Gå till innehåll

Fitna - Filmen som ska stoppas till varje pris


Albert

Recommended Posts

Varför skulle det här någonsin hända?

 

Håller med. Jag tror garanterat att nationalstaten kommer att vara död för länge sen när något sådant inträffar på den jordlott vi idag kallar Sverige. ;)

 

Seriöst alltså. "Sverige" är en irrelevant etikett, den kommer ersättas av nåt annat eller ingenting. Troligen innan vi råkar i krig / katastroftillstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tyvärr faller den förklaringen ganska platt till marken eftersom invandrare är rejält överrepresenterade vad gäller brottslighet även om man plockar bort den ekonomiska aspekten ur det hela, d.v.s. välbärgade invandrare begår fler brott än välbärgade svenskar.

 

Jaha, så det är utanförskapet som det beror på? Nja, det faller ju också platt till marken eftersom brottsligheten bland invandrare är högre även innan de kommer till Sverige, d.v.s. länderna de kommer från har avsevärt mer brottslighet än Sverige.*

 

Och sista? spiken i kistan för alla vänstermuppar: Det spelar ändå ingen roll för i helvete! Att vara "utsatt" eller "utanför" eller "bla-bla-bla" är ingen ursäkt.

 

*Gäller ju självklart främst utomeuropeiska invandrare och t.ex. folkgrupper från Balkan, inte norrmän o.d.

 

Har du några källor på det här? Skulle vara väldigt intressant att få ta del av statistiken bakom dina slutsatser ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några källor på det här? Skulle vara väldigt intressant att få ta del av statistiken bakom dina slutsatser ovan.

 

Kom en rapport för ett par år sedan som beskrev läget på landets klass 1-fängelser där det konstaterades att majoriteten av internerna var av utländsk härkomst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom en rapport för ett par år sedan som beskrev läget på landets klass 1-fängelser där det konstaterades att majoriteten av internerna var av utländsk härkomst.

 

Ja, men den gode Clebourne har ett par andra påståenden i sitt inlägg som är ganska intressanta och någon form av källa vore trevligt för lite vidare studier.

 

Tex:

 

"vad gäller brottslighet även om man plockar bort den ekonomiska aspekten ur det hela, d.v.s. välbärgade invandrare begår fler brott än välbärgade svenskar."

 

och vidare:

 

"*Gäller ju självklart främst utomeuropeiska invandrare och t.ex. folkgrupper från Balkan, inte norrmän o.d."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom en rapport för ett par år sedan som beskrev läget på landets klass 1-fängelser där det konstaterades att majoriteten av internerna var av utländsk härkomst.

 

Har även gjorts undersökningar som visar att överrepresentationen är stor även när man plockar bort socio-ekonomiska aspekter. Snubben Rojas presenterade ju bl.a. vissa rön i DN. Sen kan man ju fråga sig varför detta inte förs fram av myndigheter, precis som man vägrar avslöja vad invandringen kostar Sverige, samtidigt som man gärna lägger stora summor på att studera förekomsten av alger i torskgälar.

 

Sen att brottsligheten är högre i länder som Somalia, f.d. Jugoslavien och Irak, måste jag verkligen bevisa det? Ska jag även bevisa att jorden är rund? Det handlar ju ofta om samhällen som är så oordnade att det inte är möjligt att få fram någon statistik över huvud taget, ffs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av personlig egoism vill jag ha in så många invandrare som möjligt till Sverige. Det finns många anledningar:

 

1. Med tillräckligt många invandrare kommer fjäskande svenskar i minoritet och man kan äntligen rösta fram hårdare tag mot brottslighet.

 

2. Feminismen kommer att dö snabbare.

 

3. Det skall löna sig att arbeta.

 

4. Religiösa fanatismer kommer att måsta bekämpas och försvinna.

 

5. Toleransen i samhället måste ökas och den lilla PK-rutan helst elimineras.

 

6. Mångfald i kultur och ekonomi skall ge ett ekonomiskt och kulturellt uppsving.

 

...

...

..

 

7. Kanske ids man flytta hem igen utan att tråkas ihjäl ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av personlig egoism vill jag ha in så många invandrare som möjligt till Sverige. Det finns många anledningar:

 

3. Det skall löna sig att arbeta.

 

Va?

 

4. Religiösa fanatismer kommer att måsta bekämpas och försvinna.

 

VA???

 

 

Kan någon annan förklara om det är jag som är en idiot eller är den här killen helt omöjlig att förstå? Vad menar han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du fylla punkt 2:

 

1. Släpp in massa invandrare

2. ????

3. Det lönar sig att arbeta

 

 

Oh! Passa också på att berätta varför invandring är den bästa lösningen för att bekämpa religiös fanatism. Nu inser jag att jag läste påståendet som "bekämpa religiös fanatism i Sverige", men det kanske inte var vad du syftade på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sandis84,

 

att det inte skall löna sig att arbeta, är ett tämligen lokalt fenomen för Sverige.

Är väl inte konstigt att lite normalisering mot omvärden borde göra det bättre.

 

Angående religiös fanatism, är jag väldigt känslig. Tycker i pricip att all religiös verksamhet som inkräktar på omgivningen i dagens upplysta samhälle skall betraktas som fanatisk. Må det vara skatt, påtvingad undervisning (läs hjärntvätt), kyrk-klockor som stör precis 100% av alla ej hörsel-skadade människor, eller annat. Med andra religioner i samma land, tvingas man med nödvändighet till kompromisser, vilket i slutändan är ett rejält EV+ till normala icke-religiösa människor.

 

Rent generellt är det nog så att inavel inte enbart genetiskt är förkastligt, utan även kulturellt och politiskt. Sverige har väl i princip inte tagit sig ur sin onda politiska cirkel på över hundra år. Det är hemmafronten som är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Jag kan förstå ditt resonemang, även om jag inte håller med.

 

Tyvärr accepteras den lilla religiösa fanatism som vi importerar. Där jag levde tidigare i mitt liv, och i viss mån där jag lever idag, finns inte en enda riktigt kristen person men många muslimer. Detta har gett mig bilden av att invandring absolut inte gör Sverige mindre religiöst. Svenska kyrkan känns redan som en döende organisation, den enda fruktan jag har är att svenskar som känner sig "hotade" av muslimer ska börja söka skydd under sin egna religion.

 

Jag kan inte riktigt se vilka kompromisser till andra religioner som ska gynna oss ateister. Snarare tror jag att ateisters rätt att kritisera religion kommer minska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...