Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

Nej, faktiskt inte. Det värsta jag vet är att jag förlorar för att jag låtit nån klonka billigt.

 

Knappast en billig klonk om han måste syna 1/3 - 1/2 av potten. Men du kanske syftade på checken?

 

En glad nyhet är att UltimateBet numera tillåter fler bord än tre samtidigt. Jag vet inte riktigt var gränsen går men sex stycken går bra i alla fall. Perfekt i kombination med miniview.

 

Gud va mesigt. Jag kör 7 eller 8 på HP :) Aningen rörigt, men det går om man koncentrerar sig och klickar med tillförsikt.

 

RKR43 checks. Kardinal bets $12. RKR43 raises to

$55.50.

 

Mycki ondi! Jag skulle nog lägga mig. Känns som att det finns för många händer som slår dig. Du har ju inte heller lagt in så mycket i potten, så egentligen har du mer att förlora på en syn än att vinna. Vad är en trolig hand för RKR? Han satt på stora blundern och valde att bara checka pre- flop. Inte mycket till info där. Spelet på floppen i kombination med fortsättningen säger mig att han antingen har klonkat nötfärgen med AX (kanske träffade ett av paren på floppen) eller att han hade stegen från första början. Det kan ju vara en bluff också, men det känns helt idiotiskt att syna den bara för att kontrollera om han bluffar eller ej. Du vet ju mer om hur han spelade innan och efter handen, vilket ger dig större möjlighet att läsa av hans spel på denna hand...fusk med andra ord. Hur som helst hoppas jag att du inte synade(/ställde honom all-in) och om du synade(/ställde honom all-in) hoppas jag att han satt med 86os!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Knappast en billig klonk om han måste syna 1/3 - 1/2 av potten. Men du kanske syftade på checken?

Ja, det var ju checken vi pratade om:

 

...det hade inte blivit kul om jag hade checkat och han checkat bakom och det kom en hjärter på river

 

 

Värre med en syn och att han klonkar på rivern, eller? Om du hela tiden har kontroll över handen och vet att du aldrig tog fel beslut är nog chansen för en tilt- sejour mindre?

 

Hur som helst hoppas jag att du inte synade(/ställde honom all-in) och om du synade(/ställde honom all-in) hoppas jag att han satt med 86os!

Jag synade. Hans spel kändes extremt ologiskt. Om han nu floppade stegen, varför skulle han göra en massiv överbet på rivern när det kommer ett skrämselkort för honom? Han skulle ju kunna ha satt en runner-runner-färg, men det är inte särskilt ofta och sättet han bettade på (snabbt och hårt och mycket) luktade bluff. Jag kände iaf att min hand var för stark att slänga i detta läge. Nu är det som sagt fusk att jag vet vad han hade, men han visade iaf upp 65o.

 

Hur spelar ni denna? Jag vet att höjningen preflop kan tyckas märklig men jag gillar inte att bygga för stora potter med AK. Jag spelar den i princip inte mer än med ett CB på floppen om jag inte får en riktigt bra träff som den här.

Hand #32810764-9744 at Auckland (No Limit Hold'em)

Powered by UltimateBet

Started at 28/Jun/06 19:17:06

 

valdez kid is at seat 0 with $188.95.

esw2035 is at seat 1 with $398.50.

aginstthelaw is at seat 2 with $300.95.

tony13003 is at seat 3 with $15.

Lsufan is at seat 4 with $185.

Not Ranked is at seat 6 with $314.30.

pa pumpman is at seat 7 with $199.40.

KazuyaMishima is at seat 8 with $198.95.

Kardinal is at seat 9 with $183.95.

The button is at seat 3.

 

Lsufan posts the small blind of $1.

Not Ranked posts the big blind of $2.

 

valdez kid: -- --

esw2035: -- --

aginstthelaw: -- --

tony13003: -- --

Lsufan: -- --

Not Ranked: -- --

pa pumpman: -- --

KazuyaMishima: -- --

Kardinal: :Kd::Ah:

 

Pre-flop:

 

pa pumpman folds. KazuyaMishima folds. Kardinal

raises to $4. valdez kid folds. esw2035 folds.

aginstthelaw calls. tony13003 folds. Lsufan calls.

Not Ranked calls.

 

Flop (board: :Kh::As::Jd:):

 

Lsufan checks. Not Ranked checks. Kardinal bets

$10. aginstthelaw calls. Lsufan folds. Not Ranked

folds.

 

Turn (board: :Kh::As::Jd::5s:):

 

Kardinal bets $20. aginstthelaw calls.

 

River (board: :Kh::As::Jd::5s::8d:):

 

Kardinal bets $30. aginstthelaw raises to $60.

NL 50! Då kan vi ju möta varandra! Ho ho

 

Ja, det fanns inte så många bord igång på NL100 så jag mixade in lite NL50 och NL200 också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vettigt?

 

Billehthekid is at seat 0 with $111.

-TOM- is at seat 1 with $231.05.

Iggs is at seat 2 with $97.

June32 is at seat 3 with $139.30 (sitting out).

Kardinal is at seat 4 with $155.80.

dobiejaws is at seat 5 with $82.

PkrStud69420 is at seat 6 with $395.95.

aggiebutts is at seat 7 with $365.40.

Not Ranked is at seat 8 with $226.75.

26TANK is at seat 9 with $66.

The button is at seat 2.

 

Kardinal posts the small blind of $1.

dobiejaws posts the big blind of $2.

 

Billehthekid: -- --

-TOM-: -- --

Iggs: -- --

Kardinal: :Ks::Qs:

dobiejaws: -- --

PkrStud69420: -- --

aggiebutts: -- --

Not Ranked: -- --

26TANK: -- --

 

Pre-flop:

 

PkrStud69420 folds. aggiebutts folds. Not Ranked

folds. 26TANK folds. Billehthekid calls. -TOM-

folds. Iggs folds. Kardinal calls. dobiejaws

checks.

 

Flop (board: :3s::6s::Kd:):

 

Kardinal bets $6. dobiejaws folds. Billehthekid

raises to $24. Kardinal goes all-in for $153.80.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min största pott nånsin tror jag. Det förtjänade jag efter att i princip alla smällar jag har åkt på ikväll har varit på NL200-borden.

Hand #32810996-6964 at Anua (No Limit Hold'em)

Powered by UltimateBet

Started at 28/Jun/06 21:33:58

 

galloway1 is at seat 0 with $85.30.

sideout31 is at seat 1 with $209.80.

Iggs is at seat 2 with $278.35.

cash king is at seat 3 with $53.80.

Kardinal is at seat 4 with $172.90.

pa pumpman is at seat 5 with $213.20.

Shawn888 is at seat 6 with $231.40.

ultimate63 is at seat 9 with $259.55.

The button is at seat 3.

 

Kardinal posts the small blind of $1.

pa pumpman posts the big blind of $2.

 

galloway1: -- --

sideout31: -- --

Iggs: -- --

cash king: -- --

Kardinal: :Kd::Ks:

pa pumpman: -- --

Shawn888: -- --

ultimate63: -- --

 

Pre-flop:

 

Shawn888 folds. ultimate63 folds. galloway1 folds.

sideout31 raises to $7. Iggs folds. cash king

re-raises to $17. Kardinal calls. pa pumpman folds.

sideout31 calls.

 

Flop (board: :9c::Kh::6c:):

 

Kardinal checks. sideout31 checks. cash king goes

all-in for $36.80. Kardinal calls. sideout31 raises

to $80. Kardinal goes all-in for $155.90. sideout31

calls.

 

Turn (board: :9c::Kh::6c::7d:):

 

(no action in this round)

 

 

River (board::9c::Kh::6c::7d::7c:):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

Kardinal shows :Kd::Ks:.

Kardinal has Kd Ks Kh 7d 7c: full house, kings full of sevens.

sideout31 mucks cards.

(sideout31 has :6d::6s:.)

cash king shows :Ac::Ad:.

cash king has Ac Ad Kh 7d 7c: two pair, aces and sevens.

 

 

Hand #32810996-6964 Summary:

 

$3 is raked from a total pot of $401.60.

$3 is raked from the main pot of $163.40.

$0 is raked from side pot #1 of $238.20.

Kardinal wins the main pot $160.40 with full house, kings full of sevens.

Kardinal wins the side pot $238.20 with full house, kings full of sevens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och sättet han bettade på (snabbt och hårt och mycket) luktade bluff

 

Sådana saker som inte syns i en HH är ju också viktiga. Jag kan tänka mig att jag skulle ha foldat ändå, om jag inte var lite irriterad. Mest på grund av att jag ofta kör väldigt snabba beslut eftersom jag har så många bord igång samtidigt. 65o var väl en ganska logisk hand vid närmare eftertanke. Han blidde väl lite galen efter att ha missat stegdraget.

 

Kardinal bets $30. aginstthelaw raises to $60.

 

Jag skulle ha väldigt svårt att lägga den handen. Han kan ju ha floppat stegen, men då känns en re-raise på turn ganska logisk (för att hota dig om du sitter på färgdraget). Ett floppat set känns väl lite avlägset i mina ögon, du har ju AK vilket tar bort AA och KK (väldigt liten sannolikhet i alla fall) och JJ känns som en re-raise pre-flop. Att han skulle ha satt setet på turn eller river känns ju också osannolikt. Alltså skulle jag se mig själv som vinnare, men ändå vara lite rädd och bara syna. Förmodligen hade han väl floppat stegen och ville suga ut pengar från dig, vilket gör att jag har tagit två "felaktiga" beslut av två möjliga. Bra!

 

Kardinal bets $6. dobiejaws folds. Billehthekid

raises to $24. Kardinal goes all-in for $153.80.

 

Aggressivt och bra, enligt min mening i alla fall. Om du re-raisear kommer han förmodligen tvinga dig till en all-in ändå, och det är ju alltid skönare att ta beslutet själv. Dessutom kan han bli lite nervös och förmodligen folda tvåpar och kanske till och med det lägsta setet (AK måste han väl kasta?). Om han synar dig får du ju väldigt bra odds att träffa färgen dessutom och du har ju några extra outs i kungarna och damerna (jag bortser då från möjligheten att han sitter på setet).

 

$3 is raked from a total pot of $401.60.

$3 is raked from the main pot of $163.40.

$0 is raked from side pot #1 of $238.20.

Kardinal wins the main pot $160.40 with full house, kings full of sevens.

Kardinal wins the side pot $238.20 with full house, kings full of sevens

 

Nice. Men bara 2 inköp :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kardinal bets $30. aginstthelaw raises to $60.

 

Jag skulle ha väldigt svårt att lägga den handen. Han kan ju ha floppat stegen, men då känns en re-raise på turn ganska logisk (för att hota dig om du sitter på färgdraget). Ett floppat set känns väl lite avlägset i mina ögon, du har ju AK vilket tar bort AA och KK (väldigt liten sannolikhet i alla fall) och JJ känns som en re-raise pre-flop. Att han skulle ha satt setet på turn eller river känns ju också osannolikt. Alltså skulle jag se mig själv som vinnare, men ändå vara lite rädd och bara syna. Förmodligen hade han väl floppat stegen och ville suga ut pengar från dig, vilket gör att jag har tagit två "felaktiga" beslut av två möjliga. Bra!

Jag synade... jajamen, QT hade han. :(

Kardinal bets $6. dobiejaws folds. Billehthekid

raises to $24. Kardinal goes all-in for $153.80.

 

Aggressivt och bra, enligt min mening i alla fall. Om du re-raisear kommer han förmodligen tvinga dig till en all-in ändå, och det är ju alltid skönare att ta beslutet själv. Dessutom kan han bli lite nervös och förmodligen folda tvåpar och kanske till och med det lägsta setet (AK måste han väl kasta?). Om han synar dig får du ju väldigt bra odds att träffa färgen dessutom och du har ju några extra outs i kungarna och damerna (jag bortser då från möjligheten att han sitter på setet).

Tack. Han satt på K6 för topptvå, synade och jag drog inte ut. Då jag har nio outs för färgen och tre för högre tvåpar så är det väl 50/50 på två gator. I och med att jag borde ha en hyfsad FE bör det vara ett vinnande spel så länge han inte sitter på set, men även då har jag bra utdragsmöjligeter. Hm, jag har ju faktiskt några gömda outs också, om det kommer två kort av samma valör som är högre än sex. Och splitpott om det kommer två treor...

$3 is raked from a total pot of $401.60.

$3 is raked from the main pot of $163.40.

$0 is raked from side pot #1 of $238.20.

Kardinal wins the main pot $160.40 with full house, kings full of sevens.

Kardinal wins the side pot $238.20 with full house, kings full of sevens

 

Nice. Men bara 2 inköp :P

Sant. Men det var min första tvåinköpspott på 1/2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu har jag haft semester både från poker och allt annat i några veckor, det har varit skönt. Är nu tillbaka i Uppsala och ska snart börja plugga igen samt återuppta pokern som jag börjar bli sugen på. Jag vet dock inte i nuläget om jag kommer att fortsätta skriva i den här dagboken/hänga på det här forumet. I takt med att det har vuxit har pf blivit mer och mer av ett tomt informationsskval där det tar tid att sortera ut det man vill läsa. Nu när jag tittade runt såg jag också att Hjort har lagt ned tills vidare och där försvinner en mycket stor andel av det här ställets läsvärda inlägg. Forumet känns som en jättestjärna som oundvikligen kommer att kollapsa av sin egen gravitation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra?

 

Hand #32811661-3583 at Idaho Falls (No Limit Hold'em)

Powered by UltimateBet

Started at 28/Jun/06 17:24:40

 

vaeasie is at seat 1 with $10.20.

TurningStone1 is at seat 2 with $35.

AAAcesFull is at seat 4 with $49.65.

GetOwned_78 is at seat 5 with $59.25.

RKR43 is at seat 6 with $69.55.

Kardinal is at seat 7 with $99.25.

PATCHEYE is at seat 9 with $39.95.

The button is at seat 4.

 

GetOwned_78 posts the small blind of $.25.

RKR43 posts the big blind of $.50.

 

vaeasie: -- --

TurningStone1: -- --

AAAcesFull: -- --

GetOwned_78: -- --

RKR43: -- --

Kardinal: :4s::4c:

PATCHEYE: -- --

 

Pre-flop:

 

Kardinal calls. PATCHEYE folds. vaeasie calls.

TurningStone1 folds. AAAcesFull calls. GetOwned_78

calls. RKR43 checks.

 

Flop (board: :6c::8h::4d:):

 

GetOwned_78 checks. RKR43 bets $.50. Kardinal

raises to $2. vaeasie folds. AAAcesFull folds.

GetOwned_78 folds. RKR43 calls.

 

Turn (board: :6c::8h::4d::Td:):

 

RKR43 checks. Kardinal bets $6.50. RKR43 calls.

 

River (board: :6c::8h::4d::Td::Qd:):

 

RKR43 checks. Kardinal bets $12. RKR43 raises to

$55.50.

 

Preflop: Limp utg... Inte mitt standardmove iaf. Släng den.

 

Flop: Ganska standard antar jag, kanske kan du höjja mer?

 

Turn: Standard igen

 

River: Här skulle jag checka. Utnyttja din position och gå till showdown. Enda han möjligen skulle kunna syna ditt riverbet med som du slår är väl tvåpar. Inget han höjjer med slår du. Man måste lära sig att checka här. Som spelat måste du självklart folda.

 

Ps. Handen är såklart helt ologisk. Och omöjlgt att sätta fi på en hand. När man spelar på dessa nivåer håller det inte att tänka: Men han synade ju floppen, det kan han inte göra med runner straight/flush. Det kan han och gör det hela tiden. Inte heller omöjligt att han spelar en floppad straight urkasst.

 

Du slängde va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag haft semester både från poker och allt annat i några veckor, det har varit skönt. Är nu tillbaka i Uppsala och ska snart börja plugga igen samt återuppta pokern som jag börjar bli sugen på. Jag vet dock inte i nuläget om jag kommer att fortsätta skriva i den här dagboken/hänga på det här forumet. I takt med att det har vuxit har pf blivit mer och mer av ett tomt informationsskval där det tar tid att sortera ut det man vill läsa. Nu när jag tittade runt såg jag också att Hjort har lagt ned tills vidare och där försvinner en mycket stor andel av det här ställets läsvärda inlägg. Forumet känns som en jättestjärna som oundvikligen kommer att kollapsa av sin egen gravitation.

Håller med dig i allt detta, och jag känner precis samma sak. Det enda jag läser här nu är i princip några dagboker där man kan komma undan allt annat skit som skrivs över hela forumet just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har fått en liten nytändning både när det gäller att spela poker och att hänga på det här forumet. Därför återupptar jag nu dagboken eftersom det är skönt att ha ett bollplank där man kan skriva ner sina tankar och reflexioner.

 

Jag har den sista tiden spelat NL100 5max på WPX. Det gick lite på halvfart ett tag men den senaste veckan har gått riktigt bra. Jag har ägnat kvällen åt att ladda upp mina händer sen den 9/9 i pokertracker så nu har jag förtjänat lite feedback på detta:

 

NYCKELVÄRDEN

Antal händer: 6 900

VP$IP: 37 %

Preflop raise: 28 %

Amount won: $950

Win rate/100 hands: $14

PTBB/100 hands: 7

FLOP

Saw flop: 29 %

Saw flop not a blind: 22 %

Won money when saw flop: 46 %

 

BLINDSTÖLD

Folded SB to steal: 84 %

Folded BB to steal: 63 %

Attempted to steal blinds: 47 %

 

SHOWDOWN

Went to showdown: 24 %

Won $ at showdown: 45 %

Folded to river bet: 66 %

 

AGGRESSIVITET

Continuation bets: 75 % (raise 6 %, check 11 %, call & fold 3,5 % var)

Limp/call reraise PF: 0 %

Checkraises: 0,5 % :shock:

 

Aggression factor:

PF: 2,6

Flop: 4,5

Turn: 3,1

River: 2,1

Totalt: 3,0 inkl PF, 3,8 exkl PF

 

POSITIONSSTATS

BUTTON: +$888

1: +$508

2: +$225

BB: +$127

SB: -$798 :shock:(Här känns det ju som att jag gör något rejält grundläggande fel. Men vad?)

______________________________________________________

 

6,9 k händer är kanske inte så jättemycket att bygga en analys på, men man kanske kan se lite vartåt det barkar. Jag är mest intresserad av om någon hittar nåt värde som ser helstört ut, t ex vad gäller blindsstölder eller något helt annat.

 

Jag funderar på att prova på 1/2 nu, tror ni att det är en bra idé? Jag har iofs kört lite där innan men inte tagit klivet upp på riktigt. Rullen bör inte vara några problem då den ligger runt $7,5 k för tillfället.

 

Varsågod och feedbacka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var verkligen längesen jag analyserade pokertracker etc. men "VP$IP: 37 % " låter ganska högt. Tror min ligger på 20-22 ". Men så har du kanske en LAG-stil som fungerar bra.

Jo, kör ganska LAG. Notera också att det är 5-max. På ett fullbord spelar jag mycket tightare.

 

Du spelar väldigt många händer ur bb. Det kan komma att bli ett problem.

OK, men samtidigt ligger jag plus i BB-statistiken. Det skulle kunna vara så enkelt att jag har fått väldigt bra händer på BB under de här knappt 7k händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det blivit lite 1/2, och flytet håller i sig. Iofs inte konstigt när sånt här händer:

 

 

Hand ID 61652737

NL $200 Texas Hold'em (No Limit) - 10:25:00 28/09/2006 ET

Table 'Pull Through (5 max)', 5 seats max, Real money

Seat 1 is the button. Small Blind $1, Big Blind $2

Note: seat IDs range from 0 to 4

Seat 0 (playing) : Player 0, amount $851.16, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Waggho, amount $372.06, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $209.70, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $40, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $79.03, amount bet $0, penalty (None)

Player 2: Small Blind ($1)

Player 4: Big Blind ($2)

 

** Dealing Down Cards **

Dealt to Waggho: [:Qc::Qd:]

Player 0: Fold

Waggho: Raise ($6)

Player 2: Raise ($21.10)

Player 4: Fold

Waggho: Call ($15.10)

 

** Dealing Flop **

Community cards: [:6s:, :5d:, :Qh:]

Player 2: Bet ($30)

Waggho: Call ($30)

 

** Dealing Turn **

Community cards: [:8d:]

Player 2: Check ($0)

Waggho: Bet ($50)

Player 2: Raise ($158.60)

Waggho: Raise ($267.20)

Waggho: Show Cards :Qc::Qd:

Player 2: Show Cards :Kd::Tc:

** Dealing River **

Community cards: [:Ts:]

** End Round **

 

** Showdown **

Main pot $419.40, Rake $2

Side pot #1 $108.60, Rake $0

Summary Waggho: bet $318.30, won $528, net $209.70, HoleCards [Qc, Qd], HiHand [three of a kind, queens] [Qh, Qd, Qc, Ts, 8d], won $419.40 from main pot, won $108.60 from side pot #1

Summary Player 2: bet $209.70, won $0, net $-209.70

 

Jag tror han var lite tiltad över att jag har sagt "ty" ett par gånger när jag har vunnit en stor pott mot honom. Det är bara att tacka och ta emot.

 

+$622 idag. Det är lite dålig timing med tanke på att jag har en tenta på lördag som jag borde plugga till, men det är väl inte direkt så att jag klagar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, fick just bekräftat att killen i handen ovan var sur för att jag sa ´"ty" när jag vann hans pengar:

 

Dealer: Waggho folds

Dealer: RoTaNiMoD wins $41.20.

RoTaNiMoD: THANK YOU FOR MONEY

Dealer: Hand #61,664,510 starts.

Dealer: Waggho posts small blind $1.

Dealer: roscopeeco posts big blind $2.

Dealer: Dealing down cards.

RoTaNiMoD: LOLLLLL

Dealer: RoTaNiMoD folds.

Dealer: Coltra folds.

Dealer: Waggho raises to $6.

RoTaNiMoD: out played

RoTaNiMoD: 2 ez

 

Uppenbarligen +EV att tacka för pengarna! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket Rb generar du på WPX när du tablar NL100?

Jag har inte trackat det noggrant så det blir en uppskattning. Fick $200 för förra veckan och hade spelat kanske något tiotal timmar på två 5max-bord. Så säg $10 per bordstimme så är det nog inte alltför långt från sanningen.

 

EDIT: Vad dum jag är, det kan jag ju kolla i PT.

$620 i rake på 6900 händer blir alltså ca $9 per 100 händer. Klart godkänd gissning ovan alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällen har gått bra. Med storplusset i eftermiddags blir det här en rekorddag på +$931! Det är bara att njuta så länge det håller i.

 

Klonkade en plats i team railbirds också, så nu blir det stejkade söndagsturneringar tio helger framöver. Riktigt skoj!

 

EDIT: Laddade upp dagens händer och ett gäng jag har kört tidigare på NL200 i PT. Skön start på en ny nivå:

 

1295 händer

$1209 plus

PTBB/100: 23

Bästa händer: Q9s och 74s

 

Äntligen stämmer min signatur igen!

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tydligaste intrycket från NL200 hittills är att aggressiviteten är större. Framför allt är det mycket vanligare med reraises preflop och nu förstår jag vad alla trådar om att lägga KK preflop handlar om. På NL50 finns det absolut situationer där det är rätt att lägga, eftersom det är så extremt ovanligt med trebets före floppen. Man kan spela timtals utan att det blir mer än en höjning, när det sedan blir ett omslag har man goda skäl att anta att fi sitter på KK eller AA såvida han inte är shortstack. På de NL200-bord jag har spelat på nu skulle jag däremot aldrig få för mig att lägga KK om inte stackarna var riktigt stora och den andra killen trycker.

 

För övrigt tycker jag att det är roligt med denna förändring, det tillför en ny dimension på preflopspelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 61920277

NL $200 Texas Hold'em (No Limit) - 15:06:56 29/09/2006 ET

Table 'River (5 max)', 5 seats max, Real money

Seat 2 is the button. Small Blind $1, Big Blind $2

Note: seat IDs range from 0 to 4

Seat 0 (joined) : Player 0, amount $185.90, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (joined) : Player 1, amount $181.25, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (joined) : Waggho, amount $253.40, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (joined) : Player 3, amount $58, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (joined) : Player 4, amount $258.05, amount bet $0, penalty (None)

Player 3: Small Blind ($1)

 

Player 4: Big Blind ($2)

** Dealing Down Cards **

Dealt to Waggho: [:2h:, :Ah:]

Player 0: Fold

Player 1: Raise ($7)

Waggho: Call ($7)

Player 3: Fold

Player 4: Fold

** Dealing Flop **

Community cards: [:As:, :8d:, :6s:]

Player 1: Bet ($11)

Waggho: Call ($11)

** Dealing Turn **

Community cards: [:3d:]

Player 1: Bet ($30)

Waggho: Call ($30)

** Dealing River **

Community cards: [:5d:]

Player 1: Bet ($70)

Waggho: Call ($70)

** End Round **

** Evaluate **

Player 1: Show Cards ($0)

Waggho: Show Cards ($0)

** Showdown **

Main pot $237, Rake $2

Summary Player 1: bet $118, won $0, net $-118, HoleCards [:Tc:, :Qc:]

Summary Waggho: bet $118, won $237, net $119, HoleCards [:2h:, :Ah:], HiHand [a pair of aces] [As, Ah, 8d, 6s, 5d], won $237 from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tydligaste intrycket från NL200 hittills är att aggressiviteten är större. Framför allt är det mycket vanligare med reraises preflop och nu förstår jag vad alla trådar om att lägga KK preflop handlar om. På NL50 finns det absolut situationer där det är rätt att lägga, eftersom det är så extremt ovanligt med trebets före floppen. Man kan spela timtals utan att det blir mer än en höjning, när det sedan blir ett omslag har man goda skäl att anta att fi sitter på KK eller AA såvida han inte är shortstack. På de NL200-bord jag har spelat på nu skulle jag däremot aldrig få för mig att lägga KK om inte stackarna var riktigt stora och den andra killen trycker.

 

För övrigt tycker jag att det är roligt med denna förändring, det tillför en ny dimension på preflopspelet.

 

 

håller med. spelar själv NL100 men testat lite NL200 och det är betydligt mer trebettande och spelarna har mycket fler moves.

 

kan skjuta tomma som i din hand 3 gator, checkraisar tomma på floppen mot c-bet osv.

 

på NL100 är de så snälla och veka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...