Gå till innehåll

Micke Norinders Blogg


dafvor

Recommended Posts

Jag undrar stilla om det någon annanstans än i pokervärlden skapar upprörda känslor att moderatorer följer lagen och ser till att förtal samt förolämpningar rensas bort...

 

Det mest fascinerande kanske ändå är när BLOGGARE framför den typen av kritik. Särskilt bloggare som använder envägskommunikation där den som utpekas ej får chans att försvara sig. Det är tur att det troligen kommer EU lagstiftning som tvingar bloggtomtarna att publicera svar på deras publicerade lögner. Sen är ju iofs frågan om det kommer bli realistiskt att bedriva en process mot de som ej följer lagarna, det blir troligen lika oprioriterat som det i dagsläget är om man försöker värja sig mot det förtal som sker.

 

Att kritisera forum som medvetet censurerar en part i diskussioner för att på det sättet vinkla en diskussion är dock fullt motiverat enligt mig. Så vitt jag vet så har sådant dock inte förekommit på något av de större forumen. Om någon påstår att sådant skett på WSOP så ser jag fram emot konkreta bevis.

 

Micke Norinder är ansvarig utgivare för sin blogg. Jag gillar Micke som person (mkt pga att jag känner mig övertygad om att han är godhjärtad, till skillnad från så många andra i vår sandlåda) trots att han har en väldans massa åsikter jag ej delar. Jag är dock förvånad att han med stolthet deklarerar att han tänker låta alla kommentarer publiceras... Det torde vara en dålig idée både för honom själv, och för hans sponsor som ju har en solklar koppling till siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 452
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det mest fascinerande kanske ändå är när BLOGGARE framför den typen av kritik. Särskilt bloggare som använder envägskommunikation där den som utpekas ej får chans att försvara sig. Det är tur att det troligen kommer EU lagstiftning som tvingar bloggtomtarna att publicera svar på deras publicerade lögner. Sen är ju iofs frågan om det kommer bli realistiskt att bedriva en process mot de som ej följer lagarna, det blir troligen lika oprioriterat som det i dagsläget är om man försöker värja sig mot det förtal som sker.

 

Det är det som är tjusningen med öppna forum och anledningen till VARFÖR det finns regler och moderatorer... Övertramp publiceras men tas bort medans BLOGGARE väljer själva vilka kommentarer som skall synas...

 

Envägskommunikation är värsta sorten och det är tur att det finns BLOGGARE som följer detta och inte lattjar med sina egna egon. Dom förtjänar respekt.

 

Sen om det finns medlemmar på forum som utmärker sig och medvetet förstör, vilket är ganska vanligt idag, så är det ju inte så konstigt att det tas bort. Jag kan förstå missnöjet hos dom men samtidigt så är det ju ändå forumet som satt upp reglerna och medlemmarna som godkänner dom när de registrerar sig...

 

På Prosharks, när jag var aktiv ägare där, hade vi 8 aktiva moderatorer som editerade och rapporterade in detta. Vid större beslut som t.ex. banning så var det styrelsen som tog alla besluten. Inte enskilda moderatorer eller ägare. Detta för att alla skulle vara helt överrens.

 

Jag ser fram emot den "troliga" lagstiftningen från EU...

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av STO

Och vem fan är det då?

Dra inte ur dig massa skit som vanligt nu, utan tänk efter före du öppnar din stora trut!

Folk skrattar ju åt dig, förstår du inte det?

 

STO- Nej det förstår jag inte. Vilka skulle det vara? Du och dina pubispolare?

Vi skrattar åt dig nu!

 

d

 

O så tar vi det lilla lugna och återgår till att prata om Norinders blogg istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag redigerar mitt inlägg! Ni har rätt, det lät onödigt hårt.

 

STO- Nej det förstår jag inte. Vilka skulle det vara? Du och din kompis Molgam?

 

Problemet med total anarki i bloggar är att folk skriver saker i stunden som oftast är överilat och hetsar andra att göra likadant.

I Mickes tidigare inlägg har jag kritiserat honom och hans blogglikar (som gillar offentlig förnedring) för att vara icke kreativa i sin underhållning. Det kan bli tjatigt, med all den där negativiteten. På wsop.info gillar jag humorn.

Vi skämtar med varandra med glimten i ögat. Ju bättre man känner varandra desto råare kan man vara. Men personangrepp är lågt (har själv skrivit saker som jag har ångrat). Så lite regler för vad som skrivs i forum och i bloggar tycker jag är bra. Plus att man borde väl rimligtvis få ha replikrätt om man blir kritiserad av någon i en blogg. Ang Jennez, så var var min första reflektion att jag gärna hade velat skriva någonting positivt om honom bara för att retas med Micke. Micke känner mig, vi brukar retas när vi ses. I stället uppfattades det som om jag ville mobba Jannez också. Jag har ingen åsikt i vad han tycker om Jennez, men jag tycker att det övriga han skrev var tydligt och bra. Kritiskt men också sakligt, eftersom han har en poäng i att allt sitter ihop. Folk bevakar sina intressen på alla möjliga sätt. Jag gillar Micke för övrigt. Tro det eller ej, men killen har ett stort hjärta under den där störiga fasaden. Men jag ogillar både hans, Linas, och Hefos häxjakt som dom får för sig att

bedriva på sina bloggar ibland. Dom är presoner som oftast annars skriver bra, men som vet att det lockar läsare att skiva taskiga grejer om andra.

Många gillar att läsa sånt. Och det vet dom. Men vill vi verkligen ha det så? Eller är det toppen så länge man själv inte är den som blir utsatt?

Själv är jag van, på grund av mitt offentliga yrke, att andra har åsikter på vad jag gör säger, sjunger, tänker osv. Inget man blir fullständigt van vid, men offentligheten innebär oftast också positiva reaktioner på min musik eller reaktioner av folk jag har mött, så för mig finns en positiv balans, som vissa andra inte får. För dom blir resultaten av sånt här mycket mera drastiskt.

Ola sa till mig att han tyckte att jag skulle bli medlem här, och jag gjorde det.

Därför rimmar det illa att han kritiserar mig när jag skrev min åsikte här, framför allt när min åsikt var att jag gillade det Micke skrev om mobbingkommentarerna som Hefo skrivit mot Legato i wsop.info.

d

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det som är tjusningen med öppna forum och anledningen till VARFÖR det finns regler och moderatorer... Övertramp publiceras men tas bort medans BLOGGARE väljer själva vilka kommentarer som skall synas...

 

Envägskommunikation är värsta sorten och det är tur att det finns BLOGGARE som följer detta och inte lattjar med sina egna egon. Dom förtjänar respekt.

 

Sen om det finns medlemmar på forum som utmärker sig och medvetet förstör, vilket är ganska vanligt idag, så är det ju inte så konstigt att det tas bort. Jag kan förstå missnöjet hos dom men samtidigt så är det ju ändå forumet som satt upp reglerna och medlemmarna som godkänner dom när de registrerar sig...

 

På Prosharks, när jag var aktiv ägare där, hade vi 8 aktiva moderatorer som editerade och rapporterade in detta. Vid större beslut som t.ex. banning så var det styrelsen som tog alla besluten. Inte enskilda moderatorer eller ägare. Detta för att alla skulle vara helt överrens.

 

Jag ser fram emot den "troliga" lagstiftningen från EU...

 

/Joakim

 

Jag ser också fram mot den lagstiftningen.

Hoppas bara att de kan få fram en bra lögndetektor också.

Osanningar riktade mot andra människor borde ju vara straffbart även på nätet.

 

Håller du med Geigert?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag redigerar mitt inlägg! Ni har rätt, det lät onödigt hårt.

 

STO- Nej det förstår jag inte. Vilka skulle det vara? Du och din kompis Molgam?

 

Problemet med total anarki i bloggar är att folk skriver saker i stunden som oftast är överilat och hetsar andra att göra likadant.

I Mickes tidigare inlägg har jag kritiserat honom och hans blogglikar (som gillar offentlig förnedring) för att vara icke kreativa i sin underhållning. Det kan bli tjatigt, med all den där negativiteten. På wsop.info gillar jag humorn.

Vi skämtar med varandra med glimten i ögat. Ju bättre man känner varandra desto råare kan man vara. Men personangrepp är lågt (har själv skrivit saker som jag har ångrat). Så lite regler för vad som skrivs i forum och i bloggar tycker jag är bra. Plus att man borde väl rimligtvis få ha replikrätt om man blir kritiserad av någon i en blogg. Ang Jennez, så var var min första reflektion att jag gärna hade velat skriva någonting positivt om honom bara för att retas med Micke. Micke känner mig, vi brukar retas när vi ses. I stället uppfattades det som om jag ville mobba Jannez också. Jag har ingen åsikt i vad han tycker om Jennez, men jag tycker att det övriga han skrev var tydligt och bra. Kritiskt men också sakligt, eftersom han har en poäng i att allt sitter ihop. Folk bevakar sina intressen på alla möjliga sätt. Jag gillar Micke för övrigt. Tro det eller ej, men killen har ett stort hjärta under den där störiga fasaden. Men jag ogillar både hans, Linas, och Hefos häxjakt som dom får för sig att

bedriva på sina bloggar ibland. Dom är presoner som oftast annars skriver bra, men som vet att det lockar läsare att skiva taskiga grejer om andra.

Många gillar att läsa sånt. Och det vet dom. Men vill vi verkligen ha det så? Eller är det toppen så länge man själv inte är den som blir utsatt?

Själv är jag van, på grund av mitt offentliga yrke, att andra har åsikter på vad jag gör säger, sjunger, tänker osv. Inget man blir fullständigt van vid, men offentligheten innebär oftast också positiva reaktioner på min musik eller reaktioner av folk jag har mött, så för mig finns en positiv balans, som vissa andra inte får. För dom blir resultaten av sånt här mycket mera drastiskt.

Ola sa till mig att han tyckte att jag skulle bli medlem här, och jag gjorde det.

Därför rimmar det illa att han kritiserar mig när jag skrev min åsikte här, framför allt när min åsikt var att jag gillade det Micke skrev om mobbingkommentarerna som Hefo skrivit mot Legato i wsop.info.

d

 

 

Du säger en sak här men en helt annan sak på Mickes, mr osympatisk, blogg. För jag förstår inte hur du kan skriva att du "Men jag ogillar både hans (micke), Linas, och Hefos häxjakt som dom får för sig att

bedriva på sina bloggar ibland" samtidigt som du timmar före skrev det oerhört osympatiska inlägget på hans blogg: "Jens Jadbäck? Äntligen en bild på honom. Skulle gärna velat ha någonting positivt att tillägga om killen men jag träffade honom första ggn under SM i Tallin förra året, då han kom fram till mig och drog sexistiska och nedlåtande skämt till mig och en annan tjej, som vi inte hade bett om. Självfallet bad jag tomten att dra.. I övrigt tycker jag att dagens blogg är tydlig och klar i sitt uttryck och mycket bra skriven".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta blir ju bättre och bättre.

 

När kan man köpa biljett på Ticnet?

 

Till Dilba; ja alltså, om valet står mellan minimal bikini och Fristads arbetsbyxor med knäskydd så vete fasen vilket du skall ta.....

 

Jag vet!! Svåra beslut.. alltid dessa svåra beslut. En annan ide är ju att Ola och jag tågar in i matadorutrustning, jag menar, för att funka med temat.

Man ska alltid matsha (hur fan stavas det, jag är en sån invandrare) har jag hört. Dessutom så fick jag öva på att dansa Paso Doble i Lets dance, så nu vill jag ivrigt få imponera med mina skills. Finns det någon som skulle kunna låna mig solfjäder? Nån? Hallå??

 

d

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet!! Svåra beslut.. alltid dessa svåra beslut. En annan ide är ju att Ola och jag tågar in i matadorutrustning, jag menar, för att funka med temat.

Man ska alltid matsha (hur fan stavas det, jag är en sån invandrare) har jag hört. Dessutom så fick jag öva på att dansa Paso Doble i Lets dance, så nu vill jag ivrigt få imponera med mina skills. Finns det någon som skulle kunna låna mig solfjäder? Nån? Hallå??

 

d

 

Hoppas jag minns rätt nu då, annars blir detta lätt patetiskt (om det nu kan bli nåt det redan är) men, en söt kurd med skinn på näsan i bikini, Fristads eller matadorklädsel med solfjäder?!

 

Vart är vi på väg? Tycker det verkar luta åt ett nytt samlingsalbum, Blacknuss allstars featuring 11 times Dilba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas jag minns rätt nu då, annars blir detta lätt patetiskt (om det nu kan bli nåt det redan är) men, en söt kurd med skinn på näsan i bikini, Fristads eller matadorklädsel med solfjäder?!

 

Vart är vi på väg? Tycker det verkar luta åt ett nytt samlingsalbum, Blacknuss allstars featuring 11 times Dilba.

 

 

 

Hahah.. det hade i så fall varit den sämsta marknadsföringen i mannaminne.

Men ny singel är precis släppt, och går bra, så det är sköj.

d

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ett nytt tidlöst inlägg från Norinder finns nu att beskåda på hans blogg. Blev helt jävla paff när jag läste den. Finner liksom inte ord. Är mållös...

 

Och den där bilden känner vi igen, eller hur Tjuren ;)

 

Varför inte förgylla vår vardag med ett guldkorn:

"Jag är inte utbildad journalist och det ska vi inte förvänta oss av övriga bloggare heller, men läser ingen av deras uppdragsgivare/arbetsgivare någon form av korrektur? Det finns ju trots allt alltid någon eller några personer bakom som ansvarar för publiceringen av bloggarnas alster."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte förgylla vår vardag med ett guldkorn:

"Jag är inte utbildad journalist och det ska vi inte förvänta oss av övriga bloggare heller, men läser ingen av deras uppdragsgivare/arbetsgivare någon form av korrektur? Det finns ju trots allt alltid någon eller några personer bakom som ansvarar för publiceringen av bloggarnas alster."

Var inte norinder bloggare på first poker förut?

Avslutades inte samarbetet dem emellan efter ett av norinders blogg-inlägg?

Ska vi gissa att norinder är sur över att han "sparkades", medans nebuchads och Hefos bloggar får vara kvar när de skriver runka.

Jag förstår norinder när han skriver om nebuchad och jag har lite svårt att förstå att expressen låter bloggen vara kvar.

När det gäller hefos blogg så tycker jag inte att det är så konstigt eftersom det ska tolkas som en pik till nebuchads blogg och inget annat.

 

Nu antar jag att du skrev inlägget för att du tycker att norinder kastar sten i glashus.

Det stämmer att både expressen och first poker har ansvariga utgivare och dessa tidningar ska faktiskt granska allt som deras medarbetare skriver.

Problemet med norinder är att han publicerar bloggen på sin egna domän, han är därför sin egna ansvariga utgivare - och han tycker givetvis att det han själv skriver är helt OK. ;)

Det är altså inte nebushad och hefo som han hackar på, utan expressen och first poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är altså inte nebushad och hefo som han hackar på, utan expressen och first poker.
Jag tycker att du har fel. Jättefel till och med.

 

Angående Norinders bloggande på FP så avslutades det när FP ville censurera Norinder efter påtryckningar från Ocklinds manager angående något Norinder skrivit om Ocklind.

 

Sjukt bakis idag så jag vet inte om jag fick till det där :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...