Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt

Waggho

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Märkliga familjeförhållanden hos svenske mästaren:

Han har en 3.5 år gammal son och snart väntar ett syskon till honom då hans flickvän är gravid.

Den lille sonen har alltså redan i denna tidiga ålder gått och skaffat sig en flickvän som han dessutom gjort på smällen, inte illa! Men barnet kommer också att vara ett syskon till honom vilket måste innebära att "flickvännen" i själva verket även är pojkens egen mor!

Felsyftningar är roliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkliga familjeförhållanden hos svenske mästaren:
Han har en 3.5 år gammal son och snart väntar ett syskon till honom då hans flickvän är gravid.

Den lille sonen har alltså redan i denna tidiga ålder gått och skaffat sig en flickvän som han dessutom gjort på smällen, inte illa! Men barnet kommer också att vara ett syskon till honom vilket måste innebära att "flickvännen" i själva verket även är pojkens egen mor!

Felsyftningar är roliga.

Alltså, är den skyldige till det där journalist eller i alla fall någon sorts sämre men ändåck betald skribent? Det kan inte finnas någon annan branch (med undantag för läkarbranchen då såklart) där man är tillåten att vara så dålig på och göra så stora direkta fel inom något man faktiskt ska vara "expert" på.

Länk till kommentar

Alltså, är den skyldige till det där journalist eller i alla fall någon sorts sämre men ändåck betald skribent? Det kan inte finnas någon annan branch (med undantag för läkarbranchen då såklart) där man är tillåten att vara så dålig på och göra så stora direkta fel inom något man faktiskt ska vara "expert" på.

Jämför hur journalister presterar jämfört med en entusiatisk lekman, och jämför hur läkare presterar jämfört med en entusiatisk lekman. Journalisterna är mycket sämre än läkarna. Läkarna gör misstag för att de har ett enormt och väldigt komplext ämne att täcka, journalisterna gör misstag för att de är lata och/eller blåsta.

Länk till kommentar

Jämför hur journalister presterar jämfört med en entusiatisk lekman, och jämför hur läkare presterar jämfört med en entusiatisk lekman. Journalisterna är mycket sämre än läkarna. Läkarna gör misstag för att de har ett enormt och väldigt komplext ämne att täcka, journalisterna gör misstag för att de är lata och/eller blåsta.

Jo, visst är det så. Jag menar inte att läkare i allmänhet är klåpare, vilket journalister tveklöst är. Men jag är av den bestämda uppfattningen att läkarna alldeles för ofta tillåts göra riktiga mastodontklantmissar och att de inte behöver oroa sig speciellt mycket för obehagliga efterverkningar.

Länk till kommentar

Min mor mutade mig med sushi och gratis hemresa för att jag skulle stanna ett par dagar till. Ikväll ska jag ta mig till Norrköping och dricka folköl och kolla på fotboll med amisho. Sen imorrn bär det till sist av mot Uppsala för att sätta igång sommarjobbet på riktigt. Jag har dock kunnat köra litegrann här, fick in 3,5 timmar ungefär igår med varierande resultat.

Länk till kommentar

Ja Polen - Ecuador blev ju ingen höjdarmatch vad gällde tippandet. Jag och amisho hade tippat ihop och såg matchen hemma hos honom, det var förstås synd att det inte blev nåt men sen hade vi en skoj kväll ändå med folköl, ice hockey på NES och fyra headsupmatcher (min blyghet förbjuder mig att tala om vem som vann samtliga). Sen bestämde jag mig för att följa till min mors sommarställe över helgen så jag har haft det riktigt skönt med sol och bad. Ikväll tänkte jag mjukstarta sommarprojektet och börjar med att räkna ihop min bankrulle:

Bankrulle

WPX: $797

Neteller: $946

Propspoker1: $1188

Propspoker2: $1306

Battlefield: $385

Bet24: $178

Stars: $89

UB: $43

Skyldig Emil: -$76

Stejkar juggler: $200

Svenska Spel: SEK 1200

Heypoker: €257

Pokerdandy: €206

Summa: ~$5807 ($5056 + €463 + SEK 1200)

Jag ligger alltså drygt $700 plus under juni vilket känns bra inför "sommarjobbet". Målet är satt till ~$3000 innan terminen startar vilket alltså är så mycket som jag har tagit ut ur rullen för att leva på i sommar. Jag räknar det som att jag har nått målet när jag har $8k i rullen. När/om jag når detta får vi se hur trött jag är på poker och om jag orkar spela något mer, hur som helst kan jag känna mig nöjd och ta det lugnt.

OK, då kör vi! Jag siktar på fyra-fem timmars spel ikväll, övriga dagar siktar jag på åtta men är nöjd om jag orkar sex.

Länk till kommentar

En liten halvtidsuppdatering så här efter tre timmars spel. Allt känns lugnt och skönt, spelet stabilt även om jag ligger marginellt back. Det har blivit två bord mesta tiden, ofta ett av dem headsup, men nu är det sju man på varje bord. Lite mindre folk online än jag hade förväntat men det funkar. Att spela till kvart över tre bör inte bli några problem, får se om jag orkar ytterligare någon timme också. Just nu känns det riktigt mysigt att sitta här och lyssna på nattradion och grinda. :)

Länk till kommentar

Så där ja, nu avslutar jag för ikväll.

Speldag: 1

Speltid: 5h 20m

Antal bord: Oftast två

Antal spelare: Ofta HU eller 3-handat, kanske 35 % 6-handat eller mer.

Resultat: $141

Kommentar: Mycket nöjd. Spurtade i slutet med tre bord som pendlade mellan headsup och tre spelare, ett 2/4, ett 3/6 och ett 5/10. Spelet kändes stabilt och jag kände mig oväntat pigg. Skönt att gå lite plus också. Detta lovar gott!

Länk till kommentar

Idag har jag också startat mitt andra sommarprojekt, nämligen att simma för att inte helt säcka ihop och förslappas i sommar. Mitt huvudmål är att jag ska kunna crawla en kilometer utan paus (hastigheten är underordnad) innan sommaren är slut.

Pass 1:

Total simlängd och simsätt: 500 m crawl

Längsta crawllängd utan paus: 150 m

Snabbaste rushen (25 m): 20 sek.

Och ungefär nu kör jag igång kvällens pokerpass. Lite senare än beräknat men jag får väl sitta en bit in på natten. Minst sex timmar måste det bli.

Länk till kommentar

Oo, simning is the shit. Tänk på att sträcka ut ordentligt, inte veva för snabbt, andas lugnt och inte oftare än var tredje armtag, och försök att hålla benen relativt raka. :)

Ah, trevligt med tips från folk som kan simma! Jag är självlärd vad gäller crawl så jag känner att min teknik kanske inte är knivskarp. I början hade jag svårt att andas på högersidan så då blev det luftintag vartannat armtag. :) Jag känner ofta att jag kunde jobba mer med benen än vad jag gör, men om jag tänker på hur jag rör dem, glömmer jag bort vad jag gör med armarna. Hur stora och hur snabba bensparkar ska man göra egentligen? Och hur stor del av drivkraften ska komma från armar respektive ben? Ska man hålla blicken ner mot botten eller titta framåt ibland? När du säger "andas lugnt" menar du då både in- och utandningar? Mina utandningar är kolugna, men när jag väl får trynet över vattenbrynet slukar jag så mycket luft jag bara kan.

Där har du några frågor att bita i!

Länk till kommentar

Oo, simning is the shit. Tänk på att sträcka ut ordentligt, inte veva för snabbt, andas lugnt och inte oftare än var tredje armtag, och försök att hålla benen relativt raka. :)

Ah, trevligt med tips från folk som kan simma! Jag är självlärd vad gäller crawl så jag känner att min teknik kanske inte är knivskarp. I början hade jag svårt att andas på högersidan så då blev det luftintag vartannat armtag. :) Jag känner ofta att jag kunde jobba mer med benen än vad jag gör, men om jag tänker på hur jag rör dem, glömmer jag bort vad jag gör med armarna. Hur stora och hur snabba bensparkar ska man göra egentligen? Och hur stor del av drivkraften ska komma från armar respektive ben? Ska man hålla blicken ner mot botten eller titta framåt ibland? När du säger "andas lugnt" menar du då både in- och utandningar? Mina utandningar är kolugna, men när jag väl får trynet över vattenbrynet slukar jag så mycket luft jag bara kan.

Där har du några frågor att bita i!

nu var det ett par år sen jag slutade simma seriöst...

ett vanligt sätt att lösa andning vid frisim är att köra 3-takt, dvs andas var tredje armtag. lös ditt andningsproblem på högra sidan. vissa kör även 5-takt och 7-takt.

du ska titta snett framåt

pass på övriga frågro

Länk till kommentar

Nu var det iofs typ 10 år sen jag slutade tävla men jag försöker i alla fall...

Jag känner ofta att jag kunde jobba mer med benen än vad jag gör, men om jag tänker på hur jag rör dem, glömmer jag bort vad jag gör med armarna. Hur stora och hur snabba bensparkar ska man göra egentligen? Och hur stor del av drivkraften ska komma från armar respektive ben?

Huvudsaken är benen inte sjunker. För mig och Anders Holmerz kommer nästan all kraft från armarna och sen lägger man på benen när man behöver lite extra boost på spurten. Hur snabbt du ska sparka är lite upp till vad du tycker känns bäst. Snabbare än armarna i alla fall. Jag höftar till med att minst 90% av drivkraften ska komma från armtagen för det mesta.

Ska man hålla blicken ner mot botten eller titta framåt ibland?

Om du orkar kan du hålla blicken framåt hela tiden.

När du säger "andas lugnt" menar du då både in- och utandningar? Mina utandningar är kolugna, men när jag väl får trynet över vattenbrynet slukar jag så mycket luft jag bara kan.

Man har ju inte så mycket tid på sig under inandningarna, så själva andetaget måste vara ganska aggressivt. Jag menade mer att det viktiga är att man inte kastar upp huvudet efter varje armtag.

Länk till kommentar

ett vanligt sätt att lösa andning vid frisim är att köra 3-takt, dvs andas var tredje armtag. lös ditt andningsproblem på högra sidan. vissa kör även 5-takt och 7-takt.

du ska titta snett framåt

pass på övriga frågro

Tack för svaren! Andningsproblemet är dock löst, tretakten sitter ganska stabilt numera. Det var i början som jag hade svårt med detta, dock upplever jag lite av ett moment 22: om jag vill simma långt vill jag ta det lugnt och spara på krafterna, då rör jag mig ju dock långsamt och det blir ganska långt mellan varje andetag. Men jag räknar med att det löser sig när jag får upp konditionen lite.

Snett framåt alltså, ok.

Länk till kommentar

Jahapp, siktar på matpaus vid tio över två efter fyra timmars effektivt spel. Det känns segare idag än igår av flera anledningar. Jag ligger ca $450 back och är trött efter att inte ha kunnat sova ordentligt i förmiddags pga massor av ljus och värme i sovrummet. Sist men inte minst tiltar jag stort på programledaren för "Vaken" i P3/P4. Samtidigt är man ju lite sadist och vill inte byta kanal utan tvingar sig själv att lida sig igenom hans putslustigheter. Det är ungefär som när Peter Erixon hade morgonpasset, maken till kass programledare har väl aldrig skådats (hörts). En sann tönt. Ändå hade jag P3 inställt på klockradion varje morgon av någon outgrundlig anledning. Men det är skönt att irritera sig lite på någon ibland.

Länk till kommentar

Måste bara ge ett beröm för en mycket rolig, intressant och läsvärd dagbok. Det är en väldigt bra avvägning mellan spel och "privatliv", samtidigt som resultaten presenteras på ett bra och lättöverskådligt sätt, vilket sammantaget gör det mycket givande att läsa.

Keep up! :)

Länk till kommentar