Gå till innehåll

Fitna - Filmen som ska stoppas till varje pris


Albert

Recommended Posts

Du förstod visst inte att det var ett bemötande av hans syn på invandrare som gäster i nån annas hus?

 

Läs argumenten och förstå dem innan du kommenterar dem. Plz.

 

Jag har gjort det och han argumenterar ju inte för att det är ok att våldta nån i sitt eget hem. Om du tolkar inlägget på det viset skulle jag rekommendera en kurs i läsförståelse.

 

När det gäller dina andra påhopp på Cleburne när det gäller adoptioner, aborter etc så är ju hela poängen att han inte vill betala för det.

 

Människor är olika, inse det och att ändra på människor är väldigt svårt. Lite tolerans kanske inte skulle skada?

 

Vari smygrasismen ligger vet jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har gjort det och han argumenterar ju inte för att det är ok att våldta nån i sitt eget hem. Om du tolkar inlägget på det viset skulle jag rekommendera en kurs i läsförståelse.

 

Mtp hur du tycks tolka mitt inlägg så lär vi ju ses på kursen. Trevligt!

 

Lite tolerans kanske inte skulle skada?

 

Haha!

 

Kanske nåt du borde berätta för dem som jag motsätter mig i denna diskussion?

 

Vari smygrasismen ligger vet jag inte...

 

Då är du ännu en i raden av naiva utläsare av Cleburnes inlägg.

 

Att du inte vet det, betyder inte att det inte finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänker dig att det går att sammanfatta lite enkelt med några rader? Mitt råd om du verkligen är intresserad: läs och var kritisk till det du läser. Forskare älskar att publicera minsta lilla antydan till ett eventuellt samband.

 

Finns ingen anledning att krångla till det hela. I princip samtlig forskning visar på samma sak, varför det hela blir till en "är jorden platt eller rund?"-diskussion. Självfallet behöver du inte tro på vare sig Darwins teorier eller att vatten är en förening mellan väte och syre. Det är ditt fria val.

 

För skojs skull kan du ju ta en titt på den här populärvetenskapliga artikeln: http://www.expressen.se/halsa/1.965099/vi-utvecklas-snabbt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplys o kära Klyka ty vi vanliga dödliga ser inte igenom Cleburnes fasad. Det är nog bara du som kan lyckas tolka hans inlägg som att han tycker det är ok att våldta i sitt eget hem och smygrasist, vart får du allt i från? Jag tycker din verklighetsuppfattning är helt fucked up.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mtp hur du tycks tolka mitt inlägg så lär vi ju ses på kursen. Trevligt!

Bra förklarat, nu forstår jag...

 

Haha!

 

Kanske nåt du borde berätta för dem som jag motsätter mig i denna diskussion?

Javisst det kan jag göra men nu gäller ju inte tolerans enbart i invandrarfrågor och du verkar inte inse vad det betyder i vidare mening.

 

Då är du ännu en i raden av naiva utläsare av Cleburnes inlägg.

 

Att du inte vet det, betyder inte att det inte finns.

 

Har du nån sorts tolkningsföreträde, eller magisk kraft (ESP?), som gör att du inte behöver argument för dina åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phew, skönt att bodybuilder inte hittade några länkar...

 

Greywolf, anledningen till att jag inte bidrar med nånting konstruktivt är att jag inte orkar med att debattera mot strömmen på ett kroniskt minnesförlustdrabbat forum, där ligan av smygrasister gång på gång kan uttrycka sina idéer om purifikation av den svenska svenskheten. Jag orkar inte med att det ska ta 15 sidor av skit innan nån av dem äntligen råkar säga för mkt, så folk äntligen fattar att "oj, han kanske inte bara tyckte att det vore trevligt om alla kunde få hallondessert ändå". Och jag orkar inte med att folk i näösta tråd har glömt allt sammans (för det han skrivit i den häääär tråden verkar ju jääääättevettigt..).

 

Sick of it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså,vad fan är det för fel på att tycka att det ska ställas lite krav på mäniskor som kommer hit ,flyktingar eller arbetsinvandrare spelar det nån som helst roll???

Vad är felet med att vara nationalist och patriot och tycka att mäniskor som kommer hit får rätta sig efter våra regler och lagar.

Visst fan ska man hjälpa folk som behöver hjälp men i dag får man känslan av att dom som blir nekade asyl är gammla och sjuka barn medans "buset" blir kvar och kostar en förbannat massa pengar i form av fängelsekostnader och dyl.

Tycker hela debatten spårar ur i hela sverige när man som svensk inte får älska sitt hemland utan att bli mer eller mindre idiotförklarad som rasist eller nazist.

Sverige är stort nog att ta emot och hjälpa många men då ska fan i mig packet ut och dom som verkligen behöver hjälpen få den istället,invandrare eller svensk spelar ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså värre om en invandrare våldtar en kvinna, än om en svensk gör det? Grattis, i er värld är alla verkligen lika inför lagen. Motivera gärna även för den kvinna som blir våldtagen varför den svenske mannens våldtäkt inte är lika illa. Det är trots allt ganska många våldtäkter som begås av svenska män som ni väljer att ignorera utifrån nåt resonemang om att "jag bryr mig inte personligen".

 

Men å andra sidan är ju inte ert intresse att få slut på våldet mot kvinnor. Det är helt enkelt bara svenska män som ska ha "privelegiet" att dänga basebollträn i huvudet och våldta sina kvinnor.

 

Även om jag håller med dig i sak så är det ju faktiskt så att en invandrare kan dömas till utvisning i tillägg till fängelsestraffet, dvs ett hårdare straff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså värre om en invandrare våldtar en kvinna, än om en svensk gör det? Grattis, i er värld är alla verkligen lika inför lagen. Motivera gärna även för den kvinna som blir våldtagen varför den svenske mannens våldtäkt inte är lika illa. Det är trots allt ganska många våldtäkter som begås av svenska män som ni väljer att ignorera utifrån nåt resonemang om att "jag bryr mig inte personligen".

 

Men å andra sidan är ju inte ert intresse att få slut på våldet mot kvinnor. Det är helt enkelt bara svenska män som ska ha "privelegiet" att dänga basebollträn i huvudet och våldta sina kvinnor.

 

Nja, nu måste jag nog protestera lite mot den logik du tycks försöka framföra. Givetvis är det INTE mer ok om en svenne våldtar en tjej än om en invandrare gör det. Poängen är dock att om inte invandraren blivit insläppt i landet hade vi haft en våldtäkt mindre. Totalt sett skulle våldtäktsbrotten minska med c:a 40-60% om vi jämför med våra nordiska grannar.

 

 

Klyka,

Nu får du väl ta och gå och lägga dig.

 

 

Jag funderar på att trycka på varningsknappen nu, trots att du är moderator.

 

För sent - det gjorde jag redan för 6 sidor sedan. Även om jag tycker att Cleburne har en snedvriden livssyn kan inte en moderator hålla på och kalla folk för mongosjuka. Skäms Klyka! Men ja, jag håller med dig i sakfrågan.

 

Alltså,vad fan är det för fel på att tycka att det ska ställas lite krav på mäniskor som kommer hit ,flyktingar eller arbetsinvandrare spelar det nån som helst roll???

Vad är felet med att vara nationalist och patriot och tycka att mäniskor som kommer hit får rätta sig efter våra regler och lagar.

Visst fan ska man hjälpa folk som behöver hjälp men i dag får man känslan av att dom som blir nekade asyl är gammla och sjuka barn medans "buset" blir kvar och kostar en förbannat massa pengar i form av fängelsekostnader och dyl.

Tycker hela debatten spårar ur i hela sverige när man som svensk inte får älska sitt hemland utan att bli mer eller mindre idiotförklarad som rasist eller nazist.

Sverige är stort nog att ta emot och hjälpa många men då ska fan i mig packet ut och dom som verkligen behöver hjälpen få den istället,invandrare eller svensk spelar ingen roll.

 

Trots retoriska brister i ditt inlägg så håller jag med dig. Om jag någonsin tvingas fly från Sverige och lyckligtvis tas emot med någorlunda öppna armar av ett annat land - inte fan ska jag tacka det landet med att begå diverse brott.

 

Fakta är att på landets fängelser så är invandrare överrepresenterade - om någon lyckas hitta bevis som motsäger detta är jag djupt imponerad. Det är en av alla orsaker till att vi har en stor skara smygrasister och/eller främlingsfientliga individer på pf och ute i samhället. (Nåja, Cleburne smyger ju inte direkt med sina åsikter ;-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen är dock att om inte invandraren blivit insläppt i landet hade vi haft en våldtäkt mindre. Totalt sett skulle våldtäktsbrotten minska med c:a 40-60% om vi jämför med våra nordiska grannar.

Okej, om syftet är att skapa ett våldtäktsfritt samhälle borde vi ju enligt samma logik stänga ute män från det svenska samhället. Det skulle ju i så fall göra enormt mycket mer för våldtäktsstatistiken än att göra sig av med ett gäng invandrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det sjuka är ju att han ändå på nåt jävligt mystiskt sätt gång på gång får Tamtaram och 95% av resten av forumet att fullkomligt ta miste mellan honom och Bamse.

 

Använde du din ESP för att ta reda på vad jag tyckte? Jag kan bara säga att du är bra på att dra slutsatser men lite sämre på analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag tycker att Cleburne har en snedvriden livssyn kan inte en moderator hålla på och kalla folk för mongosjuka. Skäms Klyka!

.

Min första infraction, intjänad efter att jag blev mod. Där ser man.. :)

 

Jag inser att min kommentar var fel gentemot Cleburne, då den var av en typ som jag själv skulle ge infraction. Dock ångrar jag den inte, sett gentemot Cleburne, då jag står fast vid min åsikt.

 

Däremot ångrar jag att jag använde ordet "mongo" som ett skällsord. Mongoliditet är en olycklig sjukdom, och de drabbade kan knappast lastas för att de drabbas, och det finns ingen anledning att se ned på dem som drabbas. Jag ber därför om ursäkt för mitt användande av ordet i den betydelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde du din ESP för att ta reda på vad jag tyckte? Jag kan bara säga att du är bra på att dra slutsatser men lite sämre på analys.

 

Så du håller med mig trots allt? Vad tjaffsade du om innan då?

 

Eller är det så att du inte höll med mig? Vad tjaffsar du isf om med detta inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du håller med mig trots allt? Vad tjaffsade du om innan då?

 

Eller är det så att du inte höll med mig? Vad tjaffsar du isf om med detta inlägg?

Håller med om vad?

Att Cleburne är en mongoloid smygrasist som våldtar sin fru i hemmet.

- Nej

Att det säkert finns personer här som kanske kan klassas som rasister och som inte tänker längre än näsan räcker?

- Ja

Att diskussionen är jäkligt spretig men också viktig?

- Ja

Att man borde få diskutera invandringsrelaterade problem utan att bli idiotförklarad?

- Ja

 

Jag är i det stora hela positiv till invandringen men tycker att det finns problem med dagens politik och läser och deltar dels för att lära mig mer men också forma åsikter genom ny kunskap samt dela med mig av den kunskap som jag redan har.

 

Edit: Vad jag tjafsar om.

Du drar helt felaktiga slutsatser utifrån inlägg hela tiden. Ett tips är att fråga personen vad dem menar istället för att dra en slutsats direkt. Det finns dessutom tekniker som t.ex parafrasering som kan vara användbara för att förstå vad en person säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kollar runt lite bland invandrare, så förväntar de sig mer krav än svenskar. De förväntar sig mindre fjäskande än svenskar. De har en hårdare invandrarsyn en de flesta svenskar. Jag kan ha fel pga litet statisktiskt underlag, men den uppfattningen har jag fått genom de många invandrare jag har mött och personligen känner. Om det stämmer, var finns då intresse-konflikten?

 

Krav skall ställas på alla människor... punkt slut.

Brottslingar skall straffas... punkt slut.

 

Varför skall inte alla vara lika inför lagen? Om du är invandrare gäller gäst-lagarna, men om du är svensk gäller normala lagar. Eh??

Där man bor, är man inte gäst längre. Lika inför lagen bör gälla.

Enkelt och stil-rent. Alla skillnader om än små medför konstiga och svårförutsägbara sido-effekter som strular till samhället ännu mer.

 

Säg att Anders son har mördat en dörrvakt. Eftersom han är svensk kommer hans son i fängelse. Mahmmexyzd's son har också mördat en dörrvakt, men eftersom han är utlänning utvisas både far och son till x-cute-land där de avrättas.

 

Det där är inte lika inför lagen! Fan, avrätta båda sönerna (plus eventuellt överlevande dörrvakter). Det är stil-rent och alla inblandade människor blir lika inför lagen.

 

Brottslingar skall straffas (lika).... punkt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip samtlig forskning visar på samma sak

Du undviker att redogöra för exakt vad du menar att "samtlig forskning" visar på, men jag är osäker på om du själv vet. Jag har motsatt mig specifika delar av ditt resonemang, och det på goda grunder. Det är verkligen inte så att jag hävdar att jorden är platt, men jag har, till skillnad från dig vad det verkar, inte bara läst expressen och lite populärvetenskapliga böcker som inte har med ämnet att göra.

 

Fortfarande, hur kan jag övertyga dig om att eventuella gruppskillnader i IQ-poäng inte är särskilt relevant för ditt liv eller i möten med andra människor? Jag menar, du vore ju knappast så fascinerad av denna lilla siffra om du inte tänkte dig att det kunde få någon form av implikation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande, hur kan jag övertyga dig om att eventuella gruppskillnader i IQ-poäng inte är särskilt relevant för ditt liv eller i möten med andra människor? Jag menar, du vore ju knappast så fascinerad av denna lilla siffra om du inte tänkte dig att det kunde få någon form av implikation?

 

För mitt liv är det inte särdeles relevant och intelligens är bara en liten del av det som intresserar mig när det kommer till människosläktet. Att det inte är relevant för mig personligen är väl dock knappast ett argument? Fullkomligt idiotiskt faktiskt. Hur viktiga är svarta hål för S. Hawkins liv och leverne?

 

Däremot har skillnader mellan olika befolkningsgrupper relevans för exempelvis läkemedelsindustrin i synnerhet och läkarvetenskapen i allmänhet för att ta ett exempel. Vissa mediciner har exempelvis reducerad effekt på vissa människotyper.

 

Hur som helst finner jag ingen anledning att diskutera det hela med dig då du inte klarar av att diskutera utan att försöka förlöjliga mina inlägg och saknar all förmåga att resonera.

 

Du efterlyser kritiskt tänkande, men kan inte se bortom det politiskt korrekta. Läs ett par böcker i ämnet och återkom därefter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Greywolf, anledningen till att jag inte bidrar med nånting konstruktivt är att jag inte orkar med att debattera mot strömmen på ett kroniskt minnesförlustdrabbat forum, där ligan av smygrasister gång på gång kan uttrycka sina idéer om purifikation av den svenska svenskheten. Jag orkar inte med att det ska ta 15 sidor av skit innan nån av dem äntligen råkar säga för mkt, så folk äntligen fattar att "oj, han kanske inte bara tyckte att det vore trevligt om alla kunde få hallondessert ändå". Och jag orkar inte med att folk i näösta tråd har glömt allt sammans (för det han skrivit i den häääär tråden verkar ju jääääättevettigt..).

 

Sick of it.

 

För helvete Klyka, skit då i den här tråden. Jag försvarar inte Cleburnes åsikter på något sätt. Jag försvarar bara hans rätt att debattera i en tråd där hans vidrigare sida för en gångs skull inte kommer fram. Det är med andra ord en (relativt Cleburnes-ideal-samhälle-tråden) ganska vettig debatt som förs. Varför ska du dundra in och muppa upp den med helt irrelevanta påstående och medvetet feldragna slutsatser?

 

Gillar du det inte så får du skita i att läsa eller skriva i tråden. Bryter någon mot någon regel får du väl vidta lämpliga åtgärder. Oavsett vilka åsikter som vädras här är det allitd, alltid bättre att bemöta de med sakliga argument. Jag förstår att du är frustrerad och allt det där men kom igen, våldtäkter i hemmet? Mongolida åsikter? Lägg bara ner tills du har lugnat ner dig och kan föra diskussionen på ett vettigt sätt igen (vilket jag vet att du kan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...