Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

In all fairness 1 finns vi med- och motgångssupportrar som inte känner ett behov av att gå in och dryga oss i andras dagböcker, på andras fb-sidor, etc.

 

In all fairness 2 är mängden dryga Man Utd-supportrar ännu fler, mest beroende på att klubben fått en massa pantade medgångssupportrar som bytt klubb när Pool gått dåligt.

 

In all fairness 3 kommer Öster att vinna Allsvenskan nästnästa år.

 

1. Det är inte er vi diskuterar...

2. Så talar bara en partisk scouser ;)

3. Not worthy of a comment :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nerds-300x300.jpg

 

Man håller på det lag Zlatan spelar för.

 

Precis så jag resonerat med italienska ligan :mrgreen:

 

 

Skippade bet på Einemo förresten. Russow såg smal ut på presskonferensen och har tagit ledigt ca 4 veckor för första gången inför en match. Innan har han ju jobbat heltid samtidigt. Fortfarande fullt möjligt att Einemo vinner såklart men tappade suget nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In all fairness 4: Vad jag egentligen menade att skriva var att det är förjävla trist med dryga idioter. Jag skäms över att såna människor är Pool-supportrar. Särskilt som Utd var det klart bättre laget i hela matchen utom en kort tiominutersperiod i mitten av andra halvlek.

 

Det hedrar dig. Puss osv :) Jag hade samma bild och som sagt, det offensiva bytet vi gjorde med Chicharito var helt klart överflödigt i mina ögon.

 

Vad tyckte du förresten om tvåfotaren med raka ben och dubbar som inte ens blev varning? Jag hatar att gnälla på domaren vid förlust men Kompany blev utvisad för en i princip identisk i omgången innan. En konsekvent linje från domarnas sida hade varit uppskattad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha oj va dum jag är, detta känns så mycket som ett main event för mig att jag satt och tänkte att det var fem ronder :mrgreen:

 

Spännande domslut detta! Tror domarna ger det till Sonnen pga takedowns i första och andra men som jag ser det vann Bisping ett och två knappt medan Sonnen tog tredje klart.

 

Jag är kanske partisk för att jag hade pengar på Bisping men tyckte han träffade tillräckligt mycket mer stående för att det skulle överväga Chaels nedtagningar som inte ledde till nåt. När man hörde 30-27 fattade man att det skulle vara Sonnen.

 

0 av 2 bets so far, båda sjukt jämna matcher. Tilt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är kanske partisk för att jag hade pengar på Bisping men tyckte han träffade tillräckligt mycket mer stående för att det skulle överväga Chaels nedtagningar som inte ledde till nåt. När man hörde 30-27 fattade man att det skulle vara Sonnen.

 

0 av 2 bets so far, båda sjukt jämna matcher. Tilt :(

 

Oj, det var absolut inte bara jag som hade Bisping som vinnare...synd man inte får pengar för bets på den moraliska vinnaren :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tyckte du förresten om tvåfotaren med raka ben och dubbar som inte ens blev varning? Jag hatar att gnälla på domaren vid förlust men Kompany blev utvisad för en i princip identisk i omgången innan. En konsekvent linje från domarnas sida hade varit uppskattad.

 

Mjo, det har varit rätt många sådana situationer på sistone. Gult hade nog varit rätt, tror inte att jag hade klagat på rött heller.

 

Över lag tycker jag att variansen i besluten varit rätt groteska på alla plan den här säsongen. (Vilket inte är förtäckt gnäll mot Evra eller Terry/Ferdinand; Suarez är uppenbarligen en rasistisk jävla idiot och jag vill inte ha kvar honom i klubben. En lång avstängning är helt rätt och jag hoppas att bedömningen blir konsekvent i liknande fall framöver.)

 

Allra värst är ju FAs benådningssnyftande för att få Rooney till EM när de själva sitter och säger att den sortens dumheter ska beivras hårt inom egna ligan. Säger väl en del om deras hyckleri...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det var absolut inte bara jag som hade Bisping som vinnare...synd man inte får pengar för bets på den moraliska vinnaren :roll:

http://blog.fightmetric.com/2012/01/sonnen-vs-bisping-official-ufc.html

 

UFC on fox 2!

 

Rashad Evans - Phil Davis 1,58

Chael Sonnen - Fjant Bisping 1,22

Chris Weidman - Demian Maia 1,71

Jon Olav Einemo - Mike Russow 2,5

 

Rashad vinner lätt. Likvärdig brottning men mycket bättre striking.

 

Chael Sonnen vinner enklare. Bisping är sjukt överskattad.

 

Weidman mot Maia kan bli tight. Såg lite ADCC med Weidman där han lyckades riktigt bra. Tror han kan brotta ner Maia och sedan undvika att bli subbad.

 

Einemo, fint odds endast för att Russow är kass. Det är iofs einemo också.

 

Ostburgare på Einemo. Utekväll på Rashad. Livet på Sonnen. 4 kg kyckling på Weidman.

 

 

 

scrooge.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8-)

 

 

Sir Alex Ferguson is optimistic Tom Cleverley can play a key role in United's race for a 20th league title.

 

The young midfielder caught the eye at the start of the season with a string of exciting performances but hasn't featured since 29 October at Goodison Park when he sustained ankle ligament damage. And although the boss admits Cleverley is "nowhere near the first-team at the moment", the 22-year-old is making considerable progress.

 

"Cleverley is doing a lot of running," Sir Alex revealed. "He's nowhere near the first-team at the moment but he's doing a lot of running. He'll be a terrific boost. It will be great to get the boy back because I think he's special."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, det har varit rätt många sådana situationer på sistone. Gult hade nog varit rätt, tror inte att jag hade klagat på rött heller.

 

Över lag tycker jag att variansen i besluten varit rätt groteska på alla plan den här säsongen. (Vilket inte är förtäckt gnäll mot Evra eller Terry/Ferdinand; Suarez är uppenbarligen en rasistisk jävla idiot och jag vill inte ha kvar honom i klubben. En lång avstängning är helt rätt och jag hoppas att bedömningen blir konsekvent i liknande fall framöver.)

 

Allra värst är ju FAs benådningssnyftande för att få Rooney till EM när de själva sitter och säger att den sortens dumheter ska beivras hårt inom egna ligan. Säger väl en del om deras hyckleri...

 

Jag såg en bild på aftonbladet på en annan tackling i omgången där man ser en snubbe komma farande i full fart från sidan med ett rakt ben och dobbarna rakt in nästan i knähöjd på sin motspelare. Det gav ett gult...den bilden räckte för mig, vill inte ens se fortsättningen. Personligen har jag sagt hur länge som helst att alla tacklingar med två raka ben och dobbarna upp borde ge rött kort alltid, oavsett om bollen träffas eller ej. Det hade inte tagit många röda kort innan folk hade fattat och slutat. Jag har full förståelse för Citys gnäll på Kompanys röda när man i matchen efter ser en likadan tackling inte ens ge ett gult.

 

Mmm FA...ett kapitel i sig är dem. Stängde av Rooney i 2-3 matcher förra året för att han svor in i kameran när det i reglerna inte finns någon som helst referens till om det är kameror där man svär eller ej, och folk svär konstant i PL, även till domaren, utan att något händer. Sen sparkar Rooney ner en snubbe bakifrån i landslaget och DET försvarar och överklagar man?

 

Sen fattar jag inte förresten, Terry ska ju upp i rätten angående rasismkommentaren men jag har inte hört om någon avstängning. Har jag missat nåt eller friades han av FA för det?

 

 

Grattis, själv plussade jag 6 dollar trots allt efter att ha räddat upp galan med att pricka in båda Johnsons på underkortet samt att vara smart nog att skippa bet på Jon Olav "The Cardio Machine" Einemo

 

Tror vi alla kan enas om att runt 1.20 på Sonnen var ett uselt bet i längden medan över 4x på Bisping var helt löjligt spelbart. Självaste Dana White hade Bisping som vinnare så jag borde ha fått utdelning på mitt bet IMO. Just saying ;)

 

Ska bli intressant att se oddsen på Rashad och Sonnen i sina respektive titelmatcher. Jag tror Sonnen har en jättechans att ta hem titeln medan Rashad hade behövt imponera mycket mycket mer mot Davis för att jag ska ge honom en rimlig chans mot Jones.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt säker på Terry men jag tror den stora skillnaden är att Suarez var dum/ärlig nog att säga "javisst, jag sade neger, det tycker jag är ett fint ord" (grovt översatt) medan Terry förnekat hela tiden. Så FA fegar ur.

 

Ska bli mycket spännande att se vad de gör i fall domstolen går på Ferdinands linje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt säker på Terry men jag tror den stora skillnaden är att Suarez var dum/ärlig nog att säga "javisst, jag sade neger, det tycker jag är ett fint ord" (grovt översatt) medan Terry förnekat hela tiden. Så FA fegar ur.

 

Ska bli mycket spännande att se vad de gör i fall domstolen går på Ferdinands linje.

 

Hoppas dem sätter den jäveln i finkan :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt säker på Terry men jag tror den stora skillnaden är att Suarez var dum/ärlig nog att säga "javisst, jag sade neger, det tycker jag är ett fint ord" (grovt översatt) medan Terry förnekat hela tiden. Så FA fegar ur.

 

Ska bli mycket spännande att se vad de gör i fall domstolen går på Ferdinands linje.

 

Handlar snarare om att Terry blivit polisanmäld och FA väntar med beslut tills polisens utredning är klar i februari.

 

Min gissning är att om Terry blir dömd i en rättegång så kommer FA anse att det är nog med straff och låta honom fortsätta spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...