Gå till innehåll

Micke Norinders Blogg


dafvor

Recommended Posts

  • Svars 452
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo, kanske inte sämsta jag sett men helt värdelöst av någon som "kan spela".

 

Klipp ut din meritlista så vi kan jämföra.

 

 

 

Mikael Norinder

Stockholm

 

[ Results | Stats | Gallery ]

 

 

01-Jul-2008 $ 1,500 Limit Hold'em - Shootout

39th World Series of Poker (WSOP) 2008, Las Vegas 11th $ 5,055

23-Apr-2008 € 1,100 Pot Limit Omaha

Swedish Poker Championships, Tallinn 1st € 20,542 $ 32,571

22-Apr-2008 € 550 Five Card Draw

Swedish Poker Championships, Tallinn 3rd € 2,557 $ 4,054

10-Dec-2007 € 4,700 EPT Prague - No Limit Hold'em

EPT Prague, Prague 8th € 63,200 $ 92,606

07-Nov-2007 € 5,000 No Limit Hold'em

Master Classics of Poker 2007, Amsterdam 5th € 111,280 $ 160,826

28-Jun-2006 $ 1,500 No Limit Hold'em

Gothenburg Open, Gothenburg 7th $ 2,925

06-Apr-2006 SKr 25,000 Main Event - No Limit Hold'em

Nordic Masters of Poker, Stockholm 17th SKr 44,750 $ 5,740

13-Oct-2005 SKr 2,000 Pot Limit Omaha

Swedish Open Poker Championships, Stockholm 6th SKr 27,700 $ 3,559

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klipp ut din meritlista så vi kan jämföra.

 

 

 

Mikael Norinder

Stockholm

 

[ Results | Stats | Gallery ]

 

 

01-Jul-2008 $ 1,500 Limit Hold'em - Shootout

39th World Series of Poker (WSOP) 2008, Las Vegas 11th $ 5,055

23-Apr-2008 € 1,100 Pot Limit Omaha

Swedish Poker Championships, Tallinn 1st € 20,542 $ 32,571

22-Apr-2008 € 550 Five Card Draw

Swedish Poker Championships, Tallinn 3rd € 2,557 $ 4,054

10-Dec-2007 € 4,700 EPT Prague - No Limit Hold'em

EPT Prague, Prague 8th € 63,200 $ 92,606

07-Nov-2007 € 5,000 No Limit Hold'em

Master Classics of Poker 2007, Amsterdam 5th € 111,280 $ 160,826

28-Jun-2006 $ 1,500 No Limit Hold'em

Gothenburg Open, Gothenburg 7th $ 2,925

06-Apr-2006 SKr 25,000 Main Event - No Limit Hold'em

Nordic Masters of Poker, Stockholm 17th SKr 44,750 $ 5,740

13-Oct-2005 SKr 2,000 Pot Limit Omaha

Swedish Open Poker Championships, Stockholm 6th SKr 27,700 $ 3,559

 

HAHAHA men grattis... vad har han för ROI då? Det du nyss postade säger verkligen ingenting, möjligen att han spelar mycket live.

 

Mina ongame och stars-stats:

 

http://www.officialpokerrankings.com/ongamepoker/tommy_52/poker/results/0C1A35EA58E5495596BF8B5C66772A2E.html?t=2

 

http://www.officialpokerrankings.com/pokerstars/G8vMyLfeAway/poker/results/408CA5904C0842AA97D37AAF19FB566D.html?t=2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHA men grattis... vad har han för ROI då? Det du nyss postade säger verkligen ingenting, möjligen att han spelar mycket live.

 

Mina ongame och stars-stats:

 

http://www.officialpokerrankings.com/ongamepoker/tommy_52/poker/results/0C1A35EA58E5495596BF8B5C66772A2E.html?t=2

 

http://www.officialpokerrankings.com/pokerstars/G8vMyLfeAway/poker/results/408CA5904C0842AA97D37AAF19FB566D.html?t=2

 

lol

 

Det som du redovisar där gör Norinder på en helg.

 

Gör man de pengarna så kan man nog spela.... men du påstår väl att killen haft tur i fem år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol

 

Det som du redovisar där gör Norinder på en helg.

Men snälla

 

 

Gör man de pengarna så kan man nog spela.... men du påstår väl att killen haft tur i fem år...

Finns ett x antal som har vunnit någon/några turneringar och som inte är den vassaste kniven i lådan. Och ja, Micke norinder är en av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart han "kan" spela men det är det iof många som kan..han är inte ens i närheten av lika duktig som han själv tror. Folk börjar bli rätt duktiga på poker nu och liverävar som han skulle bli krossad i en hyffsad setup 25/50$ spelare.

men sen ser man inte han där heller utan shortstackar 3/6.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen inga nyheter, men dj... vad du måste retat upp Micke.

 

Mjo. Och de enda förklaringarna till det jag har lyckats leta fram är att han stör sig på att jag är "anonym" här på pokerforum samt att jag var full en gång i Tallinn.

 

Lite närmare verkligheten är väl att han är förbannad för att jag röstade mot hans återtåg in i Svepofs styrelse. Det sved väl lite extra i gumpen på honom när jag faktiskt fick rätt sedan och han klantade till det.

Dock var det inget personligt mot honom när jag inte ville ha honom i styrelsen. Det handlade om principskäl kring att jag inte vill ha sajt-anställda i styrelsen. Men sen blev han invald och jag har inte sagt ett pip om det efter att det beslutet fattades.

Därefter kritiserade jag hans medverkan i CC-SM men det hade ingenting med hans jobb på Unibet att göra. Då var det Svepofstämningen som inte gick ihop med deltagandet. Vilken osponsrad styrelsemedlem i Svepof som helst hade fått samma kritik riktad mot sig.

 

Nåja, jag orkar inte bry mig längre. Jag följer dock hans blogg slaviskt! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol

 

Det som du redovisar där gör Norinder på en helg.

 

Gör man de pengarna så kan man nog spela.... men du påstår väl att killen haft tur i fem år...

 

Du är medveten om att resultaten du postat är sammanlagt typ 300k och då har vi inte ens dragit av för alla buy ins. Men han drar väl in en jävla massa deg på 3/6 shortstackande? :lol:

 

Lovar att min timlön är låååååångt högre än hans vilket kanske inte är så konstigt då han backar. Sorgligt hur du kan säga att han är duktig när han gör såna där idiotspel, säger väl kanske en del om din förståelse för spelet också :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHA men grattis... vad har han för ROI då? Det du nyss postade säger verkligen ingenting, möjligen att han spelar mycket live.

 

Mina ongame och stars-stats:

 

http://www.officialpokerrankings.com/ongamepoker/tommy_52/poker/results/0C1A35EA58E5495596BF8B5C66772A2E.html?t=2

 

http://www.officialpokerrankings.com/pokerstars/G8vMyLfeAway/poker/results/408CA5904C0842AA97D37AAF19FB566D.html?t=2

Inte 100% säker på att det är han, men tror det är han iaf. Inga dåliga resultat, men inte lika bra som dina obv. http://www.officialpokerrankings.com/fulltiltpoker/SWE/poker/results/C12A4180497948778A4C2EEB6177939B.html?t=2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla okej pokerspelare som mött norinder vet att han inte är bra, han är tom usel. Han är garanterat ev- i alla de tävlingar han cashat på listan ovan.

 

Sen är ju hans blogg klart rolig eftersom han väcker kännslor genom att skriva saker som de flesta människor med lite självrespekt inte skulle göra... För hans egen skull så får man väll hoppas på att han fortsätter leverera roliga berättelser blandat med odrägligheter eftersom han nog annars snabbt blir bortglömd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där visar väl ingenting... Nån kan väl plocka fram min statistik, tippar att den är +350% på Stars och minus oändlig på Tilt i år. Är jag bra eller dålig, eller har jag helt enkelt spelat för lite för att det ska vara intressant att dra några som helst slutsatser?

 

Inte för att jag vill försvara Mickes spelskicklighet, tro inte det, men ett hundratal MTT-starter bevisar väl ingenting.

 

Och då borde väl ett liknande antal live-starter säga lika lite, så hans prisplatser där är ovidkommande om han kan spela eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då borde väl ett liknande antal live-starter säga lika lite, så hans prisplatser där är ovidkommande om han kan spela eller inte.

 

asgarv

 

Hur kan det säga lika lite när det första är officiella siffror. De andra bara är någon random spelare som någon tror är en polare till en polare liksom....

 

Det säger allt om var dagisbarnen här på PF lägger nivån.

 

Förövrigt så har du en poäng.

 

Jag överlåter till bebis & co att fortsätta spekulationerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asgarv

 

Hur kan det säga lika lite när det första är officiella siffror. De andra bara är någon random spelare som någon tror är en polare till en polare liksom....

 

Det säger allt om var dagisbarnen här på PF lägger nivån.

 

Förövrigt så har du en poäng.

 

Jag överlåter till bebis & co att fortsätta spekulationerna.

 

Oj, missade att det inte var säkert att det var Norinder. Sry för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, missade att det inte var säkert att det var Norinder. Sry för det.

 

Men det är väl ganska säkert att SWE på FT är Micke.

 

Vaknade vid 23.00 och började spela lite på nätet, anmälde mig till några turneringar och korkad som man är så blev det även $65,000 garantin på Full Tilt. Jag slutade fyra och fick ca $8000 men klockan hann bli 08.30 innan jag återigen kunde anfalla kudden. TILT
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där visar väl ingenting... Nån kan väl plocka fram min statistik, tippar att den är +350% på Stars och minus oändlig på Tilt i år. Är jag bra eller dålig, eller har jag helt enkelt spelat för lite för att det ska vara intressant att dra några som helst slutsatser?

 

Inte för att jag vill försvara Mickes spelskicklighet, tro inte det, men ett hundratal MTT-starter bevisar väl ingenting.

 

Nej jag vet men var ju psykologen som ville jämföra resultat och då måste jag ju garva åt hans dåliga onlineresultat. Och antagligen har han väl haft lite medrigg live om han ens är plus något där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...