Gå till innehåll

PokerStars förslagslåda


PokerStars_Martin

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Starsklienten har en gigantisk brist som man tycks totalt ovilliga att korrigera. Jag syftar då på alla dessa små pop-up-fönster som dyker upp i tid och otid "turneringen du anmälde till dig och som poppar upp framför dina ögon poppar nu upp framför dina ögon" och "du åkte just ut från den här turneringen, eftersom du inte har några marker kvar" osv.

 

Oerhört irriterande i sig, även om det lyckligtvis går att lindra lidandet en smula i form av tredjepartsmjukvara som automatiskt "klickar" bort pop-uperna.

 

Det stora problemet kvarstår dock; även fast mina script klickar bort meddelandena i stort sett så fort att jag inte hinner se dem, så stjäl fönstret fokus.

 

Jag kan alltså inte sitta och skriva en note, skriva i chatten eller skriva in ett betbelopp på ett vettigt sätt när det här händer, eftersom markören när som helst kan försvinna från fönstret.

 

Det är obegripligt hur man kan låta en sån här sak kvarstå. Jag förstår över huvud taget inte varför det här ens är möjligt, men om man nu tvunget måste ha kvar fokusstjälarfunktionen så kan man väl i varje fall låta oss som ogillar den stänga av den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gärna sett fler direktsateliter till EPT.

Väldigt gärna liknande de till pca, fast man kan skippa de sena, då eptsen väll inriktar sig mest till eu-spelare.

Seda hade det varit super att flytta lördagens feta qualifier till söndagen, tror det hade blivit betydligt fler spelare i den isf.

 

 

+1

 

 

Dessutom skulle jag vilja ha in hyper-turbo sng, både short och fullring. Detta skulle antagligen bli en succé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixa så det står nånstans kring sätet eller ovanför avataren hur många kort spelarna byter i 5cd under hela handen och inte bara blixtrar till just under bytet. Helt hopplöst att hålla koll på när man flerbordar o tvingas scrolla i chatten för att se hur många de andra bytte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har de officiella sajtrepresentanterna glömt bort eller slutat kolla denna tråd?

Var 2 månader sen nån av dem skrev här och tog till sig ris eller råd..

 

Inte alls, alla förslag och ideers som ges här framförs till vår utvecklingsavdelning och det görs med jämna mellanrum. Ibland händer det att vi inte skriver här när vi gör det men det görs alltså. Vi uppskattar alla förslag.

 

Det jag retar mig mest på är att när 2 spelare är all in så kommer korten inte alltid upp så att det blir showdown? varför?

 

Man vill ju se vad den andra spelaren har direkt när man är all in, inte efter att korten kommit upp en vanligt showdown.

 

I kontantspel är det kotym att man inte behöver visa sina kort förrän vid visning. Det allmäna förfarandet innebär dessutom att om någon har visat en bättre hand så kan man mucka sin hand. Man kan vid live spel be dealern att få se en annans spelares kort (även om han muckar vid visning) och det gör man då hos oss genom att se på korten i hand historiken.

 

Detta förfarande är i enlighet med allmänt accepterade pokerregler.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hur många gånger har man inte vunnit en turre och spelat bort rubbet för att man inte kan göra ett uttag eller spelbegränsningar.

 

Den största tilten är att vinna på stars:)

 

Hej,

 

Om man upplever det här problemet kan man göra spelbegränsningar genom att välja följande i lobbyn:

 

"Begäran" -> "Ansvarsfullt spelande"

 

Här kan du välja mellan att "Begränsa insatser..." eller "Stäng av mig från spelande...".

 

När du väljer att begränsa insatsen gäller detta kontantspel och du kan välja gränser från 0 och uppåt. Det tar upp till 24 timmar att höja eller ta bort en begärd begränsning.

 

Observera också att när man har begärt och bekräftat att man vill stänga av sig från spel under en tid så kan detta inte ändras i efterhand. Man kan välja en period från 24 timmar upp till 180 dagar.

 

Om man har problem med att vänta på 48 timmarsgränsen bör man använda sig av dessa funktioner.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starsklienten har en gigantisk brist som man tycks totalt ovilliga att korrigera. Jag syftar då på alla dessa små pop-up-fönster som dyker upp i tid och otid "turneringen du anmälde till dig och som poppar upp framför dina ögon poppar nu upp framför dina ögon" och "du åkte just ut från den här turneringen, eftersom du inte har några marker kvar" osv.

 

Oerhört irriterande i sig, även om det lyckligtvis går att lindra lidandet en smula i form av tredjepartsmjukvara som automatiskt "klickar" bort pop-uperna.

 

Det stora problemet kvarstår dock; även fast mina script klickar bort meddelandena i stort sett så fort att jag inte hinner se dem, så stjäl fönstret fokus.

 

Jag kan alltså inte sitta och skriva en note, skriva i chatten eller skriva in ett betbelopp på ett vettigt sätt när det här händer, eftersom markören när som helst kan försvinna från fönstret.

 

Det är obegripligt hur man kan låta en sån här sak kvarstå. Jag förstår över huvud taget inte varför det här ens är möjligt, men om man nu tvunget måste ha kvar fokusstjälarfunktionen så kan man väl i varje fall låta oss som ogillar den stänga av den?

 

Vill ni svara nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starsklienten har en gigantisk brist som man tycks totalt ovilliga att korrigera. Jag syftar då på alla dessa små pop-up-fönster som dyker upp i tid och otid "turneringen du anmälde till dig och som poppar upp framför dina ögon poppar nu upp framför dina ögon" och "du åkte just ut från den här turneringen, eftersom du inte har några marker kvar" osv.

 

Den förstnämnda går väl att få bort genom att bara klicka i "don't show this again", den sistnämnda borde ha en likadan box.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att de som spelar mycket HU-SNG skall få ett eget "Battle of Planets" stuk tävling. Som det är idag så känns det som att SNG HU-spelarna är de mest åsidosatta spelargruppen.

Skulle inte det vara genomförbart ?

 

Vidarebefordrat. :)

 

Något sätt att få bort DoN-sng med hjälp av filter?

Speciellt när någon reggat sig på typ 10stycken så syns alla dem vilket leder till att man inte får någon överblick över vilka vanliga 9- & 10-manna SnG's där är.

 

Du kan skriva till exempel "-double" i sökfiltret så tas alla turneringar med "double" i namnet bort ur listan. Detta kan kombineras i all oändlighet (ok, kanske inte riktigt, men nästan) så om du till exempel skriver:

 

-double turbo -6

 

så kommer alla turboturneringar som inte är Double or Nothing och/eller 6-max att visas.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidarebefordrat. :)

 

 

 

Du kan skriva till exempel "-double" i sökfiltret så tas alla turneringar med "double" i namnet bort ur listan. Detta kan kombineras i all oändlighet (ok, kanske inte riktigt, men nästan) så om du till exempel skriver:

 

-double turbo -6

 

så kommer alla turboturneringar som inte är Double or Nothing och/eller 6-max att visas.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

 

"-max" är bättre, annars försvinner mina älskade $60-sng:s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något sätt att få bort DoN-sng med hjälp av filter?

Speciellt när någon reggat sig på typ 10stycken så syns alla dem vilket leder till att man inte får någon överblick över vilka vanliga 9- & 10-manna SnG's där är.

 

+1

 

Detta borde införas som ett valbart turneringsfilter (under Format kanske?) precis som turbo, limit etc och inte kräva någon halvdan work-around som föreslogs.

 

Finns det förresten något sätt att hitta mtts och sngs som har blindsnivåer på minst 15 mins? Som det är nu måste man klicka 2 ggr på varje turnering för att se detta bland alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...