Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

UFC on fox 2!

 

Rashad Evans - Phil Davis 1,58

Chael Sonnen - Fjant Bisping 1,22

Chris Weidman - Demian Maia 1,71

Jon Olav Einemo - Mike Russow 2,5

 

Rashad vinner lätt. Likvärdig brottning men mycket bättre striking.

 

Chael Sonnen vinner enklare. Bisping är sjukt överskattad.

 

Weidman mot Maia kan bli tight. Såg lite ADCC med Weidman där han lyckades riktigt bra. Tror han kan brotta ner Maia och sedan undvika att bli subbad.

 

Einemo, fint odds endast för att Russow är kass. Det är iofs einemo också.

 

Ostburgare på Einemo. Utekväll på Rashad. Livet på Sonnen. 4 kg kyckling på Weidman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UFC on fox 2!

 

Rashad Evans - Phil Davis 1,58

Chael Sonnen - Fjant Bisping 1,22

Chris Weidman - Demian Maia 1,71

Jon Olav Einemo - Mike Russow 2,5

 

Rashad vinner lätt. Likvärdig brottning men mycket bättre striking.

 

Chael Sonnen vinner enklare. Bisping är sjukt överskattad.

 

Weidman mot Maia kan bli tight. Såg lite ADCC med Weidman där han lyckades riktigt bra. Tror han kan brotta ner Maia och sedan undvika att bli subbad.

 

Einemo, fint odds endast för att Russow är kass. Det är iofs einemo också.

 

Ostburgare på Einemo. Utekväll på Rashad. Livet på Sonnen. 4 kg kyckling på Weidman.

 

Tack så mycket, känns skönt att veta att jag kommer ha minst två rätt :mrgreen:

 

Einemo kommer jag också spela till det priset när expekt eller nordicbet får in den.

 

Ett av mina favoritbets alla tider var när jag hade Russow mot Duffee :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Vilken SJUUUUUUUUUK match det var :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lång fotbollstext

 

Å, United. Love it.

 

 

Cleverley - Var otroligt imponerad av hans insatser tidigt, precis som affe säger blir man säkerligen lite förblindad av lagets insatser vid det tillfället men som jag kände det så var Cleverley (och Anderson i viss mån faktiskt) en viktig kugge i det för Uniteds del lite nya spelet man inledde säsongen med. Snabbt, rakt one-touch som luckrade upp försvar på sätt som man aldrig sett United göra tidigare. Nu har han varit borta i evigheter och jag tror inte man ska ha för höga förväntningar. Han ligger efter helt enkelt, men till kommande säsonger och kanske till och med slutet av denna, räknar jag med att han kommer bli en av de viktigaste spelarna i truppen.

 

Welbeck - Jätteimponerad av honom också. Helt klart lite oslipad i vissa lägen, men som fotbollsspelare tycker jag han känns mycket mer komplett än Chicharito i flera bemärkelser. Dels kan han göra mål på fler sätt, och framför allt kan han bidra i spelet på ett bättre sätt. Mycket säkrare, snabbare passningsspelare. Lite mindre målfarlig, men för mig en startspelare, medans Chicha gör sig bättre som super-sub som kommer in i snubblar in en boll när det behövs.

 

Nani - Så bra när han är som bäst, men för tillfället är han kall. Visst finns intentionerna där men han verkar helt utan självförtroende när han kommer in i straffområdet. Tar fel beslut hela tiden, tvekar och när han väl gör något så blir det halvdant. Finns ju inga bra ersättare för tillfället, men lite vila och en liten knäpp på näsan kanske vore på sin plats, för när han är som bäst är han ju magisk.

 

Phil Jones - Har gjort en toppensäsong, även om jag tycker att även han har tappat formen lite emot slutet. Ger ett ostabilt intryck när han spelar mittback, gillar honom mer på mittfältet eller på högerbacken. Sättet han släpper förbi Yakubu hemma vs Blackburn är magsårsframkallande. Kanske växer han in i mittbacksrollen mer om han får mer speltid där och mognar lite i spelet, men för tillfället tycker jag att såväl Smalling som Evans och givetvis Rio(som dock var horribel i säsongsinledningen)/Vidic är bättre alternativ i mittlåset.

 

 

Det var väl det. Glory glory osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket, känns skönt att veta att jag kommer ha minst två rätt :mrgreen:

 

Einemo kommer jag också spela till det priset när expekt eller nordicbet får in den.

 

Ett av mina favoritbets alla tider var när jag hade Russow mot Duffee :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Vilken SJUUUUUUUUUK match det var :mrgreen:

vilka har du spelat då? snälla säg inte att du spelat bisping. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, ser det nu när jag går tillbaka 500 sidor. ;-)

 

Bisping är kallaste spelet sedan Gonzaga, som du dock turade in.

 

Du får ju följa dagboken bättre då helt enkelt.

 

Bisping kan mycket väl vara ett kallt bet, men oavsett ser jag inte värde i odds ner mot 1.20 på Sonnen.

 

Att Gonzaga var ett bra bet kan bara en okunnig åsna förneka. No offence ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najnaj, de är (döds)fiskstället obv.

 

Vi talar om culturebox.

Tror de va första stället vi drog till som va stängt men bjöd på en uppäten chokladkalender. Ska enligt Orre vara bästa utestället i skandinavien om man gillar att ha roligt och dansa till gryningen.

 

stämmer. att noma rekommenderar culture box är helt fantastiskt med tanke på hur dekadent det stället verkar. tror ingen klubb i sverige kan konkurrera med deras bokningar om man är inne på minimal techno och house. 25:e spelar sascha funke vilket lär bli awesome. kan tänka mig att du (kenny) skulle vilja ha mer ös, men underskatta inte känslan att sittdansa med en flaska i var hand medan e:ade tjejer dansar som om det inte fanns nån morgondag framför dig. sen när alkoholen börjar slå ger du dig ut på dansgolvet och visar upp den senaste versionen av kenny-dansen och du kommer älska allt och alla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en kille med "five fingers" på gymet idag btw.

 

Själv körde jag ett jävligt köttigt benpass. Kommer bli ett helvete att överhuvudtaget kunna gå imorrn. Värmde upp med tre set för insida lår i någon maskin jag inte kan namnet på (inte standard adductor). jag har börjat få problem med mina ljumskar så jag kör den innan varje benpass nuförtiden. Strechar även insidorna och ljumskarna ordentligt.

 

Sen körde jag rätt starting strength-liknande start faktiskt. Kollade även lite på videon innan så min tidigare usla knäböjteknik kan förbättras. Funkar hyfsat men det är bara till att krympa vikterna rätt ordentligt eftersom jag dessutom brutalbulkade senast jag körde böj regelbundet. Tre uppvärmningsset följt av tre set med 5-6 reps. Det skönaste med att köra färre reps är att jag inte håller på att dö av syrebrist efter :mrgreen:

 

Sen körde jag direkt tre set frontböj och fick helt sjukt bra kontakt i mina quadzillaz. Står lite bredare nu efter SS-videorna och det funkar uppenbarligen bra. Vetifan hur jag ska köra framöver, min rygg mår nog bättre av frontböjen så jag kanske ska testa att börja med dem istället och sen köra lättare knäböj.

 

Normalt sett kör jag inte mer för framsidor (eventuellt några set benspark) om jag redan kört både vanliga böj och frontböj men nu körde jag 3 set benpress i högt tempo efter det. Räckte med 100 kilo på maskinen vid det laget för att 15+13+12 reps skulle framkalla suddig syn osv, tur man satt ner :oops:

 

Avslutade med 3 set liggande leg curls och tre set ryggresningar som jag kör en modifierad version av som tar jävligt bra på mina gluteus maximums. Gissar att inte en jävel bryr sig om varken mitt benpass eller hur jag kör den sistnämnda övningen men om ni orkat läsa såhär långt och undrar så får ni fråga så förklarar jag :) Men då måste ni veeerkligen vara seriösa i er quest för buns of steel, annars vill jag inte kasta bort min tid.

 

Åt typ 200g ris och 300g tunna fläskkotletter (ja, obv utan fettet) efter det, blev inte ens minsta lilla mätt. Måste vara så det känns att being stjärnfittan :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 2 timmars vila och en stor måltid hade jag lyckats samla precis så mycket kraft att jag orkade göra en spellista i winamp på 1½ och tänkte spela några händer poker. Då funkade inte HM. Räckte för att jag skulle ge upp planen :lol: Jag borde skippat några set på benpasset.

 

Imorrn ska jag förresten på köttbuffé på färjorna (jaaaaaaaaaaaaaaaa, det är bara 2-3 kilometer till Danmark). Där är en kock som står och skär upp oxfilé och massa annat kött tydligen. Jag kan absolut inte se hur detta inte ska bli en helt magisk afton :mrgreen: Eller jo, om det av någon sjuk anledning inte skulle finnas bearnaisesås i mängder så kanske jag hoppar ner i Öresund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sååå efter besök på std-mottagning och rekommendation från sjuksyster att "börja använda kondom", så tog jag hem 5x3 st i jackfickan.

 

för att vänja mig vad tanken att knulla med den här ballongen på dallas så tänkte jag prova mig ett lyxrunk i sängen.

pga omständigheter som förhindrat min normala dygnsrytm så vaknade jag 1h senare med en använd kondom fortfarande påsatt och laptopen fortfarande i knät med vad jag nu använt för inspiration när jag med gott resultat besudlat mig själv en timme tidigare.

 

kan inte riktigt beskriva den känslan. nånstans mellan lol? och om någon gick in i mitt rum medan jag sov.... :shock:

 

being ViktorH osv, på något plan händer det alltid nåt på Harmyntan/Microvåg.

 

 

edit: bowlade med Poddna idag. Vann inte alltför övertygande de flesta seten. Vristen är fuckad nu så inga fler såna här historier på ett tag :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 2 timmars vila och en stor måltid hade jag lyckats samla precis så mycket kraft att jag orkade göra en spellista i winamp på 1½ och tänkte spela några händer poker. Då funkade inte HM. Räckte för att jag skulle ge upp planen :lol: Jag borde skippat några set på benpasset.

 

Imorrn ska jag förresten på köttbuffé på färjorna (jaaaaaaaaaaaaaaaa, det är bara 2-3 kilometer till Danmark). Där är en kock som står och skär upp oxfilé och massa annat kött tydligen. Jag kan absolut inte se hur detta inte ska bli en helt magisk afton :mrgreen: Eller jo, om det av någon sjuk anledning inte skulle finnas bearnaisesås i mängder så kanske jag hoppar ner i Öresund.

 

Köttbuffé e nöt. Själv blir det Rådhuskällarens dito i Malmö imorron, och sen Cirque du Soleil på Arenan...

 

Skeppa winamplistan, får väl ladda hem skiten, det var år sen jag använde den, men version 2.6 var fin vill jag minnas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köttbuffé e nöt. Själv blir det Rådhuskällarens dito i Malmö imorron, och sen Cirque du Soleil på Arenan...

 

Skeppa winamplistan, får väl ladda hem skiten, det var år sen jag använde den, men version 2.6 var fin vill jag minnas...

 

Källaren har ojämn köttkvalitet imo. Varit där några ggr senaste månaderna och varje gång har det varit nån köttsort som inte varit helt tillfredsställande. Men mtp pris är det helt ok ofc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en polare köra något som heter crosstraning grace som va postat på fb.

Man kör 30 reps frivändning från marken och sen stöt (ryck?) på 60 kg på så kort tid som möjligt. Under 7 min tror jag är att man har klarat det.

 

Undrar hur jobbigt det är, funderar på prova...

Är nog mitt grepp och kondition som hindrar mest.

 

Min vän klarade det på 6 min.

 

Mvh

Hon är en tjej på 50 kg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...