Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

Det fungerar inte..

 

Antar att supporten bara är på engelska?

Får försöka få hjälp av dem, är det snabba?

 

Tack för all hjälp!

Ingen orsak, synd att vi inte fick igång det bara. Supporten är på Engelska. Normalt sett är de snabba, men just nu vet jag att de har bisarrt mycket att göra och får hundratals supportärenden i timmen, så jag vet inte riktigt hur lång tid det kan ta. De brukar hur som helst kunna ordna det mesta :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen orsak, synd att vi inte fick igång det bara. Supporten är på Engelska. Normalt sett är de snabba, men just nu vet jag att de har bisarrt mycket att göra och får hundratals supportärenden i timmen, så jag vet inte riktigt hur lång tid det kan ta. De brukar hur som helst kunna ordna det mesta :)

 

Det kan inget att ha med att jag bara har trial mode just nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte det, det borde vara så, jäkligt irriterande att jag ej får igång det dock.

 

 

Kom ett step längre nu..

 

Får nu detta meddelandet!!

 

Nu kom jag vidare, men nu får jag detta felmeddelande..

 

 

 

Unable to create PostgreSQL database: PT3 DB

Reason: Unable to execute query: ALTER DATABASE "PT3 DB" OWNER TO Oskarsson;; Reason: Fatal Error (ERROR: role "oskarsson" does not exist )

 

någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ett step längre nu..

 

Får nu detta meddelandet!!

 

Nu kom jag vidare, men nu får jag detta felmeddelande..

 

 

 

Unable to create PostgreSQL database: PT3 DB

Reason: Unable to execute query: ALTER DATABASE "PT3 DB" OWNER TO Oskarsson;; Reason: Fatal Error (ERROR: role "oskarsson" does not exist )

 

någon som vet?

 

Vet inte specifikt, men föreslår att du startar om från början. Avinstallera postgresql och pokertracker 3, avlägsna alla spår (postgresql service t ex). Detta är i regel bästa metoden, om man har en installation som krånglar på ett sätt som andra inte råkar ut för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ett step längre nu..

 

Får nu detta meddelandet!!

 

Nu kom jag vidare, men nu får jag detta felmeddelande..

 

 

 

Unable to create PostgreSQL database: PT3 DB

Reason: Unable to execute query: ALTER DATABASE "PT3 DB" OWNER TO Oskarsson;; Reason: Fatal Error (ERROR: role "oskarsson" does not exist )

 

någon som vet?

Verkar vara nåt på tok med ditt username. Jag ser att den säger Oskarsson med stort O på ett ställe och oskarsson med litet o på ett annat. Prova att gå in på database -> database management och ändra ditt oskarsson till Oskarsson. Funkar inte detta bättre, prova att byta det till "postgres".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PAHUD, egna stats bara från nuvarande session. Hur fixar man det egentligen?

På filter hittar jag bara "from current cash limit only" och "retrive session stats for tool tips"(som jag inte ens fattar vad det betyder). Men som läget är alla mina händer medräknade på de stats som visas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PAHUD, egna stats bara från nuvarande session. Hur fixar man det egentligen?

På filter hittar jag bara "from current cash limit only" och "retrive session stats for tool tips"(som jag inte ens fattar vad det betyder). Men som läget är alla mina händer medräknade på de stats som visas.

Antar att du pratar om PT3-huden. Dina egna stats ska alltid bara visa den nuvarande sessionen och enbart statistik från det bordet som du spelar på. Så fungerar det för mig iaf., prova om det fungerar annorlunda om du skapar en ny group och väljer "show for hero only" och lägger in några stats i den gruppen. Sedan ändrar du standardgruppen till "show for everyone but hero". Retrieve session stats for tool tips betyder att du ser statsen för nuvarande sessionen om du för musen över statistiken.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick typ $40 i rabatt när jag registrarat mig på PT-forumet med samma mejladress som jag använt för att registrera PT2 och PAHUD. Kan vara ett tips om ni tidigare haft dessa program.

Beloppet som man får i rabatt beror på hur länge sedan man köpte PT2. Jag har haft min licens i mer än ett år och får då $11.

 

"PokerTracker Holdem v2: 1+ year -$11.00"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, lämna den rutan tom när du startar pt3. Om det ändå inte fungerar, prova med det gamla användarnamnet (Postgres) och utan lösenord. Fungerar inte det heller så vet jag faktiskt inte, och då är det nog bäst om du kontaktar deras support.

 

 

Nu verkar det som jag helt otroligt lyckades få igång det.

 

Nu är jag iaf inne i PT3.

Men hur börjar jag använda programmet, ni som vet?

 

Jag spelar just nu på Ongame, kan jag importera HH till PT, eller fungerar inte Ongame?

 

 

Sen hur är smidigast och säkrast att betala för PT3?

Ingår allt man behöver just nu?

 

tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar pokertracker med Boss ännu, någon som kör PT med Boss?

 

Eller är det kommande inom kort?

 

Fick ett svårtolkat svar från PT:s support, så varit schysst

med lite klar fakta om detta..

 

Tackar..

Nej, PT3 fungerar inte med Boss ännu, men det lär bli tillagt inom kort.

 

Vart kan man tanka postgreSQL? har varit inne på deras hemsida o tankat en zip map med massa filer i som jag inte vet vad jag ska göra med. Finns det inget enklare?
Gå in på PokerTracker.com och välj download. Där finns två versioner, en med PostgreSQL och en utan.

 

Någon som kan ge ett enkelt svar på mitt tidigare inlägg?
Det finns en quick-start på http://www.pokertracker.com/products/PT3/docs/?doc=quickguide, och jag vet att det är på gång specifika guider till de olika sidorna och till HUD:en. OnGame ska fungera, och så länge du har satt din OnGame-klient till att spara handhistoriken på hårddisken så ska det inte vara några problem att komma igång. PT3 ska känna av det automatiskt i sådana fall, annars kan du markera OnGame i listan och gå till inställningar och trycka auto detect. När det är gjort så är det bara att spela så kommer PT3 att importera händerna automatiskt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, PT3 fungerar inte med Boss ännu, men det lär bli tillagt inom kort.

 

Gå in på PokerTracker.com och välj download. Där finns två versioner, en med PostgreSQL och en utan.

 

Det finns en quick-start på http://www.pokertracker.com/products/PT3/docs/?doc=quickguide, och jag vet att det är på gång specifika guider till de olika sidorna och till HUD:en. OnGame ska fungera, och så länge du har satt din OnGame-klient till att spara handhistoriken på hårddisken så ska det inte vara några problem att komma igång. PT3 ska känna av det automatiskt i sådana fall, annars kan du markera OnGame i listan och gå till inställningar och trycka auto detect. När det är gjort så är det bara att spela så kommer PT3 att importera händerna automatiskt.

 

Fungerar detta även i Trial Mode?

Sen så undrar jag hur och vad som är smidigast att betala PT ?

 

Är det bara betala via deras hemsida, sen får du en registration key?

Säkert?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första intryck är att HUD:en känns väldigt svajig. Den visar händer som spelades långt tidigare och en del statistik (t.ex c-bet flop%) verkar inte hänga med ordentligt. Sen verkar det som att all statistik på en spelare hänger ihop i ett block, som man visserligen kan flytta enkelt, men flexibiliteten med den gamla layout-editorn är ju borta.

 

Är det nån som vet när auto-rate släpps? Jag kommer att köra vidare på tvåan till jag har auto-rate och en HUD som är stabil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första intryck är att HUD:en känns väldigt svajig. Den visar händer som spelades långt tidigare och en del statistik (t.ex c-bet flop%) verkar inte hänga med ordentligt. Sen verkar det som att all statistik på en spelare hänger ihop i ett block, som man visserligen kan flytta enkelt, men flexibiliteten med den gamla layout-editorn är ju borta.

 

Är det nån som vet när auto-rate släpps? Jag kommer att köra vidare på tvåan till jag har auto-rate och en HUD som är stabil.

När det gäller HUD:en kommer de lägga till cache så att den blir mycket snabbare under de kommande 1-2 veckorna. När det gäller "boxen" så kan du ju ändra det enkelt. Om du vill ha en box för varje stat så gör du helt enkelt en "group" för varje stat. Auto-rate bör väl komma någorlunda snart tycker jag, men har inte sett dem ange någon ETA.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...