Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för alla gratulationer!

 

Nu är jag hemma igen efter en veckas praktik på röntgen. Jag trodde inte det skulle bli speciellt mycket spelande, men med full tilt resizable kunde jag fyrborda på min gamla defekta laptop om kvällarna. Förutom turneringsvinsten lyckades jag plussa ungefär $800 och ligger nu nästan $4000 plus för mars! :-)

 

På fredag åker jag till Thailand och fram till dess tänkte jag spela riktigt mycket poker. Jag siktar på mellan 30k och 50k händer, vi får se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag aldrig lär mig att om jag spelar för mycket poker så blir jag trött på det. Som jag skrev en bit ovan tänkte jag mig att jag skulle spela 30k-50k händer innan jag åker till Thailand på fredag, efter två dagar med ca 6k händer var började jag kräkas på spelet. Speciellt då det gick ungefär lika segt som i grafen ovan typ hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det sannolikt ingen mer poker den här månaden då jag åker imorrn. Jag summerar mars till $3200, $3900 om man räknar med rakebacken som är på ingående. Det känns mycket bra och långt över förväntan.

 

Nu ska jag ha sjukt kul i Thailand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sadar ja, nu sitter jag pa ett hotell i Phuket Town. Mina reskompisar kommer inte forran imorrn sa jag tankte agna den har dagen at att kolla in stan lite. Strandliv lar det bli nog av sen anda.

 

Bara en snabb halsning fran Thailand. Kanske skriver jag nagot mer framover ocksa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sadar ja, nu sitter jag pa ett hotell i Phuket Town. Mina reskompisar kommer inte forran imorrn sa jag tankte agna den har dagen at att kolla in stan lite. Strandliv lar det bli nog av sen anda.

 

Bara en snabb halsning fran Thailand. Kanske skriver jag nagot mer framover ocksa.

 

Du är min idol. Hälsa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sista dagen i Thailand nu, imorrn aker jag hem. Jag funderar pa att outa min "privata" blogg har sa att den som vill kan kolla pa bilder och lasa lite reseberattelse. Men da ger jag liksom upp min anonymitet har pa forumet vilket kanns lite laskigt. Men det kanske det inte borde gora.

 

Vad tycker ni? Nan som ar intresserad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be intresserade PM:a.

Japp så får det bli. PM:a om ni är intresserade.

 

Jag förväntade mig att jag skulle vara riktigt spelsugen när jag kom hem. Så har det inte blivit riktigt utan jag spelar en stund, tycker att det är tråkigt, blir lite småtiltad när det går dåligt och lägger ner. Det kan ha en hel del att göra med att jag mest har backat sakta men säkert när jag har spelat men å andra sidan är jag inte särskilt sugen på att göra andra pokerrelaterade saker heller (som att hänga på det här forumet eller läsa böcker/tidningar) så jag vet inte riktigt vad som har hänt. Hur som helst är det inte så dumt ändå eftersom jag måste plugga till en omtenta i slutet av månaden. Men man blir ju lite orolig att motivationen, och därmed inkomsten från pokern, ska försvinna helt.

 

När jag var borta läste jag Phil Gordons little green book (helt ok) och Stu Ungars biografi "One of a kind" (rekommenderas varmt).

 

Jag är trött på Full Tilt, är sugen att hitta nån annanstans att spela. Önskestället har rakeback, dåliga spelare och storleksinställning på borden. Är det en omöjlig kombination tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om pokern inte känns så lockande kanske jag kan fresta dig med en klassreunion ngn gång innan sommaren? Det är ju 5-årsjubileum i år! Sen så har tydligen hon i Danmark bjudit söndagsgänget till Köpenhamn i sommar. Några trevliga saker att se fram emot med andra ord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om pokern inte känns så lockande kanske jag kan fresta dig med en klassreunion ngn gång innan sommaren? Det är ju 5-årsjubileum i år! Sen så har tydligen hon i Danmark bjudit söndagsgänget till Köpenhamn i sommar. Några trevliga saker att se fram emot med andra ord...

 

Åh, åhå, trevligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Idag har jag skrivit en tiopoängstenta i patologi. Det känns väldigt skönt att ha det gjort. Mitt pokersug har varit väldigt litet den senaste tiden vilket har varit mestadels bra eftersom jag har kunnat koncentrera mig på tentan.

 

Nu när jag kan slappna av lite mer känns det lite mer lockande att spela. Jag har kört en session nu ikväll vilket kändes rätt bra och jag plussade något inköp. PKR är det som gäller nu, $300 reloadbonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej nu kommer kanske mitt första inlägg på fyllan på det här forumet - jag menar på den riktiga fyllan, där man inte har koll på vad man skriver egentligen. A fy fan. Valborg i Uppsala.

Jag är besviken. Inlägget börjar ju bra, men avslutas mitt i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är besviken. Inlägget börjar ju bra, men avslutas mitt i?

Hmm... ja, jag tror det tog typ en kvart att skriva de där raderna. Finmotoriken var inte på topp. Det roliga var att jag inte fattade riktigt hur full jag var innan jag försökte spela nothing else matters på gitarren... det gick inte så bra. Ändå hade jag kvar den grundläggande driften att rätta det jag hade skrivit så det inte blev några stavfel. Jag skulle tippa att den gränsen går ungefär vid lång minneslucka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...