Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För er som inte vet så har vi nu släppt Beta 12 (som är en beta-release till nästa build). Den _bör_ fixa de flesta problemen som ni har haft.

 

Jag har alltid igång 6 st postgres.exe (även när pt är avstängt) om jag tittar på processer i aktivitetshanteraren sen jag installerade pt3. Vad beror detta på?
Det här är fullt normalt beteende för PostgreSQL. Är dock inte insatt i vad det "beror på".

 

Någon som har provat att köra Pokertracker 3 hos Unibet???? Funkar det???
Unibet stödjs inte av PokerTracker 3 ännu. Vi lägger till stöd för fler sidor efter denna lista.

 

Ja jag kör Vista.

 

Tips?

 

Det finns några kända problem med PostgreSQL 8.3 och Vista, se denna tråd för mer information om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det finns några kända problem med PostgreSQL 8.3 och Vista, se denna tråd för mer information om detta.

 

 

 

Fan suger balla på engelska så jag orkar helt seriöst inte läsa där.

Lär väl bli som vanligt att man köper ngt och inte andvänder det för man inte orkar hålla på o pilla, man vill ha det fungerande från start liksom. =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan suger balla på engelska så jag orkar helt seriöst inte läsa där.

Lär väl bli som vanligt att man köper ngt och inte andvänder det för man inte orkar hålla på o pilla, man vill ha det fungerande från start liksom. =(

Kortfattat, prova helt enkelt att installera PostgreSQL 8.2.7 istället (du kan välja att bara installera det på en annan port), och se om det funkar bättre. Kom ihåg att problemet ligger i PostgreSQL och inte i PT3, men nog ska det gå att få igång det för dig ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte HUDen att fungera. Statsen hinner komma upp på ett bord innan jag får det här felmeddelandet:

 

"An error occurred during the Hud

Exception: Access Violation

Please restart Pokertracker"

 

Vad beror detta på? Vad kan jag göra?

 

Har du lagt till en grupp för table averages men inte lagt till några stats till den gruppen? Prova att ladda ned Beta 12 istället om du inte redan kör den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lagt till en grupp för table averages men inte lagt till några stats till den gruppen? Prova att ladda ned Beta 12 istället om du inte redan kör den.

 

Beta 12 nedladdad. Jag har en grupp för table averages med vpip och pfr. Glömde skriva att de stats som kommer upp bara är en av fyra grupper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortfattat, prova helt enkelt att installera PostgreSQL 8.2.7 istället (du kan välja att bara installera det på en annan port), och se om det funkar bättre. Kom ihåg att problemet ligger i PostgreSQL och inte i PT3, men nog ska det gå att få igång det för dig ändå.

 

Jag instalerade den men funkade inte ändå, står samma sak fortfarande.

Jag tog Stoppa/starta databasen men inget hände, några tips? Msn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Skaffade nyligen PT och har tänkt att börja använda det till Svenska Spel men har ett par frågor:

1. Går det köra PT3 med HHC? Smärtfritt.

2. Bör jag använda PT2 och GT+ för att sedan konvertera access-databasen (som är ett måste till GT+!?) när PT3 har uppdaterats med Boss-stöd?

 

Tanken med HHC är väl att det kommer se ut ungefär som att jag spelar på Party Poker och kan inte det bli konstigt senare då Boss-stödet implementeras i PT3? Måste jag då importera alla ursprungliga SvS-händer och plocka bort HHC-händerna?

 

Vore tacksam för tips på vilken lösning som är att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM man har trialversionen, vad ska man göra för att få igång progget till en ipoker klient så den visar hud siffror?

 

Generellt är HUDen väldigt svajig, så om det inte funkar har det nog inte att göra med att du kör trialversionen. Jag tror restriktionerna på trialversionen ligger på annat (möjlighet att skapa flera databaser t.ex).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När pt3 imorterat ens HH hamnar dom ju i pt3 mappen. Men därifrån går det ej att importera till pt2. Hur löser jag detta?

 

Vill fortfarande kunna få in händerna efteråt i pt2 då jag vill använda EV+.

 

Men lägg HH-filerna på ett ställe där du säger åt PT2 att läsa dom. Säg t.ex åt PT3 att lägga bearbetade filer i en mapp om heter "bearbetat PT3" och sen gör du den till input-mapp för PT2:s import.

 

Eller missförstod jag din fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite osäker på vilken verision jag har, har väl haft PT3 i 1,5-2 veckor. Trodde det uppdaterades automatiskt, men finns det nya verisioner att ladda ner.

 

Verision 3.00 build 2 tror jag förresten att jag har , finns det ny verision ? vart laddar man ner isf :D eller hur uppdaterar man

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är Beta 13 ute för de som är intresserade. Bör fungera smidigare för de flesta som har haft HUD-problem hittils, även om det har kommit in några buggrapporter även om Beta 13.

 

Hej! Är det ngn som vet hur man importerar händer ifrån redbet(boss media) till Pokertracker version 3? Behöver man använda converter eller dylikt?
PT3 har ännu inte stöd för BOSS, vi lägger till stöd för siter enligt denna lista, så det bör inte ta allt för lång tid. För tillfället ligger dock främsta fokus på att få HUD:en stabilare, efter det kommer mer sitesupport och nya funktioner.

 

vad ska jag göra?

Antingen så kan du prova att skriva in "dbpass" som lösenord (det är default i PostgreSQL), annars kan du inaktivera lösenordet i PostgreSQL; guide finner du här.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...