Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Kul att dbn uppskattas.

 

Börjar få lite smått panik eftersom jag knappt spelat nåra händer den här månaden, typ 8-9k händer tror jag.

 

Förhoppningsvis får vi in ADSLn i veckan nu så man kan grinda in 2-3k händer per dag i en vecka så januari får lite volym också.

 

Fatima smsade mig och tackade för igår o skrev att hon vart på sjukhuset hela dan pga skadad trumhinna! O ska visst dit imorn också.

 

Hur fan skadar man trumhinnan så där bara? Aja... får hoppas hon piggnar till, tills på onsdag för då var det tänkt att vi skulle dra ut igen.

 

Idag är jag extremt bakfull. Gick igenom en halv flaska whisky på krogen, innan det drog jag 3-4 whisky cola på uteserveringen, och det blev några drinkar på efterfesten. Ska fan försöka ta det lugnare med drickandet vid utgångarna för dagen efter är fan inte kul nu.

 

Det ska börja tränas nu också. Fick nys om ett gym i närheten med swimmingpool, tennisbana osv. Ska kika in det. Hoppas inte det är för dyrt.

Såg även info om kickboxning, nybörjarlektioner, i närheten... men vete fan om man vill hålla på med det här nere när man kan bli nerblodad o så...

 

Addi o Azi åker kl 22. Vi sitter hos oss o slappar nu. Får se om man orkar dra ner till internetcafe sen o ladda upp lite bilder o filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ser en hel del fattiga svarta o coloured här sakna de två övre framtänderna. Tänkte förstås att det är en tandvårdsfråga. Men skumt ändå att samtliga saknar samma par tänder.

 

Frågade Fatima som förklarade.

Det hela började med att folk som åkte in i finkan fick sina två över framtänder inslagna så de kunde ge bättre avsugningar. Numera har det blivit nån typ av statussymbol i kriminella världen, typ jag har suttit inne, jag är stenhård, så många kriminella väljer frivilligt att ta bort framtänderna.

 

Det har uppenbarligen även smittat av sig till kvinnorna.

 

Vete fan om jag personligen skulle vilja skylta med att jag är kuksugare liksom... men men....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brorsan åkte nu. Känns riktigt tungt.

 

:-(

 

Riktigt grym update Sean!

 

Nästan så man vill skita i Sverige och åka till sydafrika asap:-(!

 

När du blivit äckelrik i sydafrika och skaffat en vacker kvinana som du tycker om borde du seriöst skriva en bok! En man som väljer att följa sitt hjärta och drar iväg till sydafrika och lever livet. Hade blivit epix:mrgreen:

 

hälsningar från kallllllllla Sverige :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser dej med nya ögon sean du är riktigt härlig ju

 

gillar att du jobbar hårt alltid tänker game när det kommer till tjejer men hallå,

 

Seany scores again :)

du måste ju få sticky för att ha scorat! hoppas det kommer dock det e du värd (:

 

nu stoppar jag denna db på favoriterna och hoppas på dagliga updates!

 

♥ bagdad bög-fisk ♥

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig dagbok keep it up! tänkte tipsa lite ;

 

Addo nationalpark, rätt ballt om du e sugen o kolla djur. typ 40mil från Capetown.

 

Jeffrey's bay har sinnessjukt bra surfing.

 

Monkeyland, kul park med sjuk mkt chillade apor.

 

Blukraans bungy 200meter whomps http://www.faceadrenalin.com/

 

sen whiteshark safari var även det helt okej. i Gaans bai eller nåt liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår vaknade vi runt 11. Det var superhett ute och jag låg i sängen och tittade ut genom fönstret genom havet som sträcker sig bortom horisonten.

Satt och tänkte: Vänjer man sig nånsin vid den här utsikten och den här lukten?

 

Såg att jag har fått SMS fr Fatima som undrar va vi har för planer idag. Ringer upp. Hon har fått öroninfektion sen sist och vart på sjukhuset så hon är fullproppad med smärtstillande och antibiotika. Men hon verkar rätt pigg ändå. Vi bestämmer oss för o höras senare på kvällen, för hon skulle försöka sova lite.

 

Lämnar "Masters Bedroom" och går ut till pöbeln. De har vaknat till.

Vi har bestämt oss för att skapa en vardag nu när turistandet är över.

Uppgift 1: Hitta ett gym.

Vi fick tips om ett gym som ligger i Green Point som uppenbarligen ska vara väldigt fin med tennisbana, swimmingpool o sånt.

Det tar ungefär en 45 min att promenera dit. Hurtiga och sportiga som vi känner oss bestämmer vi att vi går dit.

Väl uppför backen, 2 min senare, i 40 graders värme, är vi inte lika entusiastiska och hoppar in i en pitstopminibuss.

 

Pitstopminibussar är vita vans med plats för upp till 17 personer. Det finns hur många som helst av dessa och de trafikerar den raka sträckan mellan centrum och Camps bay. För mellan 5-6 rand kan du åka med dem och sitta o trängas med afrikaner. Bästa transportsättet faktiskt. De plockar upp dig varhelst du väntar och släpper av dig var du vill på sträckan. Rena trafikfaran att åka bakom dem faktiskt för så fort de ser en kund så svänger de direkt till vänster utan att använda blinkers eller trafikvett.

En hel del av dessa bilar har förare som är förtjusta i hög musik med baslåda så det känns som att åka omkring i vandrande diskotek.

 

I vart fall så åker vi mot green point. Hoppar av hos turken (yepp finns fan turkar här med, men inte några iranier som jag sett än) och käkar kebab med bröd till frukost/lunch. Därefter börjar promenaden mot fyrtornet där gymmet ska ligga.

 

Ungefär 100 m fr fyrtornet så inser vi att det är för varmt för att hålla på med några såna aktiviteter idag och ger upp sökandet för dagen. Tar en pitstop upp till Camps Bay direkt och breder ut oss vid stranden.

Blir en del träning ändå när vi kastar en rugbyboll mellan oss och spelar lite strand-racket-ball, så helt slöa är vi inte.

 

De har en cafékedja här som heter Caprice som är otroligt populär. Uppenbarligen är det nån typ av fest där på söndag, som måste checkas in.

 

Vi sätter oss där för o käka lite. Servitrisen, Annie eller Annelie, uppfattade inte riktigt henne namn, är en lång vit tjej, mahognybrun hud, en kort orange sommarklänning utan axelband, som slutar mitt på hennes lår. Hon har d-kupa och böjer sig konstant ner för att höra vår beställning.

Brunt vackert hår, och ett väldigt vackert girl-next-door ansikte.

Den här tjejen är essensen av sexighet.

 

Vi beställer var sin pasta, och därefter var sin drink. Jag kör en Pina Colada idag i värmen. Notan inkl dricks 100 rand var.

 

Shakur har messat o undrat va vi ska göra. Jag messar att jag hör av mig när vi e hemma fr Camps Bay.

 

Vi bestämmer oss för att dra till Grant och Hout bay dagen efter. Hout Bay ligger på halvön under kapstaden, på väg mot godahoppsudden. Vattnet där ska va varmare så det kanske går att bada då. Grant har dessutom en tennisbana nära sig så jag och han tänkte spela lite boll. Hans fru skulle bjuda oss på vegetarisk middag.

Grant är surfaren som är 50 bast och hälsofreak, och han som hjälpte oss hitta lägenheten. Världens softaste kille som lovat oss att hooka upp oss med schyssta ganja-kontakter.

 

Vi drar hem och duschar o byter om och drar till ett Internetcafé. Här ska det fan jobbas lite också. Drar upp 5-6 bord, men linan är dålig så det fryser till konstant.

Ligger 300 plus när jag synar COs raise fr BB med 77. Vi är 150 BB djupa.

Flop 7QQ. Han har låg CB% så jag donkar ut för att reppa svaghet. Han synar.

Turn A. Jag betar, han synar.

River 8. Jag pottar, och han ställer. WTF!!!!

Ställer han Qx utan kåk här? På Nl200, ja. Känner mig rätt slagen men slår en del händer fortfarande. Timebankar och gör en crying call till slut och fi visar AA för 2outaren på turn. Borde förstås vikt.

 

Så 30 min senare och 500 händer är jag BE. Bestämmer mig för en paus och ser att Fatima har messat. Ringer upp och hon känner sig piggare och vill träffa mig dagen efter innan hon börjar jobba kl 5. Tyvärr måste jag avböja för vi ska till Hout Bay över dan.

Hon känner sig piggare och vi bestämmer att vi drar ut till Vertigo på onsdag. Det är uppenbarligen ett reggae-ställe där färgade hänger och ska va riktigt ös, eller som hon uttryckte det: It's chaos.

 

Shako och hans polare Zuki dyker upp och vi drar till oss. Blev visst inget mer grind idag inte.

Vi sitter och skämtar och Shako (som inte är sydafrikan utan kongolese) drar till nåt om 17e våningen mot Zuki (som är black sydafrikan). Zuki säger: dont even go there man.

Jag undrar va 17e våningen är för nåt. Zuki berättar att under apartheiden, när polisen var uttråkade, haffade de en svart kille, tog in honom på polisstationen, upp till 17e våningen och bara slängde ut honom utför fönstret. Den officiella rapporten var att killen gjort motstånd och sen begått självmord genom att hoppa ut. Det hände så ofta att det blivit ett uttryck nu! FML.

Zuki berättade också att polisen vid några tillfällen åkt till svarta skolor och bara urskillningslöst öppnat eld rakt in i barnskaran, för det var barnen som stod för huvuddelen av motståndet mot apartheiden.

 

Jag sa: Tycker ändå det är fint att ni har lyckats glömma, förlåta, och gå vidare.

Zuki: Vem har sagt att vi har glömt och förlåtit. Jag hatar den vita mannen. Sen tittar han på Kris, skrattar och säger: Sorry man.

 

Där fick man ju se en glimt av det som ligger och puttrar under den perfekta fasaden här i den här staden.

 

Jag frågar varför svarta ser ner på coloureds och diskriminerar dem. Zuki berättar att under apartheiden, om en vit man fick barn med en svart kvinna så skämdes han för det. Då tog de barnet fr kvinnan till städer som var uppbyggda enbart för coloureds-barn. Där uppfostrades dem på ett vitt sätt. De var diskriminerade av systemet också, men hade mycket fler fördelar än de svarta ändå.

Coloureds har ingen kultur, säger Shakur. Alla är ju från ett land med sitt eget kultur. Men coloureds har ingen kultur. De har uppfostrats att vara vita, men ändå inte. Så de identifierar sig mer med vita än svarta och allt det här har skapat en schism.

 

Cape Town är däremot de färgades stad. Ingen annanstans i landet finns det så många coloureds. I j-burg finns typ bara vita och svarta. Cape Town var platsen där apartheiden började också.

Kanske därför staden är så tolerant nu, eftersom majoriteten befinner sig i bryggan mellan två raser.

 

Shakur berättar att det har blivit omvänd rasism nu. De svarta har den politiska makten och de vita den ekonomiska. De svarta utnyttjar sin nya ställning och om låt oss en svart går till banken och vill ha lån och den vita handläggaren inte ger honom det, så börjar han gapa om rasism, att det är för att han är svart osv, och så får han lånet.

Om ett ställe, en affär, en person, får rykte om sig att de är rasister, är det slutet för den rörelsen. Ingen handlar där och den personen lever i livsfara därefter.

Shakur (som själv är utlänning här och utsätts för en hel del diskriminering pga det) ser ju saker och ting klarare än Zuki som är black sydafrikan, och förklarar att svarta överdriver här nu ibland.

 

Båda killarna är jävligt trevliga och snälla och jag uppskattade att de berättade om läget här för mig.

 

Jag frågar om de vita tjejerna. De är så vackra här att det gör ont. Shakur säger att de håller sig till de vita.

Jag sa: Så Kris kommer o kunna få till det med dem, men inte jag?

Shakur: Yeah.

Kris får ett stort jävla leende över ansiktet.

Shakur säger till mig: Well... maybe if they hear your accent and realize you are a foreigner, it might still work. Cape Town is all about foreigners. They are the ones who come here and invest money and people here love the foreigners.

 

Läge och reppa investments här då.

The Brown Sugar verkar dock va lätt och komma åt och det gillar ju jag så att säga :)

 

Kl är 10.20 nu (tiden är Sverige +1). Det är väldigt molnigt idag. Himlen är helt täckt av ett sammanhängande täcke av tjocka grå regnmoln. Ser ut och regna idag. Brukar bli en sån här dag efter 5-6 dagars intensiv sol eftersom bergen runt här håller mkt av det vatten som avdunstas kvar.

Om vädret håller i sig vete fan om det är värt och åka till Hout Bay idag. Får kolla med gubbarna. Nu blir det nog frukost i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med positiv respons till dagboken. Det gör det roligt att uppdatera.

 

Hur minns du allt som sägs egentligen? :-)

 

Jag minns väl inte de exakta orden, men nyckelfraser, sammanhang och sånt, särskild om vissa ordval var optimala. Men har nog överlag ganska bra minne.

 

:-(

 

Riktigt grym update Sean!

 

Nästan så man vill skita i Sverige och åka till sydafrika asap:-(!

 

När du blivit äckelrik i sydafrika och skaffat en vacker kvinana som du tycker om borde du seriöst skriva en bok! En man som väljer att följa sitt hjärta och drar iväg till sydafrika och lever livet. Hade blivit epix:mrgreen:

 

hälsningar från kallllllllla Sverige :(

 

Vi väntar in dig fortfarande. Gör som Talito. Boka en resa. Han är helt frälst här nere och börjar vånda sig för hemresan om 3 mån redan hahaha...

 

ser dej med nya ögon sean du är riktigt härlig ju

 

gillar att du jobbar hårt alltid tänker game när det kommer till tjejer men hallå,

 

 

du måste ju få sticky för att ha scorat! hoppas det kommer dock det e du värd (:

 

nu stoppar jag denna db på favoriterna och hoppas på dagliga updates!

 

♥ bagdad bög-fisk ♥

 

Hahaha.. sant sant... Inget riktigt score... men mer som en slowroll när man sitter på nötterna men inte riktigt vill visa dem än.

 

Saken är den att jag egentligen inte bryr mig så mkt om jag får scora lr inte med nån brud. Huvudsaken är att man har roligt och njuter av sitt liv och umgänge. Blir det score så är det kul. Blir det inte det, fuck it liksom... betyder inte så mkt i längden ändå.

 

Härlig dagbok keep it up! tänkte tipsa lite ;

 

Addo nationalpark, rätt ballt om du e sugen o kolla djur. typ 40mil från Capetown.

 

Jeffrey's bay har sinnessjukt bra surfing.

 

Monkeyland, kul park med sjuk mkt chillade apor.

 

Blukraans bungy 200meter whomps http://www.faceadrenalin.com/

 

sen whiteshark safari var även det helt okej. i Gaans bai eller nåt liknande.

 

Tack för tipsen. Vi har redan vart på en safari o sett lite djur.

Jaffrey's bay har jag hört mkt gott om, samma med Monkeyland.

Bungy gör jag inte :)

White Shark Safari funderar vi på o göra snart. Särskilt dyka i buren bland vithajen verkar va nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brown sugar is the shit! antar det är lite gott o blandat där med lakrits o mjölkchoklad o vita. hur är läget med HIV där nere? antar det är rätt lugnt så länge man håller sig till lite rikare människor alltid kör kådis och inte blir stammis på bordeller i slummen?

 

nu blir man lite sugen på sydafrika.

hört att cape town ska vara en av världens vackraste städer sen tidigare och om tjejerna hittils är representativa för utbudet så...kul med annan bild också :-) känns som man vart lite bias förut efter att ha snackat med sydafrikanska expats i andra länder och svenskar som semestrat där, lite av en kulturchock för svenskar att komma till länder som är semikriminella/farliga antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brown sugar is the shit! antar det är lite gott o blandat där med lakrits o mjölkchoklad o vita. hur är läget med HIV där nere? antar det är rätt lugnt så länge man håller sig till lite rikare människor alltid kör kådis och inte blir stammis på bordeller i slummen?

 

nu blir man lite sugen på sydafrika.

hört att cape town ska vara en av världens vackraste städer sen tidigare och om tjejerna hittils är representativa för utbudet så...kul med annan bild också :-) känns som man vart lite bias förut efter att ha snackat med sydafrikanska expats i andra länder och svenskar som semestrat där, lite av en kulturchock för svenskar att komma till länder som är semikriminella/farliga antar jag.

 

HIV-risken finns alltid där. SA är ju det land i världen som officiellt har flest HIV-smittade, runt 20%. Även om de i slummen är klart överrepresenterade i den statistiken så förekommer det bland alla raser och samhällsklasser.

 

Så det gäller att alltid ha kådisen på, inga undantag.

 

Vad gäller kriminaliteten är Clifton/camps bay mkt säkrare än Gbg och Sthlms förorter. Finns en konstant närvaro av polis och vakter.

 

Fatima berättade att en snubbe snodde hennes väska en gång och hon skrek: Stop That Man.

 

Alla på trottoaren greppade tag i killen och misshandlade honom så svårt att Fatima tyckte synd om honom till slut.

 

Addi hade sett nån dokumentär där vakterna hade fått tag på en tjuv. Kört honom till slummen och framför befolkningen där misshandlat honom, nästan till döds, med käppar, för att de ska lära sig o inte hänga i fina områden.

 

Förra veckan satt jag på vår kvarterskrog, Lollys, runt 5 på eftermiddan. Står 3 unga svarta killar o kränger solglasögon utanför Checkers (motsvarande ICA). Lollys make (coloured) satt där med mig och sa:

-Look at those monkeys, gangsta wanna bes, coming here from the township (gettot) and herassing people here. They wount last long ey...

 

Inom 10 minuter kom det ut 5 beväpnade vakter från affären och runtomkring. Tvingade in killarna in i en pitstop och skickade iväg dem back to the township.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...