Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Lördag.

 

En polare fick en son för 4 månader sedan. Han är kurd (han som förlorade hålla-andan-tävlingen på Rhodos) och traditionen erbjuder att han ställer till fest.

 

Detta ska ske ganska omgående, men han har dragit ut på det i 4 månader. Vi har konstant pressat honom att hålla tillställningen men han har varit aningen tveksam... Frågan var helt enkelt; varför?

 

Först lite bakgrund om sådana tillställningar. Man bjuder in släkt och vänner. Även barnen är välkomna. Det bjuds på mat, snacks och dricka. Man spelar musik och dansar och har allmänt kul på ett familjevänligt sätt (betoning på familjevänligt).

 

Det förtärs lite alkohol, men högst marginellt. Många avstår med tanke på att det är äldre och barn närvarande. Överlag kräver seden att man för sig värdigt och med klass.

 

Det visade sig att tveksamheten till att hålla tillställningen berodde till viss del på att min vän inte riktigt trodde att vårt gäng skulle kunna hålla sig till detta med tanke på vårt lite "hårda" sätt att dricka och festa.

 

Det är ju löjeväckande att tro att iranska män i åldrarna 25-35 inte vet när de ska festa som idioter och när de ska bete sig som människor. Vi tog väldigt illa upp och vår vän gav med sig och höll tillställningen och bjöd gänget.

 

Det hela började trevligt i deras kvarterslokal med långbord, trevliga människor, god mat, och allmänt trevlig atmosfär.

 

Någon hittade ett par flaskor vodka och en flaska whisky i kylen...

 

 

Knappa timmen senare

 

29278422315084774150110.jpg

 

30013322316749107317010.jpg

 

29900422316770773981510.jpg

 

Familjerna skulle ta trevliga bilder med spädbarnet framför tårtan. Spädbarnet fick inte vara med för Addi valde att ta dennes plats i princip alla bilder med i princip exakt samma pose hela tiden

 

32001722318442107147710.jpg

 

Addis flickvän sa till honom att han får skärpa sig och han tog illa vid sig av tillsägelsen.

Såpass illa att han roffade åt sig nån mormors halsduk, ställde en stol mitt på dansgolvet och försökte slänga halsduken över nån balk och hänga sig själv. Vi bestämde oss för att hjälpa honom med sitt protestsjälvmord.

 

31278022317362107255710.jpg

 

29833722317333107258610.jpg

 

Eftersom det inte fanns nån balk, mer än i vår fantasi, slutade det hela med att vi alla brakade ner på golvet när Addi med en formell min sa Adjö till världen och stagedivade från stolen med halsduken om halsen.

 

30632522317389107253010.jpg

 

Rami blev förbannad över Addis idiot och ställde sig på stolen för att visa honom på bristerna med hans självmordsteknik och rasade rakt ner i backen med huvet före.

 

30488622316528774005710.jpg

 

 

 

Ja... mycket mer hände som inte dokumenterats på bild, eller folk inte vågat lägga upp.

 

Jag kommer bl a ihåg att hans frus (ungens mamma) bästa kompis, en kvinna i 35-årsåldern pratade med mig utanför när vi rökte. Jag kände inte henne sen innan och iranska kvinnor är väldigt formella osv...

 

Hon sa nåt om att hon tyckte jag inte passar i skägg och borde raka mig, varpå jag sa nåt i stil med att mitt ex gillade när jag hade skägg och drog hakan mot hennes rövhål... det kliade gott sas...

Hon bara klev.

 

Sen hade jag visst föreslagit att jag och Talito skulle ha trekant med nån också.

 

 

Aja... Uppenbarligen var min polares farhågor helt utan grund, i vart fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, poängen med inlägget var alltså att din polares farhågor stämde?

 

Ja men han var glad ändå.

 

Vi lyckades lura i honom massiva mängder med sprit och det sista jag kommer ihåg av honom var när han i svart kostym försökte göra nån typ av break dance-move och såg mest ut som en sköldpadda som hamnat på rygg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som trodde jag var lite speciell när du framförde samma förslag till mig på Rhodos i somras :roll:

 

Hahaha.. Talle sa nåt om att jag var olik mig själv och hade i princip grymtat fram några förhistoriska läten när han presenterade dig för mig.

 

Till mitt försvar måste jag säga att dimman var ovanligt tät den natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...