Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Såja, gött mos!!! :mrgreen: Grävde igen 2k euro back till 1k upp och fick faktiskt in 2k händer. Var "tvungen" att åttaborda och hade tillochmed 9 bra bord uppe en gång så jag var tvungen att välja bort ett bord med position på maffiosa. 8 bord är absolut max jag klarar.

 

Många intressanta händer idag faktiskt men jag orkar fan inte lägga upp dem, är helt slut! Ska försöka komma ihåg det imorrn, hade varit fint med lite input just nu trots dagens vändning.

 

 

Försöker dra ner på MMA-snacket lite halvt men det är sjukt svårt just nu! Det är både Strikeforce Challengers och Sengoku inatt, och imorrn både Strikeforce (FEDOR vs Brett Rogers, superspännande!) och The Zone i Göteborg. Sjukt najs! Jag önskar också min vän, födelsedagsbarnet Kenan83 en trevlig afton på galan :mrgreen: Grattis mannen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar Hohojboy fortfarande kvar?

 

Han kanske har gulat ;) Tror jag såg honom senast för ca en månad sen men jag har också spelat extremt lite.

 

meta, vet du nåt bra sätt att streama? står att prelims börjar kl 6 central time, det e om 4 timmar!! måste vara redo!!!!!1

 

Om det inte går genom sopcast eller liknande så fanns det en sida där man kan se det live online för 6 dollar. Lagligt då obv, inte för att det är så viktigt. Har länken på min andra dator men den fanns någonstans på fighter mags hemsida tror jag.

 

Annars fanns det några tips här :mrgreen:

 

http://www.fightplay.tv/nyheter/mma/2009/11/07/strikeforce-fedor-vs-rogers-alternativ-for-att-se-galan-live/

 

Jag orkar inte kolla idag men det lär ju komma ut på vanliga stället imorrn. Så inga spoilers inatt om du kollar tack. Bra gala på förhand, ska bli skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har flugit charter, Austrian Air, och Thai Air till Thailand. Thai Air var helt överlägset för min del. Främst för att jag är 1.85 och behöver mycket plats för mina ben, det var tenorm skillnad mellan Austrian och Thai där.

 

Jag brukar boka genom STA Travel men det är bara att leta runt efter billigare pris. Men Thai Air skulle jag definitivt reka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har satt ett litet annorlunda träningsmål för året. Det kommer bli riktigt jävla svårt (jag har faktiskt inte alls en aning exakt hur svårt det kommer bli) och tyvärr agerar min rygg lite utav en brasklapp men jag ska göra ett försök :mrgreen: Alltså: Innan året är slut ska jag försöka utföra en...Dragonflag

 

Såhär ser den ut i helt perfekt form.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tyvärr aldrig träffat Travis men han ska vara en hyvens kille enligt uppgift. Han var extremt peppad på att få vara med i The Bereaved och de hade ju självklart svårt att säga nej till en sån snubbe även om han är bosatt i USA. Han var så peppad att planer fanns på att flytta till Sverige men tyvärr verkar det som att det inte blir någon mer skiva då det i princip bara är basisten som lägger ner jobb på bandet och de andra har flera andra projekt. Deras första skiva finns på spotify med en annan polare på sång. Inte snortight precis men en riktigt bra skiva imo iaf :)

 

Jag försöker också lyfta lite skrot men jag har märkt att träningen går åt helvete ungefär samtidigt som pokern gör det. När man sen har fått ordning på pokern igen är man ju så förslappad att man får börja om från början. Hur håller man rutiner när pokern går åt helvete?

 

Tråkigt men ok, de kan ju iaf alltid skryta med att de gjort en skiva med en sångare som sjunger med en som varit ledande i Fear Factory :mrgreen:

 

Det problemet har jag aldrig haft direkt. Är jag på gott humör vill jag gymma, är jag på dåligt humör vill jag gymma för att få utlopp för energin. Så jag är alltid gymsugen i princip :) Det finns tyvärr inga genvägar eller hemligheter. Antingen tycker man det är skitkul, och då är det inga problem. Eller så klarar man att tvinga iväg sig själv i vilket fall eftersom det är hälsosamt att träna.

 

Om inte annat kan man ju faktiskt alltid motivera sig med att en kropp i bra fysisk form faktiskt genererar i en bättre fungerande hjärna, vilket leder till bättre pokerspelande = mer pengar. Enkelt :mrgreen:

 

Angående rutiner överlag tycker jag det svåra absolut är att skapa dem. När det väl är gjort och man kommit in i dem brukar de vara mycket lättare att hålla än de var att starta från första början. Så att helt enkelt tvinga sig själv att börja försöka med någon slags rutin, hur tråkigt det än är i början, är nog det enda valet man har.

 

Tyvärr förefaller pokerspelande vara en väldigt destruktivt syssla överlag. Om man är förslappad och spelar mycket poker men vill komma igång med att träna kanske en lösning skulle kunna vara att ta en pokerpaus på 1-2 veckor, tvinga sig att skapa några slags nyttighetsrutiner, och när man väl sen börjar spela poker igen försöka passa in denna i det redan befintliga schemat. Detta är skitsvårt och jag är egentligen inte alls rätt person att prata om det eftersom jag nog blir ännu mer negativt påverkad av pokern än andra.

 

Att det funkar för mig är dels då att jag älskar att träna på gymet, och dels faktiskt att jag bytte till 24/7 och därmed kan träna dygnet runt, 7 dagar i vecka ;) Om min dygnsrytm blir alltför hemsk tränar jag till exempel istället något pass sent på kvällen. Eller så kanske jag bestämmer mig för att ta en vit helg och går och tränar en lördag kväll istället.

 

Gymma dagen efter fylla är väl ändå rätt meningslöst?

 

Varierar du reps och vikt under veckorna?

 

Läser gärna om träning :)

 

Jag kan bara erinra mig att jag tränat en enda gång efter en ordentlig fylla och det var verkligen ingen hit (därav enda gången jag provat). Var inte så jättebakis den gången sjukt nog men jag fick enorm huvudvärk ungefär 2 minuter in på träningspasset :mrgreen: Dock inte i nivå med min polare som drog till gymet på bakfyllan, körde två set bänkpress, gick och spydde, och sen satte sig på motionscykel istället en halvtimme.

 

Kvällen innan det passet jag skrev om hade inte varit sååå tung alls så jag trodde det skulle vara lugnt. Men det var fruktansvärt segt. Dels sover man sämre och dels blir vätskebalansen i kroppen jättedålig väldigt lätt. Så om än inte helt meningslöst i alla fall inte speciellt bra nä :)

 

 

Jag har gjort flera misstag under tidigare perioder när jag gymmat. Jag har kört på tok för få reps, utan att egentligen ha så bra koll på vad jag velat utföra, dålig kontakt osv. Sen har jag tränat på tok för enformigt.

 

Som grund kör jag det klassiska upplägget 9 reps, 3 set. Det är nog vad jag föredrar överlag. Vissa övningar och muskler går jag väldigt sällan över 9 reps, andra ligger jag hellre lite högre. Axlar och rygg t.ex. är jag hellre mycket mer försiktig med än bröst och biceps. Mage och vader ligger jag mycket högre i antal repetitioner med.

 

Men jag försöker variera lite smått och i vissa övningar köra 12 reps istället för 9 någon vecka. Vissa pass avslutar jag med att köra så tungt som möjligt och kör några set med 3-5 reps bara.

Sen har jag börjat skriva upp alla pass i efterhand och verkligen gå in för att öka i styrka varenda pass. Öka i vikt varje gång är väl i princip omöjligt efter ett tags träning men iaf öka någon eller några repetitioner ska gå. Jag har märkt att det är jävligt lätt att stagnera om man inte är helt medveten om vad man gör.

 

Övningar försöker jag också variera lite smått. Det finns såklart vissa grejer som är givna. Bröst utan pressar eller att träna mage utan crunches/situps är väl inget att rekommendera :)

Om vi tar bröst t.ex. börjar jag oftast med bänkpress följt av lutande hantelpress, men ibland byter jag och börjar med snedbänk och kör sen i maskin.

 

Jag försöker också byta ordning på vissa övningar mellan pass, bara så muskeln aldrig vet vad man kommer utsätta den för 8-)

 

Vill inte låta som tråkig människa men att träna vader på gymmet är ungefär de värsta jag vet =(

Slutade med det för 2 år sen när jag kom på att man tränar vaderna mer eller mindre hela tiden och vem vill egentligen ha stora vader liksom?!

 

För övrigt så gillas mycket träningssnack (jag och spädis har dragit igång rejält på senare dagar)

 

semiedit: tips på nötig semiisolerande övning för baksida axlar?

Känns som ryggpasset ger bra där man palla köra ryggövning igen vara för få med de i axelpasset =(

 

Vem sa att det var kul med vadträning? :D Det är inte direkt min favoritkroppsdel att köra men hela sommaren (och om man reser en massa till Thailand...) använder man i princip alltid shorts. Och nu när jag faktiskt kunnat träna så gott som obehindrat och börjat växa lite vill jag inte ha kvar mina gamla minivader. Pinsamt ju! :rolleyes: Sen har faktiskt min tjej varit på mig att jag måste träna benen med så jag inte får sån där ful kropp med stor överdel på två små kycklingben :lol:

 

För övrigt kan man faktiskt lasta på en jävla massa vikt när det gäller vadträning har jag märkt, så det är lite småkul på det viset.

 

Jag började nyligen köra min gamla favoritövning för baksida axlar igen. Hade väl glömt bort den. Man klarar tyvärr extremt lite vikt så man känner sig lite mesig när man kör den men jag tycker jag får väldigt bra kontakt. Tänk på att köra strikt och noggrant och var noga med att hålla vinkeln på kroppen. Reser man sig upp en liten bit tar "lateral deltoid" (mellandelen) över för mycket. När jag kör denna brukar jag försöka stanna till någon knapp sekund på toppen så jag verkligen bara kör med vikter jag har full kontroll över. Kombinera denna övning med stångrodd så kommer din övre ryggdel bli välutvecklad.

 

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBSeatedRearLateralRaise.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat den övningen, känns sjukt svår att få ihop bra. Är tyvärr sån att jag har problem med att köra med väldigt små vikter utan att tilta =(

 

Kanske räcker med att köra bra på rodden och ryggen. Känns som det bara är mittpartiet på axlarna som behöver "isoleringsträning" annars tar ju bröstpassen bra på framdelen och ryggpasset på bakre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat den övningen, känns sjukt svår att få ihop bra. Är tyvärr sån att jag har problem med att köra med väldigt små vikter utan att tilta =(

 

Kanske räcker med att köra bra på rodden och ryggen. Känns som det bara är mittpartiet på axlarna som behöver "isoleringsträning" annars tar ju bröstpassen bra på framdelen och ryggpasset på bakre.

 

Funkar bra för mig som sagt men alla är vi ju olika. Det är inget absolut MÅSTE att köra någon isoleringsövning för deltoid posterior om man inte tänkt tävla i BB ;) Om du menar stångrodd så är ju bakaxeln klart involverad där med ja. Men det krävs nog någon "hög" rodd för att vara......balanserad 8-)

 

GÖR DET!

 

Kommer du ner till Skåne och slåss med mig om jag gör det? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sjuuuukt störig grej som hänt med Ladsklienten är att skiten hänger sig ibland när jag klickar på "wait for table" eller vad det heter. Måste starta om hela skiten. Nu flyger ju alla bord man satt på upp igen när man startar om så ofta hinner jag slippa bli sitting out. Men alla bord man minea är borta och man försvinner från kölistorna.

 

Tänkte spela lite lugnt nu bara någon timme och hade väntat ett tag på 2-3 bra bord men nu hängde sig skiten igen. Hade bara 2 bord igång och båda fiskarna där drog så jag pallar inte leta bord och köa nu igen.

 

Hann spela 60 händer och plussade hela 25 euro så helt ok winrate iaf ;) Igår blev det sjuka 266 händer och 60 euro så jag lastar plus på plus nu...

 

Låter meningslöst kanske men det är faktiskt rätt bra! Försöker bygga upp vanan att bara starta klienten och dra igång HM varje dag man är hemma iaf. Är det bra värde kan det räcka med att jag bara sätter mig någon timme på några bord, behöver inte vara några 3-4-timmarssesioner med 8 bord. Måste bara hitta suget helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann med ett riktigt bra gympass idag och har även ätit mycket bra så jag har en skön känsla i kroppen nu. Det är lite kul att jag kan pallra mig ner till gymet trött som en gnu efter sömnproblem, gå runt som en zombie och ta absurt lång tid på mig mellan set, men ändå lyckas pressa på för allt jag har och få till bra pass rent viktmässigt.

 

Dagens pass:

 

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/LVChestPress.html

Liknande maskin, inte samma. Tre set uppvärmning plus tre "workset".

 

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralClavicular/DBInclineBenchPress.html

Fyra set, det första relativt lätt som semiuppvärmning.

 

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/LVPecDeckFly.html

Två uppvärmningsset och tre workset.

 

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/CBStandingFly.html

Tre set men inte riktigt samma utförande som på bilden.

 

Avslutade med tre superset bestående av http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLateralRaise.html (satt ner på det första) över till http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/DBShoulderPress.html (satt ner två av seten och stod det tredje).

 

Imorgon blir det troligen rygg och baksida axlar plus min favoritövning shrugs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...