Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

Kommer inte ihåg titeln dock, tror det var Big Deal.

Stämmer.

 

Det enda som är underhållande är biterna man känner igen att Glimne plankat till Pokerhandboken. Det är någon passage när han flyger in till Vegas som återfinns nästan ordagrant i PH.

Haha, då är det lätt värt att läsa den bara för det.

 

Iaf, läs Biggest Game först.

Tips taget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag har mina skönlitterära pokerböcker kommit! Vilken ska jag läsa först?

 

Shut Up And Deal

Big Deal

Positively Fifth Street

Poker Nation

The Biggest Game in Town

Hata komma in efter Hjort och säga samma sak som han. Men ändå: The Biggest Game in Town ligger högst på min lista över pokerböcker att läsa. Har PN, den var sådär. Ett par andra tips som inte är på din lista är "The Professor, the Banker and the Suicide King" samt Stuey Ungar-biografin. Båda bättre än åtminstone Poker Nation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste lite i Poker Nation. Det är ju lagom bli-sugen-att-läsa-mera-faktor när boken inleds med en handrankingtabell, långa grundläggande förklaringar om hur texas holdem, tells och pottodds fungerar och en NL-hand där han spelar riktigt dåligt.

 

Nej, Biggest Game får det bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har mina skönlitterära pokerböcker kommit! Vilken ska jag läsa först?

 

Shut Up And Deal

Big Deal

Positively Fifth Street

Poker Nation

The Biggest Game in Town

 

Du skaffade inte The Professor, the Banker, and the Suicide King? Fast den kanske du har sen förut? En klar miss annars, väldigt bra pokerbok som handlar om Andy Beals matcher mot "The Corporation" och som ger lite bakgrundsinfo om Beal och spelarna han spelade mot. Även massa roliga anekdoter om de olika spelarna. Svårt att lägga ifrån sig boken när man hade börjat läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska vi se...

 

Jag har spelat väldigt lite sen sist. Några korta pass. Jag har känt mig lättiltad, småtrött på poker men framför allt trött på att förlora på poker.

 

Jag har planerat in lite resor framöver. Först ska jag åka till min mors sommarstuga imorgon bitti och vara där resten av veckan med min flickvän. Sen om en och en halv vecka åker vi till Österrike och åker snowboard i en vecka. I mitten av mars åker jag sen med en god vän till thailand och är där två veckor, det ska bli ohyggligt skönt.

 

Det måste till lite utcashningar med andra ord. Jag tänker mig att jag tar ut pengarna som behövs, tar en pokerpaus nu när jag är borta i sommarstugan och sen blir det en nystart med en ny bankrulle som jag inte behöver känna att jag ska jaga upp till all time high osv.

 

Japp, så får det bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka från minisemestern och riktigt pokersugen. Har nästan läst ut Mathematics of Poker nu samt Big Deal, trots Hjorts avrådan. På något sätt var den fängslande trots att man irriterar sig en del på att han är en sån wannabe och på en hel del kassa spel han gör och sneda tankegångar han har (typ 'jag visste att sjuan skulle komma, därför synade jag två bets kallt med 77 på turn').

 

Hursomhelst, nu ska jag spela lite poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar jag det lite lugnt och spelar in en bonus på ongame, på NL50. En rolig grej är att de har försvenskat sidan så att även sådana som jag ska kunna förstå. När man gör något kommer det således upp pratbubblor med "Höj", "Pass" osv. När man lägger sig står det "Ligg". Det tycker jag är hysteriskt roligt. Roligast blir det dock när man trycker på "Ligg" fast man kan checka. Då kommer det upp:

 

"Det är gratis att passa. Är du säker på att du vill ligga?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindar på på NL50, nu på everest eftersom ongamebonusen gick så långsamt. Det känns som balsam för psyket att spela med dessa belopp och jag är ganska nöjd med att jag kan spela här utan att tappa fokus och slänga iväg pengarna för att det är så små belopp. Det hjälper väl en del att jag har rätt hyfsad medrigg också, +$160 än så länge på everest att lägga till de $320 på ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sitter jag på tåget till Göteborg, och imorrn bilar vi ner till österrike för en veckas snowboardåkning. Det blir fint. Jag tänkte spela en session här på tåget men vi får se hur det går med tanke på hur seg uppkopplingen verkar vara.

 

EDIT: Det blev ett drygt inköp plus på NL100 så det lönade sig att köpa uppkopplingen för 109 sek. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sådär, hemma igen! Det var en härlig vecka i Österrike. Jag hann läsa ut både The Professor, the Banker and the Suicide King (som var mycket bra) och Harrington on Holdem Vol III (där jag hamnade på precis över 400 poäng vilket jag är nöjd med i och med att turneringar inte är mitt bästa spel).

 

Nu på förkvällen har jag grindat en del på everest NL100 och plussat ganska bra, runt tre inköp, samt ytterligare ett inköp på wpx. Tillsammans med $300 rakeback från full tilt har jag nu näsan över vattnet igen och ligger på plus sen min "nystart" i början av månaden.

 

Hopp om livet alltså och pokersuget är tillbaka.

 

Är mathematic of poker bra?

Ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra flyt ikväll! Jag har bestämt mig för att bli mer dynamisk vad gäller nivåerna jag spelar. Hoppa ner ett pinnhål rätt snabbt när det går dåligt och/eller jag känner mig lättiltad. Spela många bord på låg nivå. Hoppa upp en nivå när jag har flytet och självförtroendet och kan ta en förlust med ro. Jag tänker mig i första hand att pendla mellan NL50 och NL200, men skulle även kanske kunna tänka mig NL25 och NL400.

 

Prövade således denna taktik ikväll, startade på NL100 och plussade ett par, tre inköp och bestämde mig för lite NL200. Drog ut med KK mot AA all in preflop och plussade ett inköp. Sen blev jag trött så jag bestämde mig för att hoppa ner till NL50 för lite avslappningspoker kombinerat med pokerforumhängande.

 

Totalt +$800 idag ungefär då. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra flyt ikväll! Jag har bestämt mig för att bli mer dynamisk vad gäller nivåerna jag spelar. Hoppa ner ett pinnhål rätt snabbt när det går dåligt och/eller jag känner mig lättiltad. Spela många bord på låg nivå. Hoppa upp en nivå när jag har flytet och självförtroendet och kan ta en förlust med ro. Jag tänker mig i första hand att pendla mellan NL50 och NL200, men skulle även kanske kunna tänka mig NL25 och NL400.

 

Prövade således denna taktik ikväll, startade på NL100 och plussade ett par, tre inköp och bestämde mig för lite NL200. Drog ut med KK mot AA all in preflop och plussade ett inköp. Sen blev jag trött så jag bestämde mig för att hoppa ner till NL50 för lite avslappningspoker kombinerat med pokerforumhängande.

 

Totalt +$800 idag ungefär då. 8-)

 

Nice job, homie. Helrör på eskobar på lill-lördag i veckan, du bjuder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu håller jag på att spela in en $150 bonus på pkr.com, ni vet 3D-pokerrummet. Jag har antagit en kvinnas form och gjort henne så snygg som jag bara kunde, alltid lurar det väl nån stackare.

 

Tidigare ikväll spelade jag en rätt rolig hand. Jag sitter på :Ad::9d: på CO och limpar med. Fyra spelare ser floppen :4c::9h::9s: och det blir checkat till mig. Potten är fyra dollar och jag bettar tre. Knappen bakom mig slår om till $9 och de andra lägger. Jag steksynar. Turn kommer :8h: och jag bettar ut halvpott. Han slår om och jag ställer. Han synar snabbt och potten blir nästan två inköp.

 

Fi visar upp sin hand: :5s: :5s:

 

Sen går han loss i chatten:

"Ahahaha! How can you bet that flop!?"

"How can you play like that?"

"Seriously, what were you afraid of?"

 

Efter den lilla lektionen kommenterade han ett gäng andra spel som han ansåg fiskiga en stund innan han gick från bordet ett par inköp back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...