Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Så var den stora dagen här då, The J&B Met, den årliga galopptävlingen i Kapstaden.

Tema: Colours.

 

Det här var Fatimas första lediga dag fr jobbet på typ ett par månader så hon såg verkligen fram emot det.

Vi svidade upp och drog dit. Banan var fullpackad med folk i färgrika och kreativa outfits. Det direktsändes i TV och fotografer sprang runt och tog kort på folk.

Ibland hörde man speakern gå nuts och folk på läktarna skrika. Då var det förstås galopp på gång. Även om jag stod bara ett par meter från själva galoppbanan såg jag bara skymten av några hästar ett par gånger och missade själva tävlingarna.

 

Däremot åt och drack vi duktigt. Lite grann som en mini-göteborgskalaset, med massa mat och dricksstånd överallt. Hela kalaset sponsras ju av J&B som är ett whiskymärke.

 

20100130712.th.jpg

 

Fatima var vacker som en blomma, och det märktes på henne att hon var lycklig. Hon har ett fint leende.

 

Det togs kort och filmades en del. Ska försöka komma förbi ett internetcafe och ladda upp nån film. Annars är förhoppningsvis vår ADSL igång imorgon :)

 

Vi drog hem runt 5-tiden för att duscha och byta om. Sen drog hela sällskapet till Cubana. Efter att ätit där var vi så trötta att vi drog hem igen och alla mer eller mindre däckade.

Planen var att alla vi skulle ut igen på kvällen.

Moey, en capetonian/aussie som jag träffat på SY nåra veckor tidigare messade och sa att han var där o ville att jag skulle komma över. Killarna ville dra dit, men ville inte ha med tjejerna.

Det löste sig ganska smidigt eftersom SY har 25-årsgräns och fatimas syrra o polare är yngre.

Jag berättade läget för Fatima, och hon sa: du behöver en natt ute med pojkarna. Jag har tagit så mkt av din tid. Gå du ut o ha kul med dem så ligger jag hos dig och kollar på lite filmer på din dator.

Inga sura miner, inga problem. Seany likes this.

 

Saint Yves. Klubben över alla andra klubbar här. Stekaren vid dörren hade ju krånglat med Talito sist pga att han är 21. Det gick bra sist och jag bad honom om ett permanent undantag för Talle. Skulle bli kul o se om han kom ihåg det.

Framme vid dörren tittar han på oss och säger: Welcome guys. Inga problem.

Där inne träffar jag Moey som med sina polare har bokat ett 10k-bord. Dricka o bitches i överflöd. Härligt.

Träffar några av hans polare som är pokerintresserade. Vi ska ha förfest och en gryta hos mig nästa lördag bestämde vi.

 

I toaletterna träffar jag Troy som är onlineproffs. Spelar uppenbarligen 10-20 på fulltilt och Betfair. Han berättar om sydafrikanska sidor som är stängda för utlänningar med massivt värde. Berättade om en kille som typ förlorat 350k på ett par månader bara... mums.

 

Ska kika på det idag. Ska ju få ett bankkonto här imorn och enligt Troy räckte det. Annars reggar jag mig på Fatimas uppgifter. Här ska det utvärderas och skördas. Vi bytte nr o ska höras i veckan.

 

Troy undrade om jag spelar EPT, och sa att han ville stejka mig på touren... hahaha.. han var rätt koksad så.. visst :)

 

Innan vi drog hem gav jag stekaren vid dörren 100 rand i dricks. Han blev skitglad och sa att han personligen skulle ta hand om oss framöver osv.

 

Utanför väntar vi på taxi. En polisman kommer fram och börjar tjata med oss och säger att han ska fixa taxi till oss. Några minuter senare kommer en bil som han signalerar åt vårt håll. Talito undrar om man kan dricka polisen. Kris säger: nej mannen, gör inte det.

Jag säger: klart du ska dricksa honom. Va tror du han står här o fixar o donar för oss för?

Talito tar fram en 20a och går mot snuten. Hade vart rätt komiskt om han åkte in för det och fick framtänderna utslagna :)

Polisen tar emot 20an, tackar och önskar oss en trevlig natt.

 

Den öppna drogkulturen här är lite sjukt. Jag berättade för Fatima att vi ibland använder blow när vi festar. Hon anmärkte inte ens på det utan fortsatte prata om det hon höll på att prata om. Kommer ihåg hemma när en tjej jag träffade hittade en påse hos mig... vilket liv det blev.

 

Sen när vi röker joints här ibland så sitter hon o dricker vin. Hennes enda invändning är att hon hatar jointlukten och smaken och vill inte kyssa mig då. Hon sa: jag ser hellre att du använder blow än joint, för det luktar inte i munnen i alla fall :shock:

 

På klubbarna knarkas det friskt och relativt öppet. Killar springer in i båsar tillsammans. Det finns nån typ av hylla inbyggd över toalettstolen där alla drar sina linor. Det finns t o m rester kvar när man går in. Vakterna bryr sig inte ett skit.

 

Vi var på en hemmafest hos Shako förra veckan. Folk satt o rökte på öppet. Jag satt i balkongen och drog fram lite blow. Det satt en svart kille bredvid mig som jag inte kände innan, men vi hade pratat i ett par minuter. Jag frågade: U want some?

Han: Sure, thank you.

Så vi drog var sin i balkongen, sen fortsatte konversationen som förut. Jävligt sjukt när man måste smyga med det i Sverige.

 

Kommande vecka blir det förhoppningsvis grind, grind, grind. Även stranden en hel del, min fina bränna har börjat försvinna. Sen Hout Bay där vi ska käka middag hos Grant och spela tennis. Även möjligen home game i Sea Point... får se vad Grant hade vaskat fram där.

Fatima skulle kika på paint ball i veckan och vi vill alla gå o se Avatar 3D igen.

 

Edit: Finns nån sida här, Thunda.com, motsv Sveriges nattstad, som tar kort på fester o lägger upp. De tog ett par kort på oss fr J&B. Länkar, lr postar när de dyker upp. Annars kan ni gå in o kika i dagarna för att se hur folk såg ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på drogkulturen. Två saker chockar mig alltid när jag åker utomlands.

ett är hur öppna folk är med droger precis som du beskriver och det andra är fyllestyrning som är typ standard i alla länder. minns första gången jag hade vart utomlands en lite längre period. Sedan kom jag tillbaka till sverige och gick ut på krogen. körde bil men tog ändå en stor stark. gjorde sedan misstaget att berätta att jag körde bil för en riktig pingla som jag hade halv inne på :/. Jag kommer aldrig glömma den blicken. Jag skojar inte om jag säger att den var jämförbar som att jag hade sagt att jag var pedofil. Fanns inget läge att reparera.

 

Runt 11tiden en fredagsnatt mitt i vintern nyss hemkommen från tropiska länder. Det var då jag insåg att jag ska försöka emigrera från detta land :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på drogkulturen. Två saker chockar mig alltid när jag åker utomlands.

ett är hur öppna folk är med droger precis som du beskriver och det andra är fyllestyrning som är typ standard i alla länder. minns första gången jag hade vart utomlands en lite längre period. Sedan kom jag tillbaka till sverige och gick ut på krogen. körde bil men tog ändå en stor stark. gjorde sedan misstaget att berätta att jag körde bil för en riktig pingla som jag hade halv inne på :/. Jag kommer aldrig glömma den blicken. Jag skojar inte om jag säger att den var jämförbar som att jag hade sagt att jag var pedofil. Fanns inget läge att reparera.

 

Runt 11tiden en fredagsnatt mitt i vintern nyss hemkommen från tropiska länder. Det var då jag insåg att jag ska försöka emigrera från detta land :(

 

Det finns massor av skäl till att man kan vara sugen på att lämna Sverige ibland (ofta). Synen på alkohol+bilkörning är INTE ett av dem.

Det dör t.ex. en fruktansvärd massa människor i alkoholrelaterade bilolyckor här i Thailand. Bara under Songkran (deras nyår) dör det fler än det gör i Sverige på ett helt år har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns massor av skäl till att man kan vara sugen på att lämna Sverige ibland (ofta). Synen på alkohol+bilkörning är INTE ett av dem.

Det dör t.ex. en fruktansvärd massa människor i alkoholrelaterade bilolyckor här i Thailand. Bara under Songkran (deras nyår) dör det fler än det gör i Sverige på ett helt år har jag för mig.

 

enligt freakonomics är det farligare för samhället om folk går hem fulla än om de kör hem fulla från krogen. taxi är givetvis säkrast och motorcykel utan hjälm typiskt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enligt freakonomics är det farligare för samhället om folk går hem fulla än om de kör hem fulla från krogen. taxi är givetvis säkrast och motorcykel utan hjälm typiskt dåligt.

 

jo fast det handlar ju ändå inte om hur många människor som dör utan vem som dör. Det är givetvis värre om en fyllekörare dödar någon gående än att en full gående går rakt in i en bil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enligt freakonomics är det farligare för samhället om folk går hem fulla än om de kör hem fulla från krogen. taxi är givetvis säkrast och motorcykel utan hjälm typiskt dåligt.

 

något säger mig att den undersökning inte är gjord i u-länder där förarn är lika full som en själv eller har jobbat 14h sessioner senaste veckan med hjälp av yaba 8-) mc utan hjälm i thailand 3 på natten känns dock som något av de mindre smarta besluten man kan göra här i livet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar svartsjuka tjejer. Blir så mkt roligare att jävlas med dem hela tiden. Sexet blir mkt bättre också när man fått upp dem till kokpunkten.

Hon har dock redan hotat o mörda mig flera gånger, så viss blir det living on the edge liksom. Dessutom är svartsjuka tjejer mer temperamentsfulla, passionerade och uttryckliga med sina känslor, och det gillar jag skarpt. Det ska va lite fart i relationen.

 

Idag har hela dan gått åt att fixa inför J&B Met, den årliga galopptävlingen som alla verkar gå på. Temat är som tidigare nämnt "colours" och tanken är att man ska matcha sin dam.

 

Så, Fatima kommer att bära en minimal lila klänning. Till det svarta skor, svart stor hatt, svart handväska, nygjorda naglar (fransk manikyr) och lite andra attiraljer.

 

Själv kör jag svarta Fred Perry-skor, grå Hugo Boss-byxor med svart skärp i samma märke, svart Oscar Jacobsen-skjorta, om vädret tillåter även grå Hugo Boss-kavaj, men det lär knappast bli av. Över skjortan kommer jag att ha en figursydd lila väst med svart rygg, samt en lila fransk kravatt. Om jag kör kavaj så blir det lila snusnäsduk i fickan. På toppen en grå hatt för att matcha byxorna och avrundar med Prada-solglasögon. Gjorde även impulsköp av en kubansk cigarr, 175 rand, för att totalt njuta av dagen.

 

Ville egentligen köpa en svart skjorta som det gick att ha manschettknappar till men det hanns inte.

 

Kommer nog bli o djävulskt varmt men det får man ta en dag per år. Hoppas på lite moln dock.

 

Tävlingen börjar kl 11 och håller på med festligheter till natten. Efterfest inne på stan sen till morgontimmarna... så det lär bli sent.

 

Just nu är jag äntligen hemma efter att ha sprungit på stan sen kl 10 imorse. ADSL ska förhoppningsvis va igång på måndag. Fatima gick till jobbet 5 o kommer hit mellan 12-03 beroende på hur mkt de har o göra, men förmodligen närmare 3-tiden.

 

Lite sega har vi tittat på solnedgången över havet, en joint rullas och nu ska det bli avslappning. En stor påse med maja kostar typ 20 kr här. :)

 

Damn du lever livet mannen :) Ta med dig nå påse :):mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller just fyllekörning är det inte någon större grej här. Folk fyllekör inte.

De har en väldigt hård nolltoleranslinje mot just det. Gränsen är typ 0.2 promille tror jag, ett glas vin sa en taxichaffis (De dricker extrema mängder vin här) och om du åker fast i en kontroll så blir det häktet direkt och sedan ett par månaders fängelse, bilen tas in och du blir av med ditt körkort permanent.

 

Man bör förstås kunna muta sig fri men jag har märkt att folk är noga med att inte fylleköra. Att en del taxichaffisar, som t ex vår Jeff, kör stenade på maja, är däremot en annan sak.

 

En specifik sak med Jeff är att varje gång vi åker med honom så lyssnar han på Phil Collins.... ibland varvar han det med Lionel Richie, men Phil spelas typ 80% av tiden.

 

Rätt surrealistisk känsla att glida igenom Cape Town, aspackad o hög, med en stenad svart förare i en gammal skrotig bil med skitbra högtalare och höra Mr Collins stämma....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damn du lever livet mannen :) Ta med dig nå påse :):mrgreen:

 

:)

 

Imorse vaknade jag kl 9 av att Fatima skulle till jobbet kl 10 och jobbar till mellan 1-3 på morgonen... härlig dubbelskift liksom utan ob lr övertidsersättning.

 

Fixade lite mackor till henne medan hon duschade för hon äter inte annars, lilla stressmaskinen som hon är.

 

Sen när hon åkt kl tio, drog jag undan gardinerna för mitt panoramafönster... 3 m glas och så en ocean utanför, solen leker över vågorna. När man blundar så hörs havet fr motsatt sida eftersom ljudet studsar mot min innerväg och mitt öra uppfattar som att havet är på innersidan... rätt sjuk känsla faktiskt.

 

Jag la mig på dubbelsängen med ansiktet mot denna ocean... sakta somnade jag in till känslan av att ligga på en flotte där ute. I min hjärna lekte tanken att det är februari och jag läste på aftonbladet.se att kylan fortsätter i Sverige... Försöker varje dag att njuta en stund av min utsikt och av vädret och försöka o inte vänja mig vid det så att det blir givet och vardagligt, utan konstant inse det exceptionella i det hela...

 

 

Vaknade nu av att Talito kom in i rummet.

 

Funderar på och dra till camps bay, lunch och stranden till 6-7, sedan försöka ta mig till ett internetcafé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag la mig på dubbelsängen med ansiktet mot denna ocean... sakta somnade jag in till känslan av att ligga på en flotte där ute. I min hjärna lekte tanken att det är februari och jag läste på aftonbladet.se att kylan fortsätter i Sverige... Försöker varje dag att njuta en stund av min utsikt och av vädret och försöka o inte vänja mig vid det så att det blir givet och vardagligt, utan konstant inse det exceptionella i det hela...

 

Poesi....

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

) mc utan hjälm i thailand 3 på natten känns dock som något av de mindre smarta besluten man kan göra här i livet :)

 

:oops: :oops: :oops:

 

lägg till att jag skjutsar en polare även han utan hjälm, båda är onyktra. mcn glider över vägbanan ett par gånger innan vi är framme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snor lite bilder fr talitos fina blogg tills videona är uppladdade.

 

Här är det jag och Maria de Fatma, i matchande outfit inför J&B Met.

3001201073371813607.th.jpg

 

Vid min portuppgång innan vi hoppar in i taxin. Fr v: Safrinah (Fatimas syrra och talitos dejt för dan), Talito (i Håkan Hellström-outfit), Fatima, Yvonne (även kallad Ansiktet av oss pga hur ful hon är, grym attityd dock).

 

3001201074171814210.th.jpg

 

Jag o Fatima på Cubana efter J&B.

3001201077971839286.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par veckor sen. Vattnet här är som bekant iskallt. Talito ska bara doppa huvet när Kris knuffar i honom. Tar några sekunder innan kylan slår till och Talle får fart i benen.

Sen ska Kris in. Kris är väldigt pedantisk och ordentlig. Rör sig med raka armar, aviga rörelser, vi kallar honom för The German.

Här ser man hur han går fram o tillbaks typ 100 ggr innan han till slut går in i vattnet. 2 olika stilar helt enkelt.

Jag kan inte leva med dem, får inte heller skjuta dem, för då får jag kuksugartänder.

 

Kris slutkommentar är så typiskt honom. Först skriker han till i vattnet pga kylan, sen avslutar han det med: Varmt som faaan :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yippiiiii vi ska ha ADSL-uppkoppling om 8 timmar är det tänkt.

 

Först till stan o betala hyran, hämta modemet. Fatima drog till sin korp-fotbollsmatch imorse o ville att jag skulle följa med o titta... ehm nej. Inget händer här förrän vid åtminstone 11-snåret.

 

Kris har testkört en av de sydafrikanska sidorna inatt. Såg lovande ut. Folk öppenlimpar konstant liksom. VPIP 70-plus på hela bordet. Yummy.

 

Ska regga ett konto där så fort linan är uppe och kika läget. I wanna win monies...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yippiiiii vi ska ha ADSL-uppkoppling om 8 timmar är det tänkt.

 

Först till stan o betala hyran, hämta modemet. Fatima drog till sin korp-fotbollsmatch imorse o ville att jag skulle följa med o titta... ehm nej. Inget händer här förrän vid åtminstone 11-snåret.

 

Kris har testkört en av de sydafrikanska sidorna inatt. Såg lovande ut. Folk öppenlimpar konstant liksom. VPIP 70-plus på hela bordet. Yummy.

 

Ska regga ett konto där så fort linan är uppe och kika läget. I wanna win monies...

 

STREAMAD PORR! HERE COMES SUPERTEQUILA!!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...