Gå till innehåll

Fitna - Filmen som ska stoppas till varje pris


Albert

Recommended Posts

Albert, albert, albert. Du målar in dig i samma hörn hela tiden. När en invandrare gör nåt dumt så säger du "sånt hör inte hemma här, så går det när man har invandring", och när en svensk gör exakt samma dumhet så säger du "nämen så tråkigt".

 

Om vi ska vara konsekventa så borde vi ju säga att svenskt (mänskligt, om du vill) beteende inte hör hemma i Sverige, så låt oss stoppa försvenskningen av Sverige. Ut med svenskarna, de jävlarna håller ju på och våldtar och slåss för bövelen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Albert, albert, albert. Du målar in dig i samma hörn hela tiden. När en invandrare gör nåt dumt så säger du "sånt hör inte hemma här, så går det när man har invandring", och när en svensk gör exakt samma dumhet så säger du "nämen så tråkigt".

 

Om vi ska vara konsekventa så borde vi ju säga att svenskt (mänskligt, om du vill) beteende inte hör hemma i Sverige, så låt oss stoppa försvenskningen av Sverige. Ut med svenskarna, de jävlarna håller ju på och våldtar och slåss för bövelen!

 

Är det värre om en helt främmande gäst pinkar i din säng, jämfört med om din fru skulle pinka i din säng? Jag skulle tippa att gästen skulle bli utslängd, men du skulle väl knappast slänga ut din fru? Vet inte om du är gift, men vi låtsas att du är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av affe2000 Visa inlägg

Det som jag anser vara patetiskt är varför du i så fall postade länk plus bild. Dessutom säger du emot dig själv i de två första meningarna. Å ena sidan så anser du inte att händelsen har någor med att angriparna var afrikaner att göra och å andra sidan så ville du genom att uppmärksamma denna händelse visa vad invandring medför.

 

Att de kommer från Afrika sla väl inte medföra att de våldtar? Men jag postade statistik som visar att invandrare är överrepresenterade inom våldtäkt och jag misstänker skarpt att det gäller även andra brott. Varför vet jag ej. Om det beror på deras kultur eller att de inte lyckats integrerats i det svenska samhället vet jag inte.

 

Är det bara invandrare som gruppvåldtar och misshandlar?

 

Nej det är inte bara invandrare som gör det, nej. Är du läskunnig btw? Jag har aldrig påstått att det enbart är invandrare som våldtar, misshandlar, rånar etc MEN INVANDRARE ÄR ÖVERREPRESENTERADE. Är det så svårt att förstå? Så blir folk skogstokiga när jag tycker det är fel och att jag måste vara nazisten nummero uno som öppet för fram mina åsikter. Eller rasist eller vad ni nu vill få fram det till.

 

Lika lite som du kan bevisa eller påvisa en sannolik riggning av en pokersite genom att posta en eller några händer så kan du bevisa att invandring innebär gruppvåldtäkt och misshandel genom att posta en länk till en sådan händelse.

 

Men om jag, som jag nu har gjort, postat ETT HELT ÅRS VÅLDTÄKTS STATISTIK från NORGE och FINLAND där det TYDLIGT framkommer att INVANDRARE är ÖVERREPRESENTERADE så räcker det inte enligt dig för att fastslå att det ligger till så.

 

 

EDIT: Och vad är det för syn dessa invandrare har och vilka saker och ting gäller denna syn?

 

Se postning av mig till Andrew_W

 

Citat:

Ursprungligen postat av affe2000 Visa inlägg

Fast det är väl knappast ett bevis för att detta är invandrares generella syn på kvinnor? Det finns ju även svenska män (och för all del även kvinnor) som våldtar.

 

Vad gäller den statistiken du drar upp så tror jag att man även måste titta på många andra faktorer än endast etnicitet för att kunna få en rättvis bild av det hela. Jag tror inte det är så enkelt att man kan säga att invandrare våldtar på grund av deras gener eller dylikt. Jag tror att miljön man växer upp i spelar en mycket större roll.

 

Jag har inte sakt att invandrare har någon mystisk djuriskgen eller dylikt. De har säkert fått upplevt våld i sina hemländer MEN detta är ju inte på något sätt en brasklapp för dem. "Jag våldtog henne för att jag hade sånna hemska upplevelser från Irak. Pappa var dum och slog mig när jag var liten." Sådant håller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Albert, albert, albert. Du målar in dig i samma hörn hela tiden. När en invandrare gör nåt dumt så säger du "sånt hör inte hemma här, så går det när man har invandring", och när en svensk gör exakt samma dumhet så säger du "nämen så tråkigt".

 

Om vi ska vara konsekventa så borde vi ju säga att svenskt (mänskligt, om du vill) beteende inte hör hemma i Sverige, så låt oss stoppa försvenskningen av Sverige. Ut med svenskarna, de jävlarna håller ju på och våldtar och slåss för bövelen!

 

 

Jag skulle svara så som Cleburne skrev, så svara till hans post.

 

Och Klyka: Varför är invandrare överrepresenterade i våldtäkts statistiken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det värre om en helt främmande gäst pinkar i din säng, jämfört med om din fru skulle pinka i din säng?

 

Jag älskar inte en random svenne som jag älskar min fru (om jag nu har någon). Så att jag inte slänger ut alla svennar ur Sverige pga att svennar våldtar, misshandlar och mördar, beror snarare på att jag inser att det faktum att svennar våldtar, misshandlar och mördar är helt jävla irrelevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen handlar artikeln inte om intelligens

Nej, exakt. Kan du på något sätt se att det är ett problem för ditt resonemang, dvs att du drar slutsatser om olika förhållanden på ett godtyckligt sätt?

 

Att blunda för vetenskapen är inget annat än kontraproduktivt och gynnar istället rasister som ofta, när vetenskapliga rapporter publiceras, använder dem som argument: "Titta! Det är ju det vi har sagt hela tiden..." etc etc...

Hej och hå. Vetenskapliga artiklar är ett försök att presentera "objektiv" kunskap om verkligheten, men i slutändan är det upp till läsaren att försöka avgöra författarens legitimitet och kompetens på området. Jag har valt att inte blunda för detta:

 

The differential between the mean intelligence test scores of Blacks and Whites (about one standard deviation deviation, although it may be diminishing) does not result from any obvious biases in test construction and administration, nor does it simply reflect differences in socioeconomic status. Explanations based on factors of caste and culture may be appropriate, but so far have little direct empirical support. There is certainly no such support for a genetic interpretation. At present, no one knows what causes this differential.

 

Varför är detta så relevant i en tråd om invandringspolitik och kritik mot islam? Tänker du dig att detta med intelligens bör få någon form av implikationer för invandringspolitiken eller hur vi bemöter individer eller grupper av invandrare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är detta så relevant i en tråd om invandringspolitik och kritik mot islam? Tänker du dig att detta med intelligens bör få någon form av implikationer för invandringspolitiken eller hur vi bemöter individer eller grupper av invandrare?

 

Inte jag som tog upp ämnet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu justerades topic ganska snabbt i tråden så det hann inte diskuteras, men det vore intressant att se om nån inte håller med om det (Klyka?).

 

Jag vet inte riktigt hur den stoppades. Om den stoppades av någon genom maktutövning (tex stat mot websida) så håller jag helt klart med om att det var fel. Om den däremot stoppades (togs bort) av siten själv (tex för att den blev impopulär, de insåg att den sög, de blev hotade) så ser jag inget fel i att de tog bort den. De ska själva få bestämma om de vill ha den på sin site eller inte. Det innebär också att de har all moralisk rätt att ta bort den också, oavsett anledning.

 

Däremot var det ju dumt att hota dem som publicerade filmen. Sånt har jag självklart inget till övers med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

American Psychological Association

 

För det första: är det en organisation som sysslar med psykologi och inte genetik så man kan ju fråga sig hur kompetenta de är att besvara frågan.

 

För det andra bör förtydligas att det är fråga om en sammanslutning av psykologer och INTE en vetenskaplig institution med egna undersökningar i ämnet.

 

För det tredje borde du veta att det inte är politiskt görligt att skriva att svarta har lägre snittintelligens än vita. EDIT: för en större organisation i USA

 

Ta en titt på den här IQ-kartan exempelvis:

800px-AverageIQ-Map-World.png

 

Oavsett om du väljer att tro att det beror genetiska skillnader eller ej så kan du ju inte förneka att det är ganska betydande skillnader.

 

EDIT2: skulle vara sjukt intressant att höra vad om inte genetiska skillnader som skulle förklara skillnader på över 30 %

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle svara så som Cleburne skrev, så svara till hans post.

 

Och Klyka: Varför är invandrare överrepresenterade i våldtäkts statistiken?

 

Klyka får svara själv på frågan, om han vill.

 

Om jag förstått saken rätt är det här ofta viktiga gemensamma faktorer hos våldtäktsmän, oavsett nationalitet:

 

  • Känner utanförskap från samhället
  • Ensamhet
  • Psykiskt störda
  • Slagna och utsatta själva för våld under uppväxten

 

 

Besvarar inte din fråga men lämnar kanske lite frön till nya tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag säger är att Cleburne har lika stor rätt att debattera som vem som helst, sina horribla åsikter till trots. Jag tyckte bara att Klyka sänkte sig sjukt lågt genom att på förhand döma hans åsikter om invandring.

 

 

(min fetmarkering, Jens kursivering)

 

Jens,

 

Har du fullkomligen sovit dig igenom alla de invandringsdebatter som du själv har deltagit i?

 

Hur kan du ha missat

 

ATT Cleburne varit fullkomligt klar med sina åsikter om invandring,

ATT det inte är några hoppa-runt-på-rosa-moln-och-tycka-om-folk-fast-de-har-en-annan-hudfärg-idéer han har framfört,

ATT dessa är väldigt tydligt sammankopplade med hans människobild,

ATT nämnda människobild är fullkomligt horribel,

ATT denna horribla människobild är lika sammankopplad med hans syn på post-birth adoptions

SAMT ATT hans syn på nämnda form av adoption och invandrare därmed i grund och botten är två olika sidor av ett och samma sjukt ojämna mynt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det värre om en helt främmande gäst pinkar i din säng, jämfört med om din fru skulle pinka i din säng?

Det är alltså värre om en invandrare våldtar en kvinna, än om en svensk gör det? Grattis, i er värld är alla verkligen lika inför lagen. Motivera gärna även för den kvinna som blir våldtagen varför den svenske mannens våldtäkt inte är lika illa. Det är trots allt ganska många våldtäkter som begås av svenska män som ni väljer att ignorera utifrån nåt resonemang om att "jag bryr mig inte personligen".

 

Men å andra sidan är ju inte ert intresse att få slut på våldet mot kvinnor. Det är helt enkelt bara svenska män som ska ha "privelegiet" att dänga basebollträn i huvudet och våldta sina kvinnor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså värre om en invandrare våldtar en kvinna, än om en svensk gör det? Grattis, i er värld är alla verkligen lika inför lagen. Motivera gärna även för den kvinna som blir våldtagen varför den svenske mannens våldtäkt inte är lika illa. Det är trots allt ganska många våldtäkter som begås av svenska män som ni väljer att ignorera utifrån nåt resonemang om att "jag bryr mig inte personligen".

 

Men å andra sidan är ju inte ert intresse att få slut på våldet mot kvinnor. Det är helt enkelt bara svenska män som ska ha "privelegiet" att dänga basebollträn i huvudet och våldta sina kvinnor.

 

Det jag menar att det handlar om att ta seden dit man kommer. Att tillföra något. "MP3-mannen" och alla andra som våldtar är minst lika idiotiska/korkade som när en utlänning våldtar. Brottet är lika avskyvärt. Det är inte det jag motsätter eller hävdar.

 

Men om en asylsökande kommer hit för att denne vill slippa att bli förföljd och leva ett fritt liv i Sverige så ska ju inte denne komma hit och våldta som det nu hände i Karlstad. Läs i helgens Nya Wermlands Tidning (NWT) då det var en "blurrad" bild på en afrikan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså värre om en invandrare våldtar en kvinna, än om en svensk gör det? Grattis, i er värld är alla verkligen lika inför lagen. Motivera gärna även för den kvinna som blir våldtagen varför den svenske mannens våldtäkt inte är lika illa. Det är trots allt ganska många våldtäkter som begås av svenska män som ni väljer att ignorera utifrån nåt resonemang om att "jag bryr mig inte personligen".

 

Men å andra sidan är ju inte ert intresse att få slut på våldet mot kvinnor. Det är helt enkelt bara svenska män som ska ha "privelegiet" att dänga basebollträn i huvudet och våldta sina kvinnor.

 

Mmm, för det var ju det jag menade. :roll: Jag vet inte hur du blev uppfostrad, men jag fick lära mig att visa en aning hyfs när jag var gäst hos någon. Jag gör många saker i mitt, vänners och nära släktingars hem som jag inte skulle få för mig att göra när jag är bortbjuden och befinner mig i ett främmande hem.

 

Våldtäkt är våldtäkt oavsett vem som begår brottet, men som jag ser det har man rätt att förvänta sig att gäster i vårt land beter sig som...ja, som man gör när man är gäst hos någon. Be on their best behavior, so to say. När det är gäster som svinar loss mest (som det är i dagsläget) har något gått oerhört snett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(min fetmarkering, Jens kursivering)

 

Jens,

 

Har du fullkomligen sovit dig igenom alla de invandringsdebatter som du själv har deltagit i?

 

Hur kan du ha missat

 

ATT Cleburne varit fullkomligt klar med sina åsikter om invandring,

ATT det inte är några hoppa-runt-på-rosa-moln-och-tycka-om-folk-fast-de-har-en-annan-hudfärg-idéer han har framfört,

ATT dessa är väldigt tydligt sammankopplade med hans människobild,

ATT nämnda människobild är fullkomligt horribel,

ATT denna horribla människobild är lika sammankopplad med hans syn på post-birth adoptions

SAMT ATT hans syn på nämnda form av adoption och invandrare därmed i grund och botten är två olika sidor av ett och samma sjukt ojämna mynt?

 

 

nu får du väl ge dig. Hur kan såna som du får bli moderator? Sådana ska helst föregå med gott föredöme och inte kasta skit över medlemar dom ej tycker om. Vi lever i ett fritt land ( klyscha) och har rätt att tycka lite som vi vill även här på detta forum hoppas jag.

 

Jag tror dom flesta har förstått vid det här laget att du känner ett stort hat mot Cleburne och hans vidriga åsikter och att du gärna dömer ut han på förhand, helst ska han inte ha skrivit ett ord i tråden men du ska ändå in och förklara för alla vad han kommer skriva och hur helt mongosjuka åsikter han har och därmed är inget han kommer skriva någonsin värt att ta på allvar. Jag tror att folk kan bilda sig egna åsikter om cleburne och tycker dom inte som du så kommer din argumentationsteknik/privat korståg/dyngkastning knappast övertyga dom.

Ta det i PM i fortsättningen så kanske vi kan slippa 4 sidor som inte tillför något, detta är inte ens underhållande utan bara brus. Vi andra kanske tycker Cleburne har något att tillföra till forumet även om vi inte håller med om post-birth-adoptions.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Greywolf,

 

Inlägget du citerade var ju faktiskt ett försök att konstruktivt förklara kopplingen mellan olika delar av Cleburnes åsikter. Folks åsikter på angränsande områden har inga vattentäta skott mellan sig. Olika frågor är relaterade. Och vad man skriver i en tråd är inte obsolet bara för att man just nu råkar skriva i en annan tråd.

 

Jag bara uppmärksammar folk på det faktum att Cleburne är en ovanligt öppen garderobsrasist (oavsett hans fina omskrivningar i denna och andra trådar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, skillnaden mellan oss handlar om något helt annat. Jag vet ju inte om det handlar om uppfostran, genetiskt arv eller vad det nu kan vara, men...

 

Ett annat förslag är att prova med att förklara varför du tycker det är OK att våldta i sitt eget hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första: är det en organisation som sysslar med psykologi och inte genetik så man kan ju fråga sig hur kompetenta de är att besvara frågan.

 

För det andra bör förtydligas att det är fråga om en sammanslutning av psykologer och INTE en vetenskaplig institution med egna undersökningar i ämnet.

Åh herregud! Det här var så komiskt att jag inte vet hur jag ska kommentera. Jag tror att jag säger ingenting mer.

 

För det tredje borde du veta att det inte är politiskt görligt att skriva att svarta har lägre snittintelligens än vita. EDIT: för en större organisation i USA

Jo, det går alldeles utmärkt. Min kurslitteratur har varit full av sånt :)

 

Ta en titt på den här IQ-kartan exempelvis:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/92/AverageIQ-Map-World.png/800px-AverageIQ-Map-World.png

Åh jävlar, jag måste sluta ligga med australiensare!

 

Oavsett om du väljer att tro att det beror genetiska skillnader eller ej så kan du ju inte förneka att det är ganska betydande skillnader.

Nej fan, jag flyger till Indien imorgon och söker mig en avelshingst!

 

EDIT2: skulle vara sjukt intressant att höra vad om inte genetiska skillnader som skulle förklara skillnader på över 30 %

Du tänker dig att det går att sammanfatta lite enkelt med några rader? Mitt råd om du verkligen är intresserad: läs och var kritisk till det du läser. Forskare älskar att publicera minsta lilla antydan till ett eventuellt samband.

 

Edit: Btw, "IQ-kartan", hur gulligt är inte det? Är det en sån man har i bakfickan när man är ute och möter folk? Som en snabb-guide för att kunna göra lite schysta IQ-bedömningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka,

Nu får du väl ta och gå och lägga dig.

 

Cleburne har ju bara argumenterat för att han inte vill dela med sig av sina pengar till andra. Det kan man tycka vad man vill om, men dina inlägg blir bara pinsammare och pinsammare. Smygrasist? Våldta i hemmet?

Jag funderar på att trycka på varningsknappen nu, trots att du är moderator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka,

Nu får du väl ta och gå och lägga dig.

 

Cleburne har ju bara argumenterat för att han inte vill dela med sig av sina pengar till andra. Det kan man tycka vad man vill om, men dina inlägg blir bara pinsammare och pinsammare. Smygrasist? Våldta i hemmet?

Jag funderar på att trycka på varningsknappen nu, trots att du är moderator.

 

Bara ett litet nitpick. Jag har inte argumenterat för att slippa dela med mig av mina pengar, men jag vill själv få bestämma vad de ska gå till och hur mycket jag ska avstå från, åtminstone när det gäller saker som inte bör vara angelägenheter för staten. D.v.s. jag motsätter mig att vissa människor tvingar mig att betala för Kristina Lugns cigaretter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...