

 

Sålt ERY med $0.40/aktie i förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BS skall användas som en kontraindikator och nöjesläsning, absolut aldrig något annat. :-)

 

haha så sant, bättre kontraindikator efter usa 7% rally gick nog inte och hitta.

 

Men BS kan även vara bra om man vill studera marknadspsykologi men det skrivs sjuuukt mycket rent skit så det gäller och kunna sålla

 

Tror även det är bra för noobs som vill lära sig grunder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte bara på BS det skrivs en massa dumt. DI själva är rätt bra på det också. Inbland undrar man hur det står till med ekonomijournalisterna. Klart är i alla fall att de allra flesta saknar grundläggande förståelse för vad de "granskar" och skriver om. Det senaste exemplet måste vara H&M och valutasäkringen. Så gott som samtliga dagstidningars hemsidor pratar om valutamiss eller att valutan påverkat resultatet negativt. Det stämmer inte om man läser pressmeddelandet från H&M, eller de tidningar som lyckas återge perssmeddelandet ordagrannt. Även de som lyckas återge delar av pressmeddelandet korrekt misstolkar dock informationen i det och drar fel slutsatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att bli en mycket fin dag idag om ni följer på twitter. Stoppen sitter på 821 och jag åker och ska slaska på lokala klubben :)

 

Spelas det NLHM eller är du där för PLO? Slask? Låter som det är låga insatser för dig, 1/2kr?

 

Dragit ngn vårgädda över 10kg ännu?

 

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelas det NLHM eller är du där för PLO? Slask? Låter som det är låga insatser för dig, 1/2kr?

 

Dragit ngn vårgädda över 10kg ännu?

 

 

/Patfor

 

Det blev en 200sek turnering :mrgreen:

 

Nej, inget fiske alls än faktiskt tyvärr, själver?

Det finns väl en del att ta i vättern..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en 200sek turnering :mrgreen:

 

Nej, inget fiske alls än faktiskt tyvärr, själver?

Det finns väl en del att ta i vättern..

 

200kr..., behöver jag inte bli orolig för din ekonomi då... ;-)

 

Enligt säkra källor finns det brutala madamer i Motalaviken, funderar allvarligt på att droppa i båten, men är så löjligt kallt på sjön så här års.Tål att funderas på i alla fall. Hör av mig om båten sjösätts.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200kr..., behöver jag inte bli orolig för din ekonomi då... ;-)

 

Enligt säkra källor finns det brutala madamer i Motalaviken, funderar allvarligt på att droppa i båten, men är så löjligt kallt på sjön så här års.Tål att funderas på i alla fall. Hör av mig om båten sjösätts.

 

/Patfor

 

Inte riktigt än behöver du nog inte oroa dig, men det är roligt spel, roliga personer och ingen allvarlig stämning, lite som poker ska vara helt enkelt även om man kanske skulle önska att det spelades PLO ibland också, men man kan inte få allt här i livet. :-)

 

Börsmässigt tänkte jag skriva här en gång först nu då det ser rätt spännande ut.Vi står inför en tredjevåg upp snart. Och elliotisters högsta mål här i livet är att rida på tredjevågor.

 

Det svåra nu är att hoppa på bandvagnen i rätt tid.

 

Våra alternativ är:

Antingen satte vi bottnen för detta nedställ igårkväll eller så kommer vi få en nedgång i S&P indexet till 770-760 först.

 

Nästa mål efter detta är 875-880 i S&P .

 

Upp minst 1,5% på eftermiddagen nu om allt är normalt då.

Det var nog ungefär det vi fick...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ingen kommenterar så kommer huvuddelen av skrivandet vara

 

Djens.blogspot.com

 

(ej riktigt uppe än)

 

och på twitter.

 

Jobbar fortfarande så att bloggen ska kopplas till djens.se men det kommer.

 

Men såklart kommer jag skriva här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat spela en del starcraft igen på sistone och det minsta man kan säga är väl att kvaliteten på spelarna på Battle.net har blivit fruktansvärt mycket bättre under de kanske..6-7 år jag varit borta :shock: :shock:

 

Haha sjukt att det enda jag läser på POKERforum är din dagbok pga dina börs tankar, och så spelar du även starcraft (mitt andra intresse), kolla in http://youtube.com/violetak där är det galen starcraft =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...