Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Bänk: 107.5kg (utan studs men inte tävlingslyft)

Mark: 160 kg (Inte provat sen jag gjorde det för 4-5år sen)

Böj: 135 kg med fullt djup.

 

Tot: 300 kg ish.

 

Kan tänka mig prova göra någon dag...

 

Blir 400kg :-) Men du drar nog 170-180 mark om du böjer 135. Enda momentet av dom 3 stora där man inte har fet nackdel av att vara lång.

 

Kör mest cablecrossish mannen

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har trots många års träning i princip inte läst någonting om träningsteori o kost osv, så tänkte kolla vad ni anser om roddmaskin som kombo av styrka/kondis? Har kört det rätt ofta senaste halvåret lite drygt o tycker det gett en allmän stärkning av den totala fysiska prestationsförmågan (eller vad man ska beskriva det som..) Gjorde 6:44 på 2km idag, not so hidden brag :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har trots många års träning i princip inte läst någonting om träningsteori o kost osv, så tänkte kolla vad ni anser om roddmaskin som kombo av styrka/kondis? Har kört det rätt ofta senaste halvåret lite drygt o tycker det gett en allmän stärkning av den totala fysiska prestationsförmågan (eller vad man ska beskriva det som..) Gjorde 6:44 på 2km idag, not so hidden brag :-)

 

Allt som får upp pulsen är fan bra för kondis. Speciellt något som aktiverar så många olika muskler som en roddmaskin. Men det är alldeles för höga reps för att ge någon större effekt på styrkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt som får upp pulsen är fan bra för kondis. Speciellt något som aktiverar så många olika muskler som en roddmaskin. Men det är alldeles för höga reps för att ge någon större effekt på styrkan.

 

Är det negativt för styrkan då? Inte speciellt intresserad av att löpa, cykla eller stå med kärringarna i crosstrainern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det negativt för styrkan då? Inte speciellt intresserad av att löpa, cykla eller stå med kärringarna i crosstrainern.

 

Är nog negativt i samband med styrketräning inriktat på hypostrofi men mest för man inte ska blanda kondition för att bygga.

Bör vara rätt dumt i förbränningssyfte också, lite förbränning mot hur jobbigt det är och hur länge man orkar hålla på.

 

Men om man ska sluta tänka opti så lär de ju vara bra som generell träning om man vill bli all around tränad och även vara rätt kul när man sätter upp mål och sånt.

Se bara på kanotister.

Har en barndoms än som är elit på kort distans, där talar vi överkropp.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte tränar inriktat för styrkeökning (alternativt muskelökning, men de två går hand i hand), sluta fundera vad som är optimalt hit och dit.

 

Problemet med rodd och annan påfrestande uthållighetsträning är att återhämtningen blir lidande (styrketräningen). Känn efter om det är ett problem för dig och reglera därefter.

 

Om du däremot inte styrketränar, alternativt kör någon slags cirkelträning eller annat trams, behöver du absolut inte oroa dig. Kör på bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, som ni är inne på så är det nog inte optimalt för muskelbyggare :) Dock för dem som mig som vill vara mer allround/inte vill bli ngn biff (blir efter många år rätt tråkigt att inte variera sin träning också tycker jag..) så tror jag det är bra. Jag kör aldrig mer än 5km så torde inte vara alltför negativt för muskeltillväxten? Tycker btw att jag fått grövre ben av roddmaskinsträningen, men kan iofs mest bero på att jag varit rätt slö med benträningen sista åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är för lat för att leta åt er men det finns en bra undersökning om ungefär detta. Kan ha varit på traningslara.se. Men kortfattat så var väl slutsatsen att man bör periodisera om man ska satsa på båda. Men det är nog bara "riktiga" idrottsmän som behöver tänka på sånt.

 

Som jag brukar säga: Hittar man nån träningsform man gillar och mår bra av så är det bara att köra och inte tänka. Om det inte är crossfit eller Zumba då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...