Gå till innehåll

Fitna - Filmen som ska stoppas till varje pris


Albert

Recommended Posts

Deras syn på vaddå?

 

I det här fallet deras syn på en svensk kvinna. Det är tydligen helt okej att slå henne i huvudet med fjäderbatong och köra in kuken i henne. Om de inte tyckte att det vore okej så skulle de väl inte göra det?

 

Våldtäkt i Norge [redigera]

 

År 2006 anmäldes 840 våldtäkter i Norge.[13]

 

Oslopolisen släppte en rapport Voldtekt i Oslo 2004 som fick en del uppmärksamhet i Norge. Den visade att av 150 anmälda våldtäkter (148 kvinnliga och 2 manliga offer) i Oslodistriktet var 65,3 procent av våldtäktsoffren etniskt norska. Av dessa var 50 procent alkoholberusade, 13 procent berusade av narkotika och de resterade 37 procent nyktra vid våldtäktstillfället. Offrenas medelålder 25,6 år, varav åldersgruppen 20-29 år stod för 46 procent av offren. Gärningsmännens genomsnittsålder var då för etniska norrmän 35 år, medan icke-norska var 26,4 år, totalt då en genomsnittsålder på 29,5 år. 44 procent av gärningsmännen var i åldergruppen 20-29 år. Av de anmälda gärningsmännen i Oslo 2004 var 36,4 procent etniska norrmän, 20,9 procent med härkomst från Mellanöstern, 19,1 procent från Afrika, från 10,9 procent övriga Europa och 2,7 procent från Amerika. I 39,2 procent av fallen så var förövaren och offret tidigare ökända för varandra, 33,3 procent vänner eller bekanta och 27,5 procent i en partnerrelation.[14]

 

63,6% är alltså av annan etnicitet än norrmän våldtar år 2006. Tyvärr så har vi ingen statistik/forskning på detta i Sverige.

 

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldt%C3%A4kt

 

Våldtäkt i Finland [redigera]

 

År 2005 anmäldes 593 våldtäkter i Finland. Invandrare är överreprensenterade vid våldtäktsmisstankar i Finland. Finlands invandrare står för 2,2 procent av befolkningen men vid våldtäktsmål är de misstänkta för 21 procent av våldtäktsmålen[12].

 

 

Jag tror inte att invandrare som kommer till Sverige skiljer sig från de som kommer till Norge och Finland.

 

Det står dock om gruppvåltäkt men ingen "vanlig" våldtäkt då det bara är en våltäktsman.

 

Statistik från Brottsförebyggande rådet, 1991-1999 [redigera]

 

I 22 procent av de anmälda gruppvåldtäkterna har förövarna varit tre personer eller fler, i resterande 78 procent av fallen således två personer. 80 procent av gruppvåldtäkterna har skett inomhus och 20 procent utomhus. I 11 procent av de anmälda fallen har den som utsatts för våldtäkten varit 14 år eller yngre. 28 procent av de misstänkta förövarna var 15-20 år. Av de misstänkta hade 65 procent blivit lagförda för brott innan våldtäkten och av dessa var 46 procent lagförda för tre eller fler brott.

 

Etnicitet bland misstänkta för gruppvåldtäkt

 

* 43,5 procent var etniska svenskar (två svenska föräldrar, födda och folkbokförda i Sverige)[9]

* 32 procent var invandrare (utrikes födda, men folkbokförda i Sverige)[9]

* 14,5 procent hade invandrarbakgrund (födda och folkbokförda i Sverige, men med en eller två utrikes födda föräldrar.[9]

* 10 procent var utlänningar (inte folkbokförda i Sverige).[9]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att anse att folk av annan hudfärg är intellektuellt eller på annat sätt underlägsna torde vara lika omöjligt med lika grundläggande historiekunskaper.

 

Annan hudfärg är litet märkligt uttryckt, men att det skiljer i generell intelligens liksom generella fysiska anlag mellan befolkningsgrupper över världen är inte ett påhitt eller lögn. Det finns seriös forskning i ämnet och den är ganska entydig.

 

Den högsta snittintelligensen återfinns exempelvis bland Ashkenazi-judar. I övrigt ligger den östasiatiska befolkningen högre på i IQ-tester än exempelvis europeér (ja -även med hänsyn till felmarginalen).

 

Edit: det finns en bok i ämnet, skriven av bl.a. en finsk professor, som heter IQ and the wealth of nations. Den är visserligen omdebatterad, men knappast ansedd som oseriös...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En artikel i norska Aftenposten skriver de om saomalierna och irakierna som våldtar.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1662801.ece

 

 

Til sammenligning utgjør innvandrerne 23 prosent av befolkningen i Oslo. De er altså klart overrepresentert på den dystre statistikken.

 

- Informere muslimer.

Fouzia Hashi forteller at i enkelte kulturer er det kvinner som får ansvaret for voldtekt. Det kan være nok at de har gått alene, eller kledd seg utfordrende.

- Kvinner er borgere, med de samme rettigheter som menn. Vi må oppdra barna til å forstå dette, sier hun.

 

- Hva med voksne menn?

 

- Vi må informere muslimer her i Norge. For meg, som selv er muslim, er det første møtestedet moskeen. Imamene kan gjøre sitt for å påvirke medlemmene sine, derfor må norske myndigheter ha åpen kanal og dialog med imamene. Vi kommer ingen vei uten at imamene er inkludert i problemløsning, sier Hashi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här fallet deras syn på en svensk kvinna. Det är tydligen helt okej att slå henne i huvudet med fjäderbatong och köra in kuken i henne. Om de inte tyckte att det vore okej så skulle de väl inte göra det?

 

Fast det är väl knappast ett bevis för att detta är invandrares generella syn på kvinnor? Det finns ju även svenska män (och för all del även kvinnor) som våldtar.

 

Vad gäller den statistiken du drar upp så tror jag att man även måste titta på många andra faktorer än endast etnicitet för att kunna få en rättvis bild av det hela. Jag tror inte det är så enkelt att man kan säga att invandrare våldtar på grund av deras gener eller dylikt. Jag tror att miljön man växer upp i spelar en mycket större roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du satt fingret på något jag ser som fundamentalt i sammanhanget och något som är viktigt att utveckla.

 

Exakt vad menas med rasism?

 

Att anse att folk av annan hudfärg inte är kapabla att skapa välordnade samhällen torde vara helt omöjligt att anse med grundläggande historiekunskaper. Att anse att folk av annan hudfärg är intellektuellt eller på annat sätt underlägsna torde vara lika omöjligt med lika grundläggande historiekunskaper.

 

Peka ut när jag skrivit att afrikaner eller araber skulle vara ha sämre intelligens? Du får faktiskt skärpa dig när du insinuerar att jag skulle ha skrivit det.

 

Är det alltså kulturrasism som i folkmun idag heter rasism? Jag tror att så är fallet och det gör debatten otydlig och ohanterlig.

 

Skulle jag säga att hedersmord, och är utbredd i vissa kulturer är, förkastligt så menar du att det inte är kulturen (hedersmordet) jag förkastar utan det är människan och i slutänden rasen jag förkastar enligt din retorik. Flrstår du hur korkat det låter emcity?

 

Personligen är jag inte en kulturrelativist. Jag anser inte att alla kulturer är lika bra. Skam - hederskulturen ser jag som underlägsen skuld - oskuldskulturen för att ta ett, om än något flytande, exempel. Jag anser att den islamiska kultur som spred sig över den arabiska halvön efter Muhammeds död var bättre än den beduinkultur som föregick denna; där islam trängde undan den infanticida tradition som innan var vanligt förekommande, för att ta ett annat.

 

Det var ju intressant att du ville dela den kunskapen med oss...

 

 

Innebär då inte det här att man istället för att lägga sina lojaliteter i ofta ganska odefinerade homogena etniska samhällen, bör lägga dessa i idéer och filosofier?

 

Jag förstår inte vad du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här fallet deras syn på en svensk kvinna. Det är tydligen helt okej att slå henne i huvudet med fjäderbatong och köra in kuken i henne. Om de inte tyckte att det vore okej så skulle de väl inte göra det?

Men det är okej när "svenska" män slår och våldtar kvinnor? Du skriver ju att du inte tycker att en sådan syn hör hemma i Sverige. Det går inte ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annan hudfärg är litet märkligt uttryckt, men att det skiljer i generell intelligens liksom generella fysiska anlag mellan befolkningsgrupper över världen är inte ett påhitt eller lögn. Det finns seriös forskning i ämnet och den är ganska entydig.

 

Den högsta snittintelligensen återfinns exempelvis bland Ashkenazi-judar. I övrigt ligger den östasiatiska befolkningen högre på i IQ-tester än exempelvis europeér (ja -även med hänsyn till felmarginalen).

 

Skillnaden i intelligens, och nu är jag en novis på ämnet, beror väl till stor del på miljö då den genetiska skillnaderna människor emellan är mycket små.

 

Tittar man på mellanöstern/arabvärlden i stort idag skulle du säkert finna att befolkningarna gjorde sämre ifrån sig än befolkningar i väst när deras intelligens testas. Tittar du istället på arabvärlden (med det inkorpererade perserriket) och det moriska Spanien från 800-talet efter kristus och framåt 1200-talet skulle du troligtvis få helt andra resultat.

 

Resultatet skulle antaligen blir detsamma om du tittade på exempelvis Afrika och Mali under Mansa Musa på trettonhundratalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peka ut när jag skrivit att afrikaner eller araber skulle vara ha sämre intelligens? Du får faktiskt skärpa dig när du insinuerar att jag skulle ha skrivit det.

 

Nej, jag försökte elaborera om vad som avses med rasism idag. Jag är ledsen om det gick dig förbi.

 

Skulle jag säga att hedersmord, och är utbredd i vissa kulturer är, förkastligt så menar du att det inte är kulturen (hedersmordet) jag förkastar utan det är människan och i slutänden rasen jag förkastar enligt din retorik. Flrstår du hur korkat det låter emcity?

 

Jag talar om diskussionen i stort vilket jag trodde jag gjorde klart när jag i den första paragrafen i mitt inlägg påtalade att det vore intressant att ta en debatt om vad som idag avses som rasism.

 

Min poäng, vilken bör ha framgått, var att kalla någon för rasist för att denne anser att vissa kulurella paradigm är förkastliga är oärligt och fel, vilket gör debatten otydlig. Jag kan illustrera ytterligare för dig.

 

Anser du att svarta afrikaner från sub-Sahara är odugliga människor som av naturen är underlägsna den vite mannen men passar utmärkt på sockerplantagen i Brasilien är du rasist.

 

Anser du att kulturella inslag, som kvinnlig könsstympning som utförs i en rad afrikanska länder, är vedervärdigt är du inte rasist. Även om du blir kallad det av någon kulturrelativist.

 

Det var ju intressant att du ville dela den kunskapen med oss...

 

Tack!

 

Jag förstår inte vad du menar.

 

Nej, efter att ha läst resten av ditt svar förstår jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden i intelligens, och nu är jag en novis på ämnet, beror väl till stor del på miljö då den genetiska skillnaderna människor emellan är mycket små.

 

Det var en teori under 70-talet, men det har visat sig att arv är viktigare än miljö när det gäller intelligens (se valfri tvillingstudie).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag anser vara patetiskt är varför du i så fall postade länk plus bild. Dessutom säger du emot dig själv i de två första meningarna. Å ena sidan så anser du inte att händelsen har någor med att angriparna var afrikaner att göra och å andra sidan så ville du genom att uppmärksamma denna händelse visa vad invandring medför.

 

Är det bara invandrare som gruppvåldtar och misshandlar? Lika lite som du kan bevisa eller påvisa en sannolik riggning av en pokersite genom att posta en eller några händer så kan du bevisa att invandring innebär gruppvåldtäkt och misshandel genom att posta en länk till en sådan händelse.

 

EDIT: Och vad är det för syn dessa invandrare har och vilka saker och ting gäller denna syn?

 

Fast det är väl knappast ett bevis för att detta är invandrares generella syn på kvinnor? Det finns ju även svenska män (och för all del även kvinnor) som våldtar.

 

Vad gäller den statistiken du drar upp så tror jag att man även måste titta på många andra faktorer än endast etnicitet för att kunna få en rättvis bild av det hela. Jag tror inte det är så enkelt att man kan säga att invandrare våldtar på grund av deras gener eller dylikt. Jag tror att miljön man växer upp i spelar en mycket större roll.

 

 

 

Nu vet jag inte om det är ignoreringsmobbning på gång eller om du bara har glömt att svara/kommentera mina inlägg. Det skulle i alla fall uppskattas.

 

Jag menar alltså Albert i första hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra, ännu en IQ-diskussion:

 

IQ-tester bygger på mönsterigenkänning.

 

Det är ingen skräll att exempelvis Kineser och Japaner gör bra ifrån sig på dylika test, i och med att deras skriftspråk är ett bildspråk.

 

Svårt att säga vad som är hönan och ägget dock: att de håller fast vid sin typ av skrift kan ju ha att göra med att de är så duktiga på mönsterigenkänning. Dessutom har jag läst att det är ytterst få IQ-enheter som kan tränas upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en teori under 70-talet, men det har visat sig att arv är viktigare än miljö när det gäller intelligens (se valfri tvillingstudie).

Nu får du fan ge dig, vi har haft den här diskussionen förut. Det är så innerligt fult av dig att prata om individuella skillnader, som svar på emcitys undran om gruppskillnader, och låtsas som att det är jämförbart. Det är en sjukt viktig skillnad som du gång på gång ignorerar och det ger dig tillfälle att sprida rasifierad dynga.

 

Skillnaden i intelligens, och nu är jag en novis på ämnet, beror väl till stor del på miljö då den genetiska skillnaderna människor emellan är mycket små.

Ingen har på ett enkelt sätt kunnat förklara skillnaden, det hela är ganska komplext. Det finns i alla fall inget stöd för en genetisk skillnad på gruppnivå.

 

Nu kan vi släppa det. Som gdaily antydde behöver pf knappast en ny sådan diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du fan ge dig, vi har haft den här diskussionen förut. Det är så innerligt fult av dig att prata om individuella skillnader, som svar på emcitys undran om gruppskillnader, och låtsas som att det är jämförbart. Det är en sjukt viktig skillnad som du gång på gång ignorerar och det ger dig tillfälle att sprida rasifierad dynga.

 

Men varför tar du inte och läser exempelvis IQ and the wealth of nations eller Why Black Athletes Dominate Sports and Why We're Afraid To Talk About It.

 

Det ÄR skillnad mellan folkgrupper och det är den allmänna uppfattningen bland forskare och alla studier tyder på det. Jag lägger ingen som helst värdering i det, men så är det bara. Fact of life. Det finns dessutom ingen anledning att kalla det rasism - varför skulle en grupp vara mer "värd" för att den har högre generell intelligens?

 

Att blunda för vetenskapen är inget annat än kontraproduktivt och gynnar istället rasister som ofta, när vetenskapliga rapporter publiceras, använder dem som argument: "Titta! Det är ju det vi har sagt hela tiden..." etc etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen har på ett enkelt sätt kunnat förklara skillnaden, det hela är ganska komplext. Det finns i alla fall inget stöd för en genetisk skillnad på gruppnivå.

 

Så du tror på fullaste allvar att samtliga vetenskapliga rapporter i ämnet är påhittade? Att exempelvis intelligensspannet bland män är större än bland kvinnor (dvs att det finns fler ointelligenta och hyperintelligenta bland män än bland kvinnor)?

 

Tror du på det senare så har du ju medgett att det finns intelligensskillnad iaf på gruppnivå...

 

EDIT: kanske onödigt att argumentera. Det blir som att argumentera mot någon som tror att jorden är platt. Antingen tror man på de vetenskapliga rönen eller inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen skräll att exempelvis Kineser och Japaner gör bra ifrån sig på dylika test, i och med att deras skriftspråk är ett bildspråk.

 

kanske vi borde slänga ut alfabetet så vi blir lika smarta också. halva MIT är ju asiater, så uppenbarligen är rätt skriftspråk det viktigaste för framgång i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Why do we so readily accept that evolution has turned out blacks with a genetic proclivity to contract sickle cell, Jews of European heritage who are one hundred times more likely than other groups to fall victim to the degenerative mental disease, Tay-Sachs, and whites who are most vulnerable to cystic fibrosis, yet find it racist to acknowledge that blacks of West African ancestry have evolved into the world's best sprinters and East Asians, the best divers?

 

Genes circumscribe possibility. "I believe that we need to look at the causes of differences in athletic performance between races as legitimately as we do when we study differences in diseases between the various races,” notes Claude Bouchard, geneticist and director of the Pennington Biomedical Research Center at Louisiana State University. “I have always worked with the hypothesis that ignorance fosters prejudice. [Critical inquiry] is the greatest safeguard against prejudice."

 

Indeed, if we do not welcome the impending genetic revolution with open minds, if we are scared to ask and to answer difficult questions, if we lose faith in science, then there is no winner. We all lose. The question is no longer whether genetic research will continue but to what end. "If decent people don't discuss human biodiversity," writes George Mason professor Walter Williams, who is black, "we concede the turf to black and white racists."

 

 

Jon Entine, author of Taboo, is a National Press Club and Emmy-award winning journalist formerly with ABC and NBC News.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HataB2B, det jag vänder mig emot är dina försök att förklara gruppskillnader utifrån genetik. Du gör det inte alltid helt uttalat, men du pratar om individuella skillnader och sedan drar du slutsatser om förklaringar till gruppskillnader, vilket är galet.

 

Also, en viktig poäng, vilket jag inte är säker på att du greppar eftersom diskussionen ändå kommer upp i en tråd som denna:

 

Group means have no direct implications for individuals. What matters for the next person you meet (to the extent that test scores matter at all) is that person’s own particular score, not the mean of some reference group to which he or she happens to belong.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Why do we so readily accept that evolution has turned out blacks with a genetic proclivity to contract sickle cell, Jews of European heritage who are one hundred times more likely than other groups to fall victim to the degenerative mental disease, Tay-Sachs, and whites who are most vulnerable to cystic fibrosis, yet find it racist to acknowledge that blacks of West African ancestry have evolved into the world's best sprinters and East Asians, the best divers?

 

Genes circumscribe possibility. "I believe that we need to look at the causes of differences in athletic performance between races as legitimately as we do when we study differences in diseases between the various races,” notes Claude Bouchard, geneticist and director of the Pennington Biomedical Research Center at Louisiana State University. “I have always worked with the hypothesis that ignorance fosters prejudice. [Critical inquiry] is the greatest safeguard against prejudice."

 

Indeed, if we do not welcome the impending genetic revolution with open minds, if we are scared to ask and to answer difficult questions, if we lose faith in science, then there is no winner. We all lose. The question is no longer whether genetic research will continue but to what end. "If decent people don't discuss human biodiversity," writes George Mason professor Walter Williams, who is black, "we concede the turf to black and white racists."

 

 

Jon Entine, author of Taboo, is a National Press Club and Emmy-award winning journalist formerly with ABC and NBC News.

 

Lite trivia: Ron Paul har nämnt Walter Williams som en tänkbar parhäst, d.v.s. vicepresidentskandidat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HataB2B, det jag vänder mig emot är dina försök att förklara gruppskillnader utifrån genetik. Du gör det inte alltid helt uttalat, men du pratar om individuella skillnader och sedan drar du slutsatser om förklaringar till gruppskillnader, vilket är galet.

 

Also, en viktig poäng, vilket jag inte är säker på att du greppar eftersom diskussionen ändå kommer upp i en tråd som denna:

 

Men herregud, du läser ju inte vad jag skriver.

Han påstod att miljö gick före arv när det kommer till intelligens. Jag svarade att arvet enligt moderna studier är betydligt viktigare än miljön.

 

Gruppskillnader kan visst förklaras utifrån genetik. Läs exempelvis den populärvetenskapliga boken "why black..." som jag nämnde tidigare i tråden. Eller varför inte: http://www.blackathlete.net/artman/publish/article_0686.shtml

 

Visserligen handlar artikeln inte om intelligens, men väl om att skillnader i genetiken är relevant för skillnader mellan befolkningsgrupper (vilket egentligen är fullkomligt självklart: hur ska annars afrikanernas hudfärg förklaras? Det är ju knappast för att de solar så mkt (dvs miljön) utan de föds mörkhyade (arv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vansinnigt dåligt (och pinsamt) av en moderator att bara gå in och kalla personers åsikter för "jävla mongosjuka".

 

Klyka har fått en officiell varningspoäng för personangrepp (inklusive en poäng som en förfaller). Det är lika fel att hävda att Cleburne är mongolid, som att hävda att mongolida har samma åsikter com Cleburne. :ola:

 

Min första infraction, intjänad efter att jag blev mod. Där ser man.. :)

 

Jag inser att min kommentar var fel gentemot Cleburne, då den var av en typ som jag själv skulle ge infraction. Dock ångrar jag den inte, sett gentemot Cleburne, då jag står fast vid min åsikt.

 

Däremot ångrar jag att jag använde ordet "mongo" som ett skällsord. Mongoliditet är en olycklig sjukdom, och de drabbade kan knappast lastas för att de drabbas, och det finns ingen anledning att se ned på dem som drabbas. Jag ber därför om ursäkt för mitt användande av ordet i den betydelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är okej när "svenska" män slår och våldtar kvinnor? Du skriver ju att du inte tycker att en sådan syn hör hemma i Sverige. Det går inte ihop.

 

Det har jag inte skrivit något om. ALLT våld mot kvinnor är förkastligt när utövaren är MAN. Vet inte riktigt hur du kan få till det att jag skulle tycka att det är okej att etniskt svenska män skulle slå en kvinna (oavsett om hon är svenska eller fillipinska).

 

Ett synsätt att något kön skulle vara bättre än det andra ställer jag mig också negativ till. Jag ställer mig negativ till könskvotering och även etniskkovotering vilket har varit fallet i Uppsala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...