Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

Det verkar lite skoj detta med att skriva dagbok. De senaste dagarna har det gått rätt kasst också så då kommer suget efter nånstans att ventilera. Som en presentation kan jag berätta att jag är 21 år gammal och bor i Uppsala med min flickvän. Jag började spela poker i november förra året på Royal Vegas med en insättning på 20 dollar, denna växte sedan sakta men säkert och efter ett tag tog jag ut mina från början insatta pengar (dessa inkluderade $50 som jag förlorade under en natt i somras när jag skulle prova att spela för första gången samt några hundra dollar som jag satte in för att få en bonus) och spelade därefter enbart med vinster. I slutet av februari kom jag upp i $500 och under mars växte rullen lavinartat till nästan $2000. Nu i början av april har jag gått minus varenda gång jag har spelat och ligger nu på ca $1750. Jag har funderingar på att spela poker som sommarjobb några veckor i sommar och om nån har provat på det får du gärna komma med tips! :)

 

Jag spelar huvudsakligen .25/.50 NL just nu på UltimateBet, men jag horar runt ganska mycket. Jag är även uppe och nosar på .5/1 ibland, men jag vill gärna ha 2000-2500 dollares innan jag flyttar upp på riktigt.

 

Låt oss se hur detta utvecklar sig! Mitt mål för april är en rulle på $2500.

 

* Lite mer RP så att den är lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Aha det blir spännande att läsa "waggho". Hur har du tänkt göra upplägget för dagboken? Det finns en del dagböcker att läsa nu...

 

Kör du några Sit n Go's eller MTT? Håller med om att 0,5-1 är lite läskigt om man inte har bankrulle. Tyvärr på Cryptologic där jag har alla pengar nu så är det den lägsta nivån.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare juggler & flex! Upplägget blir nog lite som det blir... är inte så förtjust i handhistorier så det blir nog ganska sparsamt med sådana. Jag spelar inga turneringar för jag är rätt kass på sånt och så tar det så lång tid.

 

Jag kunde inte sova nu så jag tänkte köra lite fixed limit för omväxlings skull... brukar byta över ibland när det går dåligt för att få lite nytändning. Kör sexmax 2/4 FL men det går lika dåligt här! Ligger 70 dollar minus för tillfället... men efter regn kommer solsken! Uppdaterar denna post när jag går och lägger mig igen.

 

...

 

Dags att gå till sängs! Lyckades vända på steken och hamnade på $56 plus istället. Funderar allvarligt på att börja köra mer fixed limit... det är inte så tråkigt ändå. Min avoga inställning till det beror nog på att jag körde på så låga nivåer i början ("hurra, idag har jag vunnit två dollar"). Det blir jämnare potter än i NL, även om alla lägger sig när jag bettar på floppen så är det några dollar där ändå. Spelar efter en mycket bra guide för just sexmax limitbord som ni kan hitta här om ni är sugna: [url=]http://www.flopturnriver.com/6-Max-Limit-Guide.html[/url].

 

Orkar inte räkna ihop min bankrulle just nu men den borde ju rimligtvis ligga nånstans runt $1800.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ganska kort pass på UB och Party vid 1/2 och 2/4 6max fixlimitbord slutade med plus 70-80 dollar nånstans. Dags att räkna ihop bankrullen så jag vet vad jag utgår ifrån!

 

Absolute $195

Ultimate Bet $601

Party $228

Expekt $50

Neteller $1218

MINUS -$400

 

Summa: $1892

 

Ni kanske undrar vad minuset kan tänkas betyda? Det var så att jag satte in $400 på Doyle´s Pokerroom för några veckor sedan (juggler79's tips!) men dessa pengar drogs aldrig från Neteller. Det var mycket märkligt eftersom pengarna brukar vara överförda i samma sekund som man genomför transaktionen. Jag räknar förstås inte de här pengarna till min bankrulle, men snart har det gått så pass lång tid att jag börjar tro att de aldrig ska dras.

 

____________________________________________________________

BR 5/4 kl. 13: $1892

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En och en halv timmas fortsatt fixlimit 6max genererade nästan en hundralapp i amerikanska dollar. Finfint!

 

_________________________________________________

BR 5/4 kl. 15: $1987

Riktigt nära 2000!

 

 

............

 

 

Lite senare:

Tam ta dam! Spelade en halvtimma på Absolute och hade sjukt flyt. $10 bonus och $65 i vinst tar mig över drömgränsen $2000:

 

_________________________________________________

BR 5/4 kl. 19: $2062

 

 

..............

 

 

Ännu lite senare:

Aj aj, åkte på en bad streak nu. Fick inga kort och spelarna var bättre än de brukar kändes det som. Inget flyt, ner $129

 

_________________________________________________

BR 5/4 kl. 20: $1933

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämde mig just för att casha ut lite stålars!

Även om mitt "money management" känns tämligen stabilt så vet man aldrig vad som händer, och skulle jag förlora min rulle vore det skönt att veta att man i alla fall har gått plus en del på pokern.

 

Tänkte att jag kan ta ut de där 400 "gratispengarna" plus 600 till så blir det lagomt en månads studiemedel att sätta in på banken! Hoppas på att Neteller aldrig drar pengarna och om de gör det så är väl inte det hela världen.

 

Detta medför att min bankrulle åker ner till $1333 vilket bör räcka väl för både NL .25/.50 och FL 2/4.

 

_______________________________________________________

BR 5/4 kl. 21: $1333

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har gått ganska dåligt igen de två senaste dagarna. Jag har inte spelat så mycket men ligger nog back lite över $100 ändå. Nu har jag dock fixat en 28 % rakeback deal på Empire, så jag tror det blir en nytändning nu! Jag ska nog slå mig till ro där nu, kanske med lite reloads här och var men bonushorandet är nog till stor del över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Downstreaken fortsätter! :(

Back nästan hundra dollar idag på Empire, det börjar kännas tråkigt att spela... och det är svårt att hålla spelet på topp när ingenting verkar funka. Drygt!

 

_________________________________________________

BR 9/4 kl. 12: $1090

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit vad kasst det går! Ett enochenhalvtimmespass på fyra bord på Empire skulle väl vända trenden, tänkte jag. Men icke. Sakta men säkert blöder jag bort typ 50 dollar, och då kör jag ändå på $25-bord just nu tills jag känner att jag har hittat mitt spel igen. Jag clearade åtminstone en $100 bonus som hjälpte upp rullen lite.

 

50 dollar back på sex bordtimmar är iofs inte så mycket, men när man bara förlorar dag efter dag känns det riktigt trist. Igår kom jag i alla fall 22:a i en freeroll, vilket tröstade lite. Dock inte så lönsamt: $3.50 var priset. :P

 

_________________________________________

BR 10/4 kl. 20:$1146

 

edit: bytte namn på rubriken till något mer passande! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13:48

Okej! [infoga hejaramsa] nu kör vi!

Ett tvåtimmarspass ungefär har jag tänkt mig, fortfarande på NL25 på Empire. Nu ska trenden vändas!

 

edit: Kunde ej koppla upp till Empire, vilket antiklimax! Tur att jag har litegrann på Expekt att lira med. Det får bli där istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ålrajt, äntligen en plussession! Gamla hederliga Primanätverket. Det blev inga stora pengar på $20-inköpsborden (kände mig lite nostalgisk när jag körde på samma bord som för några månader sedan när jag hankade på på Royal Vegas med en inte alltför stor rulle). Men tre inköp i vinst är ju inte så dåligt! $64 plus. Hoppas att detta var slutet på denna nedgångsperiod.

 

____________________________________________________________

BR 11/4 kl. 16: $1210

 

Hurra! Trenden är vänd! Spelade en stund på Empire och gick plus ytterligare nästan 50 dollar.

 

____________________________________________________________

BR 11/4 kl. 18: $1258

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka på .25/.50 NL!

Gick helt okej denna gång också, nu känns det verkligen som att jag är ute ur "depressionen". Den finaste handen (och den som utgjorde det mesta av vinsten) var när jag träffade ett set med fyror på floppen AK4. Preflophöjaren satt med AQ och när andra esset föll på turnen gick han all in direkt. Bara att tacka och ta emot med min kåk! Var för ett ögonblick rädd för AK men den skulle han säkerligen ha slowplayat.

 

___________________________________________________________

BR 12/4 kl. 10: $1296

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... expekt gillade inte att jag bara satte in pengar från neteller för att sedan ta ut dem till mitt bankkonto. "pengarna måste omsättas en gång först, annars blir det 3,9 % avgift!"

 

Det måste nog bli ett uttag med mitt Netellerkort istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört ett långt pass - typ 3-4 timmar på fyra bord - FL 2/4. Det började dåligt, jag låg minus typ $80. Sen vände det och gick uppåt igen så jag låg plus nånstans runt $60 som mest. Sen vände det naturligtvis igen och när jag låg en liten bit under +/- 0 kom en period av helt sjuka utdragningar och så vidare, you all know the deal. Sist jag kollade låg jag över $150 minus. :x

 

Koncentrerar mig nu på att hålla mitt eget spel på fortsatt god nivå och inte tänka så mycket på svingar upp eller ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är såna här händer som man inte vill råka ut för, särskilt inte när det gått dåligt ett tag. notera tjejens namn och vilken hand hon vinner med...

 

***** Hand History for Game 1903499898 *****

$2/$4 Hold'em - Saturday, April 16, 12:12:04 EDT 2005

Table Table 24986 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Jervin ( $173.06 )

Seat 2: nvrfolds55 ( $133.2 )

Seat 3: Nando_ ( $72.82 )

Seat 9: Rocketjump1 ( $62.5 )

Seat 5: erbiii ( $143.5 )

Seat 7: humpdog1 ( $26.95 )

Seat 4: Striker7771 ( $99.5 )

Seat 6: VEGASVIC74 ( $90.5 )

Seat 10: mrcarruthers ( $57 )

Seat 8: kakushin ( $102 )

humpdog1 posts small blind [$1].

kakushin posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Nando_ [ As Ac ]

>You have options at Table 31965 Table!.

Rocketjump1 folds.

mrcarruthers raises [$4].

Jervin calls [$4].

nvrfolds55 calls [$4].

Nando_ raises [$6].

Striker7771 folds.

erbiii folds.

VEGASVIC74 folds.

humpdog1 folds.

kakushin folds.

mrcarruthers raises [$4].

>You have options at Table 12018 Table!.

Jervin calls [$4].

nvrfolds55 calls [$4].

Nando_ calls [$2].

** Dealing Flop ** [ 4s, 3c, 4h ]

mrcarruthers bets [$2].

Jervin calls [$2].

nvrfolds55 calls [$2].

Nando_ raises [$4].

mrcarruthers raises [$4].

>You have options at Table 31965 Table!.

Jervin calls [$4].

nvrfolds55 calls [$4].

Nando_ raises [$4].

mrcarruthers calls [$2].

Jervin calls [$2].

nvrfolds55 calls [$2].

** Dealing Turn ** [ Js ]

mrcarruthers checks.

erbiii: Aces and Kings?

Jervin checks.

nvrfolds55 checks.

Nando_ bets [$4].

mrcarruthers calls [$4].

>You have options at Table 31965 Table!.

Jervin calls [$4].

nvrfolds55 calls [$4].

** Dealing River ** [ 5d ]

mrcarruthers checks.

Jervin checks.

nvrfolds55 bets [$4].

Nando_ raises [$8].

>You have options at Table 37756 Table!.

>You have options at Table 31965 Table!.

mrcarruthers: lol...am I gonna fold kings?

mrcarruthers folds.

Jervin folds.

nvrfolds55 calls [$4].

>You have options at Table 31965 Table!.

Nando_ shows [ As, Ac ] two pairs, aces and fours.

nvrfolds55 shows [ 5c, 5s ] a full house, Fives full of fours.

nvrfolds55 wins $96 from the main pot with a full house, Fives full of fours.

lol!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, dags att avsluta denna session. Vågar knappt kolla hur mycket jag har förlorat, men det är nog min största downswing nånsin på en dag. Har kommit över den förbannade sinnesstämningen och är nu inne i det sköna flytet när man inser att poker inte är allt här i världen. :) Dags att ta fram skolböckerna och börja plugga.

 

Kanske är det helt enkelt så att jag är kass på limit? Jag har ju trots allt inte spelat det så mycket men hoppar ändå på tåget på en limit som passar min rulle - en rulle som jag har byggt upp på no limit. Ska föra över lite statistik från idag till pokertracker och analysera litegrann. Ska nog inte ge upp FL än i alla fall, det måste få en sportslig chans. Men jag kanske ska flytta ner mig till 1/2-borden.

 

Kände inte av mycket tilt men säkerligen blir det en del som man inte märker av. Är i alla fall säker på att en stor del av dagens förluster har berott på otur - en vanlig downswing. En del vars storlek är okänd orsakades nog av dåligt eller inte tillräckligt bra spel av mig. Och så en liten del tilt. Men jag fortsatte bannemej att lägga KT från allt utom knappen och fortsatte räkna potodds på både fingrar och tår.

 

Slutligen måste jag konstatera att svingen kanske inte var så enorm trots allt, med tanke på att jag spelade fyra bord i typ fem timmar. Det är ofta så mycket jag spelar under en hel vecka.

 

Och nu kommer dödsstöten: sammanfatta dagens förlust...

 

....oooof. -$290.

 

______________________________________________________

BR 16/4 kl. 19: $1132

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det som slår mig när jag matar in värdena i PT är mitt blinds-spel. Jag läste på ett annat forum där någon skrev något om att "spelet när man har stora och lilla blinden är en av sakerna som skiljer en vinnande FL-spelare från en förlorande" eller nåt i den stilen. Jag tänkte: "Bullcrap!", troligen eftersom jag är inne i ett nolimit-tänk där blindsen är förhållandevis mycket mindre i relation till slutpotten. "Folded small blind to steal attempt" ligger på 100%, likaså samma värde för big blind! Och på blindpositionerna har jag gått minus sammanlagt $337 av de $408 jag lagt i big och small - kan detta vara normalt? Men hur spelar man egentligen bra från blindsposition? Man har ju urusel bordsposition och man vill ju inte syna en höjning med vad som helst. Tips från mer erfarna FL-spelare är mycket välkomna.

 

Nu blev det här sammanlagt drygt 1100 händer, vilket förstås är väldigt lite för att dra några långtgående slutsatser. Men för skojs skull kan jag ju skriva upp lite andra stats:

 

VP$IP: 15.58 %

Went to SD: 25.83 %

Won $ at SD: 54.84 %

PF raise: 5.58 %

 

Hmmm... nånting stämmer inte. PT påstår att jag bara har blivit tilldelad QQ en enda gång fast jag tydligt minns att jag fick den tre gånger strax efter varandra på olika bord, varav två var samtidigt. Mycket märkligt.

 

Jaja. Vad är väl en bal på slottet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mådde illa på poker och tog en paus igår efter förlustsessionen i lördags. Idag var dock suget tillbaka, dags att ta nya tag! Bestämde mig för att bonushorning är en säker inkomstkälla som jag bör fortsätta med, och satte in pengar på interpoker för deras hundradollarsbonus (plus att jag har $90 i bonuspengar där som inte är utlösta än). Passade också på att utnyttja UB:s $100 reload. Jag gillar UB, helt klart bästa programvaran i mitt tycke, och det känns bra att få precis så mycket bonus som man spelar för. Upptäckte också att jag lämnat 46 dollar på ultimatebet som jag hittills inte har räknat med i min rulle i den här dagboken! :D Det var en välkommen överraskning.

 

Körde lite varierande, ett bord FL 1/2 på IP, två bord NL50 på UB samt ett skojbord med 7 card stud .25/.50, också på UB. Gick plus $38,25 huvudsakligen på NL-borden.

 

________________________________________________________

BR 18/4 kl. 21: $1222

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...