Gå till innehåll

himmelsdyk drar till Stockholm----->Alperna


himmelsdyk

Recommended Posts

Det sitter 2-6 spelare som spelar efter shortstack strategi på varje fullring bord och det känns som att dom bara blir fler och fler, sen att dom inte gör det optimalt betyder ju inte att det automatiskt är ev+ att ha dom där om man inte anpassar sig. Jag brukar försöka bara spela "deep" bord att slippa dom och hittar men en SS där är det 100% radom donken.

 

Kikade lite snabbt och det verkar vara mycket färre SSare på SH borden, hmm skumt, trodde inte att det var så stor skillnad

 

Ok, jag spelar aldrig FR. Borde kanske nämnt det...

 

Tycker det låter illavarslande att det sitter såpass många med någon sorts SS-strategi på så låga nivåer som NL50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För att göra något annat nu när det gått så sjukt dåligt drog jag igång några SH bord och spelade 1200 händer och det gick inte direkt bättre hahaha förlorade varje hand känns det som men måste vunnit någon för jag hade W$sd på 19%, bästa var AA all in pre som blev ägd av K5s.

 

Var ett tag sen jag spelade SH seriöst men herre jösses vad aggro det blivit, medel stats på alla bord var typ 24/20 och typ varje hand var 3-4 bettad. Visst har det även blivit lite mer agro på full ring borden men inte så här. Skulle nog ta ganska många händer innan jag vande mig vid SH igen så back to fullring där det iaf går långsammare att förlora sina inköp haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag behöver några bilder för att illustrera min dag.

 

Det har gått lite dåligt så jag testar köra lite Shorthanded

 

pic17879.jpg

 

Ok, då går jag tillbaka till fullring för det är jag ju bra på

 

FAIL12839.jpg

 

 

z133631181.jpg

 

Arghhh det forsätter att gå sjukt dåligt och jag har gjort ett missklick idag, jag hade toppset mot två spelare som båda var allin på floppen men min snappcall blev snappfpold.... arghhhhhhhh

 

 

StopWhining.jpg

 

Ok ok, jag lovar ska sluta klaga... Dags att styra upp det här damit

Nu lite sen middag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte mycket poker i helgen, en gammal kompis dök upp i fredags som gubben i lådan. Han var i stan för några möten så hann spela lite när han var där men sen har vi bara druckit massa öl, tagit det lugnt och snackat om gamla goda tiden, livet, mål och drömmar .. Det är alltid lika kul att träffa honom, jag känner ingen som gillar sitt jobb lika mycket som han gör. Han har slitit hårt under många år för att ta sig dit han är idag och jag blir alltid lika inspirerad och motiverad att följa mina "drömmar" efter jag träffat honom. Synd bara att det är så sällan mellan gångerna nu för tiden.

 

Jag känner att jag inte alls fått in så många händer jag velat så nu är det dags för ett riktigt ryck, och för att riktigt pusha mig behöver jag ett tuft mål.

 

Så från och med idag till och med sista februari ska jag spela 350 000 händer. Det blir i snitt 10300 händer om dagen i 34 dagar, inte orimligt på något sätt men fortfarande ett en hel del händer. Jag kommer gå ut riktigt hårt nu så jag kan ta några helt spelfria dagar senare, det kommer behövas. Jag kommer bara spela fulltilt sen gör jag en bedömning på vad som är mest ev+ för mig, stanna på tillt eller grinda SNE på stars. Då har jag tillräkligt många händer för att fatta "rätt" beslut.

 

Det har ju inte ehh typ gått så bra när jag satt upp mål tidigare här i dagboken så känner verkligen att det är dags slutföra ett. Mars kommer jag vara i alperna å åka skidor så passar bra att grinda på som en galning nu för jag kommer ha gott om tid att "återhämta" mig.

 

Som jag nämnt tidigare har jag haft svårt att hitta en bra setupp med borden för att smidigt kunna spela 12+ bord på tilt men har efter många om och men hittat en bra lösning. FTshortcuts hjälper en hel del och det lilla AHK scriptet kan jag verkligen rekommendera alla som grindar på Tillt.

 

Såg just att man får dubbla Fulltilt points hela den här veckan, dom har ju inte så bra värde men alltid nått :-)

 

Nu träna, äta sen börja logga händer.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok dags att köra igång, men tänkte snabbt ta upp några saker innan.

 

Jag har exprimenterat en hel del med vilka tider på dygnet som passar bäst att spela. Det är ganska många faktorer att ta hänsyn till och något jag verkligen insett är att jag kan köra nästan vilka tider som helst bara jag är konsekvent och håller mig till en rutin. Funkar inte alls att vända dygnet fram och tillbaka längre, börjar väll bli gammal haha.

 

Mina dagar kommer se ut typ så här till.

 

Vakna vid 11 å käka en lätt frukost.

 

Köra ett lite kortare pass för att mjukstarta lite från ca 12 till 15 sen träna å äta. Dom dagar jag inte kör ett riktigt träningspass ska jag försöka iaf komma ut på en promenad och kanske passa på att göra lite ärenden.

 

Sen spela från ca 17 till 21. Äta middag och kanske gå igenom lite händer från dagen.

 

Sista spelpasset börjar ca 22 och då kör jag på så länge jag orkar men absolut senast 0300 då jag ska försöka vara i säng.

 

Tänkte att jag börjar varje dag med att sätta upp mål för dagen och göra eventuella små ändringar exakt vilka tider jag ska spela beroende på vad som händer. Börjar med det imorn. Idag får bli lite av en mjukstart, har ett möte lite senare och måste vänja mig vid alla nya snabbknappar jag valt.

 

Aja nog med prat.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sjukt vad det är svårt att bryta riktigt invant beteende. Ex jag har spelat bra bit över en miljon händer med höger musknapp som bet-pott men har nu bytt, men är där och klickar heeeeeeela tiden haha

 

Jag har sakta börjat känna av lite i handleden och pekfingret tidigare men har nu fixat så att jag kan ha musen helt still och knappt använda pekfingret alls, känns redan bättre men har blivit några roliga missklick när jag är så tröööög .. damit :-D

 

 

EDIT: lägger in en bild som får representera mina försök hittills att lära mig nya snabbknappar haha

 

epic-failure08.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ska försöka visa hur jag kör.

 

Bild 1 är på hela skriv bordet, synns dåligt men det är över 2 skärmar.

 

lk.jpg

 

Tricket när man kör stacked är att ha start menyn till vänster för att få en bra överblick över borden och hitta rätt bord om man kommer ur fas vilket händer mycket lättare på tilt än stars. FTshortcuts hjälper verkligen, ex kan man välja snabbknappar för allt och automatiskt förvalda bettsummor för varje gata osv osv

 

"stacken" är till vänster, men om jag vill ha extra bra koll på ett bord har jag ett ahk-script som flyttar det till där det högra bordet är. Man kan ha stacken vart som helst och i vilken storlek som helst, jag har den så den hamnar just i ögonhöjd och borden i "default size" för enkelhetens skull.

 

 

 

Bild 2, för att visa vilka stats jag har.

 

gjgj.jpg

 

Rad 1

Namn/ antal händer

 

Rad 2

VPIP/Pfr/Steal/3bet/fold bbto steal

 

Rad 3

StealCO/ StealBU/ StealSB/ 3bet sb vs steal/ 3bet BB vs steal

 

Rad 4

CB-flopp/ CB-turn/ call cb/ raise cb/ donkbet

 

Många kanske tycker att det är "overkill" att ha så många stats på huden men jag använder samtliga heeela tiden och det går fort att lära sig vad alla står för. Tror ex att ha steal för varje pos är extremt underskattat, kolla ex på spelaren "fishrais" som stealar 92% från SB och 20% från CO, gaaanska stor skillnad och bra att veta.

 

Sen se till att modda borden så att det är lätt att se hur många som är med i handen och någonting som ni trivs att titta på, tycker orginal borden suger men det är ju en smaksak.

 

Om något är oklart bara fråga så ska jag försöka svara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt mkt steal-stats, hinner du ens kolla? =) inte fold to 3bet eller fold to CB?

 

innan jag bytte till stars körde jag så här på full tilt, lite överlapp men det funkade bra. Använde ett highlight ahk-script som var mkt bra, men allt sånt finns ju i FTshortcuts.

(edit: syns inte så bra, men det är två skärmar 1600x1200...)

 

var tvungen att ha lite färre stats, syns väl inte men det är:

VPIP|PFR|Steal

CB flop |3bet|W$wsf

fold to CB flop | fold to 3bet | hands

 

16tbl-FT.jpg

 

 

Nu kör jag en stack på stars uppe vid windows-startfältet, och har knackat ihop lite ahk så jag kan flytta bord ut ur stacken och så. skönare med större bord oxå så man kan få in lite mer stats. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen skulle jag nog helst vilja ha borden typ som du har på bilden men när borden överlappar, fast det bara är lite så blir det en liten irriterande fördröjning. Plus att det blir stora musrörelser och det har börjat kännas i handleden.

 

Ser att du oxå kör med start menyn till vänster, tog mig flera år att komma på det haha

 

Har du sett den här tråden, där finns allt för 24-tabling på stars http://forumserver.twoplustwo.com/96/small-stakes-full-ring/24-tabling-like-pro-199155/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns jag fel eller var det du som skulle spela 200k händer/månad på NL50?

 

Det var 450K :-D ..... men jag avbröt efter 250k tror jag det var och var inte meningen att spela alla händer på NL50 men jag började med ett jätte ras sen blev jag frustrerad, spelade dåligt blev ännu mer frustrerad osv. Grafen finns någonstans längre bak här i dagboken.

 

Börjar få otäcka deja vu känslor. Jag har inte haft en enda + dag sen jag började spela på fulltilt och avslutar just ännu en dag med w$atSD under 40%. hmm kanske dagboks rigg??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah ok, har du grafen för dom spelade händerna?

Life-time-graf?

 

För mkt begärt? :D

 

Här är posten när jag avslutade, blev visst "bara" 200K händer http://pokerforum.nu/forum/1034265-post583.html

 

Det skulle vara riktigt kul att se en lifetime graf, jag var sick het första 2 åren har jag insett nu när man fått lite koll hehe men har inte kvar en hand jag spelat före första jan 09.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen skulle jag nog helst vilja ha borden typ som du har på bilden men när borden överlappar, fast det bara är lite så blir det en liten irriterande fördröjning. Plus att det blir stora musrörelser och det har börjat kännas i handleden.

 

Ser att du oxå kör med start menyn till vänster, tog mig flera år att komma på det haha

 

Har du sett den här tråden, där finns allt för 24-tabling på stars http://forumserver.twoplustwo.com/96/small-stakes-full-ring/24-tabling-like-pro-199155/

 

ja, jag läste om Belok 24-tabling i sommras, testade lite på FT med stackning, men funka inte så bra, och 16 bord funkar fint att köra tile tycker jag, iaf när jag spelade ~3h/dag...

För någon månad sedan såg jag videon på CR när Belok körde 40 bord nl200, sen va ja tvungen å testa stars, och nu kör jag 24-table stacken där 8-)

 

Men jag har inte märkt av ngn direkt fördröjning på FT när jag spelade som på bilden, iof har jag inte spelat så mkt senaste 4-5 mån, verkar konstigt.

 

öka muspekarhastigheten så blir handleden glad :lol: annars kan man la ställa in i FTS så muspekarn hoppar till nästa aktiva bord automatiskt tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar FT bra för dig? hängde sig 3ggr idag för mig...

 

vill inte låta negativ men 10k händer/dag på FT kommer ju ta ganska lång tid mtp att man "bara" kan spela 16 bord... och går samtidigt spelet uselt så blir det extra svårt, och kanske onödigt dyrt, om man inte kan hålla ihop spelet.

Men det vet du ju förståss redan, tänkte bara påminna :roll: meeen som alla vet, man kan inte bromsa sig upp för en uppförsbacke, good luck! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar FT bra för dig? hängde sig 3ggr idag för mig...

 

vill inte låta negativ men 10k händer/dag på FT kommer ju ta ganska lång tid mtp att man "bara" kan spela 16 bord... och går samtidigt spelet uselt så blir det extra svårt, och kanske onödigt dyrt, om man inte kan hålla ihop spelet.

Men det vet du ju förståss redan, tänkte bara påminna :roll: meeen som alla vet, man kan inte bromsa sig upp för en uppförsbacke, good luck! ;-)

 

Du har en poäng... Jag har nog överskattat hur många händer i timmen som är realistiskt på tilt, jag är så van med stars där jag ligger mellan 1200-1500 händer i timmen... hmm ska spela någon dag till sen utvärdera, hittills har jag haft svårt att gå på för fult när jag testat massa olika setups och försökt vänja mig vid alla nya snabbknappar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

annars kan man la ställa in i FTS så muspekarn hoppar till nästa aktiva bord automatiskt tror jag.

 

Fick inte det här att funka alls först men testade igen, wow sjukt mäktigt, man har alla fördelar med att ha borden tiled men sliper nackdelarna, ont i handleden och all extra tid det tar med konstant stora musrörelser.

 

Tack för tipset :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget vettigt att säga så postar en intressant bloggpost http://blogs.cardrunners.com/internetpokers/poker-is-a-whore-1232943829 och listar några snabbreflektioner:

 

*Gamla disktrasor är äckliga och man gömmer alltid att köpa ny när man är i affären

 

*Potatismos och pasta passar bra tillsammans.

 

*Det är sjukt EV- att spela pissnödig men ändå drar man alltid ut på att kuta på muggen så länge det bara går

 

*GSP kommer äga BJ penn på lördag

 

*Fail bilder är hysteriskt roliga

 

bush-fazendo-pose-burro-marcio-marc.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...