Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

På något vis känns det skönt att flera än mig själv som känner på detta vis.

Så djävla jobbig känsla som inte går att förmedla till icke pokerspelande folk.

 

Jo man är som man är, man vill inte vara ensam i sitt lidande :D

 

för helvete metarn! kämpa!!! jag tror på dig!

 

Awwww ty Oche!!! :mrgreen:

 

+1

 

Kan någon mod banna stjärnfittan för upprepade nonsens-plusett????!

 

;)

 

 

 

Jag vet att folk kommer säga "ehhh va är du störd?" nu men fuck it. Jag kom nyss hem från gymmet 8-) Jag var sugen på utgång men folk var ovanligt sega och den enda som var sugen var redan på konsert. Jag hängde hemma hos mig med en polare som också har medlemsskap på 24/7 när jag vid halv elva-tiden slängde ur mig att jag faktiskt var riktigt träningssugen. Han är rätt slö så jag hade inte en tanke på att han skulle ta det på allvar när han plötsligt slängde ut sig ett "jag har inga kläder men annars bangar jag inte" :mrgreen: Sjukt! Vid 01-tiden klampade det in 5-6 fulla snubbar på typ 30+ och började spela macho vid bänkpressen. Snubben med medlemskortet kan nog räkna med en lång avstängning där...

 

United sucked beyond sucking men så är det ibland. Just nu mår jag faktiskt skitbra, ännu ett fantastiskt gympass. Så fort jag skrivit av mig och fått iväg ett sånt inlägg som inatt så känns det alltid bättre direkt. Jag har varit nära att lägga ner denna dagbok flera gånger men det är bara att inse att det inte hade varat länge innan jag hade startat ny då :D Whine är helt enkelt mitt sätt att få ut lite ångest. Tänkte göra ett nytt försök nu, det kan ju inte gå mycket sämre än det redan gjort :mrgreen: Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog igen en del på slutet och slutade "bara" knappt 1500 dollar back. Värdet inatt var dock det bästa på jag vet inte hur länge. Det var sånt värde att det knappt ska gå att backa ens. Dessutom spelade jag min bästa poker sen jag kom hem från Thailand. Av någon anledning hade jag känslorna under bättre kontroll än på evigheter också. Jag är fortfarande långt ifrån var jag vill vara men detta var ett oväntat steg i rätt riktning.

 

Hur jobbigt det än är med pokern just nu är blotta tanken av något skitjobb på 07-16 ännu smärtsammare...så jag får väl kämpa vidare. Det är min klart värsta downswing någonsin men även den måste väl vända. Handmässigt är det inte alls något märkvärdigt, det känns nog så mycket jobbigare bara pga att det är över så lång tid. Men där har jag ju bara mig själv att skylla. Nä fan, det här ska bara vända. Jag har ju Okocha bakom mig dessutom!

 

 

Imorrn ska jag med polaren hem till Malmö och kolla in hans lägenhet. Tydligen blir det pokerkväll. Cash game med blinds på mastiga 0.50/1 kronor. Kan säkert bli skoj :) Det ska ju dock till en sjusatans rush om jag ska kunna ta in hela min downswing...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns matcherna från Dream 11 uppe på en MMA tracker när dig.

Hansen - Aoki, featherweight GP, HULKOOO TOURNAMENTOOO osv

 

Hade jag koll på men sen glömde jag det ju igen, ty :)

 

Tankar om MMA i Japan vs USA? Jag var aldrig med under Pride men DREAM för mig ligger långt långt efter UFC, WEC och Strikeforce. Sengoku ska vi inte ens snacka om ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag koll på men sen glömde jag det ju igen, ty :)

 

Tankar om MMA i Japan vs USA? Jag var aldrig med under Pride men DREAM för mig ligger långt långt efter UFC, WEC och Strikeforce. Sengoku ska vi inte ens snacka om ;)

 

Föredrar sengoku framför dream.. för mkt pajasfighter i dream. Galan igår lyckades de med konststycket att fixa 4av9 helt onödiga fighter. Det hade väl ändå räckt med den totalt meningslösa superhulk-turneringen. Sengoku känns iaf lite seriösa. förutspår att dream går i graven innan 2010 är slut.

 

Vad gäller Japan kontra USA är jag helt på ditt spår. De amerikanska produktionerna känns proffsigare. Pride balanserade show och sport på ett bra sätt, dream är mest löjligt. Tror dock sengoku eller shooto kan bli ngt om de får in lite fler riktigt duktiga fighters..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag koll på men sen glömde jag det ju igen, ty :)

 

Tankar om MMA i Japan vs USA? Jag var aldrig med under Pride men DREAM för mig ligger långt långt efter UFC, WEC och Strikeforce. Sengoku ska vi inte ens snacka om ;)

 

Jag kom ju in i Pride innan jag såg UFC. Det finns en hel del guld där. Fedor gick 3!!! matcher mot Nogueira. Cro Cop var inte rädd för att slåss, Wanderlei var det material som mardrömmar görs av osv...

Jag antar att du sett Randleman - Fedor som kan vara den bästa matchen någonsin. Matcherna mellan Barnett - Noguira riktigt bra också. Tyvärr är det väl lite mycket freakshow ibland men det är värre nu ju... kolla in Minowa man - Hong Man Choi (87kg . 148) från senaste :) (GULD)

 

Nackdelen med Pride var väl att japanerna inte brydde sig/bryr så mycket om doping och att de som slåss får snacka med en egen läkare huruvida de är matchklara vilket innebär att det är större risk för permanenta skador. Vad som är riktigt bra är publiken dock. Man hör aldrig några burop när det grapplas eller är lite lugnare partier i fighterna.

 

Trist att pokern går segt. Du gör förmodligen rätt som går ner i nivå och spelar färre bord så får vi hoppas att det lossnar snart och att du kan spela med självförtroende vilket är nyckeln.

 

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, äntligen en bra pokerdag! Dagen i övrigt har varit superpissig men i nuläget var det klart viktigare med en bra pokerdag än en bra vanlig dag så det köper vi :D

 

Det började med två tvåoutare för stack och en KK mot AA mot en fisk (rätt brutalt när man floppar en kung, turnar kåken, och river kommer ett ess, speciellt när man redan sprungit skitdåligt) men som tur var fanns där några vinstpotter därimellan med så jag hann inte bli helt knäckt. Sen vann jag plötsligt en massa flips igen (std för mig när jag backat mkt på högre nivåer och går ner och kör NL400) och totalt 2.3k dollar är jag klart nöjd med, även om det också kunde blivit en riktigt riktigt grym dag. Jag bestämde mig också för att svälja stoltheten och fyllde på med NL200 istället för NL600 när det började bli dålig action på NL400 (euro).

 

Jag rycktes nog med litegrann när jag började spela högre och högre i Thailand senast. Det kändes enormt mycket bättre för psyket idag, framförallt mtp swingsen, men självklart lär man kunna få upp självförtroendet igen mot sämre regs. Jag kör nog såhär ett tag och försöker nöta tills jag kan hitta grindsuget igen. Rullemässigt hade jag kunnat prova ett tag till men jag börjar tyvärr bli IRL-gul så jag måste nog snart casha ut lite.

 

 

Men usch usch usch så tomt det känns, och framförallt kommer att kännas, med ett fotbolls-VM utan Sverige :cry: För det är ju inte direkt realistiskt att tro att Malta ska ta poäng borta mot Portugal...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kom hit nu meta! de saknas lite våldpepp nu bara. vi har hajsteks,gto,fisk,explodonks men ingen våldsam metaddict =(

 

Hehe, lite sent kanske ;) Men ta med ett gäng och kom till HBG nu på lördag den 17 och kolla på Thaiboxningsgala? :mrgreen:http://www.fightnight.se som sagt!

 

wat wat klart det kommer fortsätta!

 

Det önskar jag också av hela mitt hjärta men det känns ju tyvärr inte som det finns speciellt många vägar kvar att ta nu för serien. Jag tycker fortfarande det är minst lika bra iaf så för min del får de gärna hålla på länge till :)

 

+1

Kändes verkligen som sista avsnittet.

 

Snyft :cry:

 

Har hört att det ska börja spelas in ytterligare en säsong i vår, men att den förmodligen är den sista.

 

Det känns ju logiskt måste man säga. Men vi får väl se då. Den dag det slutar kommer jag bli ledsen på riktigt iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan inte spela annorlunda mot normal-aggro reg här va?

 

$2/$4 No Limit Holdem

7 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($199)

UTG+1 ($341.54)

Hero (MP) ($414)

CO ($957.60)

BTN ($149.56)

SB ($630.54)

BB ($94.05)

 

Pre-Flop: ($6, 7 players) Hero is MP A:heart: K:heart:

2 folds, Hero raises to $12, CO calls $12, BTN calls $12, 2 folds

 

Flop: 6:spade: 4:spade: K:diamond: ($42, 3 players)

Hero bets $31, CO calls $31, BTN folds

 

Turn: J:diamond: ($104, 2 players)

Hero bets $75, CO raises to $914.60, Hero calls $296

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen read på fi mer än hans ultranittiga stats.

 

$2/$4 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($866.60)

UTG+1 ($400)

Hero (CO) ($400)

BTN ($1,257.40)

SB ($453.29)

BB ($404)

 

Pre-Flop: ($6, 6 players) Hero is CO K:club: K:heart:

2 folds, Hero raises to $12, 2 folds, BB calls $8

 

Flop: 9:heart: 4:heart: 10:heart: ($26, 2 players)

BB checks, Hero bets $18, BB raises to $52, Hero calls $34

 

Turn: 4:diamond: ($130, 2 players)

BB bets $90, Hero calls $90

 

River: A:spade: ($310, 2 players)

BB bets $246, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...