Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

hander mig med, men jag upplever mestadels att det ar de egna statsen som kommer och gar, men aven motstandarnas... jag har raknat, och intervallen ar olika.

 

Det här är tydligen ett känt fel som kommer att åtgärdas i Build 3 (nästa vecka).

 

Dom måste ha byggt om HUDen från scratch, för en fungerande produkt kan knappast bli så här svajig av att integreras med en ny version av Poker tracker. Hos mig slutade popup-statsen att fungera helt för ett par dagar sen och jag lyckades inte få igång dom igen. Är det fler som har haft det problemet?

 

Jag spelar med PT2 och PAHUD tills vidare. PT3 kommer att bli grymt bra när den blir stabil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men när jag skulle försöka få in mina händer från betsson lyser det mest rött.

Får upp följande felmeddelande,

 

OnGame: Unable to import hand (#1,438,453,394). Reason: Unable to execute query: COPY holdem_hand_summary FROM STDIN;; Reason: Fatal Error (ERROR: invalid input syntax for integer: "1,438,453,394" CONTEXT: COPY holdem_hand_summary, line 1, column hand_no: "1,438,453,394" )

 

Var har jag gjort fel?

Du har förmodligen inte gjort något fel, utan det är något knas med importen för OnGame. Vi har fixat en del importproblem för OnGame till nästa release, så förhoppningsvis är det här problemet borta då.

 

Det här är tydligen ett känt fel som kommer att åtgärdas i Build 3 (nästa vecka).

 

Dom måste ha byggt om HUDen från scratch, för en fungerande produkt kan knappast bli så här svajig av att integreras med en ny version av Poker tracker. Hos mig slutade popup-statsen att fungera helt för ett par dagar sen och jag lyckades inte få igång dom igen. Är det fler som har haft det problemet?

 

Jag spelar med PT2 och PAHUD tills vidare. PT3 kommer att bli grymt bra när den blir stabil.

Det stämmer att HUD:en är utvecklad från scratch i PT3. Nästa version kommer, som du säger, att innehålla buggfixar men bör även medföra stora prestandaförbättringar och kommer förhoppningsvis att fixa de flesta problemen som upplevs med HUD:en.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med PostgreSQL, eller snarare så gillar jag inte så värst att applikationen på något sätt körs av sig själv oberoende av om jag ens startat PT3. Dessutom startas det upp till 6-7 st samtidigt, alltså 6-7 s. av "postgres.exe", alla med varierande minnesanvändning (enl. "Processer", aktivitetshanteraren).

 

Detta kanske inte är något problem men det irriterar, någon som kan skeda lite ljus över detta? :roll: Är rätt så novis på området om det nu inte är uppenbart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med PostgreSQL, eller snarare så gillar jag inte så värst att applikationen på något sätt körs av sig själv oberoende av om jag ens startat PT3. Dessutom startas det upp till 6-7 st samtidigt, alltså 6-7 s. av "postgres.exe", alla med varierande minnesanvändning (enl. "Processer", aktivitetshanteraren).

 

Detta kanske inte är något problem men det irriterar, någon som kan skeda lite ljus över detta? :roll: Är rätt så novis på området om det nu inte är uppenbart...

Så mycket ljus kan jag inte tillföra, men det är helt normalt för PostgreSQL.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag måste formatera min dator illa kvickt nu. hur gör jag för att spara min databas??? tacksam för snabba svar
Du kan exportera din databas från database management-skärmen, då kommer databasen exporteras till handhistoriksfiler som du sedan kan bränna ut eller liknande. Sedan kan du då manuellt importera dem till en ny databas.

 

Jag får inte igång hud:en till Everest? Är det någon dom vet hur man gör el vad problemet är?
Vi har vissa problem med HUD:en, bland annat att Everest inte fungerar för alla. Vi jobbar hårt på HUD-problemen och en ny version ska vara ute om några dagar, förhoppningsvis fixar den även Everest-problemen.

 

Nar jag tittar i task manager sa finns PT inte dar...

Säker på det? Har du kollat i system tray också? Den minimeras dit som default sedan build 2, går att ställa in under inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan exportera din databas från database management-skärmen, då kommer databasen exporteras till handhistoriksfiler som du sedan kan bränna ut eller liknande. Sedan kan du då manuellt importera dem till en ny databas.

 

 

Woot?

 

Nu har jag inte börjat använda postgres än men måste väl gå att spara databasen som den är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till, finns det nått smidigt sätt att exportera HH så jag kan stoppa in den i en HH-converter?
Inte ännu, men det kommer.

 

Woot?

 

Nu har jag inte börjat använda postgres än men måste väl gå att spara databasen som den är?

Det går att göra en backup på databasen om du går in i PgAdmin som följer med din PostgreSQL-installation.

 

Alla siffror jag väljer att använda i hud`en hamnar i en ruta man kan ändra färg på. Hur gör man(för jag antar att det går)för att ta bort rutan helt. Så att man enbart ser siffrorna, om ni förstår vad jag menar.... ;-)
Går inte ännu, men kommer att läggas till.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Peligroso.

Har en fråga till; går det att få fram "street action" på hud`en. Har nyligen gått från PO till PT så jag vet inte om den funktionen existerar på PT. Alltså att det kommer fram förkortningar på enskild spelares "moves" under en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Peligroso.

Har en fråga till; går det att få fram "street action" på hud`en. Har nyligen gått från PO till PT så jag vet inte om den funktionen existerar på PT. Alltså att det kommer fram förkortningar på enskild spelares "moves" under en hand.

Vet faktiskt inte riktigt vad du menar, har inte använt PO på flera år. Känns dock som att svaret är nej. PokerTracker har lite av en policy att inte visa någon information från den pågående handen och importerar även händerna först efter varje hand för att försvåra för add-ons som exempelvis räknar ut odds och liknande i realtid, detta då många sidor är emot detta. Något som däremot kommer att komma som jag gillar skarpt är positionsbaserade stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NÄr jag startar mitt PT3 nu så står det

 

Unable to login to database (PT3 DB). Reason: server closed the connection unexpectedly This probebly means the server terminated abnormally before or while processing the request.

 

 

 

 

Någon som vet vad som är felet och vad man ska göra åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NÄr jag startar mitt PT3 nu så står det

 

Unable to login to database (PT3 DB). Reason: server closed the connection unexpectedly This probebly means the server terminated abnormally before or while processing the request.

 

 

 

 

Någon som vet vad som är felet och vad man ska göra åt det?

Låter som att du har problem med din PostgreSQL, om du kollar aktivitetshanteraren (CTRL+ALT+DEL), har du några "postgres"-processer listade under "processer"? Om inte, prova att gå startmenyn -> program -> postgresql -> stop service följt av start service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att du har problem med din PostgreSQL, om du kollar aktivitetshanteraren (CTRL+ALT+DEL), har du några "postgres"-processer listade under "processer"? Om inte, prova att gå startmenyn -> program -> postgresql -> stop service följt av start service.

 

Den finns inte i Aktivitetshanteraren och när jag tar stop service och sen start servic händer inget alls, den kommer inte upp i aktivitetshanteraren heller. Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...