Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Ju mer man jobbar med kineser, desto mer förvånad blir man över hur jävla effektiva de är, samt hur jävla konstiga de är.

 

Effektiviteten är ju i klass med Tyskland, så det behöver vi inte gå in på.

 

Däremot är det ett skumt folk det här. Man måste vara övertydlig i samtliga instruktioner, ner till minsta detalj, annars blir det kaos. Verkar som de saknar förmågan att tänka själva. Däremot är de rena robotar på att utföra instruktioner.

 

Sen har de massa annat skumt för sig.

 

Alla kinesiska business agents har skype/msn och mycket av kontakten sker den vägen.

 

Vi håller på att förhandla fram shipping costs just nu med flera bolag, där vi till slut valde ett svenskt företag som gav oss ett konkurrenskraftigt pris samt en fin helhetskoncept.

 

Två kinesiska företag kontaktade mig, på rekommendation av vår leverantör.

Den ena är en kille som avslutade det hela med att säga:

 

货代、李晓兵 2011-08-30 10.17

hmmm

2011-08-30 10.18

I understand

2011-08-30 10.18

It is really very regret

2011-08-30 10.19

Still nice to meet you,later in Shanghai and ningbo have any problems can be to seek advice from me

 

Sean 2011-08-30 10.23

yes, tyvm

 

货代、李晓兵 2011-08-30 10.25

If you want to find a Chinese girl, also can look for me

 

Sean 2011-08-30 10.26

no need for that but ty

 

货代、李晓兵 2011-08-30 10.28

HAHA

 

 

 

:shock: :shock: :shock:

 

Och idag pratar jag med en tjej, "Zoe" som konstant kallar mig "dear". I väntan på att hon ska skicka en offert skriver hon:

 

zoe 10.18

dear have you ever been china

 

Sean 10.23

No

10.23

but I will in the future. My friends tell me you have a great country.

 

zoe 10.24

yes

10.24

we chinese people think highly of foreigners

10.25

I'm also eager to see you

10.25

dear do you have photoes

10.25

I want to see you

 

Sean 10.26

I'm sorry but I do not have pictures on the work computer.

 

 

 

WTF... man får ju inte direkt seriöst intryck av dessa.

 

Tack och lov så håller inte våra 2 stora leverantörer på med såna grejer... jag sitter här nu och undrar om det är kinesisk företagskultur att bli bästa polare med sina kunder direkt eller vadå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mer man jobbar med kineser, desto mer förvånad blir man över hur jävla effektiva de är, samt hur jävla konstiga de är.

 

Effektiviteten är ju i klass med Tyskland, så det behöver vi inte gå in på.

 

Däremot är det ett skumt folk det här. Man måste vara övertydlig i samtliga instruktioner, ner till minsta detalj, annars blir det kaos. Verkar som de saknar förmågan att tänka själva. Däremot är de rena robotar på att utföra instruktioner.

 

Sen har de massa annat skumt för sig.

 

Alla kinesiska business agents har skype/msn och mycket av kontakten sker den vägen.

 

Vi håller på att förhandla fram shipping costs just nu med flera bolag, där vi till slut valde ett svenskt företag som gav oss ett konkurrenskraftigt pris samt en fin helhetskoncept.

 

Två kinesiska företag kontaktade mig, på rekommendation av vår leverantör.

Den ena är en kille som avslutade det hela med att säga:

 

货代、李晓兵 2011-08-30 10.17

hmmm

2011-08-30 10.18

I understand

2011-08-30 10.18

It is really very regret

2011-08-30 10.19

Still nice to meet you,later in Shanghai and ningbo have any problems can be to seek advice from me

 

Sean 2011-08-30 10.23

yes, tyvm

 

货代、李晓兵 2011-08-30 10.25

If you want to find a Chinese girl, also can look for me

 

Sean 2011-08-30 10.26

no need for that but ty

 

货代、李晓兵 2011-08-30 10.28

HAHA

 

 

 

:shock: :shock: :shock:

 

Och idag pratar jag med en tjej, "Zoe" som konstant kallar mig "dear". I väntan på att hon ska skicka en offert skriver hon:

 

zoe 10.18

dear have you ever been china

 

Sean 10.23

No

10.23

but I will in the future. My friends tell me you have a great country.

 

zoe 10.24

yes

10.24

we chinese people think highly of foreigners

10.25

I'm also eager to see you

10.25

dear do you have photoes

10.25

I want to see you

 

Sean 10.26

I'm sorry but I do not have pictures on the work computer.

 

 

 

WTF... man får ju inte direkt seriöst intryck av dessa.

 

Tack och lov så håller inte våra 2 stora leverantörer på med såna grejer... jag sitter här nu och undrar om det är kinesisk företagskultur att bli bästa polare med sina kunder direkt eller vadå!

 

Det är inte bara leverantörer till sina kunder.

 

Vi har en kinesisk tjej på vår avdelning som jobbar ifrån Kina och jag fick höra att jag hade "very attractive eyes" och en annan kille på avdelningen att han "looked very manly in his beard". Verkar vara normalt att säga vad man tänker haha. Känns inte som hon stötte på en heller då hon är gift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som sånt här inträffar varje gång

 

 

iPoker - $1 NL - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: $163.94

BB: $282.75

Hero (UTG): $113.25

MP: $169.70

CO: $72.35

BTN: $50.00

 

SB posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has A:spade: Q:spade:

 

Hero raises to $3.00, MP raises to $10.50, fold, fold, fold, fold, Hero calls $7.50

 

Flop: ($22.50, 2 players) 9:spade: 5:heart: 3:spade:

Hero checks, MP bets $14.00, Hero calls $14.00

 

Turn: ($50.50, 2 players) Q:heart:

Hero checks, MP bets $37.87, Hero raises to $88.75, MP calls $50.88

 

River: ($228.00, 2 players) 5:club:

 

MP shows 6:spade: 5:spade: (Three of a Kind, Fives) (PreFlop 100%, Flop 100%, Turn 100%)

MP wins $225.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har missat det, men vad är det för företag du är delägare i Supertequila? Om du vill säga så klart.

 

Just nu importerar vi framför allt restaurangmaskiner från utlandet, främst Kina, men även en del Italien och Tyskland, och säljer till grossister, restauranger, pizzerior och storkök.

 

Vi ska även testa och sälja vinterdäck nu till vintern. Blir en billigare budgetversion som ska ut på marknaden i november.

 

Finns även långtgående planer på att starta ett finansbolag, främst med inriktning på micro- och medelstora lån till restaurangägare. Blir förmodligen aktivt från årsskiftet.

 

sälarna eller något liknande hette dom iaf

 

yepp... nåt liknande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara leverantörer till sina kunder.

 

Vi har en kinesisk tjej på vår avdelning som jobbar ifrån Kina och jag fick höra att jag hade "very attractive eyes" och en annan kille på avdelningen att han "looked very manly in his beard". Verkar vara normalt att säga vad man tänker haha. Känns inte som hon stötte på en heller då hon är gift.

 

Min bror bor i Kina sen flera år før att vi ska få kontroll på varor innan leverans, kvalitet och missførstånd efterssom Kineser gør precis som de blir tillsagda, varken mer eller mindre, och detta har gett upphov till många idiotmissar i konstruktioner tidigare. Det stæmmer oerhørt bra att de sæger vad de tænker. Han får hela tiden kommentarer om sitt utseende, You look so tired, Oh! you have become so fat!, etc. och det ær vældigt svårt att skæmta med dom efterssom de tar allt så bokstavligt och det fungerar dåligt mot vår ironiska humor. Har man møjligheten att jobba næra dom och ger dom exakta beskrivningar på vad som ska gøras och dessutom kvalitetssækrar allt de gør ær de som du påpekar oerhørt effektiva!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu importerar vi framför allt restaurangmaskiner från utlandet, främst Kina, men även en del Italien och Tyskland, och säljer till grossister, restauranger, pizzerior och storkök.

 

Vi ska även testa och sälja vinterdäck nu till vintern. Blir en billigare budgetversion som ska ut på marknaden i november.

 

Finns även långtgående planer på att starta ett finansbolag, främst med inriktning på micro- och medelstora lån till restaurangägare. Blir förmodligen aktivt från årsskiftet.

 

Detta med att sælja vinterdæck tror jag ær en svår uppgift.. Du bør ha kontroll på dæckens gummiblandning så ni inte sæljer några dødsfællor. Det finns redan idag så många budgetalternativ på dæck så ni får lægga er oerhørt lågt i pris och antagligen med dålig avanse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta med att sælja vinterdæck tror jag ær en svår uppgift.. Du bør ha kontroll på dæckens gummiblandning så ni inte sæljer några dødsfællor. Det finns redan idag så många budgetalternativ på dæck så ni får lægga er oerhørt lågt i pris och antagligen med dålig avanse.

 

Kan mycket väl vara så som du säger.

 

Vi testar en liten container nu, en 20-footare, och däcktillverkaren har ECE-certifikat plus en del andra certifieringar; GCC, DOT, REACH, S-MARK, INMETRO, mm.

 

Googlade även en del innan vi beställda och läste en del användarrecensioner som verkade helt ok.

 

Vi kommer o kränga däcken för runt 500 kr/st så får man se om det finns marknad för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu importerar vi framför allt restaurangmaskiner från utlandet, främst Kina, men även en del Italien och Tyskland, och säljer till grossister, restauranger, pizzerior och storkök.

 

Vi ska även testa och sälja vinterdäck nu till vintern. Blir en billigare budgetversion som ska ut på marknaden i november.

 

Finns även långtgående planer på att starta ett finansbolag, främst med inriktning på micro- och medelstora lån till restaurangägare. Blir förmodligen aktivt från årsskiftet.

 

Låter bra. Lycka till och tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är iaf bästa serien på mkt lång tid. Harvey är ju riktigt skön, speciellt när han tycks sluddra lite i godtyckliga scener. Tjejmässigt är ju Dana Scott överlägsen konkurrensen så här långt.

 

Edit: Abigail Spencer heter hon på rikt. Och det är sant det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu importerar vi framför allt restaurangmaskiner från utlandet, främst Kina, men även en del Italien och Tyskland, och säljer till grossister, restauranger, pizzerior och storkök.

 

Vi ska även testa och sälja vinterdäck nu till vintern. Blir en billigare budgetversion som ska ut på marknaden i november.

 

Finns även långtgående planer på att starta ett finansbolag, främst med inriktning på micro- och medelstora lån till restaurangägare. Blir förmodligen aktivt från årsskiftet.

 

 

 

yepp... nåt liknande :)

vinterdäck, restaurangmaskiner och microlån... vem kan ana att det är turkar bakom företaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är iaf bästa serien på mkt lång tid. Harvey är ju riktigt skön, speciellt när han tycks sluddra lite i godtyckliga scener. Tjejmässigt är ju Dana Scott överlägsen konkurrensen så här långt.

 

Edit: Abigail Spencer heter hon på rikt. Och det är sant det

 

Gina Torres imo, booty.

 

ja det är en klunga med härliga damer de har samlat på sig där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...