Gå till innehåll

Micke Norinders Blogg


dafvor

Recommended Posts

  • Svars 452
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om man släpper att alla hatar Micke och läser det egentliga budskapet så har ju gubbfan rätt. Men alla här är ju snabba att kasta skit såfort nån börjat. Läs om, läs om och läs igen, vad är det egentligen han menar? Tänk lite själv istället för att kasta andra, tredje, 20e stenen. Och ja, jag håller med om att hans ordval inte är dom bästa men försök se helheten...

 

Intressant. Vad exakt är det han har rätt i menar du? Jag fattar överhuvudtaget inte vad han vänder sig mot. Det är enskilda personer eller företag omvartannat och jag ser verkligen inte vari deras stora brott ligger.

Visst finns det tomtenissar överallt men om det är den enda poängen så undrar vad det är han vill ha sagt med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Vad exakt är det han har rätt i menar du? Jag fattar överhuvudtaget inte vad han vänder sig mot. Det är enskilda personer eller företag omvartannat och jag ser verkligen inte vari deras stora brott ligger.

Visst finns det tomtenissar överallt men om det är den enda poängen så undrar vad det är han vill ha sagt med det?

 

Jag tror inte att du behöver oroa dig. Personen ifråga är nog helt enkelt främmande för konceptet 'vill ha sagt'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man släpper att alla hatar Micke och läser det egentliga budskapet så har ju gubbfan rätt. Men alla här är ju snabba att kasta skit såfort nån börjat. Läs om, läs om och läs igen, vad är det egentligen han menar? Tänk lite själv istället för att kasta andra, tredje, 20e stenen. Och ja, jag håller med om att hans ordval inte är dom bästa men försök se helheten...

 

Men inte orkar man läsa samma text 4ggr!! Skriver någon så illa får man skylla sej själv om läsarna inte förstår budskapet.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 sidor lång tråd om Norinder och hans genomusla blogg.. Han kanske trots allt inte är så dum som jag trodde med tanke på att så många känner ett oerhört sug efter att vädra sina åsikter kring honom..

 

Aldrig förr har en såpass obetydande person fått så pass mycket uppmärksamhet, man skulle nästan kunna säga att han är pokersveriges svar på Paris Hilton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som gillar Mickes blogg? Läser den oftast med ett leende på läpparna. Bästa pokerbloggen efter Indiscreet.
Jag läser den, för att den är underhållande och roar mig. Underhållande... men inte "bra". Ja, man har ett leende på läpparna, det stämmer. Lilla problemet är bara att jag skrattar 25% med Micke och 75% åt Micke.
4 sidor lång tråd om Norinder och hans genomusla blogg.. Han kanske trots allt inte är så dum som jag trodde med tanke på att så många känner ett oerhört sug efter att vädra sina åsikter kring honom..

 

Aldrig förr har en såpass obetydande person fått så pass mycket uppmärksamhet, man skulle nästan kunna säga att han är pokersveriges svar på Paris Hilton.

Det lustiga är väl att det är just Kollind och Vegas Event som tjänar på uppmärksamheten - så här bra reklam har de aldrig kunnat få på något annat sätt, och det är väl inte Mickes avsikt som jag förstår? Alltså det är nästan så man kan tro att Kollind betalt Micke för att skriva som han gör, någon annan förklaring finns inte :ola:.

 

I alla fall jag var väldigt tveksam till Vegas Events affärsidé innan det här blåste upp, men nu har jag via Mickes skriverier dels blivit insatt i det hela, dels har jag sett hur duktiga Vegas Event är på det de gör. Lasse, om du läser det här så får du nog skicka Micke ett fång rosor och tacka för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt med lite riktig humor mitt i allt tjafs. Tack!

 

/"Pokervärldens lilla moralförespråkare"

 

Håller med. I denna bisarra värld så är det skönt med "glimten"...

Det som är intressant är ändå den låga/korta toleranströskel som infinner sig så fort det blir personligt?

 

Micke vill ju ha uppmärksamhet och vet exakt vilka trådar han skall dra i.

 

Om han nu dessutom har ett par extra rävar bakom öronen så utnyttjar han säkert dessa små minitiltar vid borden längre fram ;)

 

Jag poppar popcorn för fullt just nu i alla fall :)

 

/Joakim

 

p.s. Ola, kan man få texten "offentlig forumsråtta" under namnet? d.s. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur folk kan bli så aggro på bloggen.

Jag tycker det är ganska rolig läsning.:lol:

Men det är väl svenska jantelagen som slår till, måste man klappa alla på ryggen för att passa in?

Han vill skapa uppmärksamhet och gör det, forumråttor som skapar såna här trådar bjuder på det,(tack säger Micke hehehe)

Och ni som klankar på hans online spel och blogg ni har fan inte fattat att livespel är hans styrka :roll:

Jag undrar om det inte bottnar i avundsjuka på att han har lyckats få en så bra sponsor i unibet.

Min åsikt är att en del som skriver här hade utan tveka platsat i The Muppet Show.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur folk kan bli så aggro på bloggen.

Jag tycker det är ganska rolig läsning.:lol:

Men det är väl svenska jantelagen som slår till, måste man klappa alla på ryggen för att passa in?

Han vill skapa uppmärksamhet och gör det, forumråttor som skapar såna här trådar bjuder på det,(tack säger Micke hehehe)

Och ni som klankar på hans online spel och blogg ni har fan inte fattat att livespel är hans styrka :roll:

Jag undrar om det inte bottnar i avundsjuka på att han har lyckats få en så bra sponsor i unibet.

Min åsikt är att en del som skriver här hade utan tveka platsat i The Muppet Show.:mrgreen:

 

Visste inte att Norinders pappa hade konto här....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även spelat lite online på Unibet, Texas och omaha på 2-4, 3-6, 5-10 och 10-20. Vunnit drygt € 13,000 på fyra kväller vilket känns helt ok. Kom och spela med/mot mig, ni hittar mig under M_Norinder. Jag bluffar ofta så det är bara att syna och håva in degen.. J

 

jag kollade igenom min databas, har inte en hand där någon M_Norinder spelar... och jag har en jävla massa händer(ca 40k spelare) på nl400-nl2k i min databas. vilka stakes kör han och var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kollade igenom min databas, har inte en hand där någon M_Norinder spelar... och jag har en jävla massa händer(ca 40k spelare) på nl400-nl2k i min databas. vilka stakes kör han och var?

 

Han spelar ingen NL förutom turrar. Bara omaha.

 

Vad är det ni vill veta egentligen? Han är grym på omaha och är aggro aggro duktig i nl turrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aggro tomte är han iaf :mrgreen:

 

"

I sista handen innan rasten efter fyra timmar så sitter jag på SB och tittar ner på A Q, alla foldar fram till knappen och han gör det han ska. Han höjer upp ganska rejält. Jag slår om och han slår tillbaka upp till 3500, jag synar efter en stunds fundering. Flop 8 3 6, jag checkar, han bettar 6500. Jag tror han är ute och kör så jag synar blixt. Turn 10, jag checkar, han går all in... TILT

 

Jag har redan stoppat in 10,000 i potten och har 12,000 bakom. Man skall lita på sina känslor och mina säger mig att han bluffar – jag synar och kastar upp mina A Q, han visar K K. River kommer blank och jag är ute.

"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aggro tomte är han iaf :mrgreen:

 

"

I sista handen innan rasten efter fyra timmar så sitter jag på SB och tittar ner på A Q, alla foldar fram till knappen och han gör det han ska. Han höjer upp ganska rejält. Jag slår om och han slår tillbaka upp till 3500, jag synar efter en stunds fundering. Flop 8 3 6, jag checkar, han bettar 6500. Jag tror han är ute och kör så jag synar blixt. Turn 10, jag checkar, han går all in... TILT

 

Jag har redan stoppat in 10,000 i potten och har 12,000 bakom. Man skall lita på sina känslor och mina säger mig att han bluffar – jag synar och kastar upp mina A Q, han visar K K. River kommer blank och jag är ute.

"

 

Killen kan ju spela men stabil spelare är nog fel ord att använda....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat mot honom flera gånger, och tror att han har lite av samma egenskap som Phil Hellmuth, det vill säga han är bra mot de något sämre spelarna eftersom han är så jävla orädd och kan blixtsyna halva stacken preflop med vad som helst.

 

PH är såklart bättre, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aggro tomte är han iaf :mrgreen:

 

"

I sista handen innan rasten efter fyra timmar så sitter jag på SB och tittar ner på A Q, alla foldar fram till knappen och han gör det han ska. Han höjer upp ganska rejält. Jag slår om och han slår tillbaka upp till 3500, jag synar efter en stunds fundering. Flop 8 3 6, jag checkar, han bettar 6500. Jag tror han är ute och kör så jag synar blixt. Turn 10, jag checkar, han går all in... TILT

 

Jag har redan stoppat in 10,000 i potten och har 12,000 bakom. Man skall lita på sina känslor och mina säger mig att han bluffar – jag synar och kastar upp mina A Q, han visar K K. River kommer blank och jag är ute.

"

 

[ ] aggro

[x] tomte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka stakes kör han och var?

I ditt citat skriver han både vilka stakes han spelar och även vilken site (Unibet).

 

Har bara spelat mot honom live en gång. Han var faktiskt trevlig, men spela kunde han inte. Överaggro. Gjorde två riktiga dundertabbar som jag skulle klassa som nybörjarmisstag om jag inte visste vem han var. Kanske hade han en väldigt dålig dag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...