Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Är det möjligtvis ett ställe där man kan spy mitt inne på stället efter nomafrukost?

 

Najnaj, de är (döds)fiskstället obv.

 

Vi talar om culturebox.

Tror de va första stället vi drog till som va stängt men bjöd på en uppäten chokladkalender. Ska enligt Orre vara bästa utestället i skandinavien om man gillar att ha roligt och dansa till gryningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis lyssnat klart på första delen av Wheel of Time, var nog 10 år sen jag läste den så man minns ju inte alla detaljer.

 

Finns verkligen ingen annan bok som gett mig samma njutning. Får rysningar emellanåt hur bra jag tycker det är. Det ska i sammanhanget även nämnas att jag nu har lyssnat den på ljudbok, att läsa den vore antaligen ännu bättre om än mer tidsödande.

 

Får väl bekänna mig som ärkenörd ala heltok men jag rekommenderar den för precis alla som letar efter en stygg volym litteratur att nöta igenom. Första delen (av 14(?) utgivna) är 43*40 min lång.....

 

Så nu ska jag läsa ikapp 500 sidor juridik som jag vaskat i förmån för ljudboken/poker/gf/träning, inte lika kul kanske.

 

Mvh

Ljudboksdeff-promenader2lax12

 

Kör också ljudboksdeff-promenader, det är nöten! Blir å testa Wheel of Time om den är så bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör också ljudboksdeff-promenader, det är nöten! Blir å testa Wheel of Time om den är så bra!

 

Den förutsätter man är lite åt nördhållet ska kanske tillägas men värt prova.

Mkt bättre än SoR imo och även bättre än Eddings serier och serien som "the seeker" är baserad på.

 

Är väl typ de serier jag läst så kan inte jämnföra med mkt mer..

 

 

På träningstopic: Fläskytterfilè, rätt fina stats och hittade för 50kr/kg på lidl. Jättegott med lite svamp, lök och CF. Bunkra upp eller är det kallt på deff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns sådär halvstabilt för United va?

 

Visst vinner vi matcherna men igår missade welbeck två-tre lägen där han ska döda matchen, samtidigt som vi hade flyt att RvP missade ett läge han sätter 95 % av gångerna samtidigt som Arsenals avlut ofta hamnade på en täckande back. Visst är det skönt att vi har marginalerna med oss i backlinjen men jag hade väldigt gärna sett att vi kan stänga matcherna tidigare, så vi slipper förlita oss på att motståndarna gör lika många avslutsmisstag som vi.

 

I övrigt, vetifan om jag någonsin sett Carrick så bra som senaste månaderna. Han dominerar defensivt och har börjat slå underbara djupledspassningar och cross-bollar, framförallt till Nani igår.

 

Sen börjar alla skador bli löjliga. 11 skadade nu enligt physioroom och nu ska vi möta Stoke (h), Chelsea (b), Liverpool (h), Norwich (b) och Tottenham (b) i ligan på typ en månad samt trycka in en bortamatch mot Liverpool i FA-cupen och ett dubbelmöte mot Ajax i EL under samma period. Vi får nog inte tappa mer än 3 poäng i lgan under den perioden om vi ska ha en chans mot City och mtp skadeläget ser det ju inte jätteljust ut. Ungdomarna i EL kanske? Har svårt att se att Ferguson inte ställer upp ett bra lag i en bortamatch mot Liverpool i FA-cupen. Det är för mycket prestige i det mötet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den förutsätter man är lite åt nördhållet ska kanske tillägas men värt prova.

Mkt bättre än SoR imo och även bättre än Eddings serier och serien som "the seeker" är baserad på.

 

Är väl typ de serier jag läst så kan inte jämnföra med mkt mer..

 

 

På träningstopic: Fläskytterfilè, rätt fina stats och hittade för 50kr/kg på lidl. Jättegott med lite svamp, lök och CF. Bunkra upp eller är det kallt på deff?

 

Kan tipsa om Robin Hobbs böcker. Har inte läst någon fantasy som är i närheten. Verkar finnas som ljudböcker på engelska i alla fall.

 

Funkar det bra med ljudböcker? Jag personligen tycker om att läsa i min egen takt och kanske bläddra tillbaka om man funderar över något. Känns som att det borde vara jobbigt att någon annan bestämmer tempot, men man kanske vänjer sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tipsa om Robin Hobbs böcker. Har inte läst någon fantasy som är i närheten. Verkar finnas som ljudböcker på engelska i alla fall.

 

Funkar det bra med ljudböcker? Jag personligen tycker om att läsa i min egen takt och kanske bläddra tillbaka om man funderar över något. Känns som att det borde vara jobbigt att någon annan bestämmer tempot, men man kanske vänjer sig?

 

Ska kika, känner igen namnet.

 

Ang formatet ljudbok så slår det ju självklart inte att läsa boken istället. Går snabbare och är mer inlevelse när man själv kan fantisera allting. Men fördelen är ju att man som ovan nämnt kan göra det när man tex är ute och går.

Min erfarenhet hittils är att vissa böcker funkar och andra inte. Saker man behöver förstå (4 hour work week, freakonomics osv) går inte riktigt eftersom man alltid spacear ur lite ibland när man tänker på annat.

Men andra funkar fint då man ändå förstår sammanhang och händelseförloppet oavsett.

 

Jordan skriver ju så tsatans detaljerat (600-1100 sidor/bok) att det är jättelugnt tänka på något annat några minuter innan man kommer på sig själv. Är handlingen jättespännande så är man ju superinne i det ändå.

Har ju förvisso läst den en gång innan så kanske spelar in lite också, känner ju till karaktärerna och sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också flika in och rekommendera Robin Hobbs böcker, särskillt The Realm of the Elderlings triologierna. Jag rekommenderar att börja Farseer triologin därefter Liveship trilogin och sedan gå på Tawny man triologin.

 

Jag väntar på att alla The Rain Wilds böckerna ska bli klara innan jag ger mig på Dragon Keeper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också flika in och rekommendera Robin Hobbs böcker, särskillt The Realm of the Elderlings triologierna. Jag rekommenderar att börja Farseer triologin därefter Liveship trilogin och sedan gå på Tawny man triologin.

 

Jag väntar på att alla The Rain Wilds böckerna ska bli klara innan jag ger mig på Dragon Keeper.

 

Tänkte säga att båda delarna i Rain Wilds redan är ute men googlade runt lite och insåg att ytterligare en del släpps snart! Sjukt jävla roligt!

 

För övrigt håller jag med om att man naturligtvis ska läsa ovanstående böcker i kronologisk ordning då de faktiskt överlappar lite och senare serier avslöjar en del av avd som händer i tidigare.

 

Det är endast Soldiers Son-triologin som kan läsas fristående men det är även den som man bör välja bort om man inte vill läsa allt. Den håller inte alls samma klass, förutom första boken, som övriga alster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tipsa om Robin Hobbs böcker. Har inte läst någon fantasy som är i närheten. Verkar finnas som ljudböcker på engelska i alla fall.?

 

hobb är grymt bra ja, iaf de 3 första trilogierna i eldering. farseer är brutal :)

 

Tänkte säga att båda delarna i Rain Wilds redan är ute men googlade runt lite och insåg att ytterligare en del släpps snart! Sjukt jävla roligt!

ha inte för höga förväntingar på rain wilds, inte alls samma klass som farseer, liveship och tawny man.

 

finns bättre fantasy, grrm t ex. jag gillade förvisso hobb mer, men jag vet att jag är biased, de flesta verkar föredra grrm.

 

sanderson - stormlight archive har potential att bli riktigt bra, alla hans böcker är läsvärda, speciellt om man gillar wot :)

 

rothfuss - name of the wind är väldigt bra också.

 

vill ni ha ett fint projekt så ger er på feist - magican och allt som följer. sjukt många trilogier men de flesta är riktigt bra. börjar bra, ökar, tappar lite för att sedan spurta starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hobb är grymt bra ja, iaf de 3 första trilogierna i eldering. farseer är brutal :)

 

 

ha inte för höga förväntingar på rain wilds, inte alls samma klass som farseer, liveship och tawny man.

 

finns bättre fantasy, grrm t ex. jag gillade förvisso hobb mer, men jag vet att jag är biased, de flesta verkar föredra grrm.

 

Har läst första rain wild och beställt nästa del. Håller med om att det inte är lika hög klass som föregående triologier men fortfarande läsvärt enligt mig.

 

Har även beställt fyra första av grrm så det ska bli spännande. Har (tyvärr) sett Game of Thrones säsong ett, så första boken kanske inte blir jätterolig men resten ser jag fram emot. Är det mycket som skiljer bok ett från serien förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har även beställt fyra första av grrm så det ska bli spännande. Har (tyvärr) sett Game of Thrones säsong ett, så första boken kanske inte blir jätterolig men resten ser jag fram emot. Är det mycket som skiljer bok ett från serien förresten?
Du får obv. mer karaktärsutveckling - vilket i det här fallet är en bra grej. Imo är det inget snack om saken, läsläsläs...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att de slipper få Ballotelli varnad och utvisad efter en klar spark mot huvudet mot en spelare som ligger ner så att han senare kan fixa en förvissa korrekt straff i 94e övertidsminuten?

 

Hade faktiskt inte sett det "övertrampet" (hihi ordvitz) när jag skrev det. Jag syftade snarare på att Spurs var millimetrar från att Defoe fick in 3-2 i öppet mål i 91 minuten och City sen plötsligt kommer rakt igenom Spurs försvar på en rensning på ett tillslag för att få en straff i sista minuten. Blir än värre när man lägger till Balotellis påhopp.

 

 

Aja, finns iaf hopp, Citys trupp är faktiskt rätt tunn. Hade dem bara haft hälften av Uniteds skador i år så hade dem varit fucked.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På träningstopic: Fläskytterfilè, rätt fina stats och hittade för 50kr/kg på lidl. Jättegott med lite svamp, lök och CF. Bunkra upp eller är det kallt på deff?

 

Bunkra upp! Jag har aldrig förstått varför griskött verkar ha så dåligt rykte bland folk som tränar. Är ju bara att skära bort fettet så blir det smalt och najs 8-) Marinera hela biten, stek den snabbt så den får färg på alla ytor, och in i ugnen med den. Blir svingott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...