Gå till innehåll

himmelsdyk drar till Stockholm----->Alperna


himmelsdyk

Recommended Posts

*GSP kommer äga BJ penn på lördag

 

*Fail bilder är hysteriskt roliga

 

 

* Helt klart kommer han det. GSP for president of Canada. Fast franskengelska är jobbigt att lyssna på. Hoppas matchen blir bättre än Henderson vs Franklin senast.

 

* Tokroliga :) Jag sitter och skrattar för mig själv varje helg när jag kollar veckans CTZ och ser bilderna som Andrew klipper in.

 

** Vi glömde ölslaska förra helgen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjo himmler! Nej himmel va de ju...

 

Gud va rolig jag är, jag kom på den i skrivande stund...

 

Jag undrar om du har några bra artiklar om shortstackning? Du verkar ha fördjupat dig lite på området nämligen. Jag själv ogillar typ att spelade mindre än 125bb djupt då jag huserar på svs, men tycker att det är ganska intressant det där med shortstackning iaf. Då dom matematiskt får edge genom sin stack osv.

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo himmler! Nej himmel va de ju...

 

Gud va rolig jag är, jag kom på den i skrivande stund...

 

Jag undrar om du har några bra artiklar om shortstackning? Du verkar ha fördjupat dig lite på området nämligen. Jag själv ogillar typ att spelade mindre än 125bb djupt då jag huserar på svs, men tycker att det är ganska intressant det där med shortstackning iaf. Då dom matematiskt får edge genom sin stack osv.

 

tack på förhand

 

Finns inte mycket skrivet, eller det går att hitta en del men det är ofta riktigt dåligt. I den här tråden http://forumserver.twoplustwo.com/78/micro-stakes-full-ring/m2tr-shortstacker-illuminati-thread-55003/ på 2+2 finns en del bra grejer. Men om du bara vill lära dig för att kunna spela bra mot dom och inte shortstacka själv är det lite enklare. Använd Pokerstove eller All in Expert och lek med olika ranges för att lära dig hur du ska agera i dom vanligaste situationerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit det lugnt ett tag nu så hade planerat att festa till ordentligt igår lördag. Men i fredags gick vi ut å käkade och någon öl till maten blev 10 sen vidare ut och efterfest. Så istället för att parta igår låg jag hemma sinnessjukt bakis arghh att man aldrig lär sig.

 

UFC 94 spoiler varning......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Men det gjorde att jag kunde se UFC 94 live. Jag är ett riktigt fight fan och har tränat någon form av kampsport nästan hela mitt liv och följt UFC sen första galan. Matchen mellan GSP och BJ är lätt den största hitills i MMAs korta historia. Den gick nästan precis som jag hade gissat och hoppats. Jag gillar BJ men har aldrig riktigt fattat varför så många trodde han skulle vinna. GSP visade verkligen hus sjukt allsidig han är och vilken otroligt bra form han är i. Lite trist bara att BJs camp har skickat in en "complaint" om att GSP skulle haft vaselin på ryggen, som om det skulle spelat någon roll.

 

Bevis?? Men tydligen ska det ha torkats bort innan ronden började.

2qk8gae.gif

 

Jones imponerade stort och visade hur effektivt det är att slå gamla hederliga brottar kast, har alltid undrat varför så få brottare gör det, Hendo gjorde det för några år sen men har slutat. Judo killarna är mycket bättre på att göra det. Sen gjorde han massa annat kul och oväntat som den här "spinning elbow"

 

2qmfdl2.gif

 

och kilenär bara 22 så han kommer vi se mycket av framöver.

 

Säg hej till nästa UFC light hevy weight Champion.

 

42822.jpg

 

Machida imponerade stort och jag har svårt att se vem som ska stoppa honom.

 

Avslutningsvis undrar om BJ ångrar allt snack innan om vilken "quitter" GSP är och hur han själv aldrig skulle ge upp och att dom skulle gå "until death" osv osv :-D

EDIT: för dom som inte sett så gav BJ själv upp mellan ronder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite trist bara att BJs camp har skickat in en "complaint" om att GSP skulle haft vaselin på ryggen, som om det skulle spelat någon roll.

 

 

 

Machida imponerade stort och jag har svårt att se vem som ska stoppa honom.

 

Avslutningsvis undrar om BJ ångrar allt snack innan om vilken "quitter" GSP är och hur han själv aldrig skulle ge upp och att dom skulle gå "until death" osv osv :-D

EDIT: för dom som inte sett så gav BJ själv upp mellan ronder.

 

Lol angående vaselinet..

Gav han upp? Fick för mig att läkaren valde att avbryta matchen

 

Och ja. Machida imponerade verkligen, sjukt duktig imo, trodde Silva hade mer att ge.

 

Det var väl inte sååå många som trodde att BJP skulle spöa GSP? Mer att folk trodde det skulle bli en intressant match då BJP kunde sätta emot en hel del, vilket han tyvärr inte gjorde

 

EDIT:

2cftg0m.gif

 

 

– Georges St. Pierre $400,000 (includes $200,000 win bonus) def. B.J. Penn $125,000 (win bonus would have been $125,000)

 

Tråkig lön :P

 

http://i40.tinypic.com/2cz2g6q.gif

Där ser man hur vaselinet torkas bort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha sjukt rolig bild :-D

 

Gav han upp? Fick för mig att läkaren valde att avbryta matchen

 

Kan ha fel men som jag upptattade det så gav hans bror tecken att det var över efter att han haft snabb ögonkontakt med BJ, och sen hade han velat fortsätta så hade han antagligen protesterat höggjut men nu såg man bara tom ut.

 

Angående lön, visst är det ok men ändå inte såå mycket i sammanhanget, UFC betalar grymt dåligt om man jämför med ex Afliction. Men förvånad att GSP fick så mycket mer än BJ. Men fighterna får ofta mer från sina sponsorer än i gage, skulle vara intressant att veta vad ex fultillt ger för att bära deras logga.

 

Men med tanke på hur mycket dom kan tjäna från sponsorer har jag alltid undrat varför GSP ofta inte har en enda sponsor logga på sig, han måste ju kunna få bra mycket mer än någon random fighter. Måste ju finnas en väldigt bra anledning till varför han tackar nej till så mycket extra "lön"...hmm skumt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crap, nu har jag fastnat i youtub-träsket, jag gillar att leta efter folk som gör bra covers. Finns ju hur mycket skit som helst men alltid kul när man hittar någon som gör det bra.

 

Snubblade just över den här, är verkligen inget Linking Park fan men gillar den här versionen.

 

 

 

EDIT: Posta gärna om ni har någon bra

 

EDIT2: Ok ska sluta spama min egen dagbok nu hehe men den här ungen är verkligen BAD ASS, när jag blir stor vill jag bli som han .. eller ehh wat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte varit mycket poker senaste tiden i den här pokerdagboken. Sen jag började spela på tilt har det gått nästan overkligt segt. Jag har nog aldrig haft en så märklig period, det har som inte hänt någonting. Har haft flera 10K hands perioder där jag varken vunnit eller förlorat mer än ett inköp. Har inte haft en enda bra dag men samtidigt inte en enda riktigt dålig heller. Jag har aldrig haft så låg w$sd förut, samtidigt har WTSD varit lägre än den brukar.

 

Förutom att det gått segt på borden har jag verkligen börjat störa mig på några andra saker. Shortstacks, det finns hur många som helst på fullring och känns som dom bara blir fler. Omöjligt att hitta ett bord där det inte sitter någon och ofta när man väll hittat några ok bord så har det helt plötsligt satt sig 2-3 stycken. Det leder till att man måste byta bord heeela tiden vilket är frustrerande och man kan inte koncentrera sig på vad som händer på borden utan bara rota runt i lobbyn efter nya bord. Plus att man inte får in alls lika många händer i timmen.

 

Dom har ju "deep" bord men på dagarna finns det ofta inte så många igång plus att det sitter typ bara 16/12 regulars där. Det är verkligen anmärkningsvärt hur mycket bättre spelarbasen blivit bara på något år. När jag spelade på tilt just före UIEGA var deras NL200 bord softare än NL25 är idag och jag överdriver inte. Det gör att man kommer inte undan lika lätt med att spela ABC poker och leva på att det sitter donkar på alla bord. Det gör att iaf jag får svårare att splela lika många bord som förut och då försvinner lite av meningen med fullring.

 

Det var ju meningen att jag skulle spela februari ut på tilt men vet inte om jag pallar, så nu sitter jag och funderar på hur jag ska göra framöver...hmmm

 

 

 

 

 

funny-pictures-cat-is-pondering.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har kommit massa snö kring Umeå (iaf för att var här). Så igår var jag och luftade bräden för första gången i år och vi hade lätt det bästa föret jag någonsin upplevt häromkring. Borde tagit någon bild för ingen tror mig. Men det var typ som på den här bilden

 

chris-powder-cloud.jpg

 

Ska försöka hinna komma iväg på någon kvällsåkning nu i veckan. Det är inte ofta det är värt att åka i småbackarna här så det gäller att passa på. Vet inte om jag nämnt det tidigare men kommer vara i alperna 3 veckor i Mars så det passar bra att få igång benen. Jag har nog aldrig varit i så dålig åkform som nu så det behövs verkligen och dom jag ska åka med åker mycket och är alltid i sjukt bra form så jag kommer få kämpa för att hänga med hehe.

 

Men det är ett riktigt skönt gäng med några gamla barndomskompisar som jag nästan aldrig hinner träffa nuförtiden men vi har sen 10 år tillbaka haft som tradition att komma iväg på minst en lite längre skidresa varje år.

 

Jag har alltid varit en skidkille som varvat alpint med telis och har aldrig fattat vitsen med bräda. Men för 2 år sen var jag en hel sässong på en skid ort och en dag när bara halva berget var öppet och jag var lite åk less lånade jag en bräda. Det gick otroligt lätt att komma igång och jag var fast direkt. När jag var klar gick jag direkt till shoppen å köpte nya bräda, bindning och skor :-D Sen åkte jag knappt nå mer skidor den säsongen. Så på gamla dar har jag börjat åka haschplanka å hänga med kidsen med hängiga brallor haha

 

Men nu är det ju riktigt kul för beroende på väder och vart/ med vilka man ska åka kan jag välja mellan telis/alpint och bräda.

 

Det har hänt massa positiva poker relaterade saker som jag ska skriva mer om alldeles strax....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min första post när jag tog upp dagboken igen skrev jag att en av anledningarna att jag inte hade så bra resultat förra året var för jag hoppade runt och spelade alla möjliga pokerformer eller spelade 24bord robotpoker. Så hela 09 skulle jag hålla mig till det jag är bäst på, att bara spela fullring men nu lite färre bord, alltså typ semirobotpoker. Men glöm det, jag har en ny plan :-D

 

Efter att ha funderat en hel del har jag bestämt mig för att lämna fullring och göra en riktigt seriös SH satsning och då menar jag verkligen seriös. Det var något år sen jag spelade SH sist (om man inte räknar med lite händer här och där) och spelet har förändrats otroligt mycket sen dess. Så nu ska jag ta någon dag att "läsa" ikapp vad som hänt. Verkligen börja om från början. Bland annat ska jag nörda igenom SSNL tråden på 2+2, glo igenom lite Stox och DC filmer, läsa på om hur jag bäst använder HEM för SH, nu är allt optimerat för fullring. Det kanske låter som overkill för hur stor skillnad kan det va?? Tror skillnaden är större än man tror och det har inte direkt gått skit bra senaste tiden på fullringborden heller så det kan verkligen inte skada.

 

Ska även fortsättningsvis avsätta lite mer tid för pokerstudier och ägna lite mer tid här i dagboken åt pokerteori och inte bara posta lolkatter och failbilder hehe

 

Kommer att lämna FullTilt vilket ska bli riktigt skönt, orkar inte ens beskriva på alla sätt jag har ogillat att spela där, pluss att som jag tidigare beskrivit gått sjukt dåligt. Jag lämnar nästan 15 inköp under EV och en w$sd på 43% urk nog om det.

 

Istället säger jag hej till mitt nya hem, GoodGuys poker. Efter noga övervägande har jag bästämt att Entraction passar bäst just nu. Jag har spelat hos Goodguys tidigare och dom har alltid varit bra att ha och göra med och jag har trivts bra.

 

En sak som nästan alla Entraction sajter har gemensamt är att dom tycks designa så fula klienter som det bara går, ex potraiser, WTF hur tänkte dom.

Goodguys design är helt ok men har rotat runt lite och gjort om den så det passar mig bättre.

 

Orginal

 

12.jpg

 

 

Ny design

 

namnls.jpg

 

Jag behåller min plan angående spelnivå som jag satte upp i början av året men börjar om för jag har tagit ut alla mina vinster sen dess så rullen är fortfarande lika liten :roll:

 

NL50 ---> €3000 --->NL100

NL100 --->€10000 --->NL200

NL200 --->€20000 --->Mål

 

När jag nått målet vilket kan ta ett bra tag ska jag utvärdera och sätta upp nytt mål.

 

Jag är grymt peppad på att komma igång och ser fram emot att få börja 3-4betta alla b2b regulars :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wohoo idag är nya 24 ute. Jag är en riktig serienörd och följer alldeles för många men försöker dra ner lite och har slutat följa några som jag egentligen bara tycker är fåniga ex Chuck, men 24 har alltid varit en favorit.

 

 

season6dvdsmall.jpg

 

 

 

 

En annan som jag verkligen gillar är The Menatlist, den är bara på första sässongen så ska bli intressant att se hur den utvecklas.

 

1750_01219729503.jpg

 

 

 

Vilka är era favoriter, jag kanske har missat någon riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL med SHliret.

Har länge behövt en ny serie att kolla på, tror det får bli den där Mentalist faktiskt lät rätt intressant..

 

Min favoritserie var Eli Stone men den lades ner efter 2 säsonger. :-(

Annars är Life helt okej! Scrubs och Two and a half men e ju annars två lätta men självklara serier som bara måste ses..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL med SHliret.

Har länge behövt en ny serie att kolla på, tror det får bli den där Mentalist faktiskt lät rätt intressant..

 

Min favoritserie var Eli Stone men den lades ner efter 2 säsonger. :-(

Annars är Life helt okej! Scrubs och Two and a half men e ju annars två lätta men självklara serier som bara måste ses..

 

Har helt missat Life, men har just sett första avsnittet, är inte helt fast men den har potential, kommer helt klart se några avsnitt till.

 

Scrubs är en klassiker och jag missar aldrig ett avsnitt även om jag kan känna att dom borde lagt ner för någon säsong sen. Gillar Two and half men, vet inte varför men det är nästan lite pinsamt att erkänna :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...