Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Känns sådär halvstabilt för United va?

 

Visst vinner vi matcherna men igår missade welbeck två-tre lägen där han ska döda matchen, samtidigt som vi hade flyt att RvP missade ett läge han sätter 95 % av gångerna samtidigt som Arsenals avlut ofta hamnade på en täckande back. Visst är det skönt att vi har marginalerna med oss i backlinjen men jag hade väldigt gärna sett att vi kan stänga matcherna tidigare, så vi slipper förlita oss på att motståndarna gör lika många avslutsmisstag som vi.

 

I övrigt, vetifan om jag någonsin sett Carrick så bra som senaste månaderna. Han dominerar defensivt och har börjat slå underbara djupledspassningar och cross-bollar, framförallt till Nani igår.

 

Sen börjar alla skador bli löjliga. 11 skadade nu enligt physioroom och nu ska vi möta Stoke (h), Chelsea (b), Liverpool (h), Norwich (b) och Tottenham (b) i ligan på typ en månad samt trycka in en bortamatch mot Liverpool i FA-cupen och ett dubbelmöte mot Ajax i EL under samma period. Vi får nog inte tappa mer än 3 poäng i lgan under den perioden om vi ska ha en chans mot City och mtp skadeläget ser det ju inte jätteljust ut. Ungdomarna i EL kanske? Har svårt att se att Ferguson inte ställer upp ett bra lag i en bortamatch mot Liverpool i FA-cupen. Det är för mycket prestige i det mötet.

 

Du svarar lite på din egen fråga. Man skulle snarare kunna hävda att United har överpresterat i år mtp vår bisarra otur med skador. Kollar man poängskörden i ligan ligger vi högt i år. Det är bara att City har överpresterat och köpt på sig exakt alla spelare dem velat ha oavsett pris.

 

I FA-cupen slog vi ut City på bortaplan. Ligacupen åkte vi ut ur efter en fiaskomatch men där spelar vi aldrig direkt något höjdarlag. Det enda som man kan säga varit dåligt är såklart fiaskot i CL men t.ex. hemmamatchen mot Basel (som vi såklart borde vunnit ändå) var väl när det var som värst med försvarare borta?

 

 

Ja, Welbeck borde gjort 3-1 och dödat matchen där. I läget han missar tidigare när han är fri får han ju en spark precis innan och är nära att trilla men hans ärlighet gör att han väljer att stå upp. Credd! Men oavsett så tycker jag faktiskt det är lite synd att han inte fått något riktigt erkännande för sin säsong. Han lägger verkligen ner ett hestjobb för laget och har ändå hållt samma målsnitt som Chicharito gjorde förra säsongen när han var så hypad. Detta trots Welbecks ringa ålder. Han har fortfarande inte ens växt till sig och fått full koll kontroll på sina långa ben. Hans utvecklingskurva har varit fantastisk och han har hållt ChichaBerba utanför laget. Dessutom är han född och uppvuxen "manc boy" som han säger och har enormt Unitedhjärta. Jag ser ingen gräns för hur bra denna fina grabb kan bli och han kommer vara en nyckelspelare och titelvinnare för United i många många år framöver. /end Welbeckhyllningsrant

 

Ja, Carrick har prickat formen precis som Sir Alex förutspådde och tacka fan för det!!!!!! Det var verkligen enormt viktigt mtp våra skador. Speciellt när det gäller mittbacksläget vi är i är det dödsviktigt att ha en Carrick i bra form framför. Cleverley är äntligen på väg tillbaka och innermittfältskombinationen Carrick/Cleverley känns just nu snudd på GTO!

 

 

För att återgå till gårdagens match :mrgreen: Ja, hade RVP satt den bollen i det läget hade det kunnat bli mycket jobbigt för just där var Arsenal som bäst. Men det gjorde han inte...och ska man tänka så kan man lika gärna säga att Arsenal hade tur att det inte blev fler mål från United i första när Nani och Valencia fullkomligt förnedrade sina ytterbackar. Jävligt sällan man ser folk komma in sådär fritt in i straffområdet från kanterna så ofta och normalt sett dunkar vi in minst två bollar på så många lägen. Speciellt med Nani som en av yttrarna. Han hade dock en sådär typisk Nanidag när han tog fel beslut i exakt alla lägen och hade noll skärpa.

 

Vi mötte Arsenal borta och kontrollerade i princip hela första halvlek och en liten del av andra. Var det inte bara tre avslut på mål från Arsenals sida? Kan räkna fyra om vi räknar in att RVP inte ska missa mål där. Detta med Smalling och Evans som mittbackar och totalt tre olika högerbackar under matchen.

 

Slutsats: Jag tycker vi ska vara mycket mycket nöjda med Uniteds insats och vinnarinstinkt i ett läge med så mycket skador under säsongen att det faktiskt är snudd på rekord!

 

Angående den närmsta framtiden så är jag nog också inne på din linje. FA-cup borta mot Liverpool är prestige med stort P. Premier League likaså. EL kommer nog att få se några av våra så kallade "fringe players" in action. Jag tror dessutom mycket väl det kan räcka för att ta oss förbi Ajax. Men om det inte gör det så vet jag ärligt talat inte riktigt om Sir Alex bryr sig? Jag har själv inte kommit fram till om jag bryr mig övht men just nu lutar jag åt att jag inte gör det. Det enda som verkligen lockar skulle nog vara att få tvåla dit City i en eventuell final. Då jävlar hade jag mått :heart:

 

Framtiden i ett längre perspektiv är ljus som solen. Det står jag fast vid. Glory Glory Man United!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att sommarjobba i år....

 

Har ett i princip tomt CV som både är mig till last i min sökan att fylla detta. Känns som att de mer bekväma tillvägagångssätten att söka anställning är rätt ineffektiva och efterfrågan är lite för hög för att man ska klonka något vettigt.

 

Känns sådär att jobba med något helt okvalificerat, med dålig lön och som inte kan vara meriterande i framtiden.

 

Någon som har några förslag eller tankar vad jag ska sikta på?

 

Bakgrund:

- Flyttkar (2 månader)

- Industri (1 månad)

- Jobbat på en auktionsbyrå (4 sommrar ~ 3 månader)

 

- Färdigutbildad mäklare

- Juriststudent (2a terminen)

- Läst 15 HP "Emotioner i arbetslivet" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Är f.ö en snel helst osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var rekordtidigt ute nu med mina UFC-bets inför söndagens gala på FOX. Jag tyckte det fanns värde i alla tre huvudmatcher. Spelade på expekt som vanligt.

 

Visst tror jag Sonnen spöar Bitchbing men över 4x på Spitsbing känns ändå spelvärt mtp att han är bra på hålla sig på avstånd och få matcherna dit han vill. Han har bra nedtagningsförsvar med men kommer självklart inte kunna stoppa alla Sonnens försök. Men han är även mycket svår att hålla nere.

 

1.60 på Evans mot Davis tycker jag känns hyfsat högt. Davis är en grym brottare och lika grym på marken men stående är han alldeles för oerfaren för att matcha Evans som blivit en hyfsad boxare med åren. Evans är löjligt svår att ta ner med. Jag tror helt enkelt inte Davis är redo för detta test än.

 

Hur Weidman är favorit mot Maia övergår mitt förstånd! Han har fått två lätta matcher i UFC samt Lawlor som trots några segrar i UFC i slutändan fortfarande bara är en brottare. Weidman tar dessutom matchen med kort varsel OCH har gått ut och hävdat att han ska "trade jiu jitsu" med Maia. Weidman är hypad som ett framtidslöfte och det är säkerligen med all rätt men Maia är världsmästare i BJJ flera gånger om och en av dem absolut bästa på marken i hela UFC. Han har också utvecklat både sitt stående game och sin brottning samt ser ut att ha lagt på lite muskler.

 

Ok att Maia tränade för Bisping och måste ändra gameplan och antagligen finjustera sin träning men det är inte som att han är en striker som tränade för en annan striker och får en brottare istället. Precis som i fallet med Davis tror jag inte Weidman är redo för detta stor steg upp i nivå än.

 

Spelade singlar och en dubbel med Maia och Evans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att sommarjobba i år....

 

Har ett i princip tomt CV som både är mig till last i min sökan att fylla detta. Känns som att de mer bekväma tillvägagångssätten att söka anställning är rätt ineffektiva och efterfrågan är lite för hög för att man ska klonka något vettigt.

 

Känns sådär att jobba med något helt okvalificerat, med dålig lön och som inte kan vara meriterande i framtiden.

 

Någon som har några förslag eller tankar vad jag ska sikta på?

 

Bakgrund:

- Flyttkar (2 månader)

- Industri (1 månad)

- Jobbat på en auktionsbyrå (4 sommrar ~ 3 månader)

 

- Färdigutbildad mäklare

- Juriststudent (2a terminen)

- Läst 15 HP "Emotioner i arbetslivet" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Är f.ö en snel helst osv osv

intresserad utav att spendera sommaren på lager? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intresserad utav att spendera sommaren på lager? :)

 

Gillar verkligen tanken på lagetjobb.

Att jobba fysiskt passar mig väldigt bra även om de kanske inte är så meriterande för framtida juristjobb.

Ligger definitivt inom ramen för typen av jobb jag kmr söka, tråkiga är de nästan alltid förutsätter truckerkort :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte var ni bor men ett hett tips är att DSV håller på o öppna ett monsterlager i landskrona om ni hade tänkt söka snart...

Lite inne på det själv men vettifan om jag orkar pendla dom tråkiga vägarna från Eslöv med fartkameror och shit

 

Har hört att dom behöver folk som kan dra bort den där torrdockan från land också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar verkligen tanken på lagetjobb.

Att jobba fysiskt passar mig väldigt bra även om de kanske inte är så meriterande för framtida juristjobb.

Ligger definitivt inom ramen för typen av jobb jag kmr söka, tråkiga är de nästan alltid förutsätter truckerkort :(

 

Jag sommarjobbade på ica lagret DE i helsingborg och det var as nice, dock väldigt fysiskt krävande men det var självständigt,

jag plockade frukt / färskvaror under ackord och snittade 20k ut i månaden , dock tar dom inte in sommarjobbare om jag inte har fel för mig, utan du måste gå via bemanningsföretaget, som heter proffice.

truckkort är inget krav då man först går utbildning i en vecka och lär sig köra truck och plocka, det är en plocktruck så det är inga avancerade grejer :)

 

så in å kika på http://www.proffice.se se om det dyker upp något!

 

Vet inte var ni bor men ett hett tips är att DSV håller på o öppna ett monsterlager i landskrona om ni hade tänkt söka snart...

Lite inne på det själv men vettifan om jag orkar pendla dom tråkiga vägarna från Eslöv med fartkameror och shit

 

Ja det är DSV Som öppnar här men inte ens dem nere på AF vet hur mycket folk som dom ska anställa, jag har tankarna på att söka där iallafall.. så dyker de upp något så kan jag ju hojta till ante, vet dock inte när dom börjar ta emot ansökningar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sommarjobbade på ica lagret DE i helsingborg och det var as nice, dock väldigt fysiskt krävande men det var självständigt,

jag plockade frukt / färskvaror under ackord och snittade 20k ut i månaden , dock tar dom inte in sommarjobbare om jag inte har fel för mig, utan du måste gå via bemanningsföretaget, som heter proffice.

truckkort är inget krav då man först går utbildning i en vecka och lär sig köra truck och plocka, det är en plocktruck så det är inga avancerade grejer :)

 

så in å kika på http://www.proffice.se se om det dyker upp något!

 

 

 

Ja det är DSV Som öppnar här men inte ens dem nere på AF vet hur mycket folk som dom ska anställa, jag har tankarna på att söka där iallafall.. så dyker de upp något så kan jag ju hojta till ante, vet dock inte när dom börjar ta emot ansökningar..

 

Dom ska redan ha börjat anställa tydligen enligt farsan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarar lite på din egen fråga. Man skulle snarare kunna hävda att United har överpresterat i år mtp vår bisarra otur med skador. Kollar man poängskörden i ligan ligger vi högt i år. Det är bara att City har överpresterat och köpt på sig exakt alla spelare dem velat ha oavsett pris.

 

Håller med, en del av min poäng var att vi har överpresterat och att vi ändå inte leder ligan. Det tillsammans med massor av skador och en riktigt jobbig månad framför oss får mig att vara lite orolig. Vi kan mycket väl spela bort oss från ligastriden nu.

 

I FA-cupen slog vi ut City på bortaplan. Ligacupen åkte vi ut ur efter en fiaskomatch men där spelar vi aldrig direkt något höjdarlag. Det enda som man kan säga varit dåligt är såklart fiaskot i CL men t.ex. hemmamatchen mot Basel (som vi såklart borde vunnit ändå) var väl när det var som värst med försvarare borta?

 

Håller med här också. Samtidigt släpper vi in City i matchen när vi har 3-0 i halvtid. Just sånt som får mig att bli orolig.

 

Ja, Welbeck borde gjort 3-1 och dödat matchen där. I läget han missar tidigare när han är fri får han ju en spark precis innan och är nära att trilla men hans ärlighet gör att han väljer att stå upp. Credd! Men oavsett så tycker jag faktiskt det är lite synd att han inte fått något riktigt erkännande för sin säsong. Han lägger verkligen ner ett hestjobb för laget och har ändå hållt samma målsnitt som Chicharito gjorde förra säsongen när han var så hypad. Detta trots Welbecks ringa ålder. Han har fortfarande inte ens växt till sig och fått full koll kontroll på sina långa ben. Hans utvecklingskurva har varit fantastisk och han har hållt ChichaBerba utanför laget. Dessutom är han född och uppvuxen "manc boy" som han säger och har enormt Unitedhjärta. Jag ser ingen gräns för hur bra denna fina grabb kan bli och han kommer vara en nyckelspelare och titelvinnare för United i många många år framöver. /end Welbeckhyllningsrant

 

Welbeck har gjort det fantastiskt bra, men kan fortfarande bli mycket bättre. Han måste bli bättre på att göra något av alla de lägen han får tack vare sin snabbhet, löpvillighet och de fina passningar han serveras. Med det sagt så gör han ju en jättefin förstasäsong i A-laget, med mål mot bl a Tottenham, Arsenal (*2), City och han har gjort en del assist också. Så hans utdelning har varit väldigt bra men han slarvar bort för mycket lägen fortfarande.

 

Dessutom tycker jag han gör ett felbeslut i friläget mot Arsenal. Han borde inte slängt sig när Mertersacker hakar upp honom men han borde verkligen försökt gå förbi Szczesny för att antingen få öppet mål i balans eller utvisning och straff. Men han är ju inte så gammal och som du säger, unitedspelare sen barnsben (visste du att han växte upp på samma gata och spelade mycket på fritiden med Wes Brown?). Bara han nu får ett kontraktsförslag han kan acceptera så är jag jättenöjd.

 

Ja, Carrick har prickat formen precis som Sir Alex förutspådde och tacka fan för det!!!!!! Det var verkligen enormt viktigt mtp våra skador. Speciellt när det gäller mittbacksläget vi är i är det dödsviktigt att ha en Carrick i bra form framför. Cleverley är äntligen på väg tillbaka och innermittfältskombinationen Carrick/Cleverley känns just nu snudd på GTO!

 

Jag vill nog se mer av Cleverly innan jag hypar upp honom så mycket som många unitedfans gör. Tror det finns en klar risk att folk överskattar hans del av den fina fotboll United spelade i början på säsongen. Korrelation och kausalitet etc. Men jag hoppas han snart är tillbaka och att han motbevisar mig.

 

För att återgå till gårdagens match :mrgreen: Ja, hade RVP satt den bollen i det läget hade det kunnat bli mycket jobbigt för just där var Arsenal som bäst. Men det gjorde han inte...och ska man tänka så kan man lika gärna säga att Arsenal hade tur att det inte blev fler mål från United i första när Nani och Valencia fullkomligt förnedrade sina ytterbackar.

 

Jo, men jag vill att vi vinner matcher utan att behöva förlita oss på att motståndarna missar sina jättelägen.

 

Jävligt sällan man ser folk komma in sådär fritt in i straffområdet från kanterna så ofta och normalt sett dunkar vi in minst två bollar på så många lägen. Speciellt med Nani som en av yttrarna. Han hade dock en sådär typisk Nanidag när han tog fel beslut i exakt alla lägen och hade noll skärpa.

 

Är ju fortfarande Nanis största problem att han inte tar rätt beslut tillräckligt ofta. Om han lär sig det så skulle han bli ännu nyttigare för United. Dessutom så var han slarvig när han väl tog rätt beslut, som skottet fem meter utanför när han kom in från kanten i första halvlek.

 

Vi mötte Arsenal borta och kontrollerade i princip hela första halvlek och en liten del av andra. Var det inte bara tre avslut på mål från Arsenals sida? Kan räkna fyra om vi räknar in att RVP inte ska missa mål där. Detta med Smalling och Evans som mittbackar och totalt tre olika högerbackar under matchen.

 

Tre avslut på mål men även två riktigt farliga skott som täcktes av Evra och Evans samt RvPs jättemiss. Vi släpper till massor av fler chanser den här säsongen än föregående år, och det är naturligtvis till stor del på grund av att Vidic/Ferdinand knappt spelat och att inga andra har spelat ihop kontinuerligt. Tycker dock att Evans är bättre än tidigare år men har fortfarande svårt att se honom etablera sig som startspelare om alla är friska. Jones och Smalling däremot, ser riktigt lovande ut.

 

Slutsats: Jag tycker vi ska vara mycket mycket nöjda med Uniteds insats och vinnarinstinkt i ett läge med så mycket skador under säsongen att det faktiskt är snudd på rekord!

 

Jag håller med om att vi har gjort jättebra resultat (förutom CL) och som vi ska vara nöjda med. Däremot har det inte stämt särskilt bra spelmässigt, vilket gör att jag är orolig inför närmaste månaden. Om vi leder ligan eller bara är något poäng efter, efter tottenham borta i mars, så tror jag vi tar ligan på ren rutin. Resterande tävlingar bryr jag mig inte så mycket om, även om en FA-cup eller EL-titel aldrig sitter fel.

 

Angående den närmsta framtiden så är jag nog också inne på din linje. FA-cup borta mot Liverpool är prestige med stort P. Premier League likaså. EL kommer nog att få se några av våra så kallade "fringe players" in action. Jag tror dessutom mycket väl det kan räcka för att ta oss förbi Ajax. Men om det inte gör det så vet jag ärligt talat inte riktigt om Sir Alex bryr sig? Jag har själv inte kommit fram till om jag bryr mig övht men just nu lutar jag åt att jag inte gör det. Det enda som verkligen lockar skulle nog vara att få tvåla dit City i en eventuell final. Då jävlar hade jag mått :heart:

 

Jag är inne på din linje. Bryr mig minst om EL av de tre kvarvarande tävlingarna och om avancemang i EL innebär större risk att vi inte orkar med ligan så säger jag att vi borde verkligen köra med mest (elelr endast) back up-spelare i EL så att a-laget kan få vila.

 

Framtiden i ett längre perspektiv är ljus som solen. Det står jag fast vid. Glory Glory Man United!

 

Håller med. Det kommer att bli vi och City som ryjker ihop några år framöver (om inte Chelsea får ihop sin skit) och jag antar att det är United och Ferguson som står där och tittar ner på våra grannar när röken väl har lagt sig, som vi har gjort med Liverpool, Newcastle, Arsenal och Chelsea tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte var ni bor men ett hett tips är att DSV håller på o öppna ett monsterlager i landskrona om ni hade tänkt söka snart...

Lite inne på det själv men vettifan om jag orkar pendla dom tråkiga vägarna från Eslöv med fartkameror och shit

 

Äsch, en fartkamera dit, två hem. Tar knappt 15min enkel väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, en del av min poäng var att vi har överpresterat och att vi ändå inte leder ligan. Det tillsammans med massor av skador och en riktigt jobbig månad framför oss får mig att vara lite orolig. Vi kan mycket väl spela bort oss från ligastriden nu.

 

 

Welbeck har gjort det fantastiskt bra, men kan fortfarande bli mycket bättre. Han måste bli bättre på att göra något av alla de lägen han får tack vare sin snabbhet, löpvillighet och de fina passningar han serveras. Med det sagt så gör han ju en jättefin förstasäsong i A-laget, med mål mot bl a Tottenham, Arsenal (*2), City och han har gjort en del assist också. Så hans utdelning har varit väldigt bra men han slarvar bort för mycket lägen fortfarande.

 

Jag vill nog se mer av Cleverly innan jag hypar upp honom så mycket som många unitedfans gör. Tror det finns en klar risk att folk överskattar hans del av den fina fotboll United spelade i början på säsongen. Korrelation och kausalitet etc. Men jag hoppas han snart är tillbaka och att han motbevisar mig.

 

 

Är ju fortfarande Nanis största problem att han inte tar rätt beslut tillräckligt ofta. Om han lär sig det så skulle han bli ännu nyttigare för United. Dessutom så var han slarvig när han väl tog rätt beslut, som skottet fem meter utanför när han kom in från kanten i första halvlek.

 

Tre avslut på mål men även två riktigt farliga skott som täcktes av Evra och Evans samt RvPs jättemiss. Vi släpper till massor av fler chanser den här säsongen än föregående år, och det är naturligtvis till stor del på grund av att Vidic/Ferdinand knappt spelat och att inga andra har spelat ihop kontinuerligt. Tycker dock att Evans är bättre än tidigare år men har fortfarande svårt att se honom etablera sig som startspelare om alla är friska. Jones och Smalling däremot, ser riktigt lovande ut.

 

Håller med. Det kommer att bli vi och City som ryjker ihop några år framöver (om inte Chelsea får ihop sin skit) och jag antar att det är United och Ferguson som står där och tittar ner på våra grannar när röken väl har lagt sig, som vi har gjort med Liverpool, Newcastle, Arsenal och Chelsea tidigare.

 

Förstår vad du menar och tycker framförallt det har varit en jävligt konstig säsong. Fantastiskt spel i början med massor av mål framåt och många insläppta med. Sen grymt försvarsspel och arbetssegrar med 1-0. Och så mitt i allt några usla matcher och sen skitbra igen. Normalt sett har det varit lätt att se vilken form laget är i, nu har det varit hur många matcher som helst jag varken haft en positiv eller negativ känsla inför och inte ens kunnat säga vad jag tror om matchen. Den sedvanliga "äsch, det kommer ordna sig, vi är United"-känslan har jag inte i år. Vidic är löjligt viktig för stabiliteten tror jag. Har inte han också spelat extremt många matcher när han är frisk?

 

Självklart har Welbeck massor att förbättra fortfarande, min poäng är bara att han gjort mer än man skulle kunna förvänta sig av honom och att jag tycker han ska vara 100% förskonad från alla former av gnäll :)

 

Hehe Cleverley delar verkligen Unitedfans i två läger! Ditt resonemang har jag hört från en annan polare och hans fantastiska start hänger absolut ihop med lagets totala prestation men jag vill hävda att hans del i starten var precis så stor som "min" sida tycker. Jag tyckte vi tappade lite av spelet direkt när han skadade sig.

 

När han sen kom tillbaka där en kort kort period tittade jag verkligen extra noga på honom och trots sin skadefrånvaro tyckte jag att han direkt visade prov på exakt det som såg så bra ut i början. Han ville ha boll direkt, och så fort han fick den var det ett enormt driv och tempo framåt, en snabb passning på ett eller två tillslag och sen direkt en löpning i yta för att få tillbaka bollen. Han verkar ha den där förmågan att på egen hand dra upp tempot i en match. Sen fanns inte skärpan den sista tredjedelen där men man måste ge folk iaf 2-3 matcher att komma in i matchform. Hans avslut lämnade helt klart en del att önska även i början men det som ändå bådade gott där var att han aldrig någonsin tvekade över att ta emot bollen med ett tillslag utanför straffområdet och bara dra till direkt. Jag tycker vi har saknat den typen av mittfältare sedan Scholes blev långsammare och mindre skottvillig.

 

Jag tycker inte heller man ska bortse från Sir Alex fina lovord angående Cleverley. Vissa vill säkert hävda att det bara är psykologi och SAF är ju en mästare där men att hypa en kille som Cleverley när han hade 2-3 månader kvar till speldugligt skick och gång på gång nämna hans kvaliteter och vilket avbräck det var att han skadade sig ser jag som ett tecken på något helt annat. Just att han är så bra! Jag är fullt medveten om att det finns en stor risk att jag överdriver hans talang och kommer att bli besviken men helt ärligt talat så har jag inte känt en sån här enorm tilltro till en ung Unitedspelare på länge. Det finns inget som helst tvivel inom mig att Cleverley kommer vara en spelare vi kan bygga ett lag kring som fortsätter dominera engelsk fotboll. Jag hoppas bara att hans andra skada nu var att han slog upp precis samma som första gången, en ny glasspelare som Anderson eller Hargreaves är det sista vi behöver med vår Frälsare :( /End Cleverleyhyllningsrant :mrgreen:

 

Finns väl inget som inte redan sagts om Nani. Jag gillade iaf att han nyligen pratade om sin jämnhet och att Sir Alex ofta skäller på honom pga det, tyckte det tyder på mognad. Men nu har Valencia ÄNTLIGEN lyssnat på mig och slutat gå på utsidan VARJE gång han får bollen på kanten och även börjat gå inåt i banan och utmana själv, hans formtopp är inte nådig! Det väger verkligen upp för Nanis ojämnhet. Young borde vara på väg tillbaka också :)

 

Phil Jones lär vara borta några veckor med nu. Sjukt. Jag tror också stenhårt på honom och Smalling men jag gissar att det tar runt 2 år innan dem är riktigt stabila toppspelare som vinner matcher åt oss på högsta nivå. Evans verkar ha växt med ansvaret ja och det är jätteviktigt ett år som detta med alla skador men vi är överens där, jag är också mycket kluven angående hans kapacitet. Förr eller senare vet man att det kommer en matchavgörande insats åt fel håll från hans sida.

 

Står fast vid att City bränt för stor andel av sitt krut på offensiva spelare, det var ju ren tur att inte Savic kostade dem tre poäng mot Spurs. Fast jämfört med Chelsea framstår deras handlande som rena genidrag rakt igenom :mrgreen: Man kan bara önska att City får smaka på Uniteds skadeotur 8-) Att dem inte har samma bredd på truppen som United råder det inget tvivel om. Men visst känns det som att det är i Manchester ligatiteln kommer stanna ett bra tag framöver. Jag vet inte ens vad Chelsea håller på med längre men dem lägger krokben efter krokben på sig själv.

 

MVH

*kramp i fingrarna*89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...