Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Vardagen börjar träda in här i himmelriket. Känns rätt skönt att börja flyta med dagarna nu, semi-gift som man är nu o så.

 

Suget efter riktigt internet gör att man är så rastlös. Har knappt spelat 12k händer den här månaden och börjar känna smått panik om inte nätet kommer igång nu.

 

Imorn ska jag o Kris till Vodafone som i princip har monopol på SA.s telelinjer (som Televerket förr i tiden) och höra hur det går med ADSL-nätet vi beställde förra fredan. Om den biten är klar så ska det gå relativt snabbt o beställa internet. Kanske man hinner få in nåra K händer sista dagarna i månaden om skiten kommer igång.

 

Fick reda på att Fatima är en prinsessa från en liten by i Mosambique. Hon var rätt tiltad över att jag satt o drev om det hela dan. Kallade henne *** princess", "your royal highness", o även vissa privata kroppsdelar för "Her royal XXXXX". Jag sa även: Fan här i Afrika, så fort en snubbe har 20 getter så utropar han sig själv till kung. Jag har en macbook Pro, jag utropar mig till kung av Bantry Bay.

Hon förbjöd mig och tala om prinsessgrejen överhuvudtaget.

 

Hon o hennes syrra satt o kollade på nån gammal film jag har på laptopen "confessions of a shopoholic" och jag låg i soffan bakom henne och bläddrade i min mobil o kollade på gamla bilder. Finns ju rätt många bilder på polare, en hel del tjejer. Hon satt o höll ett öga på min mobil och frågade lite allmänt om folket, o jag kände att hon blev allt mer tiltad.

- Friends ey? why do u have so many pictures of her? So when u go back to Sweden u are gonna show ppl pictures of me and say we were just friends?

Jag sa: De är bara vänner. Den här däremot dejtade jag i ett par månader och visade bild på en.

Då ställer hon sig upp o går in till sovrummet.

 

Efter en kvart är jag pissnödig så jag går till rummet och hon ligger på sängen asförbannad. Jag säger: Vad är det med dig egentligen?

Hon: I'M JELEOUS OK?

:D

Jag: Why is her royal highness jeleous?

hahahaha.... Hon var helt söndertiltad, men lugnade ner sig lite senare.

Efter att jag lovat att aldrig mer visa bilder på tjejer och inte driva med hennes ursprung så gick vi ner till taxin en halvtimme senare för hon skulle till jobbet.

 

Hon satte sig i baksätet, gav mig en puss och precis innan jag stänger dörren samtidigt som taxin åkte iväg säger jag:

- Bye princess, see u later.

 

Hennes min var obetalbar när taxin åkte iväg. Livstilt :)

 

Imorn blir det först telecom, sen shopping av färgrika kläder till J&B Met, galopptävlingen. Hon har köpt en minimal lila klänning, stor svart hatt och svarta skor. Jag får förmodligen köpa en lila skjorta, ta på mig jeans, och om vädret inte är alltför varm min grå Boss-kavaj. Ska försöka hitta nån billig skjorta, eftersom den lär användas endast en gång.

Biljetterna till Jet Lounge för 650 rand gick visst inte o bara köpa utan man ska ha kontakter, inbjudan osv. Blir vanliga biljetter med pöbeln för 150 rand. Funkar bra. Vet dock inte hur prinsessan ska hantera att umgås med pöbeln ;)

 

Hennes syrra, Safrina, ska gå med Talal. Hon ska visst ha en lång klänning som är öppen hela vägen ner till naveln, och sedan från midjan ner till fötterna. Får se hur talito håller snoppen i styr. Efteråt blir det utgång då hela Cape Town lär va ute.

 

Fatima är den husligaste kvinnan jag sett i mitt liv. Hon håller konstant på att städa och tvätta här. Idag skulle hon dessutom laga mat, chicken campogniole lr va det hette. Det är kycklingfilé med sås som består av senap, vit vin, grädde och vitlök. Helt ok imo.

 

Ska se om jag orkar laga mat imorn. Kan va gott o bjuda folket här på nåt persiskt. Saknar obv det iranska köket som fan här.

 

Håller på att läsa en bok just nu som heter "story of apartheid". Rätt rolig bok. Står bl a att de vita under apartheiden blev som gamla slavägare i Amerika och blev lata och inte så förtjusta i att utföra kroppsarbete.

En rolig historia fr den tiden:

En vit sydafrikan besöker London med sin fru och ser två vita vägarbetare gräva ett hål. Han: Fan va långamma de är. Ge mig 12 svarta så gör jag hela jobbet själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får förmodligen köpa en lila skjorta, ta på mig jeans, och om vädret inte är alltför varm min grå Boss-kavaj.

 

Har jag rätt om jag anser att du verkar vara totalt märkesfixerad eller vad är det frågan om? :-) Räcker det inte med att skriva kavaj bara , eller måste du förklara att det är en BOSS? Inte första gången jag märker det , känns alltid som du ska ange märket även om det är ointressant.

 

Tackar för en bra DB också , keep it up !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag rätt om jag anser att du verkar vara totalt märkesfixerad eller vad är det frågan om? :-) Räcker det inte med att skriva kavaj bara , eller måste du förklara att det är en BOSS? Inte första gången jag märker det , känns alltid som du ska ange märket även om det är ointressant.

 

Tackar för en bra DB också , keep it up !

 

Rätt read :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svartsjuka tjejer är ju sjukt kul att ha i början iaf har jag hört (=

 

Jag frågade chans på en brutta och hängde i 3år... hon var sinnes svartsjuk. Hon skulle döda mig och min tjejkompis om vi någonsin fick för oss att hångla...

 

Vi är obv ihop nu jag och kompisen. Living on the edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar svartsjuka tjejer. Blir så mkt roligare att jävlas med dem hela tiden. Sexet blir mkt bättre också när man fått upp dem till kokpunkten.

Hon har dock redan hotat o mörda mig flera gånger, så viss blir det living on the edge liksom. Dessutom är svartsjuka tjejer mer temperamentsfulla, passionerade och uttryckliga med sina känslor, och det gillar jag skarpt. Det ska va lite fart i relationen.

 

Idag har hela dan gått åt att fixa inför J&B Met, den årliga galopptävlingen som alla verkar gå på. Temat är som tidigare nämnt "colours" och tanken är att man ska matcha sin dam.

 

Så, Fatima kommer att bära en minimal lila klänning. Till det svarta skor, svart stor hatt, svart handväska, nygjorda naglar (fransk manikyr) och lite andra attiraljer.

 

Själv kör jag svarta Fred Perry-skor, grå Hugo Boss-byxor med svart skärp i samma märke, svart Oscar Jacobsen-skjorta, om vädret tillåter även grå Hugo Boss-kavaj, men det lär knappast bli av. Över skjortan kommer jag att ha en figursydd lila väst med svart rygg, samt en lila fransk kravatt. Om jag kör kavaj så blir det lila snusnäsduk i fickan. På toppen en grå hatt för att matcha byxorna och avrundar med Prada-solglasögon. Gjorde även impulsköp av en kubansk cigarr, 175 rand, för att totalt njuta av dagen.

 

Ville egentligen köpa en svart skjorta som det gick att ha manschettknappar till men det hanns inte.

 

Kommer nog bli o djävulskt varmt men det får man ta en dag per år. Hoppas på lite moln dock.

 

Tävlingen börjar kl 11 och håller på med festligheter till natten. Efterfest inne på stan sen till morgontimmarna... så det lär bli sent.

 

Just nu är jag äntligen hemma efter att ha sprungit på stan sen kl 10 imorse. ADSL ska förhoppningsvis va igång på måndag. Fatima gick till jobbet 5 o kommer hit mellan 12-03 beroende på hur mkt de har o göra, men förmodligen närmare 3-tiden.

 

Lite sega har vi tittat på solnedgången över havet, en joint rullas och nu ska det bli avslappning. En stor påse med maja kostar typ 20 kr här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Själv kör jag svarta Fred Perry-skor, grå Hugo Boss-byxor med svart skärp i samma märke, svart Oscar Jacobsen-skjorta, om vädret tillåter även grå Hugo Boss-kavaj, men det lär knappast bli av. Över skjortan kommer jag att ha en figursydd lila väst med svart rygg, samt en lila fransk kravatt. Om jag kör kavaj så blir det lila snusnäsduk i fickan. På toppen en grå hatt för att matcha byxorna och avrundar med Prada-solglasögon. Gjorde även impulsköp av en kubansk cigarr, 175 rand, för att totalt njuta av dagen.

 

 

Du levlar nu va eftersom railfish påpekade just detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag rätt om jag anser att du verkar vara totalt märkesfixerad eller vad är det frågan om? :-) Räcker det inte med att skriva kavaj bara , eller måste du förklara att det är en BOSS? Inte första gången jag märker det , känns alltid som du ska ange märket även om det är ointressant.

 

Tackar för en bra DB också , keep it up !

 

Rätt read :)

 

Fred Perry-skor, Hugo Boss-byxor ,Oscar Jacobsen-skjorta, Hugo Boss-kavaj, Prada-solglasögon.

lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...