Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

Standard.

 

OK, vi tar det ett steg längre:

 

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 61928408

NL $200 Texas Hold'em (No Limit) - 15:57:02 29/09/2006 ET

Table 'Rainbow (5 max)', 5 seats max, Real money

Seat 0 is the button. Small Blind $1, Big Blind $2

Note: seat IDs range from 0 to 4

Seat 0 (playing) : Waggho, amount $208.60, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $259.15, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $343.65, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $255.25, amount bet $0, penalty (None)

Player 1: Small Blind ($1)

Player 2: Big Blind ($2)

** Dealing Down Cards **

Dealt to Waggho: [:Kd:, :7c:]

Player 4: Fold

Waggho: Raise ($6)

Player 1: Call ($5)

Player 2: Call ($4)

** Dealing Flop **

Community cards: [:Kc:, :4s:, :3d:]

Player 1: Check ($0)

Player 2: Check ($0)

Waggho: Bet ($10)

Player 1: Raise ($40)

Player 2: Fold

Waggho: Call ($30)

** Dealing Turn **

Community cards: [:8d:]

Player 1: Bet ($213.15)

Waggho: Call ($162.60)

Waggho: Show Cards :As::Js:

Player 1: Show Cards :Kd::7c:

** Dealing River **

Community cards: [:Qh:]

** End Round **

** Evaluate **

** Showdown **

Main pot $421.20, Rake $2

Side pot #1 $50.55, Rake $0

Summary Waggho: bet $208.60, won $421.20, net $212.60, HoleCards [Kd, 7c], HiHand [a pair of kings] [Kd, Kc, Qh, 8d, 7c], won $421.20 from main pot

Summary Player 1: bet $258.15, won $50.55, net $-207.60, HoleCards [As, Js], HiHand [high card ace] [As, Kc, Qh, Js, 8d], won $50.55 from side pot #1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OK, vi tar det ett steg längre:

Vad hade du för read på Player 1 här? Det kan väl knappast vara standard att syna en flopp-CR och turn all-in med par i kungar med en 7a som kicker?

Readen är väl i princip att han är tiltad på att jag höjer så ofta preflop och cb'ar på flop. Med den LAG-stil jag har kört har jag sett så sjuka spel från mina motspelare så jag blir inte förvånad över något längre. Var på väg att lägga men så dök tanken "vad fan spelar han sådär med på den floppen?" upp i mitt huvud. Hade han en hand i stilen tvåpar eller set skulle han ha meshöjt eller synat. Han är en sån spelare som gillar spelet minbet-minraise när han sitter på ett monster (alltså ex: han bettar 2, jag höjer till 8, han slår om till 16). Toppar med bra kicker känns inte heller rimligt att han gör en sån överbet med. Återstår väl i princip K med låg kicker, diverse pocketpar, stegdrag och luft och mot denna HD leder jag hyfsat stort.

 

Men givetvis känner man sig väldigt dum när man synar ner här och han sitter på ett monster. Det är också mycket troligt att jag har hybris efter att ha vunnit mycket den senaste tiden. Jag tror i alla fall knappast att jag hade gjort det här spelet mitt i en downswiing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, klara hybristendenser nu... mycket högvariansspel. Jag har blandat bra spel med tveksamma och ett par riktigt dåliga. Har legat back mellan 0 och 2 inköp hela kvällen men fabricerade en plussession på ungefär ett inköp.

 

Jag vill ju undvika baksmällan som jag brukar åka på efter att ha vunnit bra. Om jag fortsätter spela så här kommer den snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar bli bättre på att låta mitt humör styras av mitt spel istället för av resultatet. Flera gånger har jag känt mig riktigt nöjd när jag har fått in pengarna som god favorit även om jag har blivit utdragen, och efter gårdagens session har jag mått riktigt dåligt över hur jag spelade en hand fast jag vann den.

 

Handen gick till som följer (med reservation för att jag minns någon detalj fel).

 

Jag har :Ks::5s: i CO och höjer först in till 3 bb (standard).

Knappen höjer upp till 11 bb. Han har gjort så innan och jag tycker inte om att han kör över mig så jag synar (borde ha lagt, för stor höjining för att ha odds).

 

Floppen kommer 3 4 7 med en spader vilket ger mig en gutshot. Tänker att jag kan syna en liten bet med hopp om att träffa stegen. Checkar och får ett nära-pottbet mot mig. Synar mot mitt eget förnuft. Känslorna styr.

 

Turn kommer en låg spader. Min stack är ca 75 % av potten. Trycker all in med tanken att jag har fold equity mot överkort och outs om jag blir synad. Fi synar med KK.

 

En tredje spader faller på river.

 

Känner mig äcklig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Favorit i repris:

 

Hand ID 62068351

NL $200 Texas Hold'em (No Limit) - 07:39:00 30/09/2006 ET

Table 'Ragged (5 max)', 5 seats max, Real money

Seat 3 is the button. Small Blind $1, Big Blind $2

Note: seat IDs range from 0 to 4

Seat 0 (playing : Waggho, amount $268.70, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $200.65

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $278.45

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $193

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $248.10

 

Player 4: Small Blind ($1)

Waggho: Big Blind ($2)

** Dealing Down Cards **

Dealt to Waggho: [:As:, :5c:]

Player 1: Fold

Player 2: Fold

Player 3: Fold

Player 4: Call ($1)

Waggho: Raise ($6)

Player 4: Call ($4)

** Dealing Flop **

Community cards: [:6h:, :7s:, :Ad:]

Player 4: Bet ($10)

Waggho: Call ($10)

** Dealing Turn **

Community cards: [:8d:]

Player 4: Bet ($15)

Waggho: Call ($15)

** Dealing River **

Community cards: [:Jd:]

Player 4: Bet ($60)

Waggho: Call ($60)

** End Round **

** Evaluate **

Player 4: Show Cards :Jh::Th:

Waggho: Show Cards :As::5c:

** Showdown **

Main pot $180, Rake $2

Summary Waggho: bet $91, won $180, net $89, HoleCards [As, 5c], HiHand [a pair of aces] [As, Ad, Jd, 8d, 7s], won $180 from main pot

Summary Player 4: bet $90, won $0, net $-90, HoleCards [Jh, Tc]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här var lite småtråkig... inte så mycket att göra. :P

 

Hand ID 62080966

NL $200 Texas Hold'em (No Limit) - 09:48:10 30/09/2006 ET

Table 'Rabbit Hunting (5 max)', 5 seats max, Real money

Seat 0 is the button. Small Blind $1, Big Blind $2

Note: seat IDs range from 0 to 4

Seat 0 (playing) : Waggho, amount $782.46,

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $245.68,

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $113.10,

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $195.75,

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $126.83,

Player 1: Small Blind ($1)

Player 2: Big Blind ($2)

** Dealing Down Cards **

Dealt to Waggho: [:Ah:, :Ac:]

Player 3: Fold

Player 4: Call ($2)

Waggho: Raise ($8)

Player 1: Raise ($24)

Player 2: Fold

Player 4: Fold

Waggho: Raise ($70)

Player 1: Call ($46)

** Dealing Flop **

Community cards: [:Td:, :7c:, :Ts:]

Player 1: Check ($0)

Waggho: Bet ($712.46)

Player 1: Call ($175.68)

Waggho: Show Cards :Ah::Ac:

Player 1: Show Cards :Tc::Th:

** Dealing Turn **

Community cards: [:Kd:]

** Dealing River **

Community cards: [:2c:]

** End Round **

** Evaluate **

** Showdown **

Main pot $493.36, Rake $2

Side pot #1 $536.78, Rake $0

Summary Waggho: bet $782.46, won $536.78, net $-245.68, HoleCards [Ah, Ac], HiHand [two pairs, aces and tens] [Ah, Ac, Ts, Td, Kd], won $536.78 from side pot #1

Summary Player 1: bet $245.68, won $493.36, net $247.68, HoleCards [Tc, Th], HiHand [four of a kind, tens] [Ts, Th, Td, Tc, Kd], won $493.36 from main pot

 

Ligger trots detta lilla missöde plus $600 idag på 2-3 timmar. Börjar bli lite fartblind. Sitter med $1000 vid ett bord. :P

 

EDIT: Tråkigt, blev just översettad med JJJ mot AAA... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får återigen känslan av att fi bluffar... på turn alltså.

 

NL $200 Texas Hold'em (No Limit) - 10:05:42 30/09/2006 ET

Table 'Ragged (5 max)', 5 seats max, Real money

Seat 1 is the button. Small Blind $1, Big Blind $2

Note: seat IDs range from 0 to 4

Seat 0 (playing) : Waggho, amount $1,020.95

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $149.35

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $197.35

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $82.60,

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $200.35

Player 2: Small Blind ($1)

Player 3: Big Blind ($2)

** Dealing Down Cards **

Dealt to Waggho: [:As::Qh:]

Player 4: Fold

Waggho: Raise ($6)

Player 1: Fold

Player 2: Raise ($17)

Player 3: Fold

Waggho: Call ($11)

** Dealing Flop **

Community cards: [:Qs:, :Ks:, :7d:]

Player 2: Bet ($22)

Waggho: Call ($22)

** Dealing Turn **

Community cards: [:8c:]

Player 2: Bet ($60)

Waggho: Call ($60)

** Dealing River **

Community cards: [:Qd:]

Player 2: Bet ($98.35)

Waggho: Call ($98.35)

** End Round **

** Evaluate **

Player 2: Show Cards :6d::4d:

Waggho: Show Cards :As::Qh:

** Showdown **

Main pot $394.70, Rake $2

Summary Waggho: bet $197.35, won $394.70, net $197.35, HoleCards [As, Qh], HiHand [three of a kind, queens] [Qs, Qh, Qd, As, Ks], won $394.70 from main pot

Summary Player 2: bet $197.35, won $0, net $-197.35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:roll:

Tråkig hand???

 

Du har essen från början, sedan när ni vänder korten på floppen har du fyrtal i tior. Men sedan byter ni kort igen och du får tillbaka essen i showdown.

Hoppsan, blandade ihop korten när jag mixtrade med HH:n. :)

Det är han som har tiorna och jag som har essen. Ändrat nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aah vad illa.

Åkte först ut söndagsmiljonen på party. Fortsatte lira cashgame, tänkte att jag kör till ett. sitter med 1,5 inköp när jag får KT och höjer, får syn. Flop T hög, bettar pott. Fi synar ur position. Turn ett till T och fi donkbettar pott. Jag bestämmer mig för att vara lurig och vänta med att höja till river eftersom han troligen bluffar. Synar och brädan ligger 4 T 9 T 8 utan trefärg. Fi bettar återigen pott och jag trycker av någon dum anledning in resten fast han också har 1,5 inköp. Han synar och visar självklkart upp 67.... så onödigt av mig att gå all in där. Dags att sova.

 

Minus $700 idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä. Det är så mycket tråkigare att förlora än det är roligt att vinna.

 

Går tillbaks till NL100 tills vidare för jag känner att jag inte spelar mitt bästa spel.

 

Lika bra timing som jag har haft de senaste dagarna, lika dålig timing har det varit nu. Bluffar blir nedsynade, set betalas aldrig av och fi klonkar på sjuka sätt. Har gjort en hel del dåliga spel också. Rakeback på $500 gör det lite lugnare iaf och jag ligger tack vare den på samma nivå som i fredags ändå.... känns ju inte så hemskt när man ser det så.

 

Det lustiga är att trots att jag "visste" att en baksmälla skulle komma, lyckades mitt förnuft ändå inte stoppa mig från att låta den komma... kanske nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll spelade jag student-SM i Uppsala, nån här som var där? Åkte på plats 49 av 87, rätt sjuk sista hand:

 

Strukturen är brant, mörkarna ligger vid tillfället på 400/800 och snittstacken strax under 8000. Jag hade 6800 och la bb.

UTG går all in för 900, alltså i princip en bb. En kille i mittposition trycker in, han täcker mig precis. Slutligen ställer knappen in med 4200. Jag tittar ner på 99 och säger till mig själv att det är dags att skaffa en hyfsad stack eller åka ut. Jag ställer.

 

Kortvisning:

UTG (900): :Ad::9d:

MP (7200): :Ac::Jh:

BTN: (4200): :6h::6s:

Waggho (6800): :9s::9h:

Alla ställer sig upp.

 

Flop: Minns ej de exakta korten men ingen träffade något par. Kan ha sett ut något sånt här:

:2d::4h::8c:

 

Bra flop för mig med andra ord. Knappens kompis som sitter på SB vrålar "en sexa på turn nu då!"

Turn: :6d:

Knappen vrålar. Han lugnar sig lite när någon påminner honom om att ruterdraget är levande. UTG försöker besvärja kortleken till att ge honom en ruter. Själv leder jag fortfarande mot MP och kommer få tillbaka runt 5000 om niorna står.

River: :Jd:

 

Det slutade alltså med att alla i handen blev kvar utom jag. Maximal orättvisa när det gäller chansfördelningen såg jag också när jag matade in händerna i Pokerstove:

 

Hand 4: 38.6148 % 37.86% 00.75% { 9h9s }

Hand 2: 32.8617 % 31.26% 01.60% { AcJh }

Hand 3: 18.4490 % 18.40% 00.05% { 6h6s }

Hand 1: 10.0746 % 07.77% 02.31% { Ad9d }

 

 

Hur som helst var det rätt så skoj och ändå rätt skönt att det inte blev en alltför sen kväll. Trevligt med lite livespel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grr! Spelar lite under lunchen och det går dåligt. Avslutar med att sätta kåken med 99 på brädan 9 J J och få in pengarna mot JT. Turn T, blä!

 

Ingen jättebadbeat men det är själva grejen att det kommer när man tror att man ska få in en fin pott precis innan man ska sluta spela och så får man en fet smäll i ansiktet istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelade för nån timme sen fick jag en obetvinglig lust att spela galet. Bestämde mig därför för att laga middag istället, men det visade sig att behovet överfördes till denna aktivitet!

 

Blir tilldelad 67s genom att hitta köttfärs i frysen. "Det här kan man nog hitta på nåt skoj med" tänker jag och limpar. Synar sedan höjningen som kommer från sen position genom att bestämma att jag ska ha rödlök, tomatpuré, broccoli och vitlök i.

 

Floppen ger mig ett hålstegedrag. Checkar lurigt genom att hälla mjölk i pannan. Fi bettar och jag checkhöjer - dvs skivar upp ett paket bacon och steker tillsammans med köttfärsen! Fi synar motvilligt, turn är en blank och jag trycker in min resterande stack genom att hyvla upp en halv kryddost :shock: och blanda i!

 

Klonkar naturligtvis på river då det smakar riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vilket fritt fall...

 

Sitter med $400 och får in nötfärgen med parat bord... KJ sätter kåken på turn, K9 på river och båda slår mig. K9 täcker mig nästan så jag åker ner på 22.

 

Reloadar tiltad.

 

Nästa hand, höjer stort med AKc. Får syn av K9 från förra handen. Floppen kommer K Q 9 med ett klöver. Satsar pott (40), K9 går all in och jag synar, han visar KQ. Förlorar en mindre pott på mitt andra bord och vips har jag tappat $700 som har tagit några dagar att kämpa ihop...

 

Fan vad trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt skön start på sessionen idag. Bord 1: Floppar set med 99 på regnbågsbräda, får efter pottbet in alla pengar på river mot AQ som floppade toppar.

Lite senare på bord 2: floppar set med 88 på regnbågsbräda, fi har floppat topparet med KT, sätter tvåparet på turn och alla pengar åker in. Inget mirakel för fi och två inköp upp på kort tid.

 

För övrigt har jag obducerat idag för första gången, det var spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...