Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle vara kul att höra ditt omdöme om PKR. Känsla, motstånd, nivåer, bonusar etc. Har funderat på att testa men har fått för mig att det är lite av en plojsajt och inte så mycket spelare.

 

Känsla: Lite småkul i början när man sitter och testar allt man kan göra med sin figur. Men när man väl börjar spela som vanligt och multitablar så är det ju ungefär som vanligt. Det är lite störande att man inte ser sina kort hela tiden utan måste klicka fram dem. Fyra bord är max och det hinner man med.

 

Motstånd: Fiskigt.

 

Nivåer: Rätt bra med bord på NL100 där jag mestadels har kört, man behöver vanligen inte stå i kö så länge. Övriga nivåer har jag ingen direkt koll på.

 

Bonus: De har väl nån signup-bonus, men den missade jag. Fick en reload istället. Den clearas rätt så snabbt, uppskattningsvis 5-10 timmar 3-4-tablande, $150.

 

EDIT: Bra livesupport också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ett exempel på fiskigheten hos spelarna på PKR. Jag har just vunnit en stor pott där jag floppade färg med T9s och fick in pengarna på turn mot :Ad::Xx:. Nu får jag AA UTG och höjer pott preflop. en synar och floppen kommer typ T 6 3 r. Jag bettar pott ($10) och fi går snabbt all in för $60. Jag synar och killen visar upp J6o. Min hand står.

 

Killen börjar nu klaga i chatten:

"Just like this site, it´s rigged"

"You´re not supposed to win two monster pots in a row"

 

Uppenbarligen gick han alltså all in med tanken att det är alltför osannolikt att jag skulle vinna två stora potter i rad... fin logik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag nästan läst ut Shut up and deal av Jesse May. Den kan rekommenderas. Humoristisk på ett ganska mörkt sätt och skriven på ett rappt språk som tar några sidor att vänja sig vid men som känns helt rätt i sammanhanget.

 

Mycket bra dag idag för övrigt. Nästan $700 plus på pkr.com och på köpet fick jag klart min bonus på $150. Allt på NL100.

 

EDIT: Det blev en liten nattsession på everest också där jag lyckades plussa $300. I´m on a roll! ;)

 

Laddade också hem provversionen av Poki's Poker Academy. Nån som kan rekommendera/avrekommendera?

 

EDIT2: Och med detta slog jag äntligen mitt all time high i totalvinst som har stått sig sen den 4 december. Skönt. $28,4k allt som allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whineinlägg!

Jag sparar min egen och er värdefulla tid genom att bara skriva "whine!" och låta er visualisera fem tappade inköp på kort tid där du har varit rätt säker på att ta hem ett inköp men sedan fått bita i det sura äpplet, antingen genom en utdragning eller för att fi hade en ännu bättre hand.

 

whine!

 

Nu blir det en liten paus då jag ska ta mig något litet att äta. Sen blir det nog nån mer timma grind innan sängen. Får hoppas att det går bättre då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, nu är det nog dags att sova. Jag fick riggen i ryggen igen timmarna efter ovanstående inlägg och vann tillbaka de fem inköpen.

 

Februari slutar på +$3500 ungefär, vilket är min näst bästa månad (delad andraplats med sept 06). Dessutom har jag ju i princip inte spelat nåt NL200 utan mest NL100 och lite NL50 så jag är nöjd.

 

I mars lär det inte bli mycket spel. Nästa vecka ska jag praktisera på röntgenavdelningen i Motala, och den 16 åker jag till Thailand där jag blir kvar månaden ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre timmars spel idag. Åtminstone första halvan kändes som en utdragningsfestival, dessutom blev jag översettad två gånger. Jag slutade i alla fall på +/- 0 ungefär.

 

Dagens hand:

http://www.pokerhand.org/?869947

 

Jag överväger att syna här. Hans bet känns inte trovärdigt, utom om han skulle råka ha en kung och vill få det att se ut som en bluff. Det vore ju inte så vettigt spel med en knekt.

 

Kommentarer?

 

:s:

 

För övrigt funderar jag på att försöka få ihop 100k händer på NL100 den närmaste tiden. Jag är nyfiken på hur pokerpatternskurvan kommer se ut och efter så många händer borde man få en någorlunda uppfattning om sin winrate på nivån och vilka händer man spelar dåligt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirade just hem en 24+2, 4500 dollar garanti på full tilt! För mig som är turneringsfisk var det en stor händelse och jag är mycket stolt. Jag tog över chipleaden när vi var ca 80 kvar av 219 och lämnade sen aldrig topp 5. Mycket nöjd med mitt spel. 1366 dollar blev det.

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till turneringsvinsten!

 

Kul att det går bra för dig, tyckte du var en av de bästa spelarna på WorldPXs

NL100 när jag spelade där. Tror och hoppas att framgångarna fortsätter för dig. :-)

 

tyckte oxå du var jobbig att möta ibörjan när du spelade LAG sen när du ändradespelstil på ditt "hyra/mat spel" där tyckte jag du blev lite för mkt TAG och nästan weak tight och hade inga problem med dig längre :)

 

Kvar där fortf eller enart fulltilt nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...