PokerStars_Karl Postad 13 Mars , 2009 Rapport Share Postad 13 Mars , 2009 Ja, det är faktiskt märkligt att man satsar på säkerhet ur ett hårdvaruperspektiv innan man gör den här relativt enkla justeringen i mjukvaran. Hej, Då tycker jag du skall ansöka om en security pin till ditt konto, ett extra lösenord med flera olika fördelar och som förbättrar säkerheten genom mjukvaran. Mvh, Karl PokerStars Support Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nKLT- Postad 14 Mars , 2009 Rapport Share Postad 14 Mars , 2009 1. Lär ha varit uppe tidigare men i så fall värt att tas upp igen: varför blir det fel i blindsen i handen efter att en spelare vid knapp har åkt ut? Har man tur kan man missa BB. Naturligtvis helt förkastligt, kan bli mycket avgörande i DoN och andra spel med branta strukturer och höga blinds. 2. Skulle vara trevligt om man kunde registrera sig till många likadana SnG:s samtidigt. När jag får upp rutan för buy in vore det helt enkelt bra om man kunde skriva i t.ex. 8 för att registreras till åtta sådana bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
León Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 Hej, Då tycker jag du skall ansöka om en security pin till ditt konto, ett extra lösenord med flera olika fördelar och som förbättrar säkerheten genom mjukvaran. Mvh, Karl PokerStars Support Kan du utveckla det här? Är alla behöriga att få en security pin utöver ens lösenord då till ens konto? EDIT: Istället för å skriva ett nytt inlägg så editar jag det här men iaf... Finns det någon chans att ni kan inför en begränsning på hur många HU-bord folk kan ha öppna där dom inte har action? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 EDIT: Istället för å skriva ett nytt inlägg så editar jag det här men iaf... Finns det någon chans att ni kan inför en begränsning på hur många HU-bord folk kan ha öppna där dom inte har action? Tycker alla sajter borde ha detta. För mig känns 1-2 bord/nivå rimligt. Bord där man har pengar som överskrider maxinköp räknas bort. Tex om gränsen är 1 och man sitter ensam på 3 bord på nl1000 med 875, 1000, resp 1654 bör de 1000 bordet stängas automatiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 Visst är security pin jättebra, jag har använt det under en tid nu. Men om man vill införa extra säkerhet utöver det förstår jag inte varför man använder den krångliga hårdvaruvägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 Förslag: Tills det att ni klarar av att driva en site under belastning föreslår jag att ni inför begränsningar på antalet tillåtna samtida inloggade spelare. Kanske 215.000 eller så. Och ja, jag är gravallvarlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fsista Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 Hej, Då tycker jag du skall ansöka om en security pin till ditt konto, ett extra lösenord med flera olika fördelar och som förbättrar säkerheten genom mjukvaran. Mvh, Karl PokerStars Support Säg mer om det här, vad innebär det? Hade gärna utökat säkerheten kring mitt konto. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerStars_Karl Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 Hej, Kan du utveckla det här? Är alla behöriga att få en security pin utöver ens lösenord då till ens konto? Alla som spelar med riktiga pengar kan få security pin om man så önskar. Då skickar man ett mail till oss på support@pokerstars.com där man begär denna funktion aktiverad. Förslag:Tills det att ni klarar av att driva en site under belastning föreslår jag att ni inför begränsningar på antalet tillåtna samtida inloggade spelare. Kanske 215.000 eller så. Och ja, jag är gravallvarlig. Vi har inga problem med servern för tillfället och har inte heller haft det under kvällen. Våra servers fungerar för närvarande fint och är långt under den maximala prestandan. Säg mer om det här, vad innebär det? Hade gärna utökat säkerheten kring mitt konto. Security pin är en sju siffrig kod som man använder i samband med sitt lösenord och den skrivs in via en dynamisk virtuella nummertangentsats när man loggar in. Den dynamiska virtuella nummertangentsatsen skyddar bland annat mot trjoaner och spyware (keyloggers) osv. Mvh, Karl PokerStars Support Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BeroendeForever Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 Vadå inge problem med eran server, det "laggar" ju så mycket på söndagskvällar att man nästan tar livet av sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 Ja, det är märkligt att tredje part alltid tycks strula till det på söndagkvällar, när Pokerstars har som mest intensiv trafik. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 Security pin är sjusiffrigt btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 Jag skulle vilja efterfråga en funktion när det gäller sit & Go filter: att den bara visar turbo när man kryssar i den rutan. Det känns som att det är det som är tanken? Det händer att jag blir felanmäld i samband med att en turbo fylls och man "hoppar upp en våning". Bugg? Det blev ett dyrt biobesök idag när man måste spela normala sit & Go som turbo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 Vad händer om du skriver "turbo" i fritextfältet längst upp? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 Vad händer om du skriver "turbo" i fritextfältet längst upp? Du är ju ett geni. Jag som är något under normalbegåvad klarar inte sånt. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 Till mitt försvar kan jag säga att jag precis börjat använda filtret. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 16 Mars , 2009 Rapport Share Postad 16 Mars , 2009 Till mitt försvar kan jag säga att jag precis börjat använda filtret. Det finns dessutom en flik som heter "Turbo" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crespo Postad 16 Mars , 2009 Rapport Share Postad 16 Mars , 2009 - Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 16 Mars , 2009 Rapport Share Postad 16 Mars , 2009 Hej, Vi har inga problem med servern för tillfället och har inte heller haft det under kvällen. Våra servers fungerar för närvarande fint och är långt under den maximala prestandan. Mvh, Karl PokerStars Support Hoppas du skämtar här. Är ju precis samma cirkus varenda söndag så fort det smyger sig över 200k inloggade spelare. Lobbyn laddar o laddar bord, turneringslobbys o bord tar ljusår att få upp, delay på nästan 5 sekunder innan korten delas ut varje påbörjad hand, etc etc Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerStars_Karl Postad 16 Mars , 2009 Rapport Share Postad 16 Mars , 2009 Hej, Donner - Inget skämt. Vi har legat långt under vårt sk. kapacitetstak (nytt sedan mitten av februari) under hela gårdagen. Tar gärna den diskussionen i den andra tråden om det går bra så kan vi ha den här tråden till förslag. Mvh, Karl PokerStars Support Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
simon1583 Postad 16 Mars , 2009 Rapport Share Postad 16 Mars , 2009 1. Lär ha varit uppe tidigare men i så fall värt att tas upp igen: varför blir det fel i blindsen i handen efter att en spelare vid knapp har åkt ut? Har man tur kan man missa BB. Naturligtvis helt förkastligt, kan bli mycket avgörande i DoN och andra spel med branta strukturer och höga blinds. 2. Skulle vara trevligt om man kunde registrera sig till många likadana SnG:s samtidigt. När jag får upp rutan för buy in vore det helt enkelt bra om man kunde skriva i t.ex. 8 för att registreras till åtta sådana bord. Karl, vad säger du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 16 Mars , 2009 Rapport Share Postad 16 Mars , 2009 Hej, Donner - Inget skämt. Vi har legat långt under vårt sk. kapacitetstak (nytt sedan mitten av februari) under hela gårdagen. Tar gärna den diskussionen i den andra tråden om det går bra så kan vi ha den här tråden till förslag. Mvh, Karl PokerStars Support De andra trådarna handlar om två tillfällen senaste veckan då uppkopplingen mot stars försvunnit ca 20 minuter för ett stort(?) antal forummedlemmar. Problemet jag + några andra klagar på i denna tråd uppstår så fort det blir +200k spelare inloggade och särskilt söndagar då det nästan blir ospelbart. Även om ni ligger långt under erat sk. kapacitetstak så är det ju uppenbarligen nånting som det är vajsing på. Mitt förslag är att ni kollar upp det. mvh Donner Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 16 Mars , 2009 Rapport Share Postad 16 Mars , 2009 Det finns dessutom en flik som heter "Turbo" . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerStars_Karl Postad 16 Mars , 2009 Rapport Share Postad 16 Mars , 2009 Hej, Jag säger: 1. Det är inget fel. Vi använder oss av "forward moving button" vilket gör att den här situationen kan uppkomma. Det är lika för alla. Det finns en tråd där detta diskuterats tidigare. 2. Det finns tredje part mjukvara som hjälper till med det här men det är ett bra förslag och det framförs givetvis. Mvh, Karl PokerStars Support Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ibmachine Postad 16 Mars , 2009 Rapport Share Postad 16 Mars , 2009 På söndagarna kör ni hyperturbo-satelliter hela tiden. Superbilliga, 0.22, 0,55, 0,77 endollars och tredollars. Vi plankton älskar dessa! Kan ni inte köra såna alltid, kanske till valfri 5, 10, 20 dollars och 80K-turren och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerStars_Karl Postad 16 Mars , 2009 Rapport Share Postad 16 Mars , 2009 De andra trådarna handlar om två tillfällen senaste veckan då uppkopplingen mot stars försvunnit ca 20 minuter för ett stort(?) antal forummedlemmar. Problemet jag + några andra klagar på i denna tråd uppstår så fort det blir +200k spelare inloggade och särskilt söndagar då det nästan blir ospelbart. Även om ni ligger långt under erat sk. kapacitetstak så är det ju uppenbarligen nånting som det är vajsing på. Mitt förslag är att ni kollar upp det. Hej, Visst och vi har givetvis redan kollat upp det. Det har inte varit några problem med servern, med lag osv under gårdagen. Den typ av problem du beskriver har inte rapporterats sedan det nya kapacitettaket i mitten av februari. Gårdagens problem var relaterade till lag hos en europeisk ISP. Tack för alla förslag! Mvh, Karl PokerStars Support Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts