Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Kan ju passa på att göra lite reklam för polarens band från byn jag bor i eftersom det är så ovanligt med pokerlirare med bra musiksmak :)

 

 

När du skrev som du gjorde lät det som nåt nåt halvtaskigt demoband, fattade inte att de var signade :mrgreen: Förstår att du hade koll på Scar Symmetry iaf, det är ju verkligen samma genre. Tyckte de var rätt bra på det dem gjorde.

 

Du kunde ju nämnt att deras sångare är med i Divine Heresy 8-) Rätt coolt ändå! Inte för att jag lyssnar på dem men det är ändå en snubbe från Fear Factory liksom :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju upprätthålla min image med var det nu var nån sa...metal och MMA. Ska bara komma på nåt kvinnoförnedrande att säga med ;)

 

 

Håller sakta men säkert på att bygga upp ett grindsug igen så jag tror det blir mer poker här snart igen. Slutade ju som sagt inte ens back för oktober så nu borde man ju vara supermotiverad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deva ju rätt bra!

 

Detta e dock nötspelning!

 

 

Lite för mycket hardcore för mig tyvärr :)

 

Hade jag suttit på min andra dator hade jag lagt in min minimala spotify-lista nu. Får bli en annan gång ;)

 

 

 

Snart dags att heja fram United till en helt klar slutspelsplats. Tänkte försöka se eftersändningen av Real mot Milan så man får väl gå från TVn i halvlek. De snackar så jääääävla mycket skit på Viasat ändå :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok pokersnack nu då!

 

Poker After Dark på fyran igår...

 

3-handat. Blinds 400/800. Matusow (täcker BB) säger ca 2k (jag missade exakt men mellan 2 och 2.5). Andy Black viker SB. Lee Watkinson, ca 22-23k i marker att börja handen med, säger 11k totalt med 88. Matusow pushar. Watkinson steker och viker...

 

WP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde jag gått och blivit sjuk men nu tror jag faktiskt att jag "bara" pressat min kropp för hårt med en hel del gymträning kombinerat med tre raka utehelger.

 

Förra veckan var jag ute på fredagen, även om den kvällen var relativt lugn. Sen var jag på gymet lördag, söndag, tisdag, onsdag och fredag för att sen gå ut igen nu i lördags. De första tre ölen var riktigt jobbiga och var halvt på väg upp innan det blev lite lättare. I söndags mådde jag sämre och sämre och var helt förstörd framåt natten, sen sov jag typ 13 timmar till måndagen och var ändå helt slut. Tisdag likadant men plötsligt blev det bättre redan på kvällen och idag mådde jag mycket bättre, om än lite illamående. Jag har haft sån sjuk träningsabstinens så jag tvingade iväg mig själv till gymet igen idag redan. Rent styrkemässigt gick det bra men jag fick hålla i något eller sitta ner efter i princip varje set eftersom jag blev sjukt yr. En gainer och två måltider senare mår jag nu bättre igen men känner mig ordentligt sliten.

 

Det har iaf varit en tankeställare och jag får nog helt enkelt börja prioritera nu. Satsar på en riktig grindhelg. Jag tror det är det som behövs för att jag ska komma igång på riktigt med grinden igen i vilket fall. Idag har jag faktiskt minat en hel del och tillochmed känt mig sugen på att dra igång :mrgreen: Har dock varit lite för trött, kändes inte som en bra idé att spela dåligt och fastna hela natten just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wat, mer träningssnack? Nu måste jag läsa fel :mrgreen: Hade gärna skrivit om träning varje dag men det verkar inte som det intresserat så jag har hållt inne det.

 

Har iaf även inhandlat en träningscykel :mrgreen:

Jag själv vet med mig att jag var ointresserad av att läsa om träning tidigare eftersom jag omedvetet hade dåligt samvete över att jag själv låtit kroppen förfalla (vilket man inte alltid inser, min väckarklocka var mest pinsam och skäms över att jag lät det gå så långt).

 

Vad är det för träningscykel? Kommer inte gilla mina långpromenader lika mycket när jag flyttar in till någon stad så träningscykel skulle kunna bli ett alternativ, även om jag föredrar både löpning, promenader och simning. =)

 

 

Kanske blir för jobbigt men lägg gärna upp ditt standardschema på gymmet för en vecka (eller hur du har delat upp träningen, antar att de flesta kör veckoscheman men kanske finns de som kör 10-dagars eller något). Just nu ligger inte mitt fokus där men tror jag ska satsa lite mer på fysen framåt januari/februari så lika bra att börja läsa på lite mer redan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv vet med mig att jag var ointresserad av att läsa om träning tidigare eftersom jag omedvetet hade dåligt samvete över att jag själv låtit kroppen förfalla (vilket man inte alltid inser, min väckarklocka var mest pinsam och skäms över att jag lät det gå så långt).

 

Vad är det för träningscykel? Kommer inte gilla mina långpromenader lika mycket när jag flyttar in till någon stad så träningscykel skulle kunna bli ett alternativ, även om jag föredrar både löpning, promenader och simning. =)

 

 

Kanske blir för jobbigt men lägg gärna upp ditt standardschema på gymmet för en vecka (eller hur du har delat upp träningen, antar att de flesta kör veckoscheman men kanske finns de som kör 10-dagars eller något). Just nu ligger inte mitt fokus där men tror jag ska satsa lite mer på fysen framåt januari/februari så lika bra att börja läsa på lite mer redan nu.

 

Jepp men nu hade du tydligen gått ner en jävla massa i vikt :D

 

Kommer inte ihåg modellen men märket var Energetics. Den verkar stabil. Bara testat den i runt tio minuter än så länge. Intersport hade den för 1995 men i vanliga fall kostade den 3495 eller nåt sånt så det kan ha varit utgående modell.

 

Jag ändrade om min rutin ordentligt för ca 2 månader sen och modifierade den litegrann för runt 2 veckor sen. Just nu kör jag inte lår alls och inte sååå jättemycket vader pga knäproblem. Funderar på att göra ett sista försök med benträningen ändå och gå och kolla upp det om det inte blir bättre.

 

Dag 1: Bröst, axlar mellan (isolerar inte främre axlar just nu pga att jag inte anser att jag behöver det, axeldelen hjälper till rätt mycket vid plana och framförallt lutande pressar)

Dag 2: Rygg, axlar bak och traps

Dag 3: Triceps och vader

Dag 4: Biceps och mage

 

Jag har inget bestämt antal vilodagar eller så, finns ingen mening. Jag försöker köra pass1+pass2, vilodag, pass3+pass4, vilodag, repeat. Det beror mest på helgen, blir det ingen utgång tränar jag mer än gärna på helgdagar.

 

Målet är 3 pass på cykeln i veckan. Blir nog en halvtimme semilugnt i början och sen eventuell upptrappning. Jag bryr mig inte så mycket om att vara deffad just nu men min kondition måste bli mindre pinsam. Försöker motivera mig med att det kan hjälpa mig i viktlyftandet :D Alltid hatat konditionsträning, tror det var till stor stor del pga det jag lade av med fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du skrev som du gjorde lät det som nåt nåt halvtaskigt demoband, fattade inte att de var signade :mrgreen: Förstår att du hade koll på Scar Symmetry iaf, det är ju verkligen samma genre. Tyckte de var rätt bra på det dem gjorde.

 

Du kunde ju nämnt att deras sångare är med i Divine Heresy 8-) Rätt coolt ändå! Inte för att jag lyssnar på dem men det är ändå en snubbe från Fear Factory liksom :mrgreen:

 

Jag har tyvärr aldrig träffat Travis men han ska vara en hyvens kille enligt uppgift. Han var extremt peppad på att få vara med i The Bereaved och de hade ju självklart svårt att säga nej till en sån snubbe även om han är bosatt i USA. Han var så peppad att planer fanns på att flytta till Sverige men tyvärr verkar det som att det inte blir någon mer skiva då det i princip bara är basisten som lägger ner jobb på bandet och de andra har flera andra projekt. Deras första skiva finns på spotify med en annan polare på sång. Inte snortight precis men en riktigt bra skiva imo iaf :)

 

Jag försöker också lyfta lite skrot men jag har märkt att träningen går åt helvete ungefär samtidigt som pokern gör det. När man sen har fått ordning på pokern igen är man ju så förslappad att man får börja om från början. Hur håller man rutiner när pokern går åt helvete?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte låta som tråkig människa men att träna vader på gymmet är ungefär de värsta jag vet =(

Slutade med det för 2 år sen när jag kom på att man tränar vaderna mer eller mindre hela tiden och vem vill egentligen ha stora vader liksom?!

 

För övrigt så gillas mycket träningssnack (jag och spädis har dragit igång rejält på senare dagar)

 

semiedit: tips på nötig semiisolerande övning för baksida axlar?

Känns som ryggpasset ger bra där man palla köra ryggövning igen vara för få med de i axelpasset =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min blonda kusin på 23 år är med två andra tjejer i USA och pluggar. Eller ja, det verkar mest som de festar och lever lyxliv. Deras bilder på facebook är helt jävla sjuka, jag fattar inte hur man lyckas komma in på så maffiga fester som det verkar vara och skaffa en massa överrika bekanta på så kort tid där borta. Eller jo jag fattar, dem ser bra ut (obv inte min kusin då, hade varit äckligt att säga så).

Vågar inte ens tänka på hur fan de lyckades komma in på nån fest P Diddy hade på någon klubb :shock:

 

Jag chattade med min kusin igår och sa "ni har säkert inte behövt betala för en enda drink sen ni kom dit". Hon svarade att de självklart inte hade det, de gick ju alltid in på ställena med någon som hade bord...

 

Slutsats: Livet verkar mycket lättare som tjej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...