Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Cape Town har mystiskt väder. En taxichaufför sa en gång att man under samma dag kan uppleva 3 olika årstider här.

 

Igår spelade jag 1200 händer på nl200 och backade 800 euro. T I L T. Hatar o backa.

Bestämde mig för att idag ska jag grinda in 3k händer på internetcafeet. Vår egen internet verkar äntligen komma igång mot onsdagshållet nån gång.

ADSL 500 kb/s uncapped för runt 600 kr per mån.

 

Det sjuka är att här i SA är typ all internet capped. D v s du köper maxdownload o det högsta är typ 30 gb, vilket är typ ingenting för en film- och seriebitare som mig o Kris.

Lagom till VM kommer de o dra 5 nya fiberoptiklinor upp till Europa och USA vilket gör att det förmodligen kommer o bli högre hastigheter och mer uncapped-erbjudanden. Men just nu får man ta det som finns.

 

Kris o Talito var inte sugna på mitt förslag så de hyrde var sin scooter och ska åka lite runt o till Hout Bay o bada varmt. Det första Talito gör när han sätter sig på scootern är att i första bästa korsning direkt svänga in på höger körbana och köra mot trafiken.... Hoppas han överlever åkturen nu.

 

Fatima dök upp o mötte oss för lunch vid 2-tiden. Hon skulle till jobbet 16.30 men kommer förmodligen förbi inatt.

 

Jag tänkte boka en vaxningstid idag (85 rand) för ryggen, men Fatima säger att de har en spray som man sprayar på och som tar bort håret, o det växer inte tillbaks på typ 6 veckor. Låter ju inte troligt liksom att det skulle gå åt håren fr rötterna, men hon svär att det funkar.

Ska nog åka förbi Kicks och köpa det. Klart värt o testa. Funkar det lär jag bli deras bästa kund.

 

Kommer även o få lite bilder fr i lördags fr Fatimas kamera så Talitos ligg kommer o postas här, och ni gubbar får själva bedöma tummen upp lr ner där.

 

Fatima frågade Talito idag om det gick bra att hon gav hans nr till Chunky-Terry för hon hade frågat efter det. Talito helt iskallt:

-Sure, but i dont understand why she wants it.

F: - Well ofcourse she wants it cuz she wants to call you.

T: - But why?

F: - Cuz she likes you and wants to meet you again. Dont you want you to meet her?

T: - Sure... in parties and so, but not otherwise.

 

Hahahaha... klockrent my boy. F ska presentera en ny snygg mulatt för Talito, som heter Renée. Hon såg riktigt jävla het ut faktiskt och Kris säger till F: What about me? When are u gonna fix me up?

F: You and Sean can take care of your own business. But Im gonna make sure Talitos having the time of his life the 3 months he is here.

 

Jävla bad beat asså.... Jag lär ju fan inte få röra nån av hennes polare eftersom hon förmodligen har markerat mig, och Kris verkar inte heller få nån hjälp på vägen. Det är nog dags för T och packa sin väska o åka hem snart.... :)

 

F lovade däremot o kolla läget med Llana idag för Kris. Om det går vägen är jag rädd att den lilla varelsen kommer o dö under Kris behandling. Han är ett odjur i sängen den pojken hahahaha...

 

Vår städerska var här idag. Hon städade samtliga 4 rum, diskade, bytte alla handdukar, lakan o sånt, och torkade golven. Hon har vart här sen kl 12, i typ 4.5 timmar, och hela kalaset gick på 150 rand. Gav henne 200 jämnt. Vi bestämde att hon ska komma 2 ggr i veckan, fredagar o måndagar. Blir nog bra det här.

 

Kommer nog o droppa in i caféet om ett par timmar och försöka grinda in mina händer. Först en siesta till ljudet av vågorna utanför och havsbrisen som blåser in genom panoramafönstret... Sen hoppas vi på en plus-session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intersportmärke imo.

 

Dessutom, skjorta för 500 pix > piké för 4000 pix.

 

aa

 

Tycker ni har fel där. Ralph Lauren är bland de dyrare märkena på NK i vart fall.

 

Piké är för övrigt mitt favoritplagg. Särskilt i det här klimatet där det är omöjligt o bära skjorta på dan och T-shirt inte är lika fin som piké.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni har fel där. Ralph Lauren är bland de dyrare märkena på NK i vart fall.

 

Piké är för övrigt mitt favoritplagg. Särskilt i det här klimatet där det är omöjligt o bära skjorta på dan och T-shirt inte är lika fin som piké.

 

Saker blir inte per automatik coola bara för dom är dyra även om det ofta hjälper till på traven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni har fel där. Ralph Lauren är bland de dyrare märkena på NK i vart fall.

 

Piké är för övrigt mitt favoritplagg. Särskilt i det här klimatet där det är omöjligt o bära skjorta på dan och T-shirt inte är lika fin som piké.

 

En snygg och stilig skjort är definitivt mer classy än en piké. När min kompis R.danneskjold ser mig i piké eller t-shirt så brukar han alltid säga något nedvärderande angående mitt klädval, typisk standardline: du vet väl att det bara är bönder som bär t-shirt och piké?

 

Tilläggas ska är att jag aldrig sett honom bära varken skjorta eller piké. Han sa för övrigt upp vänskapen med någon som han själv skulle uttryckt sig, "bonde...". Det efter att han hade burit en skjorta med tryck på ryggen. Eller att säga upp kontakten kanske var lite till att överdriva men han tog i alla fall avstånd från personen.

 

cliffnotes/sammanfattning: det är bara bönder som bär piké.

tryck på ryggen på är big nono

 

/bonde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tilläggas ska är att jag aldrig sett honom bära varken skjorta eller piké. Han sa för övrigt upp vänskapen med någon som han själv skulle uttryckt sig, "bonde...". Det efter att han hade burit en skjorta med tryck på ryggen.

tryck på ryggen på är big nono

 

/bonde

 

Std... Håller dock inte med om att piké skulle vara bonnigt. Stå på dig ST!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni har fel där. Ralph Lauren är bland de dyrare märkena på NK i vart fall.

 

Piké är för övrigt mitt favoritplagg. Särskilt i det här klimatet där det är omöjligt o bära skjorta på dan och T-shirt inte är lika fin som piké.

 

Ralph Lauren är väldigt överprisat i Sverige, och utanför USA i allmänhet antar jag. Stor pris skillnad mot vad det kostar i staterna. Även om jag oxå gillar märket:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig källa :S

 

Första google träffen på "bribe black police" typ... Lite lotto den var i SA. Småkul imo men har väl dålig humor.

 

Du verkar rätt dum i huvet :S

 

Tyty synd jag inte kan säga det samma. Whats up med alla personangrepp eg? :) Får man inte försöka sig på ett skämt ens :(. Sorry om ni tog illa upp :P

 

Hihihihih men Limmet då, trodde inte du var en sådan skojjare!

 

Tydligen kan jag inte det här med o levla riktigt. Får träna vidare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hörde talas om dem i "ung och rik". är de bra? vad kostar de och vad kostar de skräddarsydda?

 

Okej om man skulle ta och vara lite seriös ett tag, är alldelles för fattig för att vara brat. Men stenströms är faktiskt ett riktigt bra märke med mycket bättre passform än Ralph Lauren, åtminstonde för mig, skjortorna brukar kosta mellan 1000-1400 kr för de normala modellerna, skräddarsydda går att beställa men vet ej vad de kostar. Dock går det att finna på mellandagsrea just nu , köpte ett antal för 700kr st. Ralph Lauren ligger i samma prisklass i Sverige och har helt enkelt sämre kvalitet, fann t om Stenströms och Eton i en butik i Chicago och där var priset det dubbla av vad de sålde standard modellerna av Ralph Lauren för. http://www.stenströms.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej om man skulle ta och vara lite seriös ett tag, är alldelles för fattig för att vara brat. Men stenströms är faktiskt ett riktigt bra märke med mycket bättre passform än Ralph Lauren
Om Supertequila skulle försöka trä på sig en sån där skjorta skulle effekten bli ungefär densamma som om en häst försökte sätta på en kanin.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hörde talas om dem i "ung och rik". är de bra? vad kostar de och vad kostar de skräddarsydda?

 

De har faktiskt fantastisk kvalitet och passform imo. Stenströms och Eton är nöten vad gäller skjortor.

F.ö tycker jag Ralph Lauren är ett ganska trevligt märke, men det finns en hel hög med andra labels som jag skulle vilja stoppa in mellan Gucci och RL sas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ju inget grind idag. Låg o sov när Kris o Talito ringde för en halvtimme sen o undrade varför jag inte var på internetcafeet.

 

Aja, blir nog grind först på måndag då. Imorn blir det nog barbecue med Fatimas tjejkompisar... och sen dricka lite hos mig :)

 

Killarna kom in genom porten nu. Talito skulle stajla med hojen och höll på att braka in i backen med huvet före... men han klarade sig precis. De har med sig mat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har faktiskt fantastisk kvalitet och passform imo. Stenströms och Eton är nöten vad gäller skjortor.

F.ö tycker jag Ralph Lauren är ett ganska trevligt märke, men det finns en hel hög med andra labels som jag skulle vilja stoppa in mellan Gucci och RL sas.

 

ok, får kolla in dem. zegna gör bra skjortor också imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en match mot Talito nyss över vardagsrummet. Gick ut på att kasta minirugbybollen mot varann och försöka fånga den med en hand. Varje gång man lyckas får man en poäng. Först till 10 vinner. Vid 9 lika blir det skiljepoäng. Jag vann med 11-9, 10-4. Borde förstås satsat pengar på det.

 

Chunky-Terry har facebook. Delar av hennes profil (innehållande en del bilder) är öppen. Jag funderade på att posta en länk här, men talito protesterade starkt.

 

För de av er som inte redan kikat in henne i hans blogg, kommer en bild upp inatt när Fatima kommer förbi. För i hennes kamera finns en bild som Talito har godkänt.

 

Imorn är lördag. Vi har bestämt att det ska bli lunch-barbecue med tjejerna. Talle är inte överförtjust över att Terry dyker upp igen, men Kris är glad att Lana kommer.

 

Terry har tagit reda på Talitos nr via Fatima och SMSade honom idag:

-"Do all swedish boys not call girls after they sleep with them, or just the cute ones? :)"

Vi hade lite interna diskussioner om vilket svar som är bäst.

De bästa förslagen som jag kom med var:

- Just the cute ones

- fuck off

 

Slutligen nådde vi en kompromiss och svaret sändes:

- "I didnt have your number and I knew you would find mine, so I waited :)"

 

Efter nån timme kommer svar:

- you are so sure of yourself.

och några minuter senare:

- what are u guys up to tonight? painting the town red?

 

Uppenbarligen ville hon komma över. Svar sändes:

-"We just chillin @ home tonight. See you at the bbq tomorrow. p.s wear a v-neck :)"

 

Hon har inte svarat.

 

Fatima kommer om en timme... vi ska ta reda på Lana-läget.

 

Det har ett konstigt uttryck här som betyder "informera om". De säger: I'm gonna give him the one-one-four about xxxx.

Undra var uttrycket kommer ifrån, ska googla det sen.

 

Fatima sa även att om en tjej ska på toa säger hon: Im gonna do the six-nine medan en kille säger the five-four.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terry har tagit reda på Talitos nr via Fatima och SMSade honom idag:

-"Do all swedish boys not call girls after they sleep with them, or just the cute ones? :)"

Vi hade lite interna diskussioner om vilket svar som är bäst.

De bästa förslagen som jag kom med var:

- Just the cute ones

- fuck off

 

Haha fuck off hade varit klockrent ju ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...