Gå till innehåll

Fitna - Filmen som ska stoppas till varje pris


Albert

Recommended Posts

Skriver jag verkligen så sjukt kryptiskt så det är helt jävla omöjligt att förstå ett enda jävla inlägg jag skriver? Än så länge har jag inte sett några tecken på att en enda käft har förstått (eller i vart fall avhållit sig från att medvetet misstolka) ett enda av mina inlägg i denna tråd.

 

öh... nej? Det är du som anser att han har sjuka åsikter?

 

Snälla. SNÄLLA, säg inte att du totalt missade ironin mot dig i det inlägget.

 

Är det så att om nån sympatiserar mer med dina meningsmotståndare än dig, så anser du att de är för dumma för att uppehålla en logisk och saklig diskussion? Därför vägrar du diskutera med dem. Har jag rätt?

 

What? Var har du fått den smörjan ifrån?

 

Nej, men det är idiotiskt att anse att han inte får/bör framföra dem.

 

Tillika idiotiskt att tro att det är ens närmelsevis vad jag har sagt.

 

Ett litet tanke-exempel. Anta att utlänningar står för en rejält större andel brott än svenskar. Säg att av en miljon svenskar har ett mord begåtts under en viss tidsperiod. Bland motsvarande en milljon utlänningar har fyra mord begåtts. Nu har vi 400% högre brottslighet bland utlänningarna. Motiverar det verkligen andra lagar för utlänningar? Finns det verkligen en bättre ansats än att försöka få fast alla mördare?

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

The Austrian authorities have indicted politician Susanne Winter on charges of incitement and degradation of religious symbols and religious agitation. This offence carries a maximum sentence of two years. Last January, Ms Winter said that the prophet Muhammad was “a child molester” because he had married a six-year-old girl. She also said he was “a warlord” who had written the Koran during “epileptic fits.”

 

The politician, a member of the Austrian Freedom Party FPÖ, an anti-immigration party which is in opposition, added that Islam is “a totalitarian system of domination that should be cast back to its birthplace on the other side of the Mediterranean.” She also warned for “a Muslim immigration tsunami,” saying that “in 20 or 30 years, half the population of Austria will be Muslim” if the present immigration policies continue.

 

Following her remarks, Muslim extremists threatened to kill Susanne Winter and she was placed under police protection. Today, the Justice Department in Vienna announced that Ms Winter will be charged with “incitement and degradation of religious symbols” (Verhetzung und Herabwürdigung religiöser Symbole). If convicted she may have to serve up to two years in jail for her opinions.

 

http://www.brusselsjournal.com/node/3145

 

 

man kanske borde passa sig för vad man skriver här. är ju ett antal i denna tråden som skrivit exakt samma sak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.brusselsjournal.com/node/3145

 

 

man kanske borde passa sig för vad man skriver här. är ju ett antal i denna tråden som skrivit exakt samma sak...

 

Jag tror knappast vi behöver vara alltför oroliga i Sverige, än så länge i alla fall. Österrike har ju lite annan erfarenhet av progromer mot religösa minoriteter så att säga, och med den bakgrunden är Mein Kampf exempelvis olaglig att inneha eller förmedla där medans vi kan köpa den i Akademibokhandeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver jag verkligen så sjukt kryptiskt så det är helt jävla omöjligt att förstå ett enda jävla inlägg jag skriver?

 

.

 

Jag tror du är från en annan planet.

Än så länge har jag inte sett några tecken på att en enda käft har förstått (eller i vart fall avhållit sig från att medvetet misstolka) ett enda av mina inlägg i denna tråd.

Du känner ett trängande behov av att gå in i varje tråd och blint dundra fram och berätta hur sjuka åsikter cleburne och att han inte är värd att lyssna på. Vi andra lyssnar gärna på Cleburnes välformulerade inlägg och bildar oss en egen uppfattning utan 5 sidor meningslöst brus blandat med sjaskiga personangrepp. Jag tycker Cleburne skriver rakt på sak och döljer inte sina åsikter. Det är lätt att förstå hans inlägg och lätt att bemöta för den som inte håller med. Du däremot verkar helt omöjlig att diskutera med vilket du som tur är har insett själv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror knappast vi behöver vara alltför oroliga i Sverige, än så länge i alla fall. Österrike har ju lite annan erfarenhet av progromer mot religösa minoriteter så att säga, och med den bakgrunden är Mein Kampf exempelvis olaglig att inneha eller förmedla där medans vi kan köpa den i Akademibokhandeln.

 

Tja, vi har ju våra egna puckolagar här i Sverige som ger vissa grupper ett större lagstadgat skydd än andra. :? Det komiska är ju att de styrande inte fattar hur episkt korkat det är, men som sagt, vissa är mer jämlika än andra i dagens samhälle.

 

Sen att Tyskland och i viss mån Österrike fortfarande lider av någon sorts masspsykos är ju både tragiskt och upprörande. Som vi slog fast i denna tråd - http://pokerforum.nu/forum/off-topic/45983-vilken-konspirationsteori-aer-den-sannolikaste.html - så är det omöjligt att ge en sida skulden för all skit som hände under kriget, men i dagsläget kan man alltså inte ens diskutera historia i t.ex. Tyskland.

 

Jag lirar en del Hearts of Iron, ett strategispel som utspelar sig under andra världskriget (rekommenderas för övrigt) och att hakkors inte får användas i spelet när t.ex. hammaren och skäran är med är ju mest komiskt, men det riktigt sjuka är att i den tyska versionen så var man tvungna att byta ut namnen på kända tyskar. Adolf Hitler och ett gäng andra fick inte nämnas, så de fick helt enkelt heta något annat i den tyska versionen av spelet, typ Albert Hissler och liknande omskrivningar, och bilder av dem fick inte ingå i spelet. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men det är idiotiskt att anse att han inte får/bör framföra dem.

Tillika idiotiskt att tro att det är ens närmelsevis vad jag har sagt.

 

Ok, så jag är en idiot nu också? Inse nu att du står helt ensam på barrikaden. Det är ingen (?) som försvarar Cleburnes åsikter, bara hans rätt att yttra dem.

Och jo, det du säger är ganska exakt: "Det är inte lönt att lyssna på Cleburne eftersom han tycker att man kan abortera barn upp till 7 år". Det är ju en ganska giltig ståndpunkt men jag förstår inte vad man gör i debatten överhuvudtaget om man är av den åsikten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snälla hur kan klyka få ha moderdator rättigheter? jag är rätt övertygad om att jag inte är den enda som har den åsikten att klyka inte når upp den nivån som krävs för att vara moderator. godtyckliga varningar och personliga hatinlägg mot människor med "felaktiga" åsikter är bevis nog enligt min åsikt. Han ska ha credit för att han åtminstone lönlöst försöker försvara sig, till skillnad mot dom flesta som ger upp tidigare när dom inser att det är en david mot goliat kamp, men ärligt talat så är det svårt när man är så uppenbart är ute och cyklar totalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snälla hur kan klyka få ha moderdator rättigheter? jag är rätt övertygad om att jag inte är den enda som har den åsikten att klyka inte når upp den nivån som krävs för att vara moderator. Han ska ha credit för att han åtminstone lönlöst försöker försvara sig men ärligt talat så är det svårt när man är så uppenbart är ute och cyklar totalt.

 

Håller med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snälla hur kan klyka få ha moderdator rättigheter? jag är rätt övertygad om att jag inte är den enda som har den åsikten att klyka inte når upp den nivån som krävs för att vara moderator. godtyckliga varningar och personliga hatinlägg mot människor med "felaktiga" åsikter är bevis nog enligt min åsikt. Han ska ha credit för att han åtminstone lönlöst försöker försvara sig, till skillnad mot dom flesta som ger upp tidigare när dom inser att det är en david mot goliat kamp, men ärligt talat så är det svårt när man är så uppenbart är ute och cyklar totalt

 

Håller med!

Om ni skiljer på sak och person så går det nog lättare...

 

Jag är i alla fall av den åsikten att en moderator måste få ha åsikter som person. Alla moderatorer måste inte verka i det tysta utan att någonsin vara del i en debatt. Om jag sedan alltid anser att Klyka håller en saklig debatt är en helt annan sak.

 

Vad gäller Klykas moderering så har jag inte reagerat på att han skulle dela ut några godtyckliga varningar. Tvärtom så har nog Klyka så många "ögon på sig" att han varningar detaljstuderas av ett antal medlemmar medan andra moderatorer kan agera i "tysthet" utan att deras eventuella tillkortakommanden diskuteras.

 

Så grabbar, släpp sargen och fokusera istället på att argumentera med/mot Klyka om era åsikter.

 

För övrigt tycker jag som Jennez att Klyka använder lite dåliga argument gentemot Cleburne i vissa inlägg, även om Cleburnes åsikter är något som jag hoppas är och förblir sällsynta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska man få ha åsikter som moderator men jag anser att när man är moderator så får man tänka efter lite nogrannare på vad man skriver och hur man skriver. Jag tycker inte det är lämpligt att man som moderator sänker sig till sandlådenivå i diskussioner och definitivt inte idiotförklara andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ponera att ateister står för 15% av befolkningen i USA men bara 0.2% av befolkningen i fängelser. kan man då anta att religiösa 75x oftare begår brott än ateister? motiverar det verkligen diskrimineringen mot ateister?

 

Nej det kan man inte, eftersom det finns polisarbete och rättsprocess mellan brott och fängelse, men det torde vara riskfritt att dra ett helt gäng slutsatser med en sådan markant felmarginal.

 

Om du vidgar gruppen ateister till alla som vägrar att fullt lita på en skriven bok, så tycker jag personligen att det verkar vara en föredömlig grupp. Är väl också uppenbart att jag inte gillar diskriminering hoppas jag. (Om jag därmed råker kliva på en PK-ruta, så är det av ren slump.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, vi har ju våra egna puckolagar här i Sverige som ger vissa grupper ett större lagstadgat skydd än andra. :? Det komiska är ju att de styrande inte fattar hur episkt korkat det är, men som sagt, vissa är mer jämlika än andra i dagens samhälle.

 

Den lagens impotens illustreras ju av att det anses vara hets mot folkgrupp att "uppsåtligen, i uttalande eller i annat meddelande som sprids, uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning."

 

Hyfsat godtyckligt kan man ju tycka. Och dessutom verkar du få ett carte blanche om åsikterna du yttrar är av religösa art.

 

Jag tycker dock inte att bilden alltid är helt svartvit här, men det är för en annan tråd tror jag :-)

 

Sen att Tyskland och i viss mån Österrike fortfarande lider av någon sorts masspsykos är ju både tragiskt och upprörande. Som vi slog fast i denna tråd - http://pokerforum.nu/forum/off-topic/45983-vilken-konspirationsteori-aer-den-sannolikaste.html - så är det omöjligt att ge en sida skulden för all skit som hände under kriget, men i dagsläget kan man alltså inte ens diskutera historia i t.ex. Tyskland.

 

Givetvis kan inte en sida få all skit, men det är väl inte riktigt poängen här? Att skydda judarna var ju inte anledningen till kriget och båda sidor hade ju ihjäl varandra i stora antal, men just den etniska rensningen av judarna, som främst blev allmänt känd i efterhand, var annorlunda som jag ser det.

 

Jag lirar en del Hearts of Iron, ett strategispel som utspelar sig under andra världskriget (rekommenderas för övrigt) och att hakkors inte får användas i spelet när t.ex. hammaren och skäran är med är ju mest komiskt, men det riktigt sjuka är att i den tyska versionen så var man tvungna att byta ut namnen på kända tyskar. Adolf Hitler och ett gäng andra fick inte nämnas, så de fick helt enkelt heta något annat i den tyska versionen av spelet, typ Albert Hissler och liknande omskrivningar, och bilder av dem fick inte ingå i spelet. :roll:

 

Tja, vi har ju faktiskt ett eget historieomskrivningsministerie här i Sverige som heter forum för levande historia. Det har ju snabbt blivit ett propagandaverktyg i det styrande blockets händer vilket nyttjats av såväl det röda-gröna blocket såsom alliansen. Det är beklämmande och farligt.

 

Intressant dock att notera att det inte var förrens kommunismen hamnade under luppen som det började dyka upp ifrågasättanden huruvida staten ska reglera historieskrivningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Greywolf,

 

Om du har problem med mina åsikter, så säg det. Blanda inte in en massa skitsnack om min moderering, den är öht inte aktuell i den här tråden. Jag har inte rört ett enda inlägg här, och avser låta det förbli på det viset. Din retorik är således både osaklig och OT.

 

Jennez,

 

Det var du som sa att min (påstådda) hållning var idiotisk. Jag skickade helt sonika ditt yttrande åter till avsändaren. Du vet att jag inte tycker du är en idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Greywolf,

 

Om du har problem med mina åsikter, så säg det. Blanda inte in en massa skitsnack om min moderering, den är öht inte aktuell i den här tråden. Jag har inte rört ett enda inlägg här, och avser låta det förbli på det viset. Din retorik är således både osaklig och OT.

 

Du verkar vara en mycket störd människa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar vara en mycket störd människa

 

Synd för dig att du inte gavs ett stört inlägg att svara så på. Antar att du bara väntade på mitt nästa uinlägg för att kunna vederlägga det med den linen. Tyvärr blev det inte så bra som du hoppats.

 

Bättre lycka (och timing) nästa gång.

 

Fake edit: Och nej, jag använder inte rapporteringsfunktionen. Sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Till albert (mest, andra får också läsa)

 

Vad gäller överrepresentationen av invandrare i svenska fängelser så kan det finnas många förklaringar till detta. Jag menade verkligen inte att invandrare ska dra till med att det är synd om dem för det var krig i deras födelseland utan mer att man får titta den sociala och ekonomiska statusen på fängelsekunderna. Jag är ganska så säker på att det finns undersökningar som visar att kvoten invandrare i fängelser stämmer ganska så bra in på kvoten invandrare som tillhör de fattigaste procenten i Sverige samt att det är mest de fattiga som begår våldsbrott i Sverige (jag kan ha fel och är för lat för att leta, tyvärr.). Exempelvis (även om jag bara drar till med siffrorna): Totala antalet invandrare i Sverige är 30%, andelen invandrare som tillhör de fattigaste 20% är 80%, andelen invandrare i svenska fängelser är 70%.

 

 

En delförklaring eller förklaring skulle kunna hittas här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En delförklaring eller förklaring skulle kunna hittas här

 

Tyvärr faller den förklaringen ganska platt till marken eftersom invandrare är rejält överrepresenterade vad gäller brottslighet även om man plockar bort den ekonomiska aspekten ur det hela, d.v.s. välbärgade invandrare begår fler brott än välbärgade svenskar.

 

Jaha, så det är utanförskapet som det beror på? Nja, det faller ju också platt till marken eftersom brottsligheten bland invandrare är högre även innan de kommer till Sverige, d.v.s. länderna de kommer från har avsevärt mer brottslighet än Sverige.*

 

Och sista? spiken i kistan för alla vänstermuppar: Det spelar ändå ingen roll för i helvete! Att vara "utsatt" eller "utanför" eller "bla-bla-bla" är ingen ursäkt.

 

*Gäller ju självklart främst utomeuropeiska invandrare och t.ex. folkgrupper från Balkan, inte norrmän o.d.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...