Gå till innehåll

himmelsdyk drar till Stockholm----->Alperna


himmelsdyk

Recommended Posts

Det verkar inte som att himmelsdyk kommer backa ur iaf så det är väl lika bra att heja på istället för att stå brevid med armarna i kors och sucka. Han ser uppenbarligen ett värde i detta. Det behövs inga fancy plays på NL50 fullring och att utvecklas som pokerspelare kanske inte är prioritet nr 1. Har man spelat högre förut har man nog mer att lära på just högre nivåer och då måste ju prioritet 1 vara att ta sig dit så fort som möjligt.

 

Jag skulle personligen aldrig ens drömma om ens 200k händer. Spelade ett rakerace i februari där jag kom 2:a och lyckades ändå backa för första gången någonsin samtidigt som jag spenderade på tok för lite tid med flickvännen. Det gör jag aldrig om. Tror dock att det finns gott om folk som hade klarat det mycket bättre än vad jag gjorde. Jag tror inte himmel gräver ner sig om han upptäcker 1:a augusti att det inte var det smartaste han gjort. I vilket fall som helst kommer han stå en erfarenhet rikare.

 

Hoppas att det vänder snart! Jobba på!

 

edit: Att jag backade under racet berodde mkt på det som IRLsucks tar upp. Man hamnar lätt i nån sorts koma när man spelar så många händer och spelar lätt mkt sämre än man tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag förstår inte hur alla ni tänker när ni höjer den här prestationen till skyarna.

Fan en apa hade fixat att spela 450k händer på NL50 fullring och dessutom backa. No offence, jag tycker att det är en rolig utmaning du gör och jag gillar själv att utmana och pressa mig själv. Men nån måtta får det vara.

Hur kan profit inte vara viktigt dessutom?

vem som hellst kan klara det här, och det leder inte till något gott alls

 

Kan vem som helst fixa 450k händer och komma ut hel och ren? Jag skulle bli ytterst förvånad om fem pers på detta forum skulle klara av det. Sedan kanske det inte är bra av andra anledningar...

 

Sedan blir jag väldigt nyfiken på vem detta läderarsel är och varför du har sådan tilltro till honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte omöjligt att du kommer ut ifrån det här som en bättre spelare, men oftast så tror jag nog att det motsatta sker, varför? jo,

Du kommer hamna i en sorts poker där du tror att det bästa sättet att bygga rulle / komma ur en svår situation är att spela en väldans massa händer, och så är verkligen inte fallet.

Problemet med att spela väldigt mycket och många bord är att man inte utvecklas som spelare eftersom att man inte tar sig tillräckligt med tid att arbeta på sitt spel. Och även om du är väldigt duktig och gör det i efterhand så kommer inte du använda dig utav något vettigt logiskt tänkande när du sitter vid borden. Om man inte använder sig av logiskt tänkande så kommer man aldrig att inse vad det är man gör för fel och man kommer inte heller bli en bättre spelare. Du gör saker hela tiden, som du tror är självklara, men som faktiskt är helt åt helvette fel. Och det är med största sannorlikhet enkla saker, som när man ska höja, vilka händer man ska spela.

Det kommer du att förbättra, men inte om du efter det här ser massivt grind som lösningen.

 

gl

 

Jag ser vad du försöker säga och du har en poäng, men det dom flesta inte verkar tänka på är det är så här jag spelar och har gjort dom senaste typ 1000 000 händerna. Så att spela många bord är inget konstigt för mig. Om jag i vanliga fall spelade 2 bord HU så hade jag ju inte helt plötsligt satt mig och spelat 24 bord fullring bara för att det ska bli många händer utan räknat ut hur många händer det blivit om jag spelat så många timmar jag tänkt och utmaningen hade hetat 50 000 händer hu på en månad, eller vad det hade blivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukt imponerande mängd händer du kör, sen att man snittar mer $/dag på 1-2 bord än vad du gör på 24 får mig att tveka på dina skills, men man kan säkert tomta sig till lite rakeback och så, haha.

 

Mina resultat hittills är ehhh under all kritik, så du gör helt rätt i att tveka på mina skills :-D . Men annars så är det omöjligt att tjäna mer på 1-2 bord än 24 på samma nivå på Low-midlestakes. Dom bästa SH spelarna kan ha en winrate kring 5PTBB/100 och då är det nog inte många som spelar över 8 bord. På fullring har dom bästa kring 3PTBB/100 men kan utan problem spela 20+ bord. Är lite dåig på HU men gissar att man kan komma upp i 10PTBB/100 men då är det ännu svårare att spela många bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina resultat hittills är ehhh under all kritik, så du gör helt rätt i att tveka på mina skills :-D . Men annars så är det omöjligt att tjäna mer på 1-2 bord än 24 på samma nivå på Low-midlestakes. Dom bästa SH spelarna kan ha en winrate kring 5PTBB/100 och då är det nog inte många som spelar över 8 bord. På fullring har dom bästa kring 3PTBB/100 men kan utan problem spela 20+ bord. Är lite dåig på HU men gissar att man kan komma upp i 10PTBB/100 men då är det ännu svårare att spela många bord.

 

 

Jag har 11PTBB/100 och spelar 6 hu bord. 6 hu bord river nog av lika många händer som 24 fullring per timma. dock orkar man inte direkt några 15h sessions =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 11PTBB/100 och spelar 6 hu bord. 6 hu bord river nog av lika många händer som 24 fullring per timma. dock orkar man inte direkt några 15h sessions =)

 

Sjukt stabilt, över hur många händer. Inte för att ifråga sätta dig men alldels för många drar slutsatser av för få händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att läsa att du springer så satans dåligt hittills under projektet.

Dina resultat är ju inte på något sätt imponerande. Men det verkar bara var en downswing då du enligt egen utsago legat på 3BB/100 under en djävla massa händer tidigare.

 

Hoppas verkligen det vänder bigtime för dig snart dels för din egen skull, samt för att visa alla som inte ser lönsamheten med att masstabla fullring.

 

GL!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har loggat dagens första 5k händer och det har sugit rätt hårt. Jag har inte postat så många bad beats så drar några så ni ser hur kul jag har det vid borden.

 

Den här kom innan jag ens kommit igång och höll på att starta upp borden.

 

Poker Stars, $0.25/$0.50 NL Hold'em Cash Game, 8 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

CO: $31.55

BTN: $43.95

Hero (SB): $49.50

BB: $26.95

UTG: $63.35

UTG+1: $64.65

MP1: $47.25

MP2: $88.30

 

Pre-Flop: Aheartnormal.gif Aclub.gif dealt to Hero (SB)

3 folds, MP2 raises to $2, 2 folds, Hero raises to $7, BB folds, MP2 calls $5

 

Flop: ($14.50) 6club.gif Jclub.gif 4diamond.gif (2 Players)

Hero bets $10.50, MP2 calls $10.50

 

Turn: ($35.50) 8spadenormal.gif (2 Players)

Hero bets $21, MP2 raises to $42, Hero calls $11 and is All-In

 

River: ($99.50) Qclub.gif (2 Players - 1 is All-In)

 

Results: $99.50 Pot ($3 Rake)

Hero showed Aheartnormal.gif Aclub.gif (a pair of Aces) and LOST (-$49.50 NET)

MP2 showed 8diamond.gif Jdiamond.gif (two pair, Jacks and Eights) and WON $96.50 (+$47 NET)

 

 

 

 

 

Sen kom den här, inte mycket att säga, tror det är 5 eller 6 gången exakt det här händer.

 

Poker Stars, $0.25/$0.50 NL Hold'em Cash Game, 9 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

UTG+1: $51.95

UTG+2: $45.45

MP1: $82.15

MP2: $95.50

Hero (CO): $47.75

BTN: $8.80

SB: $9.50

BB: $10

UTG: $51.75

 

Pre-Flop: 9diamond.gif 9club.gif dealt to Hero (CO)

UTG folds, UTG+1 raises to $2, 3 folds, Hero calls $2, 3 folds

 

Flop: ($4.75) 9heartnormal.gif 8diamond.gif 6club.gif (2 Players)

UTG+1 checks, Hero bets $3.50, UTG+1 calls $3.50

 

Turn: ($11.75) Qheartnormal.gif (2 Players)

UTG+1 checks, Hero bets $8.50, UTG+1 raises to $17, Hero raises to $42.25 and is All-In, UTG+1 calls $25.25

 

River: ($96.25) 6spadenormal.gif (2 Players - 1 is All-In)

 

Results: $96.25 Pot ($3 Rake)

UTG+1 showed 6diamond.gif 6heartnormal.gif (four of a kind, Sixes) and WON $93.25 (+$45.50 NET)

Hero mucked 9diamond.gif 9club.gif and LOST (-$47.75 NET)

 

 

 

 

 

Den här är inte så stor men får representera dom helt sjukt många medium potter jag blir ägd i.

 

Poker Stars, $0.25/$0.50 NL Hold'em Cash Game, 8 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

CO: $32.80

BTN: $34.45

Hero (SB): $61.80

BB: $109.55

UTG: $44.50

UTG+1: $31.95

MP1: $105.10

MP2: $18.80

 

Pre-Flop: Aspadenormal.gif Kclub.gif dealt to Hero (SB)

2 folds, MP1 calls $0.50, MP2 raises to $3, CO calls $3, BTN folds, Hero raises to $13, 2 folds, MP2 raises to $18.80 and is All-In, CO folds, Hero calls $5.80

 

Flop: ($41.60) 5heartnormal.gif 7heartnormal.gif Jspadenormal.gif (2 Players - 1 is All-In)

 

Turn: ($41.60) Aheartnormal.gif (2 Players - 1 is All-In)

 

River: ($41.60) Aclub.gif (2 Players - 1 is All-In)

 

Results: $41.60 Pot ($2.05 Rake)

Hero showed Aspadenormal.gif Kclub.gif (three of a kind, Aces) and LOST (-$18.80 NET)

MP2 showed Jheartnormal.gif Adiamond.gif (a full house, Aces full of Jacks) and WON $39.55 (+$20.75 NET)

 

 

 

 

Den här var mot en super agro spelare. Ingen bad beat men får representera alla gånger jag har näst bäst hand mot "fel" spelare. Inte för att jag någonsin skulle sätta någon på exakt 33 i det här fallet och folda, men ni fattar.

 

Poker Stars, $0.25/$0.50 NL Hold'em Cash Game, 9 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

CO: $68

BTN: $80.75

SB: $46

BB: $50

UTG: $5.60

UTG+1: $57.40

Hero (UTG+2): $74.50

MP1: $97

MP2: $55.05

 

Pre-Flop: Aspadenormal.gif Kheartnormal.gif dealt to Hero (UTG+2)

2 folds, Hero raises to $2, 4 folds, SB calls $1.75, BB folds

 

Flop: ($4.50) Kdiamond.gif 3heartnormal.gif Kspadenormal.gif (2 Players)

SB checks, Hero bets $3.25, SB raises to $9.50, Hero calls $6.25

 

Turn: ($23.50) 9spadenormal.gif (2 Players)

SB bets $20, Hero raises to $63 and is All-In, SB calls $14.50 and is All-In

 

River: ($92.50) 5heartnormal.gif (2 Players - 1 is All-In)

 

Results: $92.50 Pot ($3 Rake)

SB showed 3club.gif 3diamond.gif (a full house, Threes full of Kings) and WON $89.50 (+$43.50 NET)

Hero mucked Aspadenormal.gif Kheartnormal.gif and LOST (-$46 NET)

 

 

 

 

Phew då har jag gnällt av mig för den här gången:-D , nu lite lunch sen tillbaka till grinden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ouch!!

 

Kan du inte posta några fina vinster också??? Så att vi vet att du överlever det här!

 

GL and seeeee u at the tables :)

 

Fina vinster, hur menar du då, går det att vinna?????

 

Hahah nä men du har rätt, inga mer badbeat HHs för resten av den här veckan utan bara när jag klonkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, du har spelat mer än 100k händer på NL$50 och ligger minus. Visst man kan ha otur. Det är lätt att skylla allt på otur, men det är klart att du har stora läckor i ditt spel? Vem har inte det lixsom. Varför inte försöka fixa till dom istället för att nöta flera hundra tusen händer med en spelstil som verkligen inte är optimal. Du skrev något om att du känner det som du spelar med öppna kort. Men det gör du ju indirekt. Du spelar 12/9 tyckte jag läste i tråden. Självklart fattar folk när dom ser att du sitter på 24 stycken fullrings bord och försöker sälja nöterna. "Fiskarna" är inte dumma.

 

Du skriver också att du blir utdragen hela tiden. Drar du aldrig ut folk? Nej förmodligen inte, eftersom ditt mål verkar vara att ha bästa handen när pengarna går in. Jag vet hur du tänker, har själv tänkt så förut. Det funkade förut, man hade sina 2-3 PTBB + RB och Bonusar. Det blir helt ok med pengar. Men borden blir tuffare, folk blir smartare osv Det räcker inte längre att sälja nöterna. Och även om det gör det så varför inte försöka bli bättre på poker istället?

 

Första steget till det är kanske fokusera på några få bord. Börja bluffa. Börja värdebetta dina vekare händer mer. Börja spela spelarna mer. Börja semibluffa mer. Folda inte alla dina pocket par som missar. Börja plocka upp alla dom 2-5 BB potter som ingen är intresserad av. Börja sätt folk på händer och spela utifrån deras hand oavsett vad du har på handen. Börja 3 beta mer. Börja satsa mer i varje pot av dom händerna du har i dagboken satsar du konstant under pot. Börja satsa pot. Börja höj mer händer innan flop. Börja spela mer händer efter flop. Börja syna folk med dina vekare händer. Börja att inte folda så mycket. Osv osv osv.. Börja spela poker.

 

Tro mig. Det är värt det. Själv har man harvat runt flera år på att spela halvtaskig poker. Det är verkligen bortkastad tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, du har spelat mer än 100k händer på NL$50 och ligger minus. Visst man kan ha otur. Det är lätt att skylla allt på otur, men det är klart att du har stora läckor i ditt spel? Vem har inte det lixsom. Varför inte försöka fixa till dom istället för att nöta flera hundra tusen händer med en spelstil som verkligen inte är optimal. Du skrev något om att du känner det som du spelar med öppna kort. Men det gör du ju indirekt. Du spelar 12/9 tyckte jag läste i tråden. Självklart fattar folk när dom ser att du sitter på 24 stycken fullrings bord och försöker sälja nöterna. "Fiskarna" är inte dumma.

 

Du skriver också att du blir utdragen hela tiden. Drar du aldrig ut folk? Nej förmodligen inte, eftersom ditt mål verkar vara att ha bästa handen när pengarna går in. Jag vet hur du tänker, har själv tänkt så förut. Det funkade förut, man hade sina 2-3 PTBB + RB och Bonusar. Det blir helt ok med pengar. Men borden blir tuffare, folk blir smartare osv Det räcker inte längre att sälja nöterna. Och även om det gör det så varför inte försöka bli bättre på poker istället?

 

Första steget till det är kanske fokusera på några få bord. Börja bluffa. Börja värdebetta dina vekare händer mer. Börja spela spelarna mer. Börja semibluffa mer. Folda inte alla dina pocket par som missar. Börja plocka upp alla dom 2-5 BB potter som ingen är intresserad av. Börja sätt folk på händer och spela utifrån deras hand oavsett vad du har på handen. Börja 3 beta mer. Börja satsa mer i varje pot av dom händerna du har i dagboken satsar du konstant under pot. Börja satsa pot. Börja höj mer händer innan flop. Börja spela mer händer efter flop. Börja syna folk med dina vekare händer. Börja att inte folda så mycket. Osv osv osv.. Börja spela poker.

 

Tro mig. Det är värt det. Själv har man harvat runt flera år på att spela halvtaskig poker. Det är verkligen bortkastad tid.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tura in $100k på nl400 på en månad är rätt mycket respekt också.

 

 

någon som vet hur många händer challe50 fick in i februari 2007 eller när det nu var han grindade som hårdast? körde väl 10 primabord nonstop i en månad typ....

 

Saken med Challe är ju att han inte spelar själv på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, du har spelat mer än 100k händer på NL$50 och ligger minus. Visst man kan ha otur. Det är lätt att skylla allt på otur, men det är klart att du har stora läckor i ditt spel? Vem har inte det lixsom. Varför inte försöka fixa till dom istället för att nöta flera hundra tusen händer med en spelstil som verkligen inte är optimal. Du skrev något om att du känner det som du spelar med öppna kort. Men det gör du ju indirekt. Du spelar 12/9 tyckte jag läste i tråden. Självklart fattar folk när dom ser att du sitter på 24 stycken fullrings bord och försöker sälja nöterna. "Fiskarna" är inte dumma.

 

Du skriver också att du blir utdragen hela tiden. Drar du aldrig ut folk? Nej förmodligen inte, eftersom ditt mål verkar vara att ha bästa handen när pengarna går in. Jag vet hur du tänker, har själv tänkt så förut. Det funkade förut, man hade sina 2-3 PTBB + RB och Bonusar. Det blir helt ok med pengar. Men borden blir tuffare, folk blir smartare osv Det räcker inte längre att sälja nöterna. Och även om det gör det så varför inte försöka bli bättre på poker istället?

 

Första steget till det är kanske fokusera på några få bord. Börja bluffa. Börja värdebetta dina vekare händer mer. Börja spela spelarna mer. Börja semibluffa mer. Folda inte alla dina pocket par som missar. Börja plocka upp alla dom 2-5 BB potter som ingen är intresserad av. Börja sätt folk på händer och spela utifrån deras hand oavsett vad du har på handen. Börja 3 beta mer. Börja satsa mer i varje pot av dom händerna du har i dagboken satsar du konstant under pot. Börja satsa pot. Börja höj mer händer innan flop. Börja spela mer händer efter flop. Börja syna folk med dina vekare händer. Börja att inte folda så mycket. Osv osv osv.. Börja spela poker.

 

Tro mig. Det är värt det. Själv har man harvat runt flera år på att spela halvtaskig poker. Det är verkligen bortkastad tid.

 

 

Jag är tacksam för innlägget, du har många bra synpunkter och jag kan bara hålla med i det mesta. Jag vet hur jag framstår i den här dagboken, killen som kommer och säger han ska spela 450K händer sen bara förlorar och påstår att han har otur. Ser inte trovärdigt ut jag vet. Jag har inte dragit min poker historia men ska göra det någon gång när jag orkar skriva, men jag har varit med länge och spelat sjukt mycket men vet att det är svårt att utläsa av hur det gått sen jag började skriva dagboken.

 

Man kan lätt säga att den här utmaningen inte startat som jag hade tänkt mig. Men jag har inga tankar på att avbryta men ska sluta gnälla om Bad beats. Det kan verka märkligt men jag är fortfarande helt säker på att det bara är en helt sjuk period och att spelar man tillräckligt länge kommer man se och uppleva saker man inte trodde var möjliga. Men förväntar mig inte att någon ska tro mig utan nu är det upp till mig och "bevisa" det.

 

Men några saker du sa.

 

man hade sina 2-3 PTBB

 

Vet inte vad du menar men det är riktigt stabila fullring stats.

 

Drar du aldrig ut folk?

 

Joo, klart jag gör men är ju inte lika kul att posta dom när man sitter och tycker synd om sig själv.:-D

 

Börja plocka upp alla dom 2-5 BB potter som ingen är intresserad av.

 

Bra råd och det är just en grej som är lätt att missa när man spela många bord, men ska försöka bli bättre.

 

Du spelar 12/9

 

Låter kanske konstigt för alla som spelar SH men det är stabila fullring stats, men jag har sakta men säkert öpnat upp mig lite mer och spelar nu typ 13/10/4 me steal kring 40%

 

"Fiskarna" är inte dumma.

 

Håller inte me, fiskarna är fortfarande lika dumma men inte lika många och för att överleva måste man bli bättre på att straffa alla andra regulars.

 

Första steget till det är kanske fokusera på några få bord.

 

En bra poäng, från och med nu ska jag "bara" spela kring 18 bord till jag är pluss igen.

 

 

 

Men nu pratar vi om något annat. Jag åt kyckling till lunch och det har regnat i Umeå hela dagen ifall någon udrade. Aldrig fucka upp suger så hårt så det snart är ev minus att lysna på den pga tilt risk, men har bara typ 10% kvar.

 

hmm undra om jag ska äta middag nu eller spela ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha skrattade till lite det där med 18 bord. Du är en mycket sjuk kille. Fast du verkar mycket sympatisk så det är lungt. Lycka till! Jag hejar på dig! :D

 

Partyjack, alla pokerspelare är ju lite fiskiga. Du, jag, himmelsdyk, varenda person på detta forumet. Det finns ju alltid pokerspelare som är bättre än sig själv. Då blir man ju fisk i förhållande till den bättre spelaren. Blir man dum för det? Nja, vem vet. Kanske det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, föresten kan bara hålla med er om Aldrig fucka up. Fick se det i den här tråden att han Jens Lapidus eller vad han heter hade släppt sin andra bok och vart riktig glad för snabba cash var helt sjukt bra. Men jesus, Aldrig fucka up fy fan vad segt. Vilken skillnad på dom böckerna. Är inne på kapitel 5 men fan, det händer ju inget. Och inget bättre verkar det bli om man ska tro er. Fan. Får hoppas den där Jenna Jamesson boken är bättre som någon tipsade om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...