Gå till innehåll

himmelsdyk drar till Stockholm----->Alperna


himmelsdyk

Recommended Posts

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Shit, blev sådär helt brutalt trött nu igen, jag skulle nog trivas bättre att köra svensson tider. Ibland går det riktigt bara att köra kväll/ natt men ibland som nu bara går det inte att koncentrera sig. Men är så dåligt med spelare på dagarna hmmm får fundera lite

 

Spelade färre bord och det blev direkt skillnad men jag får som aldrig något momentum, vinner inga stora normala potter, ni vet typ floppa sett å gå value value value alla gator. Aja det kommer väll bara, grinda på.

 

Statsen för idag ser ut så här

 

VPIP 22%, PFR 17%, STEAL 36%, WON $WSF 39% (den måste jag jobba upp)

 

Tror det är bra utgångsläge för att äga på dom här borden, kanske öppna upp ännu lite mer i sen poss när det bara är en limper och isolera typ med allt, när man har poss är det garanterat EV+. Men först ska jag bara se till att hålla mig här och inte gå in i super-nit mode hehe. Jag tror en orsak är när jag spelar lite längre pass så går jag som in i fullring lunket som jag spelat så mycket på senaste tiden utan att tänka på det.

 

3/8 6h +17€

4/8 9h +170€

5/8 6h +120€

6/8 10h -50€

7/8 7h +90€

 

ca 360€ i RB

 

 

I det här tempot kommer jag aldrig nå mina mål så dags att logga några riktigt bra dagar nu damit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det funkar säkert skit bra, vilken är din favorit.

 

Kanske den här fina lilla sången.

 

Den är onekligen fin, är dock ett stort fan av Four Tops.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Y_1QwoFZWpc

 

Där har du väl en av hitsen, annars finns det ju en uppsjö av schysst soul som Marvin Gaye, Al Green och Martha & The Vandellas för att nämna några. För ett tag sedan lyssnade jag uteslutande på Stevie Wonder när jag grindade och det går alldeles utmärkt.

 

Haha, nu ska jag sluta raljera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni lyssnar ju inte på någe bra jue :)

Här har ni några gamla godingar. Vattnas ju i öronen av dessa:D

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=HrjBddCTCmk&feature=related

 

äntligen någon med lite klass! har postat dom där i min dagbok flertalet ggr men ingen har lagt märke till dessa otroligt bra låtar.

 

 

denna är grym ;)

http://www.youtube.com/watch?v=GwpR2-9EvsQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer mina bidrag, och dom är såklart bäst...

 

http://www.youtube.com/watch?v=mcMzqbiycVQ

Stört skön!

 

http://www.youtube.com/watch?v=nUb0i-9P-9w

Så jävla skön!

 

http://www.youtube.com/watch?v=U7DFsBcVMDA

Har glömt vilken detta var... har för mej den är skön...

 

Glömt denna också... Men den är skön...

 

Den här är riktigt skön...

 

---

 

Vilken site spelar du på nu hd? Nivå? Antal bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

30bhizn.jpg

 

 

Dags att bumpa upp och damma av den här gamla dagboken för himmelsdyk is BACK!!!!

 

Innan jag skriver om planerna för 09 så lite kort om vad jag har haft för mig sen sist.

 

Efter fiasko månaden när jag skulle spela 450k händer på en månad hade jag sjukt svårt att hitta tillbaka. Efter att inte haft en enda minus månad på över 5 år kom 2 på raken. Jag tog en paus från poker å lämnade alla forum och tog mig en riktig funderare på hur jag skulle fortsätta. Under hösten har jag varit "all over the place" och spelat några hundra K händer limit holdem, omaha hi/lo, plo, SH NL och tom shortstackat lite (buuuuu, jag vet vi hatar alla shortstacks). Har lagt ner sjukt många timmar på att studera poker, sett massa instruktions filmer, lärt mig om varians och den mentala biten. Vet inte hur många timmar jag suttit med pokerstove och lärt mig om ev mot olika ranges osv (det har varit bland det mest givande och det rekomenderar jag verkligen alla attgöra) Så efter många om och men har kommit fram till att jag är en fullring grinder, det passar mig och mina egenskaper bäst. Många har nog svårt att förstå det och fattar inte varför någon hellre skulle spela fullring men det är det som är det fina med poker att det finns sååå många olika varianter och jag tror alldeles för få verkligen funderar kring vad som passar dom bäst utan spelar det som ”alla andra gör” .

 

Nu till 09

 

Jag kommer bara spela på Poker Stars, efter att ha spelat på alla nätverk så går det inte ens att jämföra hur mycket bättre Stars är än dom andra just nu.

 

Huvud målet för 09 är att nå Super Nova Elit före sissta november men i absolut värsta fall före sissta december. Det är värt ca $110K bara i sig och skulle jag spela bara på NL100 skulle det motsvara ca 110% RB så det går inte att hitta en bätre deal för dom som spelar mycket. Det är som deras VIP system ser ut just nu det ryktas om lite förändringar men har svårt att tro att det skullle bli sämre, det har hittils blivit lite bättre varje år.

 

Jag kommer spela 95% NL fullring, resten kommer jag leka lite här och där när jag känner att jag behöver lite omäxling.

 

Jag kommer att spela mellan 15 och 24 bord beroende på hur jag känner mig. Det är inte meningen att jag bara ska sitta å klicka mig till SNE utan jag ska verkligen spela poker och jobba hårt för att vara bästa regular på varje nivå jag spelar.

 

Efter höstens exprimenterande med alla möjliga former av poker och stora utag är min rulle på ett ”all time low” DOH så blir att börja på NL50 sen kommer det se ut så här.

 

NL50 $3000 --- > NL100

Nl100 $10000 --- > NL200

NL200 $20000 --- >NL400

 

Sen blir tillgången på bord väldigt begränsad och motståndet cp tufft så kommer nog inte komma längre i år. Men målet är att när jag nått SNE i år gå ner i antal bord och etablera mig på midstakes borden en gång för alla jag har börjat om alldeles för många gånger nu damit. Men det är en lång väg dit, lite drygt 3 miljooooner händer hehe.

 

 

 

Varför öpnar jag dagboken igen då?

 

Jag gillade att skriva i somras och har faktiskt saknat det och har hela tiden tänkt ta upp det igen men det tog lite längre än jag trodde.

 

Sen har jag en lång väg att gå i år och det kommer vara kull att kunna tittat tillbaka när jag är klar.

 

Men mest för att jag saknat alla er som läste och skrev här

 

01awcax1uuackaaaabaaaaacf7.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Mål för dagboken.

 

Få skriva av mig när det går bra och dåligt, men jag lovar här och nu att enda gången jag postar badbeats är om dom har ett underhållnings syfte. För varje gång jag bryter det måste jag donera 500 spänn till rädda barnen eller någon annan välgörenhets organisation:-D

 

Kontinuerligt posta grafer och annan kul info

 

Dela med mig om hur livet som grinder i pokerns arbetarklass är, kanske kan jag motivera och inspirera någon eller skrämma och avskräcka någon annan.

 

Sen hoppas jag även prata lite poker teori, jag har bla riktigt bra anti shortsack strategier som jag gärna delar med mig, sjukt hur dåligt annars riktigt stabila spelare spelar mot shortstackarna.

 

Kanske några andra Stars fullring grinders hittar hit och vi kan utbyta info och håna varan när vi spelar dåligt eller tilltar bort inköp hehe

 

Sen svarar jag gärna på frågor om Stars VIP system, dom har lyckats med att få det att låta mycket sämre än vad det är och infon på deras hemsida är kass.

 

Skriva om annat kul som händer i mitt liv

 

Det är allt jag kommer på nu men kom gärna med förslag på annat ni skulle tycka passa bra här.

 

 

 

 

Sammanfatning för dom som inte orkar läsa allt

 

*Himmelsdyk is BACK!!

*Kommit fram till att jag är en true fullring grinder

*Ska bli Super Nova Elit i år

*Kommer spela över 3000 000 händer 09

 

Lets go go go

 

 

 

 

 

Jo, MickeTime jag måste be om ursäkt, jag har inte glömt. PMa adress så ska jag skicka torrkött :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...